جاهای دیدنی دانمارک کشور وایکینگ ها

جاهای دیدنی دانمارک کشور وایکینگ ها

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 08 خرداد ، 1400

جاهای دیدنی دانمارک کشور وایکینگ ها

جاهای دیدنی دانمارک و جاذبه های گردشگری آن که غرق در تاریخ و فرهنگ هستند بسیار چشمگیر اند. در این مطلب می توانید زیبایی های کشور دانمارک در شمال اروپا را کشف کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

جاهای دیدنی دانمارک که غرق در تاریخ و فرهنگ هستند بسیار چشمگیر اند. کپنهاگ دارای موسسات کلاس جهانی، رستوران های مشهور و مکان های دیدنی تاریخی است که باید از آنها دیدن کنید. جاذبه های گردشگری دانمارک بسیار زیاد هستند. با این لیست از جاهای دیدنی دانمارک، زیبایی های این کشور در شمال اروپا را کشف کنید.

باغ تیوولی از جاهای دیدنی دانمارک

باغ تیوولی از جاهای دیدنی دانمارک

جاهای دیدنی کپنهاگ دانمارک

دانمارک که زمانی محل سکونت وایکینگ ها بود، همچنان یک کشور دریایی است که با بالتیک و دریای شمال هم مرز است. هیچ مکانی از دانمارک نیست که بیش از یک ساعت رانندگی تا ساحل دریا فاصله داشته باشد. بیشتر سواحل انمارک را سواحل شنی زیبا فرا گرفته است. این روزها، وایکینگ های دانمارکی کشتی های خود را در موزه پارک کرده اند و همراه با دیگر مردم اسکاندیناوی، جامعه ای مدرن را شکل داده اند. مردم برای گردش در قلعه های کتاب داستان از نویسنده ای معروف به نام هانس کریستین آندرسن به اینجا می آیند. اغلب افراد غذاهای کپنهاگ را دوست دارند، و همچنین کسانی که به هنر و طراحی علاقه دارند از دانمارک لذت خواهند برد. در خارج از پایتخت، بسیاری از جاذبه های گردشگری دیگر دانمارک در انتظار بازدید کننده ها هستند.

11. نیهاون کپنهاگ دانمارک Nyhavn

نیهاون کپنهاگ دانمارک یا بندر جدید در واقع غرق در تاریخ طولانی است. ساختمان های رنگارنگ اطراف آب را پوشانده و به تاریخچه کشتی های کوچک اشاره دارند. مانند بسیاری از بنادر، این نوار دارای تاریخ غنی است. نویسنده دانمارکی هانس کریستین اندرسن نیز خانه خود را در نیهاون ساخت. این بندر هم اکنون تمیز شده و مکانی بسیار دوست داشتنی برای گردش و قدم زدن است.

بندر نیهاون از جاذبه های گردشگری دانمارک

بندر نیهاون از جاذبه های گردشگری دانمارک

10. کاخ فردریکسبورگ دانمارک Frederiksborg Palace

کاخ تأثیرگذار فردریکسبورگ در میان دریاچه واقع شده است و میزبان موزه تاریخ ملی است. این موزه از سال 1878 در این مکان وجود داشته است، اما قلعه خود در اوایل قرن 17 ساخته شده است. در آن زمان، این خانه پادشاه کریستین چهارم، یکی از معروف ترین پادشاهان دانمارک بود. بازدید کنندگان می توانند در سالن های قلعه قدم بزنند و مجموعه گسترده ای از آثار هنری را مشاهده کنند. باغ های این کاخ را نباید از دست داد. باغ هایی که در انتهای دریاچه قرار گرفته اند و می توان با قایق از آنها عبور کرد، به ویژه مورد توجه هستند. برخی از بهترین مناظر قلعه را می توان از این نقطه دید.

کاخ فردریکسبورگ از جاهای دیدنی دانمارک

کاخ فردریکسبورگ از جاهای دیدنی دانمارک

9. پل اورسوند دانمارک Oresund Bridge

این شاهکار باشکوه مهندسی از تنگه ارسوند، که معمولاً صدا نامیده می شود، بین کپنهاگ و مالمو، سوئد عبور می کند. این سازه به طول 8 کیلومتر (5 مایل) مسافران و اتومبیل های راه آهن را حمل می کند. بخشی از پل، بخشی از تونل، Øresund در سال 2000 افتتاح شد و روزانه نزدیک به 17000 وسیله نقلیه را در خود جای می دهد. بازدید کنندگان از دانمارک از این پل به عنوان دروازه ای مناسب برای ورود به سوئد استفاده می کنند. خیلی ها به سادگی برای تجربه عبور از پل می آیند. کسانی که به کپنهاگ پرواز می کنند نباید این فرصت را از دست بدهند که پل را از هوا ببینند.

8. موزه کشتی وایکینگ ها در دانمارک  Vikings Ship Museum

موزه کشتی وایکینگ ها در Roskilde نکات برجسته بسیاری دارد که طرفداران تاریخ آن را جذاب می دانند. مقصد با گنجاندن بسیاری از نمایشگاه های تعاملی که چندین مورد از آنها برای کودکان تهیه می شود، ویژه تر می شود. اکثر بازدیدکنندگان از چندین کشتی اصلی وایکینگ که در روسکیلده فیورد کشف شده اند، لذت می برند، هرچند بعضی از آنها به همان اندازه توسط حیاط قایق درحال کار که در آن هنوز از تکنیک های کشتی سازی وایکینگ استفاده می شود شیفته هستند.


7. سواحل اسکاگن دانمارک Skagen Beaches

در کشوری که 5000 مایل خط ساحلی دارد برخی افراد برای گذراندن تعطیلات در اطراف اسکاگن تصمیم می گیرند تا بتوانند روزهای خود را در استراحت در ساحل بگذرانند. خط ساحلی در Skagen به خصوص زیبا، بادگیر و متروک است. ماسه سنگ گرنن بالای اسکاگن شمالی ترین نقطه دانمارک است. بسیاری از مردم این نور را فوق العاده می دانند. در حقیقت آنقدر غیرمعمول زیباست که یک مدرسه هنرمند قرن نوزدهم معروف به نقاشان اسکاگن تمام تلاش خود را در اینجا متمرکز کرده است. مشاهده کارهای آنها در موزه محلی امکان پذیر است. همچنین مورد توجه می باشد R Milebjerg Mile، بزرگترین تپه شنی متحرک دانمارک و یک کلیسا که به طور کامل در شن و ماسه دفن شده است، به غیر از یک پرنده که به سختی قابل مشاهده است.

6. لگولند بیلوند دانمارک Legoland Billund

این جاذبه گردشگری مخصوص بچه ها است. با این وجود، بیشتر بزرگسالان نیز در این شهربازی چیزی برای لذت بردن پیدا می کنند. نمایشگر مینی لند با نمایش مینیاتوری بسیاری از ساختمان ها و مکان های معروف جهان که بیش از 50 میلیون آجر LEGO ساخته اند، جالب توجه است.  LEGOREDO Town با یک حس ماجراجویی در غرب مهمانان را مجذوب خود می کند در حالی که Knights ’Kingdom صحنه را برای گردش در افسانه ها آماده می کند. بخش های خاصی از لگولند دقیقاً به کوچکترها اختصاص داده شده است. مخصوصاً بازدیدکنندگان علاقه مند ممکن است بخواهند در هتل محل اقامت یا دهکده تعطیلات رزرو کنند.

پارک لگولند از جاذبه های گردشگری دانمارک

پارک لگولند از جاذبه های گردشگری دانمارک

5. پری دریایی کوچک دانمارک Little Mermaid

مجسمه پری دریایی کوچک روی صخره ای در بندر کپنهاگ در لانجلینی دانمارک نشسته است. گردشگرانی که برای اولین بار بازدید می کنند اغلب از اندازه نسبتاً کوچک مجسمه تعجب می کنند. مجسمه پری دریایی کوچک فقط 1.25 متر ارتفاع و وزن تقریبی 175 کیلوگرم دارد. این مجسمه توسط ادوارد اریکسن طراحی شده است و در سال 1913 به مناسبت بزرگداشت نمایش پری دریایی کوچک توسط هانس کریستین آندرسن ساخته شد. این مجسمه چندین بار سر خود را از دست داده اما هر بار ترمیم شده است. مقامات کپنهاگ اعلام کردند که ممکن است مجسمه در بندر به بیرون منتقل شود تا از خرابکاری بیشتر جلوگیری شود و گردشگران از آن بالا نروند.

4. دن گمل دانمارک Den Gamle By 

هرکسی که به تاریخ ارادت داشته باشد، نمی تواند این موزه در فضای باز را در شهر اورهوس از دست بدهد. این موزه که در سال 1909 تأسیس شد، نزدیک به 100 اثر تاریخی را دارد که از گوشه گوشه دانمارک جمع آوری شده است. قسمت اعظم موزه به گونه ای ساخته شده است که مانند یک دهکده در کتاب قصه های هانس کریستین آندرسن به نظر برسد.

بزرگسالان و کودکان از موزه اسباب بازی لذت می برند و تعداد کمی می توانند در برابر جذابیت مجری های لباس مجدد که سبک زندگی یک دوره گذشته را نشان می دهند مقاومت کنند. این جاذبه گردشگری مخصوصاً در فصل تعطیلات با وقایع بی نظیر و ویژه جشن می گیرد.

دن گمل یکی از جاهای دیدنی دانمارک

دن گمل یکی از جاهای دیدنی دانمارک

3. قلعه کرونبورگ دانمارک Kronborg Castle

بیشتر مردم با قلعه کرونبورگ به عنوان السینور، نام ویلیام شکسپیر که در هملت به آن اعطا شده است، بیشتر آشنا هستند. کرونبورگ مدت هاست که نمونه مهمی از یک قلعه رنسانس قلمداد می شود. ساخت و ساز در سال 1574 در زمینی ویژه استراتژیک در Sound، توده آبی که مرز بین دانمارک و سوئد را تشکیل می دهد، آغاز شد. برای قرن ها از مردم دانمارک محافظت می کرد و امور بزرگ بزرگان ایالت را میزبانی می کرد. اکنون یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری دانمارک است. افراد ممکن است فعالیتهای متنوعی را در محل انتخاب کنند. یکی از مشهورترین تورهای راهنما به نام قدم به قدم با هملت است.

2. جزیره بورنهولم دانمارک Bornholm

جزیره ای زیبا از دانمارک که به دلیل صنعت ماهیگیری و صنایع دستی مشهور است، بورنهولم در دریای بالتیک واقع شده است. بیشتر از دانمارک به سواحل آلمان، لهستان و سوئد استراحت می کند، که جذابیت منحصر به فردی را برای آن ایجاد می کند. بورنهولم فرار شگفت انگیزی از شلوغی شهرهای بزرگتر انجام می دهد و سواحل جنوبی از محبوبیت خاصی برخوردارند. گردشگران برای گشت و گذار در آمالینبورگ، سومین جنگل بزرگ دانمارک، به بورنهلم می آیند. یکی دیگر از جاذبه های مهم روستای Svaneke با ساختمان های باستانی زیبا و گالری های هنری فراوان است. بچه ها برای پارک تفریحی مجاور به نام Joboland بسیار علاقه نشان می دهند.

1. باغ های تیوولی کپنهاگ دانمارک Tivoli Gardens

این جاذبه شماره 1 جاذبه های گردشگری  دانمارک است. یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شناخته شده در اروپا، یعنی باغ های تیوولی در سال 1843 تاسیس شد. باغ های تفریحی در آن زمان بسیار نامنظم بودند ولی باغ کپنهاگ به خصوص دوست داشتنی بود. علاوه بر فراهم کردن مکانی برای تماشای شکوفه های زیبا، این باغ ها به یک مرکز مهم اجتماعی و یک مجرای خلاقانه برای بسیاری از گروه های نمایشی تبدیل شدند. امروزه مردم به دلایل مشابه و همچنین تفریحات متعدد، بازیها، مغازه ها و رستوران ها از آنجا بازدید می کنند. این سایت همچنین میزبان بسیاری از جشنواره های فصلی است که به طور معمول جمعیت زیادی را به خود جلب می کند.

نمایی دیگر از باغ تیوولی، یکی از جاذبه های گردشگری کپنهاگ دانمارک

نمایی دیگر از باغ تیوولی، یکی از جاذبه های گردشگری کپنهاگ دانمارک

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید دانمارک جاهای دیدنی زیادی دارد. شما می توانید هنگام سفر به شمال اروپا یعنی کشورهای اسکاندیناوی، از دانمارک نیز بازدید کنید. اگر نظری درباره دانمارک دارید با ما به اشتراک بگذارید.


درباره اروپا بیشتر بخوانید:

سفر به 5 شهر شگفت انگیز اروپا

5 مکان گردشگری رنگارنگ در اروپا

در این شهرهای اروپایی ورزشهای زمستانی را تجربه کنید


6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt