مرکز خرید ایران مال

مرکز خرید ایران مال

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 23 تیر ، 1400

ایران مال | بزرگترین مرکز خرید در ایران را بشناسید + عکس

ایران مال کجاست؟ ساعات بازدید و هزینه ورودی ایران مال تهران چقدر است؟همراه ما باشید برای آشنایی از نقش هراهنما، کتابخانه، باغ دیدار و سایر دیدنی های ابن مرکز

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

ایران مال کجاست؟

مرکز خرید ایران مال یک مرکز تجاری بزرگ واقع در غرب تهران است. فاز اول این مجموعه در اردیبهشت سال 97 افتتاح شد و به سرعت به یکی از مراکز خرید مهم تهران تبدیل شد. گفتنی است که فاز نهایی این مرکز خرید در پایان سال 1399 به بهره‌برداری می‌رسد. نام دیگر ایران مال، "بازار بزرگ ایران" است.

مساحت ایران مال

ایران مال یکی از 5 مال برتر جهان است و از نظر بزرگی نیز هم‌رده مال آمریکا (بزرگترین مال در کشور آمریکا) است. ایران مال در زمینی به مساحت ۳۱۷ هزار متر مربع ساخته شده است. همچنین ایران مال بزرگترین مرکز خرید خاورمیانه است.
این مجموعه علاوه بر کاربرد تجاری و مرکز خرید، کاربردهای دیگری نظیر تفریحی، ورزشی و فرهنگی نیز دارد. در این مقاله به بررسی این مجموعه می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مرکز خرید ایران مالنمایی از مرکز خرید ایران مال

آدرس ایران مال

ایران مال در غرب تهران و در انتهای بزرگراه همت و بزرگراه شهید خرازی از غرب به شرق، نرسیده به خروجی دریاچه چیتگر واقع شده است و ۵۲ دسترسی به صورت زیرگذر، پل، رمپ و تونل دارد. همچنین از بزرگراه تهران-کرج هم می‌توان به این مرکز راه یافت. در حال حاضر بهترین نحوه دسترسی به ایران مال، اتومبیل شخصی است. زیرا هنوز وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتوبوس در نزدیکی آن ایستگاهی ندارند. البته ایستگاه تاکسی نیز برای آن افتتاح شده که برای تاکسی دربست می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید از ایستگاه مترو ایران خودرو استفاده کرده و ادامه‌ی مسیر را با تاکسی به سمت آن جا طی کنید.

با دیگر مراکز خرید دنیا آشنا شوید

بهترین فروشگاه های اینترنتی دبی

خرید اجناس ارزان از بازارهای استانبول

مرکز خرید ایران مال روی نقشهمرکز خرید ایران مال روی نقشه

هزینه ورودی ایران مال چقدر است؟

یکی از سوالات رایجی که خیلی ها جستجو میکنند این است که هزینه ورودی ایران مال چقدر است? خب برای ورود به این مجموعه لازم نیست مبلغی را پرداخت کنید و هزینه برای شما زمانی محاسبه می شود که بخواهید از بخش هایی چون سینما، شهربازی، مجموعه ورزسی و ... استفاده نمایید.

پارکینگ ایران مال

مهم ترین نکته‌ای که در مورد پارکینگ ایران مال می توان گفت، رایگان بودن آن است. این پارکینگ ظرفیت 20 هزار خودرو را دارد. به دلیل بزرگ بودن پارکینگ حتی در روزهای شلوغ هم ظرفیت کافی وجود دارد و در صورتی که مجبور شدید در قسمت‌های دورتر پارکینگ پارک کنید، یک ون برای دسترسی راحت شما به بازار بزرگ ایران وجود خواهد داشت.

ایران مال چه بخش‌هایی دارد؟

ایران مال یک مجموعه با کاربردهای بسیار است. امکانات این مجموعه از طبقه همکف تا پشت بام و در دو بخش شرقی و غربی قرار گرفته اند. بنابراین از بخش‌های زیادی تشکیل شده است که به آن می‌پردازیم.

فروشگاه های ایران مال

تعداد واحدهای تجاری ایران مال، عددی بالغ بر 700 واحد تجاری است که بر اساس نوع کالای مورد نظر در کنار هم قرار گرفته‌اند. تنوع محصولات این مرکز خرید بسیار بالاست و همه نوع کالایی در آن پیدا می‌‌شود از لباس و لوازم بهداشتی تا لوازم منزل و... در مرکز خرید ایران مال وجود دارند.

مرکز خرید ایران مال با برندهای مختلفمرکز خرید ایران مال با برندهای مختلف

پردیس سینمایی ایران مال

پردیس سینمایی ایران مال شامل 12 سالن است که به روزترین امکانات سینمایی را در اختیار دارد. بزرگترین پرده نمایش سینما در کشور را دارد و برای اولین بار در ایران سیستم صدای سه بعدی بهره برده است. سالن‌های VIP و صندلی‌های VIP با امکانات مختلف نیز دارد. این بخش در مجموع 1800 نفر ظرفیت دارد و از 11 صبح تا 1 بامداد فعال است.

پردیس سینمایی ایران مال

پردیس سینمایی ایران مال

رستوران، فودکورت و کافه‌های ایران مال

در بازار بزرگ ایران 4 فودکورت وجود دارد که در مجموع 200 رستوران و کافی‌شاپ را تشکیل می‌دهند. امروزه فودکورت‌ها عضوی جدانشدنی از مراکز خرید هستند و طرفداران زیادی دارند.
فود کورت ایران مال

فودکورت ایران مال

هتل ایران مال

این هتل 359 اتاق دارد و در 18 طبقه ساخته شده است. این هتل پنج ستاره است و امکاناتی نظیر اتاق جلسات، آمفی تئاتر و سالن ضیافت مجموعه هتل، ۲ استخر برای بانوان و آقایان به صورت مجزا و ۲ رستوران ایتالیایی و آرژانتینی برای رفاه گردشگران داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است. ۲ رستوران شرقی و ایرانی نیز در این هتل ۵ ستاره تعبیه شده است.
هتل ایران مال از نظر نزدیکی به جاذبه‌های گردشگری وضعیت خوبی دارد. برای مثال به پارک چیتگر، دریاچه خلیج‌فارس، پارک ملی گیاه‌شناسی و آبشار مصنوعی نزدیک است. همچنین با توجه ویژه به معماری آسیایی ساخته شده است برای گردشگران جذاب است.

هتل ایران مال

هتل ایران مال

مجموعه ورزشی ایران مال

مجموعه ورزشی ایران مال شامل امکانات و سالن‌های مجهز است. از جمله این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: سالن بولینگ، آمادگی جسمانی، جاده تندرستی، پیست یخ، مجموعه اسکواش، کلینیک ورزشی، استخر و اسپا، استادیوم چند منظوره (تنیس و ورزش‌های توپی و...). همه این موارد مطابق استانداردهای بین‌المللی بوده و امکان برگزاری مسابقات رسمی را دارند.

استادیوم چند منظوره ایران مالاستادیوم چند منظوره ایران مال (باشگاه ورزشی ایران مال)

مرکز نمایشگاهی ایران مال

مرکز نمایشگاهی ایران مال قابلیت برگزاری رویدادهای بین‌المللی مانند رویدادهای تجاری، نمایشگاهی و همایش‌‎ها را دارد. در قسمت غربی مجموعه قرار گرفته است و شامل امکاناتی مانند پارکینگ رایگان، سالن مذاکرات و کنفرانس و ورک شاپ است.

شهربازی ایران مال

شهربازی ایران مال، یکی از شهر بازی‌های بزرگ سرپوشیده در کشور می باشد که در 2 طبقه ساخته شده است. ترن هوایی در فضای بسته، فضای بازی‌های لیزری، سالن‌های نمایش مخصوص کودکان، مسابقات قهرمانی بازی‌های الکترونیک از بخش های پرطرفدار این مجموعه هستند.

هایپرمارکت ایران مال

داری تنوع اجناس بالایی است و 43 صندوق دارد. می توان گفت نسبت به شعبه‌های دیگر هایپراستار، این مجموعه کمی کوچکتر است. اما با این حال همه چیز در آن یافت می‌شود و نیاز مشتریان را برآورده می‌کند. ساعت کار هایپرمارکت ایران مال شنبه تا پنج شنبه 9 صبح تا 12 شب و جمعه‌ها از ساعت 9 صبح تا 11 شب است.

هایپرمارکت ایران مال

هایپرمارکت ایران مال

جاذبه‌های ایران مال (تفریحات ایران مال)

ایران مال مکان‌های دیدنی زیاد دارد که به آن‌ها می پردازیم.

مسجد جامع ایران مال

این مسجد مساحتی حدود 1200 متر مربع دارد و المان‌ها و نمادهای آن از مسجدالنبی الهام گرفته شده است. طرح گنبد آن نیز از حافظیه شیراز الهام گرفته شده و 5 گنبد دارد. علاوه بر مسجد جامع 40 نمازخانه در نقاط مختلف ایران مال برای انجام فریضه نماز وجود دارد.

مسجد جامع در ایران مالبخشی از نمای داخلی ایران مال الهام گرفته از مسجد جامع

کتابخانه جندی شاپور

باغ کتاب ایران مال یا کتابخانه جندی شاپور که به کتابخانه ایران مال معروف است، مشابه کتابخانه دانشگاه آکسفورد ساخته شده است ولی دارای تزئینات و معماری ایرانی نیز هست. این کتابخانه حدود 70 هزار جلد کتاب در زمینه‌های گوناگون دارد. در حال حاضر افراد کتاب‌ها را در محوطه کتابخانه می‌خوانند و امکان خارج کردن آن از کتابخانه وجود ندارد.
کتابخانه ایران مال

کتابخانه ایران مال

باغ ایرانی

باغ ایرانی با الهام از باغ شازده کرمان و دارای چند سطح پلکانی و داری چند آبنما و آبریز است که یادآور باغ‌های ایرانی-اسلامی است. دو ورودی با نمای شیشه‌ای دارد و از گیاهان گوناگونی در آن استفاده شده است. این قسمت در بام ایران مال قرار دارد.

باغ دیدار

در مجاورت بازار سنتی قرار دارد و مکانی برای ارتباط با بخش غربی است. 2 پله برقی دارد که در بین آن آبشار پلکانی زیبایی وجود دارد. این باغ با آبنما و درختان پالم کالیفرنیا تزئین شده است. هدف باغ دیدار ایجاد فضایی برای گفتگوی آزاد و در محیطی آرام است.

بازار سنتی ایران مال یا تیمچه حاج علی اکبر

این بازارچه با هدف احیای هویت ایرانی-اسلامی بنا شده است. تمام تزئینات داخلی آن از سبک معماری ملی و مذهبی ایران بهره برده است و فضایی متفاوت نسبت به سایر نقاط ایران مال ایجاد می‌کند. سیستم‌های نور و تهویه و امنیت پیشرفته باعث تلفیق معماری کهن ایرانی و سیستم‌های مهندسی جدید شده است.
بازار سنتی ایران مال

بازار سنتی ایران مال

تالار آیینه

تالار آیینه قسمتی از بازار سنتی است و با الگوبرداری از تالار آیینه مجلس شورای ملی (یک اثر تاریخی) طراحی شده است. تمام دیوارها و سقف‌ها آیینه‌کاری شده‌اند و فضای جذابی را به وجود آورده‌اند. همچنین فرش نفیس ایرانی به مساحت 126 متر مربع این فضا را می پوشاند که زیبایی آن را دو چندان کرده است.

شربت خانه

به جای کافی شاپ‌ها، در گذشته چایخانه‌ها و شربت خانه‌ها برای پذیرایی از مردم وجود داشتند. شربت خانه ایران مال با ایجاد فضایی مانند زمان‌های قدیم، سعی در یادآوری آن دارد.

شربت خانه ایران مال

شربت خانه ایران مال

مجموعه باغ-رستوران ملل

باغ-رستوران ملل مجموعه‌ایست که با تکیه بر تنوع غذایی ملل مختلف احداث شده است. دارای معماری بومی نقاط مختلف جهان است و فضایی جالبی برای مراجعان به وجود آورده تا علاوه بر امتحان کردن غذاهای ملل مختلف، با معماری آن‌ها هم آشنا شوند.

نمایشگاه آثار هنری

نمایشگاه آثار هنری برای ارزش بخشیدن به آثار هنرمندان ایرانی ایجاد شده است. این نمایشگاه در مجاورت هتل ایجاد شده است تا گردشگران خارجی با هنر ایرانی آشنا شوند. فضای آن 8 هزار متر مربع است و تمام امکانات یک گالری مدرن را دارد.

نمایشگاه تخصصی خودرو

نمایشگاه خودرو ایران مال یکی بزرگترین مراکز نمایشگاهی خودرو است که برای ارتباط فروشندگان و خریداران اتومبیل ساخته شده است. برندهای برتر تجاری در جهان و منطقه در این نمایشگاه حضور دارند. این نمایشگاه با سازه خاص و بی‌نظیر خود در قسمت غرب ایران مال جای گرفته است.
نمایشگاه تخصصی خودرو ایران مال

نمایشگاه تخصصی خودرو ایران مال


ایوان اشراق

سازه‌ای خاص برای برندهای خاص داخلی و خارجی است. سازه ایوان شرق مانند کریستال طراحی شده است. این ایوان در شمال غربی ایران‌مال قرار گرفته است که با ارتفاع حدود ۲۵ متر از طبقه اول تجاری شروع شده و تا بام ایران مال ادامه دارد و توسط راهروی شمالی به شکل مستقیم با ایوان الماس ارتباط پیدا می‌کند.

مترو ایران مال

آدرس ایران مال با مترو کجاست؟ شما میتوانید از طریق خط ۵ مترو به ایستگاه «ایران‌خودرو» بروید. تقریباً می‌توان گفت که همیشه تاکسی‌هایی هستند که شما را از جلوی درب خروجی مترو، مستقیم به مرکز خرید ایران مال می‌رسانند. همچنین ایستگاه مترو چیتگر هم دیگر مکانیست که می توانید در آنجا با استفاده از تاکسی ها خودتان را به ایران مال برسانید.

بزرگترین مرکز واکسیناسیون کرونا در ایران مال

۱۲۰ باجه تزریق واکسن کرونا و ثبت همزمان اطلاعات در سامانه سینا در طبقه همکف ایران مال تعبیه شده است که با صرف حدود پنج دقیقه زمان، مراجعه کنندگان هدف مطابق با گروههای اعلامی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، واکسینه می شوند.

سوالات متداول

✅ مالک ایران مال کیست؟
آقای علی انصاری (موسس بازار موبایل، سهام‌دار بانک آینده و...) مالک اصلی پروژه ایران مال تهران است.

✅ آدرس ایران مال کجاست؟
ایران مال در بزرگراه خرازی و نزدیک به خروجی دریاچه چیتگر است.

✅ هزینه پارکینگ ایران مال چقدر است؟
پارکینگ ایران مال برای عموم رایگان است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt