شهر ساکاریا ترکیه بسیار زیبا ولی بکر

شهر ساکاریا ترکیه بسیار زیبا ولی بکر

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 آذر ، 1399

شهر ساکاریا ترکیه بسیار زیبا ولی بکر

شهر ساکاریا ترکیه، شهری بزرگ در شمال غربی ترکیه است. این شهر طبیعتی بسیار زیبا دارد اما اغلب افراد آن را نمی شناسند. در این مطلب به ساکاریا می پردازیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

شهر ساکاریا ترکیه، شهری بزرگ در شمال غربی ترکیه است. به عبارتی دقیق تر، ساکاریا یک استان است که خود شامل 16 شهرستان می شود. ساکاریا ترکیه بسیار نزدیک به استانبول است و یک استان توسعه یافته است. استان ساکاریا ترکیه طبیعتی زیبا و بکر دارد.

طبیعت زیبا در ساکاریا ترکیه

طبیعت زیبا در ساکاریا ترکیه

شهر ساکاریا کجاست

شهر ساکاریا ترکیه و مرکز آن یعنی آداپازاری، شهری در شمال غربی ترکیه است. این منطقه در دشتی حاصلخیز و در کنار رودخانه ساکاریا واقع شده است. این منطقه در اوایل قرن 14 تحت کنترل عثمانی قرار گرفت و این شهر نام فعلی خود را در اواخر قرن 18 به دست آورد.

ساکاریا در ناحیه مرمره واقع شده است. ترکیه 7 ناحیه دارد که ناحیه مرمره در شمال غربی این کشور است. نوع آب و هوای مرمره از نوع مدیترانه ای است. در حالی که این استان در نزدیکی دریای سیاه قرار دارد. کوجااِلی، دوزجه، بیلجیک، بورسا از استان های همجوار آن هستند.

 تعداد ساکنان ساکاریا نزدیک به 1 میلیون نفر است. این شهر از مکانی فوق العاده بین دریای سیاه و دریاچه زیبای طبیعی ساپانکا برخوردار است.

شهر ساکاریا شهری است که مردم ترکیه و به خصوص استانبولی ها ترجیح می دهند از تراکم و سر و صدای شهر به طبیعت آن فرار کنند. بنابراین می توانید در سفر خود با تور استانبول به این مکان نیز سری بزنید.

این استان زیبا، یکی از پرجمعیت ترین استان های ترکیه است. ساکاریا از نظر جمعیت در رده بیست و دوم لیست قرار دارد. گفتنی است که کشور ترکیه 81 استان دارد.

ساکاریا یک مرکز کشاورزی و صنعتی است. از طریق خط راه آهن به سیستم اصلی راه آهن آناتولی متصل می شود، که توسط آن گندم، توتون، میوه ها و سبزیجات به بازارهای استانبول منتقل می شود. این شهر دارای یک کارخانه بزرگ پروسس چغندر قند است. یک پل سنگی که در زمان امپراتور بیزانس، ژوستینیان اول ساخته شده است، تنها بنای باستانی باقی مانده است در این استان است.

در سال 1999، این شهر از یک زمین لرزه قدرتمند باعث شد بیش از 30000 نفر در این منطقه جان خود را از دست بدهند.

شهرهای استان ساکاریا

استان ساکاریا 16 شهرستان دارد. این شهر ها عبارت اند از:

  1. آداپازاری
  2. تاراکلی
  3. گوی
  4. پاموکووا
  5. آکیازی
  6. کاراپورچک
  7. ارنلر
  8. آریفیه
  9. ساپانکا
  10. سردیوان
  11. هندک
  12. سوتولو
  13. فریزلی
  14. کینارکا
  15. کوکالی
  16. کاراسو

جاذبه های گردشگری ساکاریا

اگرچه جاذبه های گردشگری در ساکاریا دورتر از مرکز شهر هستند اما در مرکز شهر مکان هایی نیز برای بازدید وجود دارد. استان ساکاریا که از زیبایی طبیعی زیادی برخوردار است، از نظر تاریخی بسیار غنی است.

خیابان چارک

خیابان چارک شلوغ ترین خیابان شهر آداپازاری در استان ساکاریا است، در مرکز شهر واقع شده است. در خیابان Çark فروشگاه های بزرگ سوغاتی، رستوران، بار و کافه وجود دارد که هر ساعت بسیار شلوغ، پر جنب و جوش و سرزنده است. اگرچه این خیابان، خیابانی بود که در زلزله 17 آگوست خسارت زیادی دید اما با گذشت زمان بهبود یافت. از آنجا که در این یک خیابان تردد وسایل نقلیه انجام نمی شود، لازم است به صورت پیاده خیابان را بازدید کنید.

موزه فرهنگی زلزله

ساخت موزه زلزله در سال 2000 پس از زلزله بزرگ و برای فراموش نشدن زلزله آغاز شد و در سال 2004 درهای خود را به روی بازدیدکنندگان گشود. اثرات این زمین لرزه با عکس هایی نقاط زلزله زده نشان داده می شود.

دریاچه ساپانچا

در حالی که بخشی از دریاچه ساپانچا در استان کوجااِلی واقع شده است، بخشی از آن در مرزهای استان ساکاریا ترکیه است. دریاچه ساپانچا قبلا بخشی از دریای مرمره بود، اما در گذر زمان از دریا جدا شد و به یک دریاچه آب شیرین تبدیل شد. این دریاچه در فاصله 2 ساعته از استانبول واقع شده است. این دریاچه ای است که مسابقات بین المللی قایقرانی، قایقرانی و موج سواری در آن برگزار می شود.

دریاچه آجارلار لانگزو

این منطقه طبیعت بسیار زیبایی دارد آجارلار لانگزو به رودخانه ساکاریا می ریزد. این مکان یکی از زیباترین مکان ها برای سفرهای طبیعت گردی و کمپینگ است. این دریاچه فصلی است. به طوری که در تابستان خشک می شود و دوباره در زمستان پر آب می شود. گیاهانی مانند نیلوفر آبی و بنفشه به زیبایی های این دریاچه افزوده است.

دریاچه آجارلار لانگزو

دریاچه آجارلار لانگزو

آبشار ماسوکیه

این یک آبشار زیبا است که در طبیعتی زیبا قرار گرفته و در اطراف آن کافه و رستوران های متعددی وجود دارد. همچنین این منطقه برای کوهنوردی نیز مناسب است. بنابراین همه امکاناتی که برای تفریح نیاز دازید را ارائه می دهد.

ساحل کاراسو

از نظر طول دومین ساحل طولانی در ترکیه است. طول این ساجل 28 کیلومتر است. ساحل کاراسو که در منطقه کاراسو واقع شده است، در آخر هفته ها بسیار شلوغ است زیرا ساحلی نزدیک به استانبول است. رودخانه، جنگل و دشت از جاذبه های این قسمت از ساکاریا است.

آبشار دوغان چای

یکی از مکان های دیدنی در ساکاریا است. این یک گزینه بسیار مناسب برای اردو زدن و بازدیدهای روزانه است. این آبشار در 35 کیلومتری شهر آداپازاری  واقع شده است. این آشار و حتی جاده منتهی به آن از طبیعتی زیبا برخوردارند که قطعا برای گردشگران جذاب خواهد بود.

آبشار دوغان چای

آبشار دوغان چای

اماکن تاریخی ساکاریا

بسیاری از قلعه های دیدنی در استان ساکاریا ساخته شده اند که بین 300 تا 395 سال تحت سلطه انگلیس بودند. قلعه هارمان تپه، پل سانگاریوس (جاستینیانوس) و به ویژه پل بایزید پل های تاریخی هستند که باید دید. موزه هایی مانند موزه ساکاریا، موزه علی فوات پاشا وجود دارد. در دوره عثمانی مساجد زیادی ساخته شده است.

پل سانگاریوس

پل سانگاریوس یا پل ژوستینین یه پل تاریخی و مربوط به قرون گذشته است. این پل در زمان روم باستان ساخته شده است. کاربرد این پل برای دسترسی قسطنطنیه به شهرهای اطراف خود بوده است.

پل سانگاریوس

پل سانگاریوس

سوالات متداول

ساکاریا در کدام منطقه قرار دارد؟

ساکاریا در شمال غرب ترکیه و در ناحیه مرمره قرار دارد.

آیا ساکاریا نزدیک استانبول است؟

بله. فاصله استانبول تا ساکاریا 156 کیلومتر است و می توانید این مسیر را با قطار، اتوبوس و خودروی شخصی طی کنید.

آیا جاذبه های طبیعی و تاریخی برای بازدید در ساکاریا وجود دارد؟

بله. ساکاریا طبیعتی بسیار زیبا و همچنین تاریخی بسیار غنی دارد. این منطقه جاذبه های گردشگری بسیار زیادی دارد که می توانید در متن مقاله مشاهده کنید.


درباره جاذبه های گردشگری ترکیه بیشتر بخوانید:

شهر بالن ترکیه را بشناسید

سفر به شهر وان ترکیه

بهترین مکانهای موج سواری در ترکیه

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt