شرایط بورسیه تحصیلی کانادا 2020

شرایط بورسیه تحصیلی کانادا 2020

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 15 آبان ، 1399

شرایط بورسیه تحصیلی کانادا 2020

تحصیل در کانادا می تواند فرصت های ارزشمندی را برای هر کسی فراهم کند. فرصت هایی مانند آمادگی برای بازار کار جهانی و هموار کردن مسیری برای شروع زندگی جدید در خارج از کشور. در این مقاله بورسیه تحصیلی کانادا را بررسی کرده ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

تحصیل با شرایط بورسیه تحصیلی کانادا 2020 می تواند فرصت های ارزشمندی را برای هر کسی فراهم کند. با تحصیل در کانادا فرصت هایی مانند آمادگی برای بازار کار جهانی و هموار کردن مسیری برای شروع زندگی جدید در خارج از کشور را برای خود ایجاد می کنید.

کانادا سالانه از هزاران دانشجوی خارجی برای پیوستن به موسسات آموزش عالی معتبر خود استقبال می کند. طبق گزارش های موجود، در حال حاضر کانادا با داشتن 642000 دانشجو در موسسات برتر آموزشی کانادا، سومین کشور پیشرو برای تحصیل دانشجویان خارجی در جهان است.

شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا

شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا

بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع لیسانس و بالاتر

در اینجا شرایط بورسیه تحصیلی کانادا 2020 را بررسی می کنیم. زیرا برای برخی افراد ممکن است تحصیل در کانادا به دلایل مالی امکان پذیر نباشد. تحصیل در کانادا به دلیل هزینه هایی مانند پرداخت شهریه، هزینه محل اقامت، کتاب های درسی و منابع و همچنین هزینه های روزمره نیاز به توانایی مالی بالایی است. بنابراین دولت تعدادی برنامه بورسیه (GAC) تدارک دیده است تا به دانشجویان با استعداد کمک کند تحصیلاتی که همیشه آرزو داشته اند، به دست آورند.

استان انتاریو همچنان محبوب ترین مقصد برای تحصیل در کانادا است، تقریباً 50٪ دانشجویان بین المللی کشور کانادا در دانشگاه ها و کالج های استان انتاریو ثبت نام کرده اند و پس از آن بریتیش کلمبیا، کبک، منیتوبا و نوا اسکوشیا قرار دارند. بیشتر ویزاهای تحصیلی کانادا که در سال گذشته صادر شده به دانشجویانی از هند، چین، کره جنوبی، فرانسه، ویتنام و برزیل تعلق گرفته است.

شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی همچنین می توانید به صورت نیمه وقت، چه در داخل دانشگاه و چه در خارج از دانشگاه (در طول تعطیلات) کار کنید تا هزینه زندگی را کاهش دهید.

نحوه دریافت بورسیه تحصیلی رایگان کانادا

برای بورسیه تحصیل کانادا نیاز به نمرات بالا، داشتن مقاله ISI، نمره زبان بالا و سابقه علمی یا اجتماعی که شما را از بقیه متمایز کند دارید.

کانادا سالانه از هزاران دانشجوی بین المللی در دانشگاه های خود استقبال می کند و شما می توانید یکی از آن ها باشید. از آنجا که دولت کانادا درک می کند که همه دانشجویان توانایی پرداخت شهریه را ندارند، برنامه های بورسیه تحصیلی را برای کمک به با استعدادترین دانشجویان برای تحصیل در کانادا در دسترس قرار داده اند.

برنامه های مختلف بورس تحصیلی بین المللی هم از سوی دولت کانادا و هم از سوی سازمان های غیر انتفاعی و بین المللی در دسترس است.

شرایط تحصیل رایگان در کانادا

شرایط تحصیل رایگان در کانادا

بورسیه کامل تحصیلی با بودجه دولتی (GAC)

امور بین الملل کانادا (GAC) بودجه تعدادی از برنامه های بورسیه را برای دانشجویان از سراسر جهان مدیریت و توزیع می کند. برنامه های GAC به طور کامل توسط دولت کانادا تأمین می شود و هزینه هایی مانند بلیط هواپیما، شهریه، هزینه های زندگی ماهانه، مجوزهای تحصیل، اسکان، بیمه درمانی و موارد دیگر را پوشش می دهد. این برنامه ها به طور خاص برای دانشجویان مجرد انجام می شود . اگر می خواهید خانواده یا همسرتان را برای مدت اقامت خود با خود بیاورید، باید از جیب خود تأمین هزینه کنید.

همچنین توجه به این نکته مهم است که صلاحیت اکثر برنامه ها بسیار دشوار است زیرا فقط داوطلبان رده های بالاتر در این برنامه پذیرفته می شوند . همچنین بیشتر برنامه های GAC ممکن است ایجاب کند دانشجویان پس از اتمام برنامه خود، به طور رسمی متعهد شوند که به کشور خود بازگردند. 

به عنوان یک دانشجوی GAC، پس از اتمام تحصیل شما واجد شرایط درخواست مجوز کار پس از تحصیلات تکمیلی نیستید.

انواع دیگر بورس تحصیلی کانادا

اگر صلاحیت بورسیه دولتی با بودجه کامل را ندارید، می توانید از طریق برنامه های متنوع بورسیه دانشگاه در سراسر کشور برای تحصیل در کانادا اقدام کنید . در زیر برخی از برترین دانشگاه های ارائه دهنده بورس تحصیلی و جوایز به دانشجویان بین المللی وجود دارد.

دانشگاه تورنتو
دانشگاه مک گیل
دانشگاه بریتیش کلمبیا
دانشگاه ساسکاچوان
دانشگاه کلگری
دانشگاه دالاهو 
دانشگاه مک مستر
دانشگاه رجینا
دانشگاه یورک
دانشگاه واترلو
دانشگاه آلبرتا

بهترین قسمت تحصیل در یک برنامه بورس تحصیلی که از دانشگاه اخذ شده است این است که شما اجازه درخواست اقامت و کار در کانادا را پس از اتمام تحصیل خود دارید. همچنین کسب تجربه کاری کانادایی شانس شما برای اخذ اقامت دائم کانادا را افزایش می دهد .

دانشجویان در دانشگاهی در کانادا

دانشجویان در دانشگاهی در کانادا

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی کانادا

فارغ از اینکه برای تحصیل در کانادا بورس تحصیلی دارید یا خیر، باز هم به مجوز تحصیل نیاز خواهید داشت . به شما این امکان را می دهد که برای مدت زمان برنامه تحصیلی خود به طور قانونی در کانادا بمانید.
در زیر مراحلی که برای درخواست مجوز تحصیل در کانادا باید انجام دهید آورده شده است.

مرحله 1: مدارک

قبل از اقدام برای تحصیل در کانادا، بهتر است اطمینان حاصل کنید که تمام اسناد و مدارک لازم را آماده کرده اید، که مهمترین آنها نامه پذیرش از دانشگاه شما است. (DLI) بیش از هزار دانشگاه برای انتخاب وجود داردف بنابراین می توانید بسته به معدل و شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

همچنین باید بتوانید اثبات کنید که در کنار اعضای خانواده ای که به شما ملحق می شوند، می توانید از نظر مالی حمایت کنید . سایر اسناد و مدارک شامل نتایج معاینه پزشکی شما، گواهینامه عدم سوئ پیشینه و نتیجه امتحان زبان است.
اطمینان حاصل کنید که برای آیلتس خود آماده هستید زیرا اگر شرایط لازم برای زبان را نداشته باشید، ممکن است منجر به رد مجوز تحصیل شما شود، حتی اگر از قبل نامه پذیرش داشته باشید.

مرحله 2: اپلای

هنگامی که همه مدارک خود را به منظور اپلای تهیه کردید، می توانید درخواست خود را ارائه دهید و تمام هزینه های مربوطه را پرداخت کنید. زمان پاسخ به درخواست شما بسته به اینکه از کدام دانشگاه درخواست می کنید متفاوت است.

مرحله 3: آماده شدن برای سفر

در صورت قبولی و پذیرش، یک معرفی نامه دریافت خواهید کرد. این یک اجازه تحصیل نیست بلکه یک مدرک است که بیان می کند مجوز تحصیل شما تأیید شده است . هنگام ورود به کانادا به این مدرک نیاز خواهید داشت.

شما همچنین نیاز به ویزا دارید . با این کار می توانید به طور قانونی وارد کانادا شوید .ویزای یک بار ورود به شما امکان ورود و خروج از کشور را برای یک بار فراهم می کند و ورود چندگانه (مولتی اینتری) به شما اجازه می‌دهد برای مدت زمان مشخصی مطابق میل خود به کانادا رفت و آمد داشته باشید. بنابراین اگر قصد دارید در تعطیلات به خانه خود بروید یا به تعطیلات بروید، ممکن است نیاز به ویزای ورود چندگانه داشته باشید.

شرایط فاند دانشگاه تورنتو کانادا

شرایط فاند دانشگاه تورنتو کانادا

فاند و کمک هزینه تحصیلی دانشگاه های کانادا

غیر از بورسیه کامل، گرفتن فاند از دانشگاه نیز امکان پذیر است. این فاند به دانشجویانی با سطح علمی بالا ارائه می شود.

فاند دو نوع مختلف دارد: فاند تحصیلی که با آن در کارهای استاد کمک می کنید مانند تدریس آزمایشگاه، تصحیح اوراق و رفع اشکال دانشجویان و... که در واقع علاوه بر اینکه خودتان در مقطع بالاتر دانشجو هستید، دستیار استاد نیز محسوب می شوید.

در فاند پژوهشی شما باید پروژه تحقیقاتی با کمک استاد راهنما انجام دهید و مقالات پژوهشی در انتهای آن ارائه دهید. این کار باعث ساختن رزومه ای با ارزش برای شما نیز می شود.

درباره اطلاعات مهاجرتی بیشتر بخوانید:

بررسی هزینه های زندگی در کانادا

راهنمای پرکردن فرم ویزای کانادا

ده شهر برتر دنیا برای زندگی در سال 2020

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt