راهنمای سفر به مالزی

راهنمای سفر به مالزی

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 08 اسفند ، 1397

راهنمای سفر به مالزی

کشور مالزی که کشوری مسلمان نشین است دیدنهای بسیاری را در خود جای داده که کشف کردن آن برای هر گردشگری جذاب خواهد بود. الفبای سفر شما را برای سفر به این کشور راهنمایی می کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

کشور مالزی که کشوری مسلمان نشین است دیدنیهای بسیاری را در خود جای داده که کشف کردن آن برای هر گردشگری جذاب خواهد بود. الفبای سفر شما را برای سفر به این کشور راهنمایی می کند.

موقعیت جغرافیایی مالزی 

مالزی به پایتختی کوالالامپور از نظر جغرافیایی، در جنوب شرقی آسیا واقع شده است و متشکل از دو بخش کاملا جداگانه می باشد که هر کدام توسط دریای چین از هم جدا شده اند. جزیره مالزی از شمال با کشور تایلند مرز خشکی و دریایی دارد و دارای مرز دریایی با کشورهای سنگاپور، ویتنام و اندونزی است. مالزی شرقی نیز با کشور برونئی و اندونزی مرز خشکی و دریایی و با کشورهای فلیپین و ویتنام دارای مرز آبی است.مساحت مالزی ۳۲۹,۷۵۸ کیلومتر مربع است و طبق سرشماری سال ۲۰۱۸،  ۳۱,۸۳۴,۰۰۰ نفر در این کشور زندگی می کنند.( برای شروع سفر خود، تور مالزی را رزرو کنید)

کوالالامپور-الفبای سفر

اطلاعات ضروری کشور مالزی

زبان رسمی: مالایی
واحد پول: رینگیت
نوع برق شهری: ۲۴۰ ولت و ۵۰ هرتز است.
کد کشور: +۶۰
اختلاف ساعت با تهران: ۴ ساعت و نیم از تهران جلوتر است.
شماره‌های اضطراری:
پلیس و آمبولانس: ۹۹۹
آتش‌نشانی و امداد و نجات ۹۹۴
فرودگاه‌های بین‌المللی:
فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور

آب‌ و‌ هوای مالزی

مالزی در نزدیکی خط استوا قرار گرفته به همین علت دارای آب و هوای گرم و مرطوب بوده و میانگین دمای آن در طول سال 27 درجه می باشد. در بیشتر روزهای سال هوا بارانی است که از ماه شهریور تا فرودین فصل بارانهای موسمی محسوب می شود. ولی کم بارش ترین ماه سال دی ماه می باشد.
در نواطق مختلف مالزی این میزان بارش متفاوت است به طوری که ساحل شرقی مالزی بین ماه های خرداد و تیر بارشهای مکرر اتفاق می افتد. ولی در کوالالامپور خنک ترین ماه های سال بهمن و اسفند است و گرم ترین ماه سال نیز مرداد می باشد.

تبدیل ارز در مالزی

برای سفر به مالزی بهترین راه این است که قبل از سفر در صرافیهای ایران پولتان را به رینگیت تبدیل کنید چرا که صرافیهای مالزی معمولا دلار و ریال را قبول نمی کنند. بهتر است قبل از خرید در مالزی اگر دلار دارید در صرافیها آن را تبدیل کنید.

رینگیت مالزی-الفبای سفر

حمل و نقل در مالزی

حمل و نقل در شهر کوالالامپور با وسایل نقلیه مختلف مانند مترو، مونوریل، اتوبوس و تاکسی انجام می شود. بهترین انتخاب برای رفت و آمد، قطارهای شهری هستند که ارزانترین وسیله محسوب می شوند. پس از آن استفاده از اتوبوس نیز آسان و به صرفه است و برای مسیرهای داخل شهری مناسب هستند. نکته ی خوب این است که برای گردشگران در سطح شهر مالزی اتوبوسهای مخصوص گردشگران وجود دارد که صورتی رنگ هستند.( از هزینه های سفر به مالزی مطلع شوید)

حمل و نقل در مالزی-الفبای سفر

امنیت در مالزی

در کشور مالزی امنیت برای همه مردم و همچنین گردشگران وجود دارد. ولی بهتر است که در طول سفر خود مراقب کیف قاپ ها باشید و گوشی همراه خود را از تا حدالمکان در دست خود نگه ندارید.برای خانم های که به تنهایی سفر می کند و همچنین کودکان امنیت کامل در شهر برقرار است.

غذاهای مالزی

غذاهای مالزی ترکیبی از غذاهای کشورهای آسیایی مانند چین، هند، تایلند است.برنج بخش اصلی و مهم غذای این کشور است و  همچنین گوشت، مرغ و ماهی نیز بسیار پرطرفدار می باشند. غذاهای هندی مالزی نیز گیاهی بوده و در تهیه آن از گوشت استفاده نمی شود. 

اکثر غذاها با کمی سبزیجات سرو می شوند که این سبزیجات یا با غذا ترکیب شده و یا در کنار غذا قرار می گیرند.غذاهای مالزی طعم  مزه تندی ندارند. سیر، زنجبیل، پیاز خشک در موقع طبخ غذا کاربرد زیادی دارند. مردم مالزی برای تهیه برنج و سوپ از نارگیل نیز استفاده می کنند، همچنین سس سویا نیز نقش مهمی در برخی از غذاهای مالزیایی دارد.سنبل هندی، انواع ساقه ها، برگ درختان گوناگون بخش از سبزی جات مورد علاقه مردم این کشور است.

غذاهای مالزی-الفبای سفر

هتل های مالزی

هتل های 5 ستاره و مجلل مالزی دارای امکانات رفاهی ویژه ایی هستند. هتلهایی شیک مدرن و با دارا بودن امکاناتی مانند اینترنت وای فای، تلویزیون،تلفن،سیستم تهویه مطلوب، حمام و سرویس بهداشتی و استفاه از امکانات رفاهی همچون استخر روباز و سر پوشیده،باشگاه بدنسازی، آرایشگاه، سونا، خدمات شستشو و خشکشویی، رستوران و کافه با انواع غذاهای بین الملی مانند هتل ماندارین، هتل وستین کوالالامپور هتل تریدرز، هتل پارک رویال و هتل پولمن پذیرای مسافران مالزی می باشند.

علاوه بر این در هتلهای دو ستاره ،3 ستاره و یا 4 ستاره نیز می توانید اقامت داشته باشید. برای افرادی که با بودجه کم مسافرت می کنند رزور هاستل و یا میهمانخانه را پیشنهاد می کنیم همچنین در مالزی برای اقامت خود می توانید آپارتمان اجاره کنید.( قبل از سفر بلیط هواپیما کوالالامپور را رزرو کنید.)

هتل های مالزی-الفبای سفر

مراکز خرید مالزی

مرکز خرید پاویلیون کوالالامپور ،مرکز خرید سوریا،مرکز خرید میدولی مگامال،مرکز خرید استارهیل گالری از جمله بهترین مراکز خرید مالزی هستند که علاوه بر خرید از مغازه های مختلف و تهیه کالاهای مورد نیاز امکاناتی مانند رستوران‌های متنوع، انواع فودکورت، سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای، مرکز بازی های آنلاین، غرفه های خرده فروشیف سالن بازی و سرگرمی نیز در داخل این مراکز تجاری وجود دارند.

انواع بازارچه های روباز و بازارهای شبانه و هفتگی از دیگر مراکز خرید مالزی هستند. در این بازارها سبزیجات، میوه جات ، فرآورده های محلی،ادویه جات و خشکبار؛ لباس ، پارچه ، عطر ، ظروف پلاستیکی، وسایل دکوراسیون منزل،صنایع دستی ،جواهرات، غذاهای محلی، لوازم الکتونیکی، خرده ریز و منسوجات به فروش می رسند.

مراکز خرید مالزی-الفبای سفر

جاذبه های توریستی مالزی

 جاذبه های طبیعی بسیار زیبایی در مالزی وجود دارد از جمله پارکها و باغهای سر سبز مانند پارک پروانه، باغ پرندگان، باغ گیاهشناسی پردانا، پارک جنگلی اکو و ارتفاعات کامرون. مالزی جزایر شگفت انگیز زیادی در خود جای داده که در میان آنها می توان جزیره پانگکور، جزیره پنانگ، جزیره مابول و جزیره تنگول. معابد و مساجد مختلف در مالزی هستند که به بودا و هند تعلق دارند که برخی از آنها قدمتشان به هزار سال نیز می رسد. این بناهای تاریخی معماری خارق العاده با نقاشیهای دیواری موجود بر روی برخی از آنها، جزیی از جاذبه های گردشگری مذهبی مالزی به شمار می روند.
موزه موزه ملی مالزی، موزه هنرهای اسلامی، موزه ملی ستاره شناس با آثار ارزشمند خود فرهنگ و تاریخ این کشور را معرفی می کنند.

جاذبه های توریستی مالزی-الفبای سفر









6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt