با بهترین سیرک های ایران و جهان آشنا شوید

با بهترین سیرک های ایران و جهان آشنا شوید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 دی ، 1399

با بهترین سیرک های ایران و جهان آشنا شوید

در این مطلب بهترین سیرک های ایران و جهان که میزبان گروه‌های برتر آکروبات، دلقک‌ها، شعبده بازهای ماهر هستند را قصد داریم تا معرفی کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در طول تاریخ، سیرک‌ها بخشی جدانشدنی از دنیای سرگرمی بودند. همه، از جوان تا پیر می‌توانستند مجذوب مجریان و نمایش‌های سیرکی شوند که در چادرها برگزار می‌شد. امروزه، سیرک‌ها بیشتر به عنوان یک هنر شمرده می‌شوند تا یک نمایش، زیرا افرادی که در این نمایش‌ها فعالیت می‌کنند و چنین نمایش‌هایی را خلق می‌کنند، یک هنرمند واقعی هستند. همه ما به خاطر استعداد و توانایی‌هایی که از خود بروز می‌دهند و تخیلاتی که دارند بسیار هیجان زده می‌شویم و از آن متعجب می‌شویم.در این مطلب بهترین سیرک های ایران و جهان را که نمایش‌های خوبی ارائه می‌دهند، به شما معرفی می‌کنیم. ممکن است اجرای آکروبات‌های با استعداد، دلقک‌های خنده دار، نوازندگان و رقصنده‌های با استعداد، حقه بازی‌ها و شعبده بازان ماهر برای شما نیز جالب باشد.

بهترین سیرک های جهان

سیرک آمریکایی

یک سیرک برجسته در ایالات متحده به نام سیرک وارگاس است که در کالیفرنیا واقع شده است. سیرک وارگاس سابقه 50 ساله دارد و با ساخت چادر مانند سیرک‌های قدیمی است. همچنین یکی از بزرگترین سیرک‌های سیار است که برنامه‌های سرگرم کننده سنتی و ظاهر پرنعمت را برای عموم فراهم می‌کند. ماموریت سیرک وارگاس این است که دوران طلایی سیرک را برگرداند و ظاهرا آن‌ها فوق العاده در آن مهارت دارند.

سیرک کانادایی

این سیرک مستقر در کانادا که به عنوان یکی از بزرگترین سیرک‌های مدرن جهان شناخته می‌شود. سیرک دوسولی یا سیرک آفتاب یا Cirque du Soleil یک سیرک شناخته شده و دیدنی در تمام جهان است. دوسولی در زبان فرانسوی به معنی خورشید است. نشان می‌دهد که با هنرمندی، جسارت و درخشش درگیر است، که آن را به یکی از برجسته ترین سیرک‌های معاصر تبدیل می‌کند. عناصر دیگری که آن را به عنوان سیرک معاصر تعریف می‌کنند، رویکردهای شخصیت محور و تئاتری و نبود حیوانات آموزش دیده است. علاوه بر آنچه گفته شد، ویژگی بارز سیرک تنوع سبک‌های سیرک از سراسر جهان است. اگر تصمیم به بازدید از آن داشته باشید، می‌توانید شاهد آکروباتیک ابریشم باورنکردنی و ذوزنقه هوایی باشید.
سیرک دوسولی به سرعت در طول دهه‌های 90 و 2000 شروع به گسترش کرد که تعداد نمایش‌ها از یک نمایش به 19 نمایش در 217 کشور جهان افزایش یافت. این سیرک تماشایی اجراهای خود را در همه قاره‌های کره زمین به جز قطب جنوب به نمایش گذاشت.

سیرک دوسولی یا آفتاب (کانادایی)سیرک دوسولی یا آفتاب (کانادایی)

سیرک فرانسوی

نمایش‌های سیرک فنیکس نمایش‌های حیرت انگیزی است که در آن بازیگران با استعداد و ماهری از جمله ژانگولرها، آکروبات‌ها، بندبازان و دلقک‌ها توانایی‌های خود را عرضه می‌کنند. سیرک فنیکس در سال 1977 تاسیس شد و از تعداد زیادی از بازیگران سیرک که از مدارس معروف سیرک از سراسر جهان فارغ التحصیل شده‌اند، نیرو پذیرفته است. همچنین اعتقاد بر این است که هنرمندانی که در سیرک فنیکس اجرا می‌کنند، پس از آن مشهور می‌شوند.
حضور در یکی از نمایش‌های آن‌ها ممکن است باعث شود شما فکر کنید سیرک فنیکس بهترین سیرک در اروپا است. اگر نه حداقل این تجربه قطعا تماشایی خواهد بود.

سیرک فرانسوی فنیکسسیرک فرانسوی فنیکس

سیرک استرالیایی

اگر فکر می‌کنید همه اینها را در سیرک‌ها دیده اید، پس سیرک اوز یا oz یکی از جاذبه‌های دیدنی ملبورن استرالیا است. سیرک اوز در سال 1977 تاسیس شد، به لطف ترکیب کردن سبک تئاتر، راک اندرول، هجو و شوخ طبعی ناب استرالیایی، سیرکی معاصر با پیچ و تاب است. علاوه بر این، ممکن است از این واقعیت شگفت زده شوید که سیرک نه تنها عملکرد خود را به نمایش نمی‌گذارد، بلکه درگیر اهداف بشردوستانه می‌شود و یک برنامه عدالت اجتماعی گسترده دارد. کجا می‌توانید سیرکی را ببینید که نه تنها برای سرگرمی مردم، بلکه برای حمایت از آن‌ها باشد؟

سیرک آلمانی

چیزی که سیرک کرون را منحصر به فرد می‌کند این است که یک ساختمان جداگانه برای خود است که کمتر در اروپای غربی دیده می‌شود. همچنین یکی از بزرگترین سیرک ‌های اروپا است که سابقه گسترده ای در پشت آن دارد. ساختمان سیرک در هنگتم جنگ آسیب دیده بود. با این وجود، بازسازی شد و از آن زمان تاکنون شاهد هنرهای سیرک بسیار خوبی در خود بوده است.

سیرک سوئدی

سیرک سیرکور پیشروترین سیرک در اسکاندیناوی است، زیرا چندین سال است که با نمایش‌های سیرک تماشایی در جهان تور می‌کند. سیرک هنرمندان جدید و با استعداد و ماهر سیرک متولد شد که عظمت آن را ثابت کرد. اگر به اسکاندیناوی و به طور اختصاصی به سوئد سفر می‌کنید، بلیط سیرک سیرکور را بخرید و نمایش هیجان انگیز و اجراهای متنوع و الهام بخش آن‌ها را را تحسین کنید. 

سیرک انگلیسی

ویژگی متمایز سیرک نو استیت فیت (NoFit State Circus) با امکان اجرای غیر حرفه ای برای پیوستن و کار در کنار هنرمندان سیرک نشان داده شده است. به طور منظم آموزش و دوره‌هایی را ارائه می‌دهد که به هر کسی که می‌خواهد به سیرک بپیوندد اجازه می‌دهد حرفه ای شود. این آموزش شامل بندبازی، حرکات آکروباتیک ، طناب، اکروبالانس و شعبده بازی است. به همین دلیل شما هم می‌توانید نمایش‌های سرگرم کننده را ببینید و هم در آن فعالیت کنید.

بهترین سیرک های ایران

در ایران نیز سیرک‌های خوبی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را در دسته بهترین سیرک های ایران جای داد.

سیرک راشن

سیرک راشن به ایران-روسیه نیز معروف است. در آن هنرمندانی از ایران و روسیه و اروپا گرد هم آمده اند. برنامه های ژانگولر و آکروبات، نمایش های دیدنی با هماهنگی نور و موزیک که شما را به وجد می آورد. هیجان ترامپولین توسط سه هنرمند که از قدرت جسمانی بالایی برخوردارند. حضور دلقک هایی به نام چیچو و جینو که ذوق کودکان را بر می انگیزند. برنامه ویژه برای دوست داران مرد عنکبوتی توسط اسپایدر من سیرک اجرا می شود و دشمنان را نابود می‌کند. آتش بازی سرخپوستی با موزیک که می‌تواند جزو بهترین اجراهای سیرک راشن باشد. تمامی این برنامه های متفاوت را برای اولین بار در ایران در سیرک بین المللی راشن اجرا می‌شود.

سیرک راشنسیرک راشن

سیرک ایران پرتغال

سیرک ایران پرتغال با نمایش‌های جسورانه آکروباتیک، بندبازی‌های هیجان انگیز و موتور سواری در کره مرگ، نمایش‌هایی نیست که فقط یک بار دیدن آن‌ها، کافی باشد. برنامه‌های این گروه شامل این موارد می‌شود: رنجر مرگ توسط هنرمندانی از کشور کلمبیا، شوی کمدی، گروه آکروبات کنیا بویز (بچه‌های شکلاتی)، ریمنی، فایبر شو، بندبازی هوایی توسط ۵ نفر از کشورهای برزیل، کلمبیا، اکوادور و مکزیک، ژانگولر ، کورویل، موتور سواری در کره مرگ توسط ۶ موتور سوار از کشورهای برزیل، کلمبیا، آرژانتین و ایران، دنجرمن (مرد خطر) از پرتغال، شعبده بازی. سیرک ایران پرتقال اجراهای جدیدی نیز در برج میلاد اجرا کرده است.

سیرک ایران پرتغالسیرک ایران پرتغال

سیرک آفتاب

اجرای سیرک بین المللی آفتاب بدون استفاده از حیوانات و با هدف حمایت از حقوق حیوانات است. اجرای برنامه این گروه توسط هنرمندان بین المللی از ۷ کشور مختلف اروپایی آفریقایی و آمریکایی و هنرمندان سیرک های بزرگ جهان است. برنامه های این گروه شامل این موارد است: اجرای زیبای رقص آفریقایی توسط گروه کنیا، موتور سواری در کره مرگ، نمایش تعادلی، اجرای حرکات آکروباتیک (حرکات تعادلی،قرقره،چرخ آلمانی و...) ، نمایش کمدی دلقک (clown) ، نمایش زیبای آتش بازی، حلقه جادویی و حلقه آلمانی، نمایش بند بازی.

سیرک آفتابسیرک آفتاب

سیرک خلیل عقاب

از سیرک‌های قدیمی ایران است که توسط خلیل عقاب راه اندازی شده است. این برنامه‌ها شامل ریمینی، اسب‌های پونی، دلقک‌ها، آتش بازی، رنجر، انواع اکروبات و نمایش حیوانات می‌شود. هنرمندان این سیرک از کشورهای ایران، رمانی، هلند و روسیه هستند که اجراهای زیبایی به نمایش می‌گذارند.

با شهربازی ها آشنا شوید

 شهربازی ویالند یا دیزنی لند استانبول

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt