سفر به شهر وان ترکیه

سفر به شهر وان ترکیه

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 01 مهر ، 1399

سفر به شهر وان ترکیه

وان شهری زیبا در شرق ترکیه است. این شهر در نزدیکی مرز ایران قرار دارد و ایرانی های زیادی برای خرید از مراکز خرید وان و دیدن طبیعت زیبا به آن جا می‌روند. با تور وان نیز می‌توان به این منطقه سفر کرد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

وان، شهری زیبا در آناتولی شرقی ترکیه است و یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود. به دلیل زیبایی طبیعی و خاک حاصلخیز، هزاران سال میزبان مردم زیادی بوده است. این شهر در نزدیکی مرز ایران قرار دارد و ایرانی های زیادی برای خرید از مراکز خرید وان به آن جا می‌روند. با تور وان نیز می توان به این منطقه سفر کرد.
از شهرهای خوی و تبریز و مرز رازی و بازرگان می‌توان به وان رسید. می‌توانید با قطار، اتوبوس، تور و اتومبیل شخصی این مسیر را طی کنید.
شهر وان گرچه از نظر جغرافیایی از دریا فاصله زیادی دارد، اما به دلیل وجود دریاچه وان، دارای تمام ویژگی‌های یک شهر دریایی با آب و هوای آفتابی است. دریاچه وان در بین مردم محلی معروف به دریای وان است. دریاچه وان، بزرگترین دریاچه ترکیه، نقش مهمی در آب و هوای شهر دارد. وان با یک منظره دریاچه زیبا، یک مرکز ورزش‌های زمستانی و فرصت‌های مختلف ورزش‌های آبی در تابستان از بازدید کنندگان استقبال می‌کند.

دریاچه وان در شهر وان ترکیهدریاچه وان در شهر وان ترکیه

وان پرجمعیت ترین شهر منطقه آناتولی شرقی و ششمین شهر بزرگ ترکیه با توجه به مساحت آن است. این شهر دارای سیزده شهرک و آتشفشان‌های زیادی است که اطراف آن را احاطه کرده است. این شهر دارای سابقه تاریخی بسیار طولانی است که به سال 5000 قبل از میلاد مسیح می‌رسد.  یکی دیگر از همسایگان این شهر، کشور ایران است که این شهر را به شهری مرزی در ترکیه تبدیل می‌کند.

وان با داشتن جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی بسیاری در حال رشد به عنوان یک منطقه گردشگری است. گفتنی است که طول پرواز از استانبول به وان 2 ساعت و 5 دقیقه است.

حمل و نقل عمومی در وان

این شهر برای حمل و نقل عمومی از اتوبوس استفاده می‌کند که می‌توانید برنامه زمانبندی آن را به زبان ترکی در اینترنت پیدا کنید. شما می‌توانید کارت حمل و نقل اتوبوس را برای وسایل حمل و نقل عمومی در شهر خریداری کنید. برخی از تاکسی‌ها و مینی بوس‌ها نیز به شهرک‌های کوچک اطراف شهر می‌روند.

بهترین زمان برای بازدید از وان

وان در طول سال بیشتر از سایر شهرهای ترکیه در معرض آفتاب قرار می‌گیرد اما به دلیل آب و هوا و اقلیم قاره ای، سفر به شهر وان در فصل تابستان یا بهار راحت تر است. سفر 2-3 روزه برای بازدید کامل از این منطقه کافی است.

جاذبه‌های گردشگری برای بازدید در وان

وان شهری با تاریخی بسیار غنی و طبیعتی زیبا است و جاذبه های گردشگری زیادی در آن وجود دارد.

قلعه وان

قلعه وان در قرن 9 قبل از میلاد توسط پادشاه ساردوری از اورارتو ساخته شد. این سازه زیبا که نماد وان محسوب می‌شود بر روی صخره ای به ارتفاع 100 متر ساخته شده است. فقط 5 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. این یک معبد در فضای باز دارد و شامل مقبره‌های پادشاهان اورارتو است.

قلعه وان

قلعه وان

دریاچه وان

بزرگترین دریاچه ترکیه بین استانهای وان و بیتلیس واقع شده است. تخمین زده می‌شود که در نتیجه فوران کوه نمروت 600 هزار سال پیش شکل گرفته باشد، کسانی که از دریاچه وان بازدید می‌کنند از زیبایی و هم از اندازه آن شگفت زده می‌شوند. آب دریاچه وان که نوعی دریای داخلی جزئی است فاقد پای خروجی است بنابراین آب آن تلخ و شور است. دریاچه وان همچنین بزرگترین دریاچه نوشابه جهان است. منطقه دریاچه میزبان یک تاریخ باشکوه و همچنین سایه‌های خیره کننده آبی و سبز است. با ساختار طبیعی و جزایر خود یکی از مکانهای بازدید در وان است.
دریاچه وان در حالی که بزرگترین دریاچه در ترکیه است، بزرگترین دریاچه آب سدیمی روی زمین است. بیشترین نمک موجود در دریاچه کربنات سدیم و سولفات سدیم است. تنها ماهی‌هایی که در دریاچه عادت به زندگی دارند ماهی chub یا ماهی‌های سفید رودخانه ای هستند. چهار جزیره در دریاچه وجود دارد که از بزرگ به کوچک عبارتند از Akdamar، Adır، Kuşadası و  Çarpanak 

جزیره و کلیسای آختامار

آکدامار، بزرگترین جزیره دریاچه وان، یکی از خیره کننده ترین مناظر طبیعی وان است. همچنین کلیسای آختامار در آن وجود دارد، مکانی که باید در تور دریاچه وان از آن دیدن کنید و جاذبه اصلی این جزیره است. از نظر معماری بسیار زیبا است و نقوشی از گیاهان و حیوانات در نمای خارجی کلیسا از جمله جزئیات قابل توجه در آن است. برای بازدید از جزیره می‌توانید کشتی سواری کنید.

جزیره آختامار

جزیره آختامار

آبشار مرادیه

هنگام بازدید از وان، این قسمت زیبا از طبیعت را حتما باید ببینید. این آبشار تقریباً 50 متر ارتفاع دارد و نام خود را از امپراطور عثمانی مورات چهارم گرفته است.
آبشار مرادیه، که قسمت مهمی از زیبایی‌های طبیعی آناتولی شرقی است، هم برای استراحت و هم برای سرگرمی از جمله مکان‌های محبوب است. این مکان شگفت انگیز طبیعی که در منطقه مرادیه وان واقع شده است، در هر فصلی زیباست. اگر در تابستان سفر کنید، می‌توانید آرامشی همراه با گل‌های رنگارنگ و آبشارها را از ارتفاع 50 متری ببینید. اگر در زمستان سفر می‌کنید، می‌توانید از منظره جذاب پر از بلورهای یخ منجمد لذت ببرید. آبشار مرادیه با مکان‌های اطراف خود برای گردشگری، شما را شگفت زده خواهد کرد، هم به تاریخ و هم به زیبایی‌های طبیعی آناتولی شرقی اضافه می‌کند.

آبشار مرادیه ترکیه

آبشار مرادیه ترکیه

اقامت و هتل در وان

اگرچه وان از نظر هتل‌ها بسیار متنوع است اما هتل‌های محبوب اکثرا در مرکز شهر قرار دارند. 
هتل بویوک اوراتو (Büyük Urartu) و هتل الیت ورلد (Elite world) لوکس ترین هتل‌ها در میان هتل‌های داخل شهر هستند. در اطراف دریاچه وان نیز گزینه‌های زیادی برای اقامت وجود دارد اما اگر به دنبال اقامتی لاکچری و مجلل هستید بهترین هتل دابل تری (DoubleTree by Hilton) است که در کنار دریاچه واقع شده است. اگر به دنبال اقامتی با قیمت مناسب تر هستید می‌توانید از Van Backpackers Hostel دیدن کنید.

غذا و رستوران در شهر وان ترکیه

می توان گفت که غذا بخش مهمی از میراث فرهنگی وان است. از آنجا که در طول تاریخ تمدن‌های مختلفی در آن زندگی کرده‌اند، از نظر غذای محلی بسیار غنی است. این شهر به دلیل صبحانه هایش مشهور است که میزهای آن مملو از انواع غذاهای مختلف از گوجه فرنگی و زیتون گرفته تا نان و عسل و مربا گرفته تا گوشت خشک و فصلی است. مهمترین قسمت این صبحانه پنیر اتلو وان یا  "otlu peynir" است که یک پنیر محلی است که با گیاهان محلی تهیه می‌شود.
روز خود را پر از عطر و طعم با یک صبحانه معمولی وان شروع کنید که جایگاه ویژه ای در غذاهای ترکی دارد. یکی از مهم ترین دلایلی که فرهنگ صبحانه در این کشور به عنوان یک سنت توسعه یافته وجود دارد ، قرار گرفتن این شهر در مسیر جاده ابریشم است. علاوه بر تنوع زیاد غذا روی میز ، بزرگترین ویژگی آن ها طبیعی بودن آنهاست. نحوه خوردن صبحانه به سبک صبحانه وان خود را به دنیای آشپزی ثابت کرده است.

تقریباً 30 نوع محصول مانند عسل وان ، خامه ماست ، خامه شیر ، کره ، تاتزیکی ، پنیر گیاهی ، پنیر بافتنی ، پنیر فتا ، تخم مرغ سوسیس سوخاری ، زیتون و بسیاری دیگر را خواهید چشید. این محصولات طبیعی با چای دم کرده در سماور همراه است. صبحانه را با نوعی نان تورتیلا و نان ون تهیه می کنید که با روش های ویژه تهیه شده و در اجاق های سنگی پخته می شود. همچنین بهترین سوغاتی این شهر همان پنیر و عسل خاص آن است.
آن‌ها وعده‌های غذایی مختلفی دارند که از گوشت یا سبزیجات ساخته می‌شوند و بسته به ترجیح رژیم خود می‌توانید انتخاب کنید. همچنین روش‌های مختلفی برای طبخ ماهی  chubیا ماهی سفید رودخانه ای وجود دارد. همان ماهی محلی که در دریاچه وان زندگی می‌کند. بهترین رستوران های وان ترکیه را در زیر معرفی کرده‌ایم:

🔶 رستوران های خوب برای کباب در وان ترکیه:

خاندان سفراسی Hanedan Sofrası، سالن کباب مولانا Mevlâna Kebap Salonu، رستوران کروانسرای Kervansaray

🔶 رستوران های خوب برای غذاهای محلی و همچنین کباب در وان ترکیه:

Anatolia Kaburga Evi (خانه دنده آناتولی)، خلیل ابراهیم سوفراسی Halil İbrahim Sofrası ، رستوران آسین او یمکلری Aşiyan Ev Yemekleri

پنیر اتلو وان ترکیه

پنیر اتلو وان ترکیه

بهترین مراکز خرید در شهر وان ترکیه

وان دارای چند مرکز خرید بزرگ است که در آن‌ها می‌توانید لباس، لوازم الکترونیکی یا مواد غذایی پیدا کنید. اگر به دنبال یک تجربه خرید خاص تر هستید، در مرکز خریدAtasoy Art  بسیاری از فروشگاه‌های طلا و جواهر وجود دارند که savat می‌فروشند، نقره ای که به روش خاص این منطقه ساخته می‌شود. همچنین  Rus Pazarı (بازار روسیه) ، یک بازار بزرگ در فضای باز و سنتی است که بازدید کنندگان از روسیه و ایران کالاهای خود را می‌فروشند. بهترین مرکز خرید شهر وان در تقاطع خیابان جمهوریت و کاظم کارابکر قرار دارد و اکثر برندهای معروف را دارد. مرکز خرید AVM نیز یکی از مراکز خرید خوب و با امکانات بالا در وان است.

مرکز خرید AVM وان

مرکز خرید AVM وان

زندگی شبانه در وان

زندگی شبانه در وان عمدتاً از مکان‌هایی تشکیل شده است که موسیقی سنتی آن منطقه را پخش می‌کنند یا جاهایی که می‌توانید به موسیقی جاز و بلوز گوش دهید.

 

دیگر جاذبه‌های گردشگری ترکیه را بشناسید


سفری به مارماریس بهشت گمشده ترکیه

شهر بالن ترکیه

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt