کمی با فرودگاه های بین الملی مسکو آشنا شوید

کمی با فرودگاه های بین الملی مسکو آشنا شوید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 تیر ، 1400

کمی با فرودگاه های بین الملی مسکو آشنا شوید

کشور پهناور روسیه دارای 270 فرودگاه در حوزه‌های مسافری، ترابری یا نظامی است که از این میان 8 فرودگاه در مسکو قرار دارد. همراه با الفبای سفر با تعدادی از این فرودگاها آشنا خواهید شد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

فرودگاه های بین‌المللی روسیه

کشور پهناور روسیه دارای 270 فرودگاه در حوزه‌های مسافری، ترابری یا نظامی است که از این میان 8 فرودگاه در مسکو قرار دارد. همراه با الفبای سفر با تعدادی از این فرودگاها آشنا خواهید شد.

فرودگاه بین الملی دوموده‌دوو

فرودگاه بین الملی مسکو دوموده‌دوو Domodedovo International Airport ، با کد یاتا  DME واقع در شهر دوموددوفو و جنوب شرقی مسکو، بزرگترین فرودگاه بین‌المللی مسکو محسوب می شود. این فرودگاه در فاصله 42 کیلومتری مرکز شهر مسکو قرار دارد. فرودگاه بین الملی دوموده‌دوو در سال ۱۹۶۵ افتتاح شد و دارای طول باند آن ۲۶۰۰ و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۷۹۹ ‌است.

در سال 2004 مساحت ترمینال این فرودگاه از ۷۰۰۰۰ متر مربع بوده که در سال 2009 به ۱۳۵۰۰۰ متر مربع افزایش یافت. فرودگاه بین المللی دوموده‌دوو از نظر ترافیک مسافر و بار دارای رتبه یک در بین فرودگاه های روسیه  بوده و به طور کلی بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین فرودگاه روسیه محسوب می شود. دوموده‌دوو تنها فرودگاهی بخش خصوصی کشور روسیه است، همچنین اولین فرودگاه روسیه است که باندهای پرواز موازی دارد .

فرودگاه بین الملی دوموده‌دوو مسکو-الفبای سفر

فرودگاه بین‌المللی اوستافیف

فرودگاه بین‌المللی اوستافیف Ostafyevo International Airport با کد فرودگاهی aita در شمال پودولسک و در منطقه کشورهای اتحاد  شوروی  قرار دارد و شرکت  Gazpromavia  آن را اداره می کند. فرودگاه بین المللی اوستافیف مدرترین فرودگاه های مسکو بوده و با 8 کیلومتر فاصله تا مرکز شهر ، نزدیک ترین فرودگاه به  مسکو به شمار می رود.

فرودگاه بین‌المللی اوستافیف مسکو-الفبای سفر

 فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو

 فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو Sheremetyevo International Airport شناخته شده با کد یاتا وSVO کد ایکائو  UUEEدر منطقه‌ی خیمکی روسیه و در 29 کیلومتری شمال غربی مرکز مسکو قرار دارد.
فرودگاه شرمیتوو متشکل از ۴ پایانه مسافری عمومی به ترتیب B برای پروازهای ارزان قیمت، C پروازهای چارتری، D  و E و Fپروازهای بین المللی و پایانه A یک پایانه مختص پروازهای اختصاصی و تجاری است.
به طور کلی، پایانه‌‌های فرودگاه طبق موقعیت جغرافیایی به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده‌اند که مسافر ها می توانند توسط اتوبوس‌های ویژه بین این پایانه‌ها تردد کنند.

فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو مسکو-الفبای سفر

حمل و نقل فرودگاه شرمیتوو

قطار: در مدت ۳۵ دقیقه، مسافران با خط اختصاصی ایرواکسپرس از فرودگاه به مرکز شهر خواهند رسید.
اتوبوس: هر ۱۰ دقیقه از فرودگاه، اتوبوس‌هاس شماره ۸۱۷ و ۸۵۱ به مکانهای مشخص در مسکو حرکت می‌کنند. اتوبوس N1نیز در طول شب و نیم ساعت، کار جا به جایی مسافران از فرودگاه به شهر را انجام می دهند.

فرودگاه بین‌المللی ونوکووا

فرودگاه بین‌المللی ونوکووا Vnukovo International Airport با  کد یاتا  VKO و کد ایکائو UUWW در 28 کیلومتری جنوب غربی مرکز مسکو قرار دارد و سومین فرودگاه پر تردد روسیه به شمار می رود.
این فرودگاه متشکل از چند ترمینال است: ترمینال A ، ترمینال B  و ترمینال D که هر کدام از آنها برای مقاصد خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

برخی از قوانین فرودگاه ونوکووا

استعمال دخانیات ممنوع است. شما مجاز به سیگار کشیدن حتی در ورودی ترمینال نیز نبوده و باید از ترمینال حداقل ۱۵ کیلومتر فاصله داشته باشید.
برای استفاده از اینترنت وای فای باید در ورودی ترمینال B هزینه آن را بپردازید.
ساک دستی نباید از ابعاد ۵۶cm x ۴۵cm x ۲۵cm   بزرگتر باشد.
حمل هر گونه وسایل تیز و برنده مجاز نیست.
مایعات که از فروشگاه خریداری می شوند از از حقوق کمرگی معاف هستند؛ اما باید در کیسه پلاستیکی شفاف و مهر و موم و  بسته بندی شوند شوند .
 15 دقیقه اول پارک کردن رایگان است.
برای معلولین استفاده از پارکینگ رایگان است و همچنین برای این افراد حمل و نقل برای موقعیت های اضطراری، آمبولانس رایگان است.
 مدت زمان پارک از زمانی که کارت ورودی پارکینگ به شما داده شود آغاز می شود. پرداخت نیز زمانی که می خواهید از پارکینگ خارج شوید انجام می شود. اگر بلیط پارکینگ آسیب دیده یا مفقود شود باید جریمه آن پرداخت شود.
هزینه ها برای پارکینگ های کوتاه مدت: ۱۵۰ روبل برای کمتر از چهار ساعت ،۶۵۰ روبل بیش از چهار ساعت

فرودگاه بین‌المللی ونوکووا مسکو-الفبای سفر

 
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt