سفر به  5 شهر شگفت انگیز اروپا

سفر به 5 شهر شگفت انگیز اروپا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 آذر ، 1402

سفر به 5 شهر شگفت انگیز اروپا

اگر در سفرهای خود به اروپا به برج ایفل در پاریس صعود کرده، در آمستردام از در کانال و نهرها گذار کرده و یا گلادیاتورها را در کولوسئوم رم تماشا کرده اید،هنوز تعداد زیادی از شهرهای زیبای اروپا را مشاهده نکردید. ما به شما چند شهر دیگر معرفی می کنیم تا تجربه فراموش نشدنی دست آورید با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

اگر قبلا در سفرهای خود با تور اروپا لحظه آخری به  برج ایفل در پاریس صعود کرده اید ، به آمستردام سفر کرده و در کانال و نهرهای آن به گشت و گذار پرداختید و یا گلادیاتورها را در کولوسئوم رم تماشا کرده اید، هنوز تعداد زیادی از شهرهای زیبای اروپا را مشاهده نکردید برای اینکه  شهرها و البته فرهنگ های مختلف دیگر اروپا را کشف کنید،  ما به شما چند شهر دیگر معرفی می کنیم تا تجربه فراموش نشدنی در سفر به اروپا به دست آورید با الفبای سفر همراه باشید.

بروژ، بلژیک

 بلژیک شهری زیبا با ساختمان های با معماری حیرت انگیز گوتیک ترین است. خیابان های قدیمی و قرون وسطایی تنها بخش جزی از جاذبه های گردشگری بلژیک هستند. شهر بروژ با توجه به تمام شگفتی ها به عنوان قدرتمند ترین شهر در شمال اروپا تبدیل گشته است.
خیابان های که قدمت آنها به قرن 15 میلادی بر میگردد و  آثار ارزشمند هنری پیکاسو، سالوادور دالی و موزه گرینینگ از جاهای دیدنی این شهر می باشد. با گشت و گذار در این شهر جذاب و بازدید از موزه شکلات، انواع غذاهای خوشمزه، حتما شگفت زده خواهید شد. همه ساله گردشگران زیادی به شهر برژو سفر می کنند و تجربه نوی از سفر به یک شهر اروپایی کسب می کنند.

بروژ، بلژیک-الفبای سفر

کپنهانگ، دانمارک

کپنهانگ پایتخت دانمارک، یکی از سر سبزترین شهرهای اروپا است و یک مقصد گردشگری عالی با دوچرخه سواری و حمل و نقل عمومی رایگان برای تعطیلات است. یکی از جاهای دیدنی کپنهاگ دانمارک ، بندر نیهان است با قدمتی از قرن  17 که گشت و گذر در آن را نباید از دست بدهید. خانه های رنگی به شکل آبنبات چوبی و قلعه های رومانتیک جذاب مانند روزنبرگ ، باغ های تیوولی با هزاران گل ، باغ وحش  حفاطت شده کپنهانگ از دیگر جاذبه های گردشگری کپنهانگ دانمارک است.
بناهای تاریخی و فرهنگی در کنار معماری مدرن زیبایی این شهر را دوچندان کرده است. با قدم زدن در شب و تماشای زیبایی های حس فوق العاده ای کسب خواهید کرد.

کپنهانگ، دانمارک-الفبای سفر

ادینبر؛اسکاتلند

تماشای جشنواره ها، موزه ها، مغازه ها، رستوران ها، کافه ها و مناظرطبیعی شگفت انگیر در پایتخت این شهر قسمتی از جاهای دیدنی ادیبر پایتخت این کشور است. این شهر دارای دو قسمت است ساختمانهای قدیمی (که احتمالا خالی از سکنه است!)  و ساختمان سلطنتی قدیمی  که در اطراف قلعه ادینبورگ قرار دارد.
ادینبورگ یک مکان تاریخی کهن با چشم اندازی رو به دریا و تپه های زیبا است که در طول تاریخ نقش مهمی در درگیری‌های تاریخی جنگ‌های استقلال اسکاتلند و قیام های داشته است که روایت های زیادی در مورد دیدن روح توسط گردشگران  در این قلعه وجود دارد که آن را به محلی اسرار آمیز تبدیل کرده است.  در قرن ۱۷ از این قلعه به عنوان یک دژ نظامی با یک پادگان نظامی بزرگ استفاده می شده است. به کشف دیگر نقاط افسانه ای این شهر بپردازید و لذت ببرید.

ادینبر؛اسکاتلند-الفبای سفر

پراگ،چک

پراک شهری پهناور با چشم اندازهای زیبا که معماری درخشان و فوق العاده، بناهای مخروطی شکل، کلیساهای دوره باروک، مجسمه های تاریخی، ساختمان های باشکوه به سبک معماری گوتیک و کاخ های مدرن و شیک در اروپا دارای شهرت زیادی است. بزرگ ترین قلعه های قرون وسطی در این شهر قرار دارد که به جلوه ی این شهر افزوده است. به گشت و گذار در این شهر حیرت انگیز بپردازید،میدان قدیمی شهر،میدان ونسانس و بازارهای رنگارنگ و سایر جاهای دیدنی این شهر را تماشا کرده و لذت ببرید.

پراگ،چک-الفبای سفر

لیتوانی، ویلنیوس

ویلنیوس، پایتخت ایتوانی، شهر تاریخی و کهن که شهر قدیمی آن در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. ساختمان های حیرت آور با معماری دوره رنسانس، باروک و گوتیک ، کلیساهای رویایی دیوارهای تقاشی شده تمام این شهر را در برگرفته اند.
تپه صلیب که نماد مسیحیت است با هزارن صلیب کوچک و بزرگ و مجسمه های مریم مقدس، کلیسای ویلنیوس با سبک استایل کلاسیک، قلعه گدیمیناس از مشهورترین قلعه‌های لیتوانی، دروازه سپیده‌ دم یکی از ۹ مکان دفاعی ویلنیوس، دانشگاه ویلنیوس لیتوانی کهن‌ترین دانشگاه در سرتا سر اروپا بخش کوچکی از آثار زیبای این شهر است که تماشای آنها را نباید از دست داد.


لیتوانی، ویلنیوس-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt