پارک آبی استانبول

بهترین پارک های آبی استانبول

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 اسفند ، 1402

5 پارک آبی استانبول +قیمت بلیط

در این مقاله قرار است 5 پارک آبی استانبول را به شما معرفی کنیم تا هنگام سفر به شهر استانبول پارک‌های آبی را بشناسید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

اغلب گردشگران، استانبول را با مکان‌های تاریخی می‌شناسند؛ اما پارک‌های آبی این شهر از بهترین مکان‌های تفریحی در ترکیه هستند که متأسفانه چندان مورد توجه گردشگران واقع نشده‌اند. اگر قصد سفر به استانبول را دارید و به دنبال تجربه‌های جدید و هیجان‌انگیز هستید، حتماً به سراغ پارک‌های آبی این شهر بروید.

در این مقاله به معرفی 5 پارک آبی استانبول و قیمت‌های آن‌ها می‌پردازیم تا گردشگران با این مکان‌های تفریحی بیشتر آشنا شوند و برای چندین ساعت از دغدغه‌های زندگی دور باشند. اگر تابه‌حال از پارک‌های آبی استانبول بازدید نکرده‌اید و هیچ شناختی از آن‌ها ندارید، لطفاً تا انتهای مطلب پیش‌رو همراه ما باشید.

1. پارک آبی کلاب دلفین؛ از مجهزترین پار‌ک های آبی استانبول

پارک آبی کلاب دلفین استانبول Aqua Club Dolphin Istanbul یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین پارک‌های آبی استانبول است. اگر می‌خواهید یک روز هیجان‌انگیز و شاد را تجربه کنید، حتماً به پارک آبی کلاب دلفین سربزنید. پارک آبی کلاب دلفین استانبول هفت استخر و 12 سرسره برای سنین مختلف دارد که نحوه عملکرد هر یک با دیگری متفاوت است.

همانطور که از نام پارک پیدا است، چندین دلفین که در حال حاضر تعداد آن‌ها به 11 عدد می‌رسد، در پارک نگهداری می‌شوند. در بازدید از پارک آبی کلاب دلفین، می‌توانید شاهد بازی دلفین‌ها باشید و با آن‌ها شنا کنید. علاوه بر دلفین‌ها، چهار کوسه و سه فک نیز در پارک وجود دارند که تماشای آن‌ها نیز بسیار لذت‌بخش و جذاب است.

قیمت پارک آبی استانبول برای سنین مختلف، متفاوت است و از فراد کم‌تر از سه سال، هزینه‌ای دریافت نمی‌شود. از مواردی که در بازدید از پارک آبی کلاب دلفین استانبول باید به آن‌ها توجه کنید، همراه نداشتن خوراکی و پوشیدن لباس شنای مناسب است. در این پارک که روزهای بهار و تابستان از ساعت 09:00 تا 19:00 باز است، اوقات بسیار هیجان‌انگیز و به‌یادماندنی را سپری خواهید کرد.

آدرس پارک آبی کلاب دلفین استانبول: محله اسن یورت، باغچه شهیر، محله اسنکنت، خیابان اونور گونر

قیمت بلیط پارک آبی کلاب دلفین استانبول: بین 200 تا 450 لیر برای افراد بالای 3 سال

پارک آبی استانبول پارک آبی کلاب دلفین

تصویری از پارک آبی کلاب دلفین 

2. پارک آبی آکوا مارین؛ بزرگترین پارک آبی استانبول

در فهرست پارک‌های آبی استانبول، باید به بزرگترین پارک آبی این شهر با مساحت 15000 متر مربع نیز اشاره کنیم. پارک آبی آکوا مارین Marina Aquapark یکی دیگر از مراکز تفریحی برای افزایش آدرنالین خون است. این پارک 17 سرسره و 15 ورزش آبی دارد. سرسره‌ها و استخرهای پارک آبی آکوا مارین برای سنین مختلف مناسب هستند و بزرگ و کوچک را سر ذوق می‌آورند.

پارک آبی آکوا مارین، پشت فرودگاه آتاتورک قرار گرفته و با مرکز استانبول فاصله دارد؛ اما دسترسی به آن اصلاً دشوار نیست. حتی از ساعت 08:00 تا 10:00 سرویس‌های این پارک مسافران را به صورت رایگان جابه‌جا می‌کنند. برای گردش و تفریح در آکوا مارین در روزهای بهار و تابستان از ساعت 10:00 تا 18:00 به این پارک مراجعه کنید.

آدرس پارک آبی آکوا مارین استانبول: محله بویوک چکمجه، فاتح، خیابان کماندو، پلاک چهار

قیمت بلیط پارک آبی آکوا مارین استانبول: 699 لیر برای افراد بالای 3 سال

3. پارک آبی کولیسیوم؛ بهترین مجموعه ورزشی منطقه سارییر

کولیسیومColiseum Sports Club Sariyer  نه فقط یک پارک آبی، بلکه یک مجموعه ورزشی مجهز و وسیع است. چهار استخر و شش سرسره موجود در این مجموعه، برای همه سنین مناسب و بسیار جذاب هستند. یکی از جالب‌ترین استخرهای این مجموعه، استخر سکوت است. در این استخر فضایی آرامش‌بخش فراهم شده که خستگی را از روح و جسم شما دور می‌کند.

ورزش‌هایی همچون پیلاتس، یوگا، بدنسازی،‌ صخره‌نوردی، اسکواش و ورزش‌های رزمی نیز در این مجموعه در دسترس هستند. در کنار این ورزش‌ها، امکانات خدماتی و رفاهی از جمله کافه، رستوران، فروشگاه، سالن سینما، آرایشگاه و سالن ماساژ نیز برای مراجعه‌کنندگان فراهم شده است. با خرید تور استانبول همه‌روزه از ساعت 09:00 تا 19:00 به همراه خانواده به پارک آبی کولیسیوم مراجعه کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

آدرس پارک آبی کولیسیوم استانبول: منطقه سارییر، خیابان کونوت کورو اولری

قیمت بلیط پارک آبی کولیسیوم استانبول: هزینه‌ها با توجه به تنوع خدمات، متفاوت است

4. پارک آبی فلوریا؛‌ آکواریوم و پارک در یک مجموعه

پارک آبی فلوریا Aqua Florya  شامل چندین سرسره و استخر با طراحی‌های مختلف است. این پارک و آکواریوم موجود در آن در سال‌های اخیر به یکی از مکان‌های تفریحی و گردشگری اهالی استانبول تبدیل شده‌اند. بیش از 15000 گونه آبزی از آب‌های سراسر دنیا جمع‌آوری شده است و در آکواریوم فلوریا نگهداری می‌شوند. شاید تابه‌حال نام آکواریوم استانبول را شنیده باشید؛ اما پارک آبی این مجموعه تحت شعاع قرار گرفته است.

از آنجایی که پارک آبی سرپوشیده در استانبول وجود ندارد، باید در روزهای گرم سال به سراغ پارک فلوریا بروید. این پارک در بهار و تابستان همه‌روزه از ساعت 10:00 تا 22:00 به روی عموم باز است و با خرید تور ترکیه می‌توانید به این پارک بروید. پوشش زنان در پارک آبی استانبول باید همچون پوشش مردان، مناسب باشد؛ در غیر این صورت از ورود آن‌ها به استخرها و سرسره‌ها جلوگیری می‌شود.

آدرس پارک آبی فلوریا استانبول: منطقه باکرکوی، فلوریا، محله شنیلکوی، خیابان یشیلکوی هالکالی، پلاک 93

قیمت بلیط پارک آبی فلوریا استانبول: از 550 تا 600 لیر برای افراد بالای دو سال

5. پارک آبی ویالند استانبول؛ از بهترین پارک های موضوعی دنیا

مجموعه تفریحی و پارک آبی ویالند VIALAND Tema Park  که در سال‌های اخیر نام آن به «اسفانبول» تغییر پیدا کرده است، یکی از بهترین پارک‌های موضوعی دنیا محسوب می‌شود. این پارک در سال 2015 موفق به کسب رتبه پنجم در بین 800 پارک موضوعی اروپا شد. از بازی‌های هیجان‌انگیز این پارک می‌توان به سرسره وایکینگ، رودخانه وحشی،‌ ترن ماجراجو و چرخش 360 درجه اشاره کرد.

به همراه داشتن تلفن همراه در داخل مجموعه ممنوع است؛ اما می‌توانید با استفاده از دستبندهای زوم از همه خاطرات خود، فیلم و عکس تهیه کنید. برای دسترسی به پارک ویالند یا اسفانبول می‌توانید از سرویس‌های رایگان پارک، مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده کنید.

آدرس پارک ویالند استانبول: منطقه ایوب، محله یشیلپینار، خیابان متین کایا

قیمت بلیط پارک ویالند استانبول: 839 تا 849 لیر

پارک آبی ویالند استانبول

تصویری از پارک آبی ویالند استانبول 

سفر به استانبول و هیجان رفتن به پارک های آبی آن

در این مقاله به معرفی 5 پارک آبی استانبول و ویژگی‌ها و قیمت بلیط هرکدام از آنها پرداختیم. این پارک‌ها بهترین مکان برای تفریح‌های هیجان‌انگیز هستند و برای چندین ساعت، بزرگسالان و کودکان را سرگرم می‌کنند. کلیه وسایل بازی موجود در پارک‌های آبی استانبول با توجه به استانداردهای روز طراحی شده‌اند و کاملاً ایمن هستند. انتخاب اینکه کدام پارک آبی استانبول بهتر است را به شما می‌سپاریم. در سفر به استانبول،‌ حتماً یک یا چند پارک آبی را امتحان کنید.

با خرید تور استانبول از آژانس الفبای سفر، با یک تیر چند نشان بزنید و علاوه بر بازدید از اماکن تاریخی، به سراغ پارک‌های آبی این شهر نیز بروید. کلیه تورهای داخلی و خارجی الفبای سفر با قیمت مناسب و امکانات عالی به مشتریان عرضه می‌شوند. با یک‌بار خرید از این مجموعه به مشتری همیشگی ما تبدیل خواهید شد.

سؤالات متداول:

1. بهترین پارک های آبی استانبول کدام اند؟

پارک آبی ویالند استانبول، پارک آبی فلوریا، پارک آبی کولیسیوم، پارک آبی آکوا مارین و پارک آبی کلاب دلفین بهترین پارک‌های آبی استانبول محسوب می‌شوند.

2. قیمت بلیط پارک های آبی چقدر است؟

قیمت بلیط پارک‌های آبی استانبول متفاوت است و معمولاً برای کودکان زیر 6 سال رایگان در نظر گرفته می‌شود.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt