نظر مردم اروپا و توریستهای خارجی درمورد سفر به ایران

نظر مردم اروپا و توریستهای خارجی درمورد سفر به ایران

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 خرداد ، 1400

نظر مردم اروپا و توریستهای خارجی درمورد سفر به ایران

نظر مردم دنیا و توریست های خارجی درمورد ایران و نظر آمریکایی ها و اروپایی ها درباره سفر به ایران چیست؟ چند درصد مردم دنیا ایران را میشناسند؟ نظر و کامنت خارجی ها درباره ایران را بدانید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

نظر مردم دنیا و توریست های خارجی درمورد ایران و نظر آمریکایی ها و اروپایی ها درباره سفر به ایران چیست؟

چند درصد مردم دنیا ایران را میشناسند؟ نظر و کامنت خارجی ها درباره ایران 

مردم جهان درباره ایران چگونه فکر می کنند؟ سوالی است که در ذهن نه تنها مردم ایران بلکه مردم دنیا که می خواهند به سرزمین ما سفر کنند وجود دارد. چیزی که غالبا قبلاً تصور می کردند ایران کشوری پرجمعیت، بیابانی و تا حدودی پر خطر است. اما امروز با گسترش فضای مجازی و صفحاتی که بسیاری از ایرانیان از طریق آن ها در تلاش هستند تا ایران را به جهانیان نشان دهند تا کنون به امری موفقیت آمیز تبدیل شده و حال می توان توصیفات جالبی را مخصوصا از زبان توریست هایی که به ایران آمده اند شنید. توصیفاتی چون مهمان نواز ترین مردم، تاریخ غنی، معماری عظیم، بی نظیرترین کویرها، کوه های سبز و جزایر و مکان های آرام اما مسلما موارد گفته شده تمامی نظرات و دیدگاه های جهانیان نیست و در این بخش جالب می خواهیم نظر مردم دنیا درمورد ایران را ببینیم. پس حتما حتما همراه ما باشید.

نظر خارجی ها درمورد مردم ایران چی است؟

پرسیدن نظر خارجی ها درباره ایران

نظر مردم کشورهای دیگر درباره ایران

در اولین بخش می خواهیم نگاهی به نظر خارجی ها در مورد ایران که تاکنون به کشور ما سفر نکرده اند داشته باشیم. در این مورد به AgenciaAnadolu یکی از سایت های گردشگری اسپانیایی زبان مراجعه کردیم و این سوال را از یک زوج خارجی که به ایران سفر داشته اند پرسیدیم و جواب و استدلالشان را از هرکدام در این بخش درج کرده ایم.

1- ایرانیان عرب هستند: گفتن اینکه ایرانیان، عرب هستند یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که بسیاری از خارجی ها باتوجه به موقعیت جغرافیایی ایران در ذهن خود دارند. اولین چیزی که یک ایرانی هنگام دیدار به شما می گوید این است که "ما عرب نیستیم، ما ایرانی هستیم البته لازم به ذکر است که در ایران اقوام مختلفی چون ترک، کرد، عرب، بلوچ و ترکن زندگی می کنند. اما در واقعیت ایرانیان فارسی صحبت میکنند.

2- ایرانیان، از غربی ها بیزار هستند: وقتی که به ایران سفر کنید ممکن است پیش خودتان فکر کنید که ممکن است رفتار جالبی از سوی آن ها نبینید اما ایرانیان مهمان نوارترین مردم دنیا هستند. اینکه مردم این کشور سعی می کنند تا بهترین سفر را برایتان رقم بزنند.

3-ایران امن نیست: ایران امنیت بیشتری برای توریست ها نسبت به خیلی از کشورها من جمله کشورهای آمریکای جنوبی دارد. اما چیزی وجود دارد این است که وقتی در خیابان قدم می زنید، به ناچار دعوتهایی از مردم دریافت خواهید کرد، خواه چای باشد، یک شام به اشتراک بگذارد، یا حتی شب را در خانه آنها بگذراند درست است از کودکی به ما آموخته شد كه با غریبه ها صحبت نكنیم، اما در اینجا همه پیش فرض ها را فراموش كرده زیرا آنها بهترین قسمت سفر شما به ایران خواهند بود.

4- ایرانیان زیر یک چادر در بیابان زندگی می کنند: نمیدانم این تصور از کی و چگونه در ذهن تعدادی از مردم دنیا به وجود آمده است. اما چیزی که مشهود است این است که همچین چیزی واقعیت ندارد و زندگی در ایران مانند بسیاری از کشورهای دنیا جریان عادی خود را دارد.

نظر آمریکایی ها درباره ایران چیست؟

نظر خارجی ها درباره تاریخ ایران چیست؟

ایران در دنیا به چه چیزی معروف است

یکی از سوالات جالبی که اغلب ما ایرانیان در ذهن خود داریم این است که وقتی یک خارجی نام کشور من را می شنود اولین چیزی که به ذهنش می رسد چیست؟ به عنوان مثال وقتی نام کره جنوبی را می شنوید ممکن است به یاد سامسونگ بفتید، یا مثلا آلمان با بنز، برزیل با فوتبال و قهره، فرانسه با برج ایفل و سفر و اسپانیا با رئال مادرید و بارسلونا در ذهن مردم متبادر شوند. اما اینکه چند درصد مردم دنیا ایران را میشناسند و ایران در ذهنشان با چه کلمه ای جا افتاده است می تواند موضوعی جالب باشد. به عنوان مثال به عنوان یک تجربه شخصی وقتی با یک آلمانی برخورد داشتیم هنگامی که نام ایران را شنید اولین چیزی که گفت نام "علی دایی" بازیکن سابق بایرن مونیخ آلمان بود. یا وقتی که نام ایران را به یک شهروند فرانسوی گفتیم اولین ذهنیتش نسبت به کشور "اصغر فرهادی" کارگردان مشهور ایرانی بود. پس اینکه ایران در جهان به چه نامی معروف است در گام اول به برنامه ریزی مدیران در دراز مدت بستگی دارد که در دنیای امروز چه نام زیبایی برای ایران در ذهن مردم دنیا تداعی کنند.

نظر غربی ها در مورد ایران چیست و ایران را با چه چیزی میشناسند؟

مشهورترین کارگردان ایرانی در فرانسه

نظر مردم آمریکا درباره ایران

نظر امریکایی ها راجب ایران نیز می تواند در نوع خودش جالب باشد. با توجه به اینکه بعد از انقلاب سال 57 ارتباطات میان ایران و آمریکا در یک چالش قرار دارد، با این تفاسیر مردم این کشور سخت تر می توانند به ایران سفر کنند با این حال موسسه نظر سنجی " پیو" (pew) طبق نظرسنجی در سال 91 نظر مردم دنیا را نسبت به ایران مورد ارزیابی قرار داد وآمریکایی هایی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند فقط 15 درصد رای مثبت داده بودند. البته با گذر زمان و توسعه ی فضای مجازی و رسانه این نظرات می تواند دستخوش تغییرات مثبت شود. کما اینکه تا الان تا حدودی این اتفاق افتاده است. در پایین می توانید نظر توریست خارجی درباره ایران را که ملیت آمریکایی دارد و چندی پیش به ایران سفر کرده بود را تماشا کنید. لازم به ذکر است انتشار این کلیپ در فضای مجازی واکنش های جالبی را از سوی ایرانیان و مردم جهان در پی داشته.

حرف های یک توریست آمریکایی در سفر به ایران

نظر مردم اروپا درباره ایران

در همین نظرسنجی مردم روسیه، ترکیه و یونان به ترتیب با 36درصد، 30 درصد و 28 درصد بیشترین خوشبینی را نسبت به ایران داشتند و مردم ایتالیا، فرانسه و آلمان کمترین رای مثبت را از خود ثبت کردند. اخیرا یک گردشگر اروپایی با نام ورونیکا که از چک به ایران آمده بود حرف های جالبی اظهار کرد. وی که اوایل دیدگاه جالبی نسبت به ایران نداشت بیان کرد: بعد از مکالمه با ایرانیان و نحوه برخوردشان با خارجی ها به این نتیجه رسیدم تا به این کشور سفر کنم. در این سفر توانستم به نتایج جالبی برسم که کاملا با قبل از ورودم به ایران تفاوت دارد. نتایجی که رسیدم موارد زیر هستند و پیشنهاد می کنم این کشور را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید.

  1. سفر به ایران بسیار ارزان است
  2. ایرانیان نژادشان را دوست دارند
  3. ایرانیان عاشق پیک نیک هستند
  4. مردم ایران خانواده دوست هستند
  5. مردم ایران برای توسعه و پیشرفتشان تلاش می کنند.

کامنت های خارجی ها درباره ایران

در زیر تعدادی از نظرات خارجی ها در فضای مجازی را مشاهده می کنید. همانگونه که گفته شد فضای مجازی می تواند بهترین فرصت برای شناساندن ایران و فرهنگ ایرانی به دنیا باشد تا بتوانیم دیدگاه های خوبی را به جهانیان نسبت به کشورمان منتقل کنیم.

کامنت های خارجی ها درباره ایران

خبرنگار اسپانیایی: ایرانیان عرب نیستند، بلکه متعلق به فرهنگ فارسی هستند، ایران یکی از مهمترین و تحسین برانگیزترین نقاط روی زمین و یکی از غنی ترین سنت های تاریخ بشریت است.

نظر گردشگران خارجی راجب ایران

همه می خواهند برای سفر به برج ایفل به پاریس سفر کنند، اما شخصاً، من می خواهم به ایران سفر کنم و از سایت های تاریخی ایرانی دیدن کنم.

    .
    6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt