بزرگترین باغ وحش های جهان

بزرگترین باغ وحش های جهان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 01 مهر ، 1399

بزرگترین باغ وحش های جهان

هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که در آن باغ وحش پیدا نکنید. در این مطلب 10 عدد از بزرگترین باغ وحش های جهان را از نظر وسعت و تنوع جانوری بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

باغ وحش مکانی تفریحی برای استراحت و تفریح است. هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که در آن باغ وحش پیدا نکنید. باغ وحش ها به گونه های مختلف حیوانات اعم از خزندگان، آبزیان، پرندگان و پستانداران معروف است که بیشتر حیوانات وحشی هستند و برای دیدن عموم به نمایش در می‌آیند. باغ وحش‌ها از نظر اندازه یا مساحت خود متفاوت هستند. در این مقاله 10 عدد از بزرگترین باغ وحش های جهان را از نظر وسعت و تنوع جانوری بررسی می کنیم. چندین شهر در جهان باغ وحش های بزرگی را در خود جای داده‌اند که توجه گردشگران و بازدیدکنندگان در سراسر جهان را به خود جلب می کنند.

– باغ جانورشناسی برلین (Berlin Zoological Garden)

مکان: آلمان
گونه های جانوری: 1500 گونه جانوری

اولین باغ وحش در لیست ما باغ جانورشناسی برلین واقع در پایتخت آلمان است. این باغ در بین قدیمی ترین باغ وحش‌های آلمان و همچنین پر بازدیدترین باغ وحش اروپا است. این باغ وحش تعداد زیادی حیوان در حدود 19 هزار حیوان در 1500 گونه جانوری را در خود جای داده است. از جمله بائو بائو و پاندای بزرگ که یکی از مشهورترین حیوانات در باغ وحش است. این باغ وحش دارای بزرگترین مجموعه گونه های جانوری در جهان است. بنابراین تلاش های زیادی در جهت حفاظت و حفظ حیات وحش در باغ وحش انجام شده است. همه این‌ها و موارد دیگر باعث شده این باغ وحش اولین جایگاه در لیست بزرگترین باغ وحش های جهان را به دست آورد.

باغ جانورشناسی برلین Berlin Zoological Gardenباغ جانورشناسی برلین

2 - باغ وحش و آکواریوم کلمبوس (Columbus Zoo and Aquarium)

مکان: اوهایو، آمریکا
گونه های جانوری: 793 گونه جانوری

این باغ وحش یک باغ وحش غیرانتفاعی است و یکی از بزرگترین باغ وحش های جهان است که رتبه دوم این لیست را به خود اختصاص داده است. این باغ وحش بیش از 5000 حیوان به نمایندگی از 793 گونه جانوری از مناطق جغرافیایی مختلف جهان را شامل می شود. تلاش های باغ وحش در حفاظت از حیات وحش چشمگیر بوده است. از جمله جمع آوری حدود 3 میلیون دلار برای 70 پروژه که باعث افزایش فعالیت ها و حفظ حیات وحش در باغ وحش می شود.

باغ وحش و آکواریوم کلمبوس Columbus Zoo and Aquariumباغ وحش و آکواریوم کلمبوس

3 – باغ وحش تورنتو (Toronto Zoo)

مکان: کانادا
گونه های جانوری: 491 گونه جانوری

باغ وحش تورنتو بزرگترین باغ وحش در کانادا است که سومین رتبه در لیست بزرگترین باغ وحش های جهان است. این باغ وحش فضای کافی برای اسکان بیش از 5000 حیوان را دارد که در هفت بخش جغرافیایی تقسیم شده اند و به طور جداگانه نگهداری می‌شوند. بخش های: هندو مالایا، آپریکا، آمریکا، تندرا، آسترالازی، اوراسیا و حوزه کانادا. این یک جاذبه گردشگری جذاب برای تمام بازدیدکنندگان و گردشگران است.

باغ وحش تورنتو Toronto Zooباغ وحش تورنتو

4 – باغ وحش پکن (Beijing Zoo)

مکان: چین
گونه های جانوری: 950 گونه جانوری

باغ وحش پکن به زمان سلسله چینگ برمی گردد و در سال 1906 تاسیس شد. این مکان برای چینی ها بسیار مهم است. این باغ وحش محل زندگی 14500 حیوان از 950 گونه جانوری است. این باغ وحش بزرگترین مجموعه حیوانات را در چین دارد. باغ وحش پکن بیشتر به دلیل مجموعه حیوانات کمیابی که بومی چین هستند شناخته شده است. از جمله پانداهای بزرگ که معروف‌ترین جاذبه پارک است.

باغ وحش پکن Beijing Zooباغ وحش پکن

5 - باغ وحش و آکواریوم هنری دورلی در اوماها (Henry Doorly Zoo and Aquarium)

مکان: اوماها، آمریکا
گونه های جانوری: 962 گونه جانوری

باغ وحش و آکواریوم هنری دورلی جاذبه گردشگری معروف ایالت نبراسکا است. این باغ وحش محل زندگی 17000 حیوان است که 962 گونه جانوری را تشکیل می دهند. این باغ وحش همچنین دارای بزرگترین مجموعه گربه ها در آمریکای شمالی، بزرگترین صحرای سرپوشیده در جهان، بزرگترین باتلاق داخلی جهان و همچنین بزرگترین گنبد ژئودزیک شفاف (گنبد ساخته شده با سطوح هندسی) در جهان است.

باغ وحش و آکواریوم هنری دورلی در اوماها Henry Doorly Zoo and Aquariumباغ وحش و آکواریوم هنری دورلی در اوماها

6 – باغ وحش مسکو (Moscow Zoo)

مکان: روسیه
گونه های جانوری: 927 گونه جانوری

باغ وحش مسکو پر از تفریح و سرگرمی است. همچنین یکی از قدیمی ترین باغ وحش های اروپا است. این باغ وحش در سال 1864 تاسیس شد. 6500 حیوان در این باغ وحش زندگی می کنند که در 927 گونه جانوری طبقه بندی می شوند. باغ وحش و در دهه 1990 همچنین با ایجاد یک پل پیاده روی که دو قسمت باغ وحش را که جدا شده بودند را به هم متصل کردند. بلافاصله برای باغ وحش یک آکواریوم دریایی ، یک نمایشگاه شیر دریایی ، یک باغ پرندگان و جاذبه هایی برای کودکان ایجاد شد.

باغ وحش مسکو Moscow Zooباغ وحش مسکو

7 - باغ‌های ملی جانورشناسی آفریقای جنوبی (National Zoological Gardens)

مکان: آفریقای جنوبی
گونه های جانوری: 705 گونه جانوری

پارک جانورشناسی ملی که با نام باغ وحش پرتوریا نیز شناخته می شود، بزرگترین باغ وحش ملی آفریقای جنوبی در قاره آفریقا و یکی از بزرگترین باغ وحش ها در جهان است و 705 گونه جانوری را در خود جای داده اند. این 705 گونه جانوری نزدیک به 9000 حیوان را که باغ وحش را شامل می شوند. باغ وحش در دو قسمت است که قسمت اول آن مسطح است در حالی که قسمت های دیگر آن روی یک تپه قرار دارد.

باغ های ملی جانورشناسی آفریقای جنوبی National Zoological Gardens

باغ‌های ملی جانورشناسی آفریقای جنوبی

8 – باغ وحش برانکس (Bronx Zoo)

مکان: نیویورک، آمریکا
گونه های جانوری: 650 گونه جانوری

باغ وحش برانکس قدیمی ترین باغ وحش در آمریکا است. همچنین بزرگترین باغ وحش در جهان است که در یک کلانشهر واقع شده است. حدود 4000 حیوان در آن زندگی می کنند که 650 گونه حیوانی را تشکیل می دهند.

باغ وحش برانکس Bronx Zooباغ وحش برانکس

9 – باغ وحش لندن (London Zoo)

مکان: انگلیس
گونه های جانوری: 755 گونه جانوری

این باغ وحش یکی از قدیمی ترین باغ وحش های جهان است که در سال 1828 به منظور تحقیقات علمی افتتاح شده است. این باغ وحش پس از آن در سال 1847 برای بازدید عموم افتتاح شد، بنابراین مردم می توانند از آن بازدید کنند. باغ وحش لندن بیش از 20000 حیوان در 755 گونه جانوری را در خود جای داده است.

باغ وحش لندن London Zooباغ وحش لندن

10 – باغ وحش سن دیگو (San Diego Zoo)

مکان: کالیفرنیا، آمریکا
گونه های جانوری: 650 گونه جانوری

آخرین مورد در لیست ما باغ وحش سن دیگو در ایالات متحده آمریکا است. این باغ وحش هزاران گردشگر و بازدید کننده را به خود جلب می کند. 650 گونه و زیرگونه از حیوانات در این باغ وحش یافت می شود. در مجموع بیش از 3700 حیوان در این باغ وحش زندگی می کنند. این باغ وحش از معدود باغ وحش هایی است که پاندای بزرگ را در خود جای داده است. علاوه بر این، یک جنگل بارانی گرمسیری در آن وجود دارد که خانه ای برای پرندگان و حیوانات را فراهم می کند.

باغ وحش سن دیگو San Diego Zooباغ وحش سن دیگو

با دیگر ترین های دنیا آشنا شوید

توریستی ترین و زیباترین کشورهای دنیا

با بهترین سیرک های ایران و جهان آشنا شوید

بی ادب ترین و باادب ترین کشورهای جهان

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt