5 مکان گردشگری رنگارنگ در اروپا

5 مکان گردشگری رنگارنگ در اروپا

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 06 آذر ، 1397

5 مکان گردشگری رنگارنگ در اروپا

با شروع فصل تابستان و آغاز تعطیلات تابستانی، خیلی از افراد خود را آماده سفر می کنند. اگر با تور اروپا قصد دارید تعطیلات خاص و لذت بخشی را آغاز کنید ما به شما چند منطقه رنگارنگ و زیبا در اروپا را معرفی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

معرفی مکانهای گردشگری گوناگون برای تجربه سفری متفاوت همیشه از اهداف الفبای سفر بوده است. با شروع فصل تابستان و آغاز تعطیلات تابستانی، خیلی از افراد خود را آماده سفر می کنند. اگر با تور اروپا قصد دارید تعطیلات خاص و لذت بخشی را آغاز کنید ما به شما چند منطقه رنگارنگ و زیبا در اروپا را معرفی می کنیم.

1.خلیج کوتور،مونته‌نگرو Kotor, Montenegro

خلیج زیبای کوتور در میان دریای آدریاتیک در جنوب کشور مونته نگرو قرار دارد که علاوه بر زیبایی دریای نیلگون و زلال، دور تا دور آن کوههای سر به فلک کشیده در بر گرفته و وجود این منظره کوهستانی چشم انداز بی نظیری را به وجود آورده است. قدمت این شهر تاریخی به قرون وسطی باز می گردد که به خوبی نیز از آن حفاظت شده و با وجود آثار ارزشمند به جای مانده از قرون وسطی مانند کلیسای باستانی، در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

علاوه بر منظره خیره کننده این منطقه که ترکیبی از کوهستان و دریا است، به عنوان مقصد گردشگری در جاهایی مانند گالری تیسیجان(Galerija Ticijan) و گالری گرادسکا (Gradska Galerija) با آثار هنری زیبایی رو به رو خواهید شد.

خلیج کوتور،مونته‌نگرو-الفبای سفر

2.گرانادا، اسپانیا Granada

گرانادا واقع در منطقه اندلس در جنوب اسپانیا، یک شهر غنی از تاریخ و فرهنگ است و نفوذ فرهنگ عربی موروها (مسلمانان اسپانیا) در بخشهای از این منطقه قابل شهود است.در این محل می توانید در کنار غذاهای محلی اسپانیا tapas، انواع نوشیدنیهای مختلف که در کنار این غذای خوش طعم سرو می شود را امتحان کنید.
 در مورد جاذبه های گردشگری گرانادا می توان به کاخ الحمراء اشاره کرد که دارای معماری اسلامی بوده و زیبایی و عظمتش چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.طبیعت این منطقه بسیار سرسبز و دیدنی است و در کنار بازدید از آثار تاریخی باشکوه گرانادا یک مقصد گردشگری عالی برای گذراندن تعطیلات است.

گرانادا، اسپانیا -الفبای سفر

3.جزیره ساردنیا، ایتالیا Sardinia

ساردنیا جزیره ای رویایی و دومین جزیره مشهور در ایتالیا است که در دریای مدیترانه واقع شده است و یک جزیره زیبا و بی نظیر برای سفر کردن است.آبهای لاجوردی،کوهای سر به فلک کشیده، جنگلهای زیبا با درختان تنومند، ساحل ماسه ای با صخرهای سنگی، قلعه ها و کلیساهای قرون وسطایی با معماری شگفت انگیز، هوای مطبوع و دلپذیر،شنا و قایقرانی و .. هر توریستی را برای دیدن این جزیره رنگارنگ مجذوب خود می کند. ایستادن در بلندترین محل ساردنیا در Castello و تماشای غروب خورشید از لا به لای پشت بام خانه های قدیمی و تاریخی تجربه بسیار لذت بخشی است.

جزیره ساردنیا، ایتالیا-الفبای سفر

4. آلبانی، تیرانا Tirana, Albania

آلبانی واقع در جنوب شرقی اروپا یک مکان گردشگری کمتر شناخته شده است. این شهر در طول سالها تغییر زیادی کرده است و یک شهر بزرگ با فرهنگ و انواع جاذبه های تاریخی است. نقاشی خیابان های تیرانا، ساحل کم نظیر دورس، کوچه های قدیمی و تاریخی،  دریای نیلگون آدریاتیک و دیگر جاذبه های طبیعی در آلبانی این محل را به شهری رنگارنگ و تماشایی تبدیل کرده که با قدم زدن در این شهر به زیبایی های آن پی خواهید برد. حتما در سفر به این شهر دوربین عکاسی خود را همراه ببرید چرا که پس از گرفتن عکس از جاهای دیدنی آلبانی وتماشای آنها انگار که به تابلوی نقاشی چشم دوخته اید.

آلبانی، تیرانا-الفبای سفر

5. ترانسیلوانیا، رومانی Transylvania

اگر به دنبال یک محل دیدنی در اروپا هستید که با چیزهای اسرار آمیز روبه رو شوید، ترانسیلوانیا بهترین انتخاب چرا که به یک سرزمین رازآلود شهرت دارد. خیابان های قرون وسطی با قلعه ها و کلیساهای گوتیک و خانه های سحر آمیز و طبیعت خیره کننده، غارهای گوناگون و... با قدمتی بیش از دوهزار سال یک جای تفریحی و فوق العاده است. کوهنوردی و یا گردش در پارک ملی با وجود حیات وحشی که محل زندگی گرگها و خرسها بوده و یک منطقه محافظت شده است تجربه لذت بخشی است.

از مشهورترین قلعه‌های این شهر، به قلعه‌ی سبوس می توان اشاره کرد که به خانه‌ی داراکولا شهرت دارد. قدمت این قلعه به اوایل قرن ۱۳ میلادی باز می گردد که بدست شوالیه‌های توتنی بنا نهاده شده اما مغول‌ها آن را ویران کردند.

ترانسیلوانیا، رومانی-الفبای سفر

 
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt