معرفی فرودگاه بین الملی سن پترزبورگ

معرفی فرودگاه بین الملی سن پترزبورگ

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 تیر ، 1398

معرفی فرودگاه بین الملی سن پترزبورگ

فرودگاه پالکوو (Pulkovo Airport) در شمال غربی روسیه و ۲۳ کیلومتری جنوب میدان پالاس در مرکز شهر قرار دارد. در ادامه همراه با الفبای سفر با این فرودگاه بیشتر آشنا خواهید شد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

فرودگاه پالکوو (Pulkovo Airport) شناخته شده با کد یاتا LED و کد ایکائو ULLI در شمال غربی روسیه و ۲۳ کیلومتری جنوب میدان پالاس در مرکز شهر قرار دارد. در ادامه همراه با الفبای سفر با این فرودگاه بیشتر آشنا خواهید شد.

تاریخچه فرودگاه بین الملی پالکوو 

فرودگاه پالکوو Pulkovo Airport در سال 1932 پس از یکسال از طول ساختش افتتاح شد. ، این فرودگاه که فعالیتش در حد فرودگاه محلی بود از سال ۲۰۱۰ به بعد پروازهای بین المللی و در پی آن پایانه‌ای جدید به ناوگان آن افزوده شد. اکنون این فرودگاه پرترددترین فرودگاه روسیه پس از دو فرودگاه مسکو با ۱۳ میلیون نفر مسافر در سال ۲۰۱۵  به شمار می رود.

فرودگاه بین الملی پالکوو-الفبای سفر

ترمینال های فرودگاه بین المللی سنت پترزبورگ

فرودگاه سنت پترزبورگ یک پایانه برای پروازهای داخلی و خارجی دارد که جایگزین دو پایانه قدیمی فرودگاه شده است.این پایانه از سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرده و گنجایش ۱۷ میلیون مسافر در سال را دارد. ساختمان آن متشکل از ۴ طبقه ، ۸۸ پیشخوان پذیرش مسافر، ۱۷ در خروجی و ۱۱۰ جایگاه توقف هواپیما می باشد.

ترمینال های فرودگاه بین المللی سنت پترزبورگ-الفبای سفر

حمل و نقل فرودگاه بین الملی پالکوو 

تاکسی: پیشخوان‌های تاکسیرانی در سالن پروازهای ورودی در طبقه اول پایانه قرار دارند و مسافران باید ابتدا رسید تهیه کرده و سپس مبلغ مورد نظر را به راننده بپردازند.
اتوبوس: برای جا به جای مسافران سه خط متفاوت اتوبوس 39x، 39 و مینی ون شماره k39 در میان نزدیک‌ترین ایستگاه مترو مسکو به فرودگاه و برعکس وجود دارد.
 قطار: نزدیک ‌ترین ایستگاه قطار تا فرودگاه با ۱۵ دقیقه پیاده روی قابل دست رسی است.

حمل و نقل فرودگاه بین الملی پالکوو-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt