آشنایی با بهترین مسیرهای دوچرخه سواری ترکیه

آشنایی با بهترین مسیرهای دوچرخه سواری ترکیه

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 27 دی ، 1401

آشنایی با بهترین مسیرهای دوچرخه سواری ترکیه

با وجود اینکه مسیرهای دوچرخه سواری در شهرهای ترکیه نسبت به شهرهایی مانند برلین و آمستردام شناخته شده نیستند، اما مسیرهای بی نظیری برای دوچرخه سواری در این کشور وجود دارد. الفبای سفر مسیرهای جذاب ترکیه در شهرهای مختلف را به شما معرفی می کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

با وجود اینکه مسیرهای دوچرخه سواری در شهرهای ترکیه نسبت به شهرهایی مانند برلین و آمستردام شناخته شده نیستند، اما مسیرهای بی نظیری برای دوچرخه سواری در این کشور وجود دارد. جاده هایی با چشم انداز عالی رو به سواحل شگفت انگیز یا طبیعت زیبای این کشور که در طول سفر به ترکیه می توانید یک روز خود را آن اختصاص دهید. الفبای سفر مسیرهای جذاب ترکیه در شهرهای مختلف را به شما معرفی می کند.

کاپادوکیه Cappadocia

کاپادوکیه منطقه ای است که درست در مرکز ترکیه و منطقه‌ی مرکزی آناتولی واقع شده است. کاپادوکیه  به منطقه اسب های زیبا شهرت دارد و یکی از سه روستای صخره ای جهان است. در کاپادوکیه مسیری وجود دارد به نام Nevşehir  که این مسیر 43 کیلومتری از بین مناطق Göreme و Ortahisar عبور می کند و در انتها به مصطفی پاشا می رسد.در این مسیر کوهستانی از تماشای این شهر باستانی با چشم انداز زیبا لذت خواهید برد.

مسیر دوچرخه سواری کاپادوکیه،ترکیه-الفبای سفر

بویوک آدا Büyükada، استانبول

یکی دیگر از مسیرهای دوچرخه سواری ترکیه در شهر مشهور استانبول، مسیر بویوک آدا است. این جزیره زیبا در نزدیکی استانبول قرار دارد. در این مسیر دوچرخه سواری خودروها اجازه تردد ندارند.در این محل شما می توانید دوچرخه خود را ببرید یا از آنجا دوچرخه اجاره کنید. در تور استانبول با دوچرخه سواری در این جزیره رویایی با خانه های قدیمی با سبک دوره عثمانیان مواجه خواهید شد، همچنین چشم انداز و طبیعت زیبای بویوک آدا نیز وصف ناشدنی است.

مسیر دوچرخه سواری بویوک آدا-استانبول-الفبای سفر

Bozburun Peninsula، مارماریس

یکی دیگی از مسیرهای دوچرخه سواری فوق العاده با چشم انداز دیدنی و زیبا رو به دریا، در مارماریس واقع شده که این مسیر از شروع آن یک مسیر آسفالتی است که در آخر به مرکز مارماریس می رسد و  با خیال راحت میتوانید در این مسیر دوچرخه سواری کنید.

این مسیر دوچرخه سواری 106 کیلومتر طول دارد و از میان روستاهای کوچک و سواحل خیره کننده عبور می کند و تجربه ای لذت بخش در سفر تور مارماریس برای شما به جای می گذارد.

مسیر دوچرخه سواری Bozburun Peninsula,مارماریس-الفبای سفر

فتحیه Fethiye

فتحیه در جنوب غربی ترکیه قرار دارد و برای گردشگرانی که به دنبال یک مسیر کوتاه برای دوچرخه سواری هستند با وجود نمای زیبا به سواحل ترکیه یکی از بهترین مسیرها محسوب می شود. این مسیر دوچرخه سواری در فتحیه 18 کیلومتر است که در انتها به مرکز فتحیه می رسد و در کل مسیر نیز از کایاکوی در جنوب فتحیه عبور می کند.

اگر شما یک طرفدار واقعی ورزش هستید در این محل می توانید غواصی کنید و یا parasailing (نوعی ورزش آبی که در آن ورزشکار با چتری که با یک طناب به یک قایق موتوری وصل است به آسمان فرستاده میشود) را تجربه کنید.

مسیر دوچه سواری Fethiye Peninsula،فتحیه-الفبای سفر

سواحل آنتالیا

در آنتالیا بیشتر از 80 مسیر برای دوچرخه سواری وجود دارد، مسیرهای ساحلی و کوهستانی که برای کشف کردن این منطقه در تور آنتالیا محل فوق العاده ایی در ترکیه است. این منطقه دارای مسیر پرفراز و نشیب در ناحیه کنیالتی آنالیا است که 21 کیلومتر طول دارد.

این مسیر دوچرخه سواری از میان ددمان و آبشار مشهور دودن آنتالیا عبور می کند که چشم انداز حیرت انگیزی را ارائه می دهد.

مسیر دوچرخه سواری-انتالیا،الفبای سفر

 Çamlıhemşin، ریزه

این مسیر 102 کیلومتری منطقه کوهستانی دریای سیاه ترکیه واقع در استان ریزه، مخصوص دوچرخه سواری افراد حرفه ای است. دوچرخه سواری بر روی ارتفاع 3000 متری بالاتر از سطح دریا با آب وهوای سرد و مرطوب قطعا تجربه متفاوتی به همراه خواهد داشت.

این مسیر از منطقه ی İkizdere آغازمی شود و پس از عبور از آبشار Eğvane و دشتهای دیدنی  Yediçukur و Şemkavut و منطقه ی Ortayayla به Çamlıhemşin ختم می شود. این مسیر، مسیر بسیار پرچالش است که برای دوچرخه سواران حرفه ای مشابه طی کردن مسیر در کوهستانهای آلپ است.

مسیر دوچرخه سواری-Çamlıhemşim، ریزه ترکیه-الفبای سفر

Kapıdağ Peninsula، اردک

این مسیر دوچرخه سواری واقع در شهر اردک ترکیه حدود 95 کیلومتر است و  از برخی از سواحل زیبای ترکیه و طبیعت این منطقه می گذرد. این مسیر در شهر اردک شروع شده و از تمام سواحل منطقه عبور می کند.برای اینکه بیشتر از سفر خود لذت ببرید می توانید در یکی از سواحل توقفی کنید و کمی قدم بزنید.

مسیر دوچرخه سواری-Kapıdağ-Peninsula،اردک ترکیه-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt