با ترکیه ی اروپایی بیشتر آشنا شوید

با ترکیه ی اروپایی بیشتر آشنا شوید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 14 مهر ، 1399

با ترکیه ی اروپایی بیشتر آشنا شوید

5 درصد از کشور ترکیه در قاره اروپا واقع شده است که برخی از شهرهای آن را اروپایی می نامند. برای مثال قسمتی از استانبول در بخش اروپایی قرار گرفته است. اگر دوست دارید ترکیه اروپایی را بشناسید با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

ترکیه کشوری است که در دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته است. 95درصد ترکیه در قسمت آسیایی قرار دارد. 5 درصد از کشور ترکیه در قاره اروپا واقع شده است که برخی از شهرهای آن را اروپایی می نامند. برای مثال قسمتی از استانبول در بخش اروپایی قرار گرفته است. در ادامه  با شهرهای اروپایی ترکیه بیشتر آشنا میشویم. اگر دوست دارید ترکیه اروپایی را بشناسید با ما همراه باشید.

شهرهای اروپایی ترکیه

شهر اینِآدا (Iğneada)

این شهر مرز مشترک ترکیه با بلغارستان را تشکیل میدهد و در کنار ساحل دریای سیاه قرار دارد. این شهر یکی ازشهرهای اروپایی ترکیه است که شهری کوچک است به طوری که جمعیت آن در سال 2010، 1966 نفر سرشماری شده است.

Iğneada

شهر اروپایی اینادا ترکیه

شهر تکیرداغ  (Tekirdağ)

تکیرداغ یکی از شهرهای اروپایی ترکیه است. در این شهر که هم نام با استانی است که در آن واقع شده است، کنسولگری های افتخاری کشورهای مجارستان و بلغارستان وجود دارد.

Tekirdağ

شهر اروپایی تکیرداغ ترکیه

شهر چورلو (Çorlu)

شهر چورلو نیز در استان تکیرداغ قرار دارد. این شهر از لحاظ صنعتی به سرعت در حال رشد و پیشرفت است. این شهر اروپایی ترکیه در مرز یونان و بلغارستان قرار دارد.

corlu

شهر اروپایی چورلو ترکیه

شهر استانبول (Istanbul)

نوبتی هم باشد نوبت استانبول جذاب و دیدنی است که به دو قسمت آسیایی و اروپایی تقسیم شده است. استانبول را میتوان مهم ترین شهر اروپایی ترکیه نامید.

استانبول

شهر استانبول

استانبول اروپایی

استانبول که پایتخت فرهنگی و تجاری ترکیه به شمار میرود، دومین شهر بزرگ ترکیه است و توسط تنگه بسفر به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم شده است. یکی از راه هایی که میتوانید برای رفت و آمد بین بخش آسیایی و بخش اروپایی ترکیه از آن استفاده کنید عبور از پل بسفر است که اگر نمیخواهید در ترافیک استانبول گرفتار شوید، پیشنهاد ما عبور با قایق از تنگه بسفر است. با گذر از تنگه بسفر میتوانید زیبایی های استانبول را دوچندان مشاهده کنید.

استانبول

تنگه بسفر استانبول

شهر اروپایی استانبول و جاذبه های گردشگری آن

استانبول شهر قدیمی و بزرگی است که حکومت های بسیاری به خود دیده است و سم اسب های پادشاهان زیادی بر گوشه و کنار خیابان های آن جا خشک کرده است. قسمت اروپایی استانبول سرشار از جاذبه های گردشگری دیدنی است که در ادامه به معرفی هریک از آنها میپردازیم

کاخ توپکاپی

پس از فتح قسطنطنیه در سال 1453، سلطان محمد دوم دستور داد تا این کاخ را در موقعیت فعلی آن بر فراز ویرانه های دوران بیزانس بنا کنند. کاخ توپکاپی در بازه زمانی قرن های 15 تا 19 میلادی، مرکز سیاسی امپراطوری عثمانی به حساب می آمد. این کاخ یکی از محبوب ترین مراکز گردش گری در استانبول، یکی از شهرهای اروپایی ترکیه، است.

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی استانبول

کاخ دلما باغچه

کاخ دلما باغچه در قسمت اروپایی استانبول واقع شده است و از قدمت تاریخی بالایی برخوردار است. این کاخ توسط سلطان عبدالمجید اول ساخته شده و بعد از توپکاپی، محل اقامت سلاطین عثمانی بوده است. این کاخ در قسمت ساحلی تنگه بسفر قرار دارد و هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. جالب است بدانید که بزرگترین چلچراغ بلور بوهمی در این کاخ قرار دارد.

کاخ دلما باغچه

کاخ دلما باغچه استانبول

برج گالاتا

برج گالاتا از معروف ترین جاذبه های گردشگری در قسمت اروپایی استانبول است و از بیشتر قسمت های شهر قابل مشاهده است. برج گالاتا به عنوان سنبل شهر استانبول شناخته میشود. این برج قدمتی 700 ساله دارد و اگر از آن بالا رفته و به نوک برج برسید، میبینید که استانبول زیر پاهایتان است. دیدن آن همه عظمت از بالا باید اتفاق جذابی باشد.

برج گالاتا

برج گالاتا استانبول

مسجد ایاصوفیه

مسجد یا کلیسا؟ مسئله این است. جالب است بدانید تا قرن ها پیش از ایاصوفیه به عنوان کلیسا استفاده میشده است. در حالی که ساخت کلیساهایی مانند نوتردام قرن ها به طول می انجامید، ایاصوفیه طی 5 سال و 10 ماه و 4 روز ساخته شد. با گذشت زمان و گسترش دین اسلام کاربری ایاصوفیه از کلیسا به مسجد تغییر کرد. این مسجد در زمان آتاتورک تبدیل به موزه شد و اکنون از جاذبه های گردشگری قسمت اروپایی استانبول شناخته میشود.

مسجد ایاصوفیه

مسجد ایاصوفیه استانبول

خرید در استانبول اروپایی یا آسیایی؟

قسمت اروپایی استانبول دارای مراکز خرید بیشتر و مجلل تری نسبت به بخش آسیایی آن است. در ادامه به برخی از این مراکز خرید اشاره میکنیم.

  • مرکز خرید آتاکوی گالریا (Atakoy Galleria AVM)
  • مرکز خرید جواهر (Cevahir AVM)
  • مرکز خرید پروفیلو (Profilo AVM)
  • مرکز خرید مارمارا (Marmara Forum)

از دیگر قسمت هایی که برای خرید مناسب هستند میتوان به باکیرکوی(Bakirkoy) ، کادیکوی (Kadikoy) و پندیک (Pendik) اشاره کرد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt