معرفی مشهورترین کتاب های گردشگری ایرانی و خارجی

معرفی مشهورترین کتاب های گردشگری ایرانی و خارجی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 28 آذر ، 1399

معرفی مشهورترین کتاب های گردشگری ایرانی و خارجی

عاشقان سفر و جهانگردی که به دنبال ماجراجویی هستند بهتر است به غیر از تجربیاتی که در طول سفر کسب می کنند، مطالعاتی نیز در این مورد داشته باشند. کتابهای که به شما کمک می کند تا بیشتر جهان و دنیای اطرافتان را بشناسید. الفبای سفر به شما این کتابها را معرفی می کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

عاشقان سفر و جهانگردی که به دنبال ماجراجویی هستند بهتر است به غیر از تجربیاتی که در طول سفر کسب می کنند، مطالعاتی نیز در این مورد داشته باشند. کتابهای که به شما کمک می کند تا بیشتر جهان و دنیای اطرافتان را بشناسید. الفبای سفر به شما این کتابها را معرفی می کند.

سفرنامه برادران امیدوار

از جمله مهمترین کسانی که در زمانهای خیلی دور گردشگری و جهانگردی حرفه ای را آغاز کردند، باید برادران امیدوار را نام برد. در نخستین سالهای دهه 30، این دو برادر اقدام به سفر در کشورهای دنیا کردند.از این رو، مطالعه این کتاب اطلاعاتی را در مورد کشورها و قاره های مختلف را در اختیار شما قرار می دهد.

نکته جالب اینکه علاوه بر مطالعه این کتاب می توانید از موزه برادران امیدوار در مجموعه سعد آباد نیز بازدید کنید و حتی در روزهای 1 شنبه که این دو برادر در موزه حضوره دارند با آنها گفتگو کنید. 

کتاب سفرنامه برادران امیدوار-الفبای سفر

سفرنامه برادران امیدوار، اثری از برادران امیدوار

مارک و پلو و مارک دو پلو

نام مارکو پلو نوشته منصور ضابطیان در مورد سفر این فرد به 11 کشور اروپایی،آسیایی و آمریکا است.ضابطیان که خبرنگار و برنامه ساز صدا و سیما است، به سبک روزنامه نگاری خود این کتاب یا بهتر بگویم، سفرنامه را نوشته و به چاپ رسانده است. 

عکسهایی که در این کتاب وجود دارد سبک سفر او را که Social tourism است نشان می دهد. مارک دوپلو نیز، دیگر کتاب نوشته شده او است که تجربیاتش را در مورد کشورهایی مانند برزیل؛کنیا و عراق بازگو می کند. ( علاقه مندان به گردشگری با آژانس مسافرتی الفبای سفر برای اطلاع از قیمت تورهای خارجی با ما در ارتباط باشید)

کتاب مارکو و پلو-الفبای سفر

کتاب مارک دو پلو اثری از منصور ضابطیان

یکصد و پنجاه کشور در ۴۰ سال

مهندس فرهاد کاشانی از دیگر نویسنده های مشهور کتاب گردشگری ایران است. او در دوران دانشجویی خود در سال 1354 اولین سفر خود را آغاز کرد و اکنون یک مدیر موفق ایرانی در سلیکان است.کتاب یکصد و پنجاه کشور در ۴۰ سال نوشته مهندس کاشانی رواتیگر سفر او به همه ایالات آمریکا، همه قاره ها، قطب جنوب و شمال و دور کره زمین می باشد.

گردشگری پایدار در جزایر مقصد 

از سری کتاب هایی که در مورد گردشگری نوشته شده، گردشگری پایدار در جزایر مقصد Sustainable Tourism in Island Destinations  را می توان نام برد. این کتاب جهانگردی به نویسندگی سونیا گراسی و راشل داتز می باشد که در مورد گردشگری پایدار در جرایز مقصد نکات جالبی را بیان کرده است که شما را با موفقیتها و چالشهای این موضوع آشنا می کند.

مکانیزم های نوین همچون مشارکت های چند سهامدار در مقاصدی موثر هستند که به دلیل موقعیت جغرافیایی و تغییرات تاریخی با چالش های خاصی مواجه می شوند. (برای کسب اطلاع بیشتر در دنیای گردشگری، مجله گردشگری آژانس توریستی الفبای سفر را دنبال کنید.)

مسئولیت پذیری در صنعت گردشگری 

هارولد گودین نویسنده کتاب مسئولیت پذیری در صنعت گردشگری Taking Responsibility for Tourism است، او که یکی از متفکران و تغییر دهندگان علم گردشگری است، اهمیت شناخت گردشگری پایدار را برای همه مردم دنیا بازگو می کند.

 برای برنامه ریزان و فروشندگان این کسب و کار و اشخاصی که مشتری خدمات گردشگری هستند، درک گردشگری پایدار چالش بسیار بزرگی است. گودین در این کتاب از سفر و گردشگری مسئولانه و ارتباط با تجارت پایدار، مفهوم گسترده ای را روایت کرده است.

کسب و کار رو به گسترش سفر و گردشگری   

کتاب کسب و کار رو به گسترش سفر و گردشگری The Exploding Business of Travel and Tourism که نوشته الیزابت بکر است موفق شد با سرعت بالایی، تبدیل به یکی از بزرگترین تجارتهای جهانی شود و از 12 نفر در دنیا که جویایی کار می باشند آنها را استخدام کند.بکر در این کتاب بیان کرده است که چگونه یک سرگرمی قادر است به یک کسب و کار بزرگ و سودمند برای کشورها تبدیل شود.

کتاب کسب و کار رو به گسترش سفر و گردشگری-الفبای سفر

کسب و کار رو به گسترش در گردشگری

توسعه سبز و تراول-ایسم، سخنانی از رهبران 

 کتاب توسعه سبز و تراول- ایسم Green Growth and Travelism Letters from Leaders توسط ربکا هاوکینز ،شوان وورستر، تری دیلاسی، جئوفری لیپمن و  مین جیانگ تالیف و ویراستاری شده و نکاتی خوب و کاربردی در مورد صنعت گردشگری بیان کرده است.  

در این کتاب تعابیری از مفاهیم غلطی که در گردشگری وجود دارد را بررسی کرده و به شرح و تفسیر چگونگی دست یافتن به صنعت گردشگری به جایگاهی برای تبدیل شدن به صنعت سبز پرداخته است.نویسندگان این کتاب ضوابط توسعه سبز به عنوان پارامترهای ژئوپولتیک جدید در مواجهه با چالش های بزرگ اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و اقلیمی عصر حاضر و چالش کاهش منابع برای نسل های بعدی را بررسی کرده اند.

کتاب توسعه سبز و تراول ایسم، الفبای سفر

کتاب توسعه سبز و سفر

 چند نمونه بین المللی از مسافرت و گردشگری پایدار 

کتاب چند نمونه بین الملی از مسافرت و گردشگری پایدار International Cases in Sustainable Travel & Tourism را داگماند لاند-دورلاشر، سرگروه مدیرت گردشگری و مهمان  نوازی دانشگاه MODUL در شهر وین اتریش و پیر بنکن دورف سخنران ارشد مدرسه گردشگری دانشگاه کوئینزلند استرالیا تالیف کرده اند.

کتاب “موارد بین المللی در زمینه مسافرت و گردشگری پایدار به معرفی” فهرستی از موارد برجسته و جدید از مدیریت و توسعه پایدار در سطح بین الملل را نشان می دهد. مواردی که در این کتاب معرفی شده شامل برندگان و یا فینالیست های جوایز WTTC توریسم برای فردا می باشند.

کتاب ۱۰۰۰ مکانی که قبل از مرگ باید ببینید  

برای افرادی که به جهانگردی و سفر بسیار علاقه مند هستند کتاب  ۱۰۰۰Places to See Before you Die به نویسندگی Patricia Schultz را پیشنهاد می کنیم که جزو پرفروشترین کتاب های گردشگری جهان به شمار می رود.

از قاره ی آفریقا، اروپا و آسیا و آمریکا و اقیانوسیه در این کتاب نوشته شده که می تواند دیدگاه های مفید را در اختیارتان قرار دهد. (برای شروع سفر خود و شروع ماجراجویی قیمت بلیط هواپیما مسیرهای مختلف را از ما بخواهید)

کتاب ۱۰۰۰ مکانی که قبل از مرگ باید ببینید-الفبای سفر

لطفا قبل از اینکه بمیرید سفر کنید

ماجراجویی های بزرگ 

کتاب ماجراجویی های بزرگ Grand Adventure را Alastair Humphreys تالیف کرده است. او به عنوان ماجراجوی برتر نشنال جئوگرافیک معرفی شده است و برای علاقه مندان به ماجراجویی راهنمای بسیار مفیدی است.از دوچرخه سواری در کیپ تاون در کشور آفریقای جنوبی تا کایاک سواری در رودخانه های وحشی آلاسکا و پیمودن مسیر یک کشور تا کشور دیگر با پای پیاده به صورت ماجراجویانه در این کتاب نوشته شده است.

کتاب ماجراجویی های بزرگ،الفبای سفر

کتاب ماجراجویی های بزرگ

مطالب گردشگری زیر را از دست ندهید

از عجایب ترسناک ایران چه می دانید؟

دست و دلباز ترین و خسیس ترین مردم دنیا

با هاستل های تهران آشنا شوید

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt