شهر بالن ترکیه را بشناسید

شهر بالن ترکیه را بشناسید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 15 دی ، 1399

شهر بالن ترکیه را بشناسید

شهر بالن ها در ترکیه کدام است؟ شرایط، فصل و هزینه بالن سواری در ترکیه چگونه است؟ اگر قصد سفر به ترکیه را دارید حتما به این منطقه منحصر به فرد سفر کنید و از شرایط آن که در این بخش آمده است آگاه شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

شاید هنگامی که سرگرم تماشای عکس ها و فیلم ها در اینستاگرام و یا سایت ها هستید با تصاویری مواجه شوید که در نوع خود منصر به فرد باشند. تصاویری چون بالن های عظیم و رنگارنگی که در فراز منطقه ای با سنگ های مخروظی شکل در حال پرواز هستند و بسیاری از این موقعیت ها استفاده می کنند تا بهترین و زیباترین عکس ها را از خود ثبت کنند. کاپادوکیه (کاپادوکیا) دقیقا همینجاست! این جا یکی از خاص ترین مناطق دنیا می باشد که مخصوص تجربه تفریحات منحصر به فرد است. قطعا شروع این همه لذت و هیجان با رزرو تور ترکیه و کاپادوکیه است.

حال کمی با کاپادوکیه که به شهر بالن ها در ترکیه معروف است آشنا شویم.

مناطق مختلف کاپادوکیا را به صورت زنده تماشا کنید

کاپادوکیه کجاست؟

کاپادوکیا منطقه ای زیبا در مرکز ترکیه (استان نوشهیر) است که به دلیل مناظر افسانه ای، خانه های غارنوردی، صخره های قابل توجه و البته صدها بالون که هر روز صبح هنگام طلوع آفتاب در آسمان اوج می گیرند، شهرت و محبوبیت خاصی دارد. همچنین پیاده روی بسیار جذاب در این منطقه نیز از تفریحات هیجان انگیز می باشد که در واقع  امکان کاوش در تمام مسیرهای مختلف را فراهم کرده است.

منطقه کاپادوکیا در وسط یک منطقه آتشفشانی فعال آناتولی مرکزی واقع شده است. میلیون ها سال پیش سه کوه Erciyes ، Hasandağ و Güllüdağ آتشفشان فعال بودند. در واقع این فعالیت در دوره نوسنگی اتفاق افتاده و فوران های آتشفشانی چنان شدید بود که در بعضی از نقاط ضخامت گدازه تا 150 متر هم می رسید. در طول میلیون ها سال، آتشفشان ها، باد، باران و موجب شده اند تا مجسمه هایی در این منطقه پدیدار شوند. این سنگهای بازالت باقی مانده حال ساختارهای مخروطی شکل به خود گرفته اند که ارتفاع برخی از آنها به 45 متر می رسد. در قرن چهارم درون صخره‌های ایجاد شده مردم شبکه‌ای از تونل‌ها حفاری کرده‌اند. که این تونل‌ها بخش‌های پناهگاه، اقامتگاه، انبار و معابد را به هم وصل می‌کند. تمامی شهر بر اساس مجموعه‌ای از تونل‌ها شکل گرفته است. که آن را به بزرگ‌ترین مجموعه تونل مسکونی دنیا تبدیل کرده است.

شاید جالب باشد که بدانید نام قدیم کاپادوکیه (katpatuka) از زبان پارسی باستان به معنای سرزمین اسبهای زیبا گرفته شده است.

در سفر به کاپادوکیه می خواهید در این منطقه اقامت کنید؟ به لینک زیر مراجعه کنید

بهترین اقامت در هتل غارهای کاپادوکیه

نقشه کاپادوکیا ترکیه

کاپادوکیه در نقشه ترکیه

جاذبه های دیدنی کاپادوکیه

شاید معروف ترین جاذبه در شهر کاپادوکیه همان بالن هایی باشند که در فیلم و عکس های مختلف این بخش در حال تماشای آن هستید. اما دیدنی های کاپادوکیه فقط به این یک مورد ختم نمی شود. موارد زیر جز اماکن دیدنی کاپادوکیه یا همان شهر بالن ها هستند:

روستای گورمه در کاپادوکیه

گورمه، روستایی که زیباترین نمای پانوراما غروب و طلوع خورشید را از آن خود کرده است. به همین دلیل صبح ها و عصرها بسیار شلوغ می شود. با وجود ازدحام جمعیت، جایی که میتوان بهترین عکس های بالون همزمان با طلوع و غروب را ثبت کرد همین روستای گورمه است. 

روستای گورمه در کاپادوکیه

نمایی زیبا در گورمه

دره رز

دره رز یکی از منحصر به فرد ترین جاذبه های کاپادوکیه ترکیه می باشد. این مکان در زمان غروب خورشید رنگ صورتی را به خود می گیرد و بسیاری از توریست های ترکیه برای تماشای این منظره به سوی دره رز می روند. یکی از ویژگی های این دره این است که یک طرف آن تقریبا در تمام روز به صورت خط الراس در معرض آفتاب و دیگری کاملا در سایه قرار دارد. 

دره رز کاپادوکیه

دره رز معروف به دره صورتی

شهر زیر زمینی کایماکلی

در 19 کیلومتری شهر نوشهیر، در داخل ارگ کایماکلی، مسیحیان برای به امان ماندن از حملات اعراب پناهگاه هایی را ایجاد کردند. شهر زیر زمینی کایماکلی دارای 8 طبقه است که فعلا 4 طبقه آن برای عموم باز است. در این شهر زیرزمینی امکان زندگی حتی به صورت دست جمعی وجود داشته است.

شهر زیر زمینی کایماکلی  

نمایی از شهر زیر زمینی کایماکلی

بالن سواری در کاپادوکیه

منطقه کاپادوکیا متشکل از چند روستا است که خانه های هرکدام در دل کوه و صخره ها همچون غارها ایجاد شده اند. یکی از تفریحات و البته عواملی که موجب شده است تا این منطقه توریست ها را تحت تاثیر خود قرار دهد فستیوال بالن سواری آن می باشد و به همین دلیل است که این منطقه به شهر بالن ها معروف است. شرکت های متفاوتی ارائه دهنده خدمات پرواز هستند و باتوجه به تعداد ظرفیت، میزان ارتفاع، بیمه و ساعت پرواز دارای قیمت های گونگونی هستند. 

کاپادوکیه معروف به شهر بالن ها

عکس کاپادوکیه ترکیه

شرایط بالن سواری در کاپادوکیه

قوانین و شرایط های گوناگونی باتوجه به اینکه شرکت های متفاوتی ارائه دهنده خدمات برای بالن سواری هستند وجود دارد که به شرح زیر می باشند:

  1. بالن سواری در کاپادوکیه از اول صبح انجام می شود و توریست ها می توانند طلوع آفتاب را نیز از در داخل بالن ها و از ارتفاع تماشا کنند.
  2. زمان پروازها اکثرا یک ساعته است.
  3. قبل از پرواز مسافران از خدمات بیمه بهره مند می شوند.
  4. تعداد ظرفیت موجود بین 14 الی 25 نفر است.
  5. در طول مسیر از حاضرین و مسافران پذیرایی می شود.
  6. هنگام پر کردن فرم پرواز با بالن ها نام شخصی که در آن قرار داد نوشته می شود به عنوان رهبر گروه است و هرگونه تغییرات در پرواز به او اطلاع داده می شود.
  7. مسافرانی که قصد دارند بلیط پرواز خود را کنسل کنند می توانند از چند روز قبل به شرکت مرتبط اطلاع دهند تا هزینه پرداخت شده باز گردانده شود.
  8. گاهی اوقات پروازها به دلیل شرایط بد جوی کنسل می شوند. با این حال جای نگرانی نیست و در اولین فرصت پرواز انجام می شود.
  9. مسافرانی که از خدمات و پرواز خود رضایت ندارند می توانند شکایت خود را در دفتر مرکزی بالن ها تنظیم و ارائه نمایند.

هزینه بالن در کاپادوکیه

آوریل تا اکتبر فصل بالن سواری در کاپادوکیا

انواع پروازها و هزینه بالن سواری در کاپادوکیا

  1. پرواز شخصی: این پرواز مخصوص افرادی است که قصد دارند برای روزها و مناسبت های خاص آن را رزرو کنند که ساعت پروازی بستگی به درخواست مسافران دارد و هزینه آن از 1500 یورو می باشد.
  2. پرواز لوکس: در این نوع پرواز می توان حداکثر یک ساعت و نیم و با پرداخت حداقل 200 یورو البته در میان افراد کمتری بین 10 تا 15 نفر پرواز کرد.
  3. پرواز استاندار: با پرداخت 110 یورو این پرواز با ظرفیت 15 تا 20 نفر بر فراز منطقه پرواز کرد.

گردشی در ترکیه

آشنایی با بهترین مسیر دوچرخه سواری

چشیدن طعم بی نظیر قهوه ترک در ترکیه

سوالات متداول

1- چگونه به کاپادوکیا برویم؟ 

می توانید به فرودگاه کاپادوکیه در نوشهیر بروید و سپس از آن جا با پیمودن 40 کیلومتر راهی منطقه کاپادوکیه شوید.

2- فاصله شهر کاپادوکیه تا استانبول چقدر است؟

فاصله دو شهر 730 کیلومتر است که با هواپیما 1 ساعت 20 دقیقه زمان می برد.

3- فاصله کاپادوکیا تا وان چقدر است؟

فاصله بین وان تا کاپادوکیه 742 کیلومتر است.

4- سفر زمینی به کاپادوکیا از تهران چقدر زمان می برد؟

حداقل بین 22 تا 24 ساعت سفر از تهران تا کاپادوکیه زمان می برد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt