نکات جالب و خواندنی درباره دیزنی لند

نکات جالب و خواندنی درباره دیزنی لند

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 25 اردیبهشت ، 1400

نکات جالب و خواندنی درباره دیزنی لند

دیزنی لند برای بسیاری از افراد چیزی فراتر از سرگرمی است. دیزنی لند باعث می‌شود مردم، کاراکترهای کارتون‌های دوران کودکی خود را دوباره تجربه کنند. اگر می‌خواهید حقایقی درباره این تم پارک‌ها بدانید با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در سراسر دنیا، چندین تم پارک دیزنی لند وجود دارد که همه آن ها بی نظیر هستند. دیزنی لند برای بسیاری از افراد چیزی فراتر از سرگرمی است. دیزنی لند باعث می شود مردم، دوران کودکی خود را دوباره تجربه کنند. اگر برای شما سوال است که دیزنی لند کجاست باید بگوییم دیزنی لند در شهرهایی مانند توکیو، پاریس، هنگ کنگ، کالیفرنیا، فلوریدا، شانگهای، دبی، هاواییی و... وجود دارد.

میکی موس، شیر شاه، آلیس در سرزمین عجایب، دیو و دلبر، سیندرلا و پری دریایی تنها تعدادی از شخصیت های کلاسیک هستند که دنیای شگفت انگیز دیزنی را تشکیل می دهند.

دیزنی لند یکی از جادویی ترین مکان های کره زمین است. احتمالاً می دانید که هنگام ورود به دیزنی لند این قلعه زیبای خفته است که در ابتدای ورود خود خواهید دید.

پارک های تفریحی دیزنی لند در سراسر جهان شما را به ماجراهایی با کاراکترهای مورد علاقه خود دعوت کرده و به تحقق رویاهایتان کمک می کنند.

حقایقی جالب از دیزنی لند

ورودی دیزنی لند و کاراکترهای جالب آن

حقایق جالب دیزنی لند

دیزنی لند یکی از مکان های جذاب و سرگرم کننده در شهرهای مختلفی از جمله پاریس، دبی و... است. اما حقایقی جالبی دارد که شاید دانستن آن ها برایتان جالب باشد.

1. بادکنک ممنوع!

جالب است بدانید بردن بادکنک به دیزنی لند ممنوع است. چون صدای ترکیدن آن باعث اذیت شدن حیوانات دیزنی لند می شود.

بادکنک در دیزنی لند ممنوع است

بادکنک در دیزنی لند ممنوع است

2. فروش آدامس ممنوع!

برای حفاظت از فضای سبز و رعایت بهداشت و تمیز ماندن این مکان، در دیزنی لند آدامس فروخته نمی شود.

3. نام میکی موس

آیا می دانید میکی موس انتخاب اصلی برای نام آن نبود؟ در ابتدا قرار بود او را مورتیمر (Mortimer) بنامند، بعداً به میکی موس تغییر یافت! 

4. کارکنان و بازیگران

بیش از 62،000 بازیگر در دیزنی لند کار می کنند. اعضای بازیگران همچنین نیروی کار فوق العاده متنوعی با کارکنانی هستند که بیش از 30 زبان مختلف صحبت می کنند!

مسئولین لباس در دیزنی لند نیز همیشه سخت کار می کند و در حقیقت بیش از 1200 لباس مختلف در پارک ها استفاده می شود.

5. اشیای گم شده

سالانه هزاران شیء در دیزنی لند گم می شود! این اشیا شامل مواردی همچون عینک، گوشی تلفن همراه، دوریبن عکاسی و کلاه و کتاب است.

6. گیاهان و باغبانی شگفت انگیز در دیزنی لند

بیش از 3000 گونه گیاه وجود دارد که بومی بیش از 40 کشور است و به زیبایی محیط دیزنی لند افزوده است. همچنین، زمین های اطراف جنگل کروز از زمان باز شدن جاذبه به اکوسیستم خاص خود تبدیل شده اند. درختان سایبانی ایجاد کرده اند که به گیاهانی امکان رشد می دهد که در غیر این صورت در کالیفرنیا زنده نمی مانند!

در دیزنی لند به معنای واقعی کلمه، از گل های با دقت مراقبت شده در خیابان اصلی گرفته تا گیاهان بیابانی در Cars Land ، چشم انداز بخشی از جزئیات است . این گیاهان این منطقه را به یکی از گسترده ترین و متنوع ترین مناطق گیاه شناسی در غرب ایالات متحده تبدیل می کند. هر ساله تقریباً 1 میلیون سالانه در استراحتگاه دیزنی لند کاشته می شود و به دکوراسیون رنگ و نشاط می بخشد. علاوه بر این ، 25 حیوان و شخصیت حیوان برتر در اقامتگاه دیزنی لند زندگی می کنند ( 21 حیوان در پارک دیزنی لند ، یکی در پارک ماجراجویی دیزنی کالیفرنیا و سه نفر در هتل دیزنی لند).

7. سرزمین ماجراجویی دیزنی لند در کالیفرنیا (ادونچر لند)

همه ما عاشق جدیدترین موارد اضافه شده به دیزنی لند، سرزمین ماجراجویی کالیفرنیای دیزنی هستیم ، درست است؟ اما آیا می دانید که در پارکینگ قدیمی دیزنی لند ساخته شده است؟ بله.

در سال 2012 ، اتومبیل های زمینی در دیزنی کالیفرنیا ماجراجویی برای اولین بار برای عموم آغاز شد  دوره جدید! تم پارک امسال با افتتاح پردیس انتقام جویان - سرزمینی که در آن انتقام جویان و متحدانشان برای استخدام نسل بعدی Super-Heroes در آن جمع می شوند ، امسال نیز به همین شکل متحول می شوند.

ورودی ادونچر لند

ورودی ادونچر لند

8. مجسمه والت دیزنی

مجسمه والت دیزنی در خیابان اصلی 7 اینچ بلندتر از خود والت است. قرار بود در طرح اصلی بستنی در دست باشد ، اما این رد شد. شایعات حاکی از این است که دست او در یک جشن ، "به میکی نگاه کنید به آنچه ما خلق کردیم!"

9. کلاه میکی موس

کلاه میکی موس یکی از محبوب ترین و پر فروش ترین اجناس در دیزنی لند است. از اولین روز تا کنون 90 میلیون عدد از کلاه میکی موس به فروش رفته است.

10. روز داغ در روز افتتاحیه

روز افتتاحیه آنقدر گرم بود که کفش پاشنه بلند زنانه در خیابان اصلی آمریکا که تازه آسفالت شده بود فرو می رفت. 

11. مشکل آب در دیزنی لند

در هنگام ساخت دیزنی لند مشکل لوله کشی ایجاد شد که والت دیزنی را مجبور کرد بین آب برای نوشیدن یا آب برای شستن توالت تصمیم بگیرد. وی متهم شد که از طریق نداشتن آب برای نوشیدن سعی در کسب درآمد داشته است.

12. 1.000.000 مهمان در یک ماه اول

دیزنی لند همیشه بسیار محبوب بوده است. آیا می دانید که دیزنی لند در یک ماه اول افتتاح خود 1،000،000 مهمان داشته که از آن استقبال کرده اند؟

13. غذا و خوراکی در دیزنی لند

دیزنی لند با بیش از 150 غرفه غذایی و آشامیدنی با بیش از 8500 نوع ماده غذایی مختلف را ارائه می دهد. در اینجا برخی از حقایق جالب غذا در دیزنی لند آورده شده است:
مهمانان دیزنی لند سالانه تقریباً 350،000 سیب مصرف می کنند. سالانه حدود 3،800،000 دونات اسپانیایی (چورو) در دیزنی لند ریزورت مصرف می شود.
مهمانان دیزنی لند سالانه 860،000 چوب شور با طرح میکی موس مصرف می کنند. 2 میلیون و 600 هزار هات داگ نیز هر ساله توسط مهمانان دیزنی لند مصرف می شود.
سالانه بیش از140,000 کیلوگرم موز نیز در دیزنی لند مصرف می شود، که تقریباً 60000 کیلوگرم موز جداگانه برای شخصیت خرس (Baloo) از انیمیشن کتاب جنگل (The Jungle Book) استفاده می شود.

14. نور در پنجره

در زمان حضور در دیزنی لند ، آیا تابحال متوجه روشن شدن چراغ درآپارتمان بالای ایستگاه آتش نشانی شده اید؟ این آپارتمانی است که والت دیزنی در آن اقامت می کرد و نور آن در آپارتمان نمایانگر کار سخت وی است. 

او همیشه دوست داشت که کارمندانش بدانند که او درست مثل آنها کار می کند.

از زمان مرگ او ، آن را به صورت شبانه روزی 7/24 نگهداری می کنند تا یادآوری فداکاری و سخت کوشی والت دیزنی باشد.

15. سبیل و زیور آلات

تا سال 2000 والت دیزنی به کارمندان مرد خود اجازه نمی داد سبیل داشته باشند و زیورآلات هم برای تمام کارمندان مجاز نبود. اما اکنون این محدودیت برداشته شده است.

16. پول های چاه آرزوها در دیزنی لند به کجا می رود؟

با تمام پول هایی که به چاه آرزوها ریخته می شود ، والت خیلی زود تصمیم گرفت که همیشه آن را به امور خیریه اهدا کند. آیا می توانید تصور کنید که چقدر پول اهدا کرده اند؟
شایعات حاکی از آن است که هر بار که قسمت "این یک دنیای کوچک است" در دیزنی لند برای نوسازی خاموش می شود و همه آنها را تمیز می کند و هر بار بیش از 100000 دلار پول جمع می شود.

چاه آرزوها در دیزنی لند توکیو

چاه آرزوها در دیزنی لند توکیو

17. ABC و دیزنی

ای بی سی زمانی خیلی زود سهام دیزنی لند را در اختیار گرفت، اما حالا دیزنی صاحب ABC است.

18. کوه Matterhorn

کوه Matterhorn دقیقاً 100 برابر کوتاهتر از اندازه واقعی است و 45 متر طول دارد.

ترن هوایی ماترهورن نیز اولین ترن هوایی روی کره زمین است که برای اولین بار در سال 1959 به روی مهمانان باز شد.

 

درباره مکان‌های توریستی و سرگرم کننده بیشتر بخوانید:

شهربازی استانبول (ویالند سابق)

بزرگترین باغ وحش های جهان

نمایش جذاب و دیدنی نورها در ژاپن

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt