مقایسه تور باکو و ایروان

مقایسه تور باکو و ایروان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 28 دی ، 1401

مقایسه تور باکو و ایروان|جاهای دیدنی+مراکز خرید و هزینه سفر

کشورهای آذربایجان و ارمنستان هستند که سالانه از مسافران ایرانی بسیاری پذیرایی می‌کنند. حالا سوال اینجاست که کدام یک از پایتخت‌های این دو کشور مقصد مناسب‌تری برای سفر و گذراندن تعطیلات هستند؟

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

آیا می دانستید کشورهای همسایه ایران از بهترین و مقرون به صرفه ترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان به شمار می روند؟ دو مورد از این کشورها، آذربایجان و ارمنستان هستند که سالانه از مسافران ایرانی بسیاری پذیرایی می کنند. حالا سوال اینجاست که کدام یک از پایتخت های این دو کشور مقصد مناسب تری برای سفر و گذراندن تعطیلات هستند؟
در این مقاله به مقایسه تور باکو و ایروان می پردازیم و این دو شهر را از جنبه های مختلف بررسی می کنیم. اگر در انتخاب این دو شهر مردد هستید، با صرف چند دقیقه کوتاه و مطالعه ادامه متن، قطعا اطلاعاتی مفید و کاربردی درباره آن ها به دست خواهید آورد.

بهترین فصل برای سفر به شهرهای باکو و ایروان

باکو و ایروان هر دو از شهرهای سردسیری دنیا به شمار می روند. این شهرها زمستان های سخت و پربارشی دارند. اگر به برف علاقه مند هستید و تحمل سرمای شدید را دارید، سفر زمستانی به باکو و ایروان را به شما پیشنهاد می کنیم؛ اما باید بدانید که سفر در فصل های سرد سال شرایط را برای گردشگران کمی دشوار می کند.
بهترین زمان برای سفر به شهرهای باکو و ایروان، فصل های بهار و تابستان است. گردشگران بیشتری در این زمان به ارمنستان و ایروان سفر کرده و از تفریحات این دو شهر استفاده می کنند. اگر قصد رزرو تور ارمنستان را دارید، تعطیلات نوروزی یا تابستانی، فرصت مناسبی برایتان خواهد بود.
تا به اینجا هر دو شهر باکو و ایروان مشابه یکدیگر هستند و تفاوت چندانی از لحاظ آب و هوا ندارند. در بخش های بعدی این دو شهر را از جنبه های دیگر بررسی خواهیم کرد تا تصمیم گیری برایتان ساده تر شود.

مقایسه سفر به باکو و ایروان

مقایسه سفر به باکو و ایروان

آشنایی با اماکن دیدنی و تفریحات باکو و ایروان

باکو و ایروان نه تنها از مقاصد اصلی گردشگری ایرانیان هستند، بلکه طرفداران بسیاری در اقصی نقاط دنیا دارند. از اماکن تاریخی تا تفریحی و سواحل دیدنی در این دو شهر یافت می شوند. در این بخش تعدادی از جاذبه های دیدنی و تفریحی باکو و ایروان را به شما معرفی می کنیم.

  • اماکن دیدنی و تفریحی باکو: قلعه دختر، میدان شهر، موزه تاریخ باکو، مرکز حیدرعلی یف، کوه آتشین، خیابان شهدا، برج های شعله، پارک ملی قبوستان، ونیز کوچک، پارک آبی دنیای آب، پاراگلایدر در ارتفاعات، صخره نوردی در طبیعت، ساحل بیلگا، ساحل شیکوف و ساحل بیلگا
  • اماکن دیدنی و تفریحی ایروان: خانه اپرا، پارک عشاق، مسجد کبود ایروان، میدان جمهوری، صومعه نوراوانک، دژ اربونی، کلیسای جامع سنت گرگوری روشنگر، بنای کاسکاد ایروان، قلعه موزه اربونی، صومعه گغارد، کرانه های دریاچه سوان
    ایروان به دلیل دور بودن از دریا، هیچ ساحلی ندارد؛ اما باکو سواحل دیدنی و جذابی دارند. اگر به تفریحات آبی علاقه مند هستید، با انتخاب تور باکو، یک سفر لذت بخش برای خود تدارک ببینید. البته ایروان نیز از شهرهای زیبا و دیدنی به شمار می رود و طرفداران خاص خود را دارد.

پربازدیدترین مطالب مرتبط را از دست ندهید!

بهترین مراکز خرید باکو و ایروان را بشناسید

باکو و آذربایجان هردو شامل مراکز خرید و بازارهای متعددی هستند و از این لحاظ تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. شنا می توانید در پاساژهای لوکس و بازارهای محلی و قدیمی موجود در این دو شهر انواع کالا و پوشاک را با قیمت مناسب و از برندهای معتبر جهان خریداری کنید.
مراکز خرید پارک مترو، ای اف مال، پارک بلوار، پورت باکو و بازار گنجلیک در شهر باکو و مراکز خرید تاشیر، اسکادا، باغ دالما، بازار پتاک و بازار ورنیساژ در شهر ایروان از جمله بهترین مکان ها برای خرید در این دو شهر هستند.

جاذبه های گردشگری باکو و ایروان

جاذبه های گردشگری باکو و ایروان

هزینه سفر به باکو و ایروان چقدر است؟

هزینه های سفر یکی از مهم ترین فاکتورهای انتخاب برای گردشگران است. این هزینه ها به چند بخش از جمله هزینه بلیط، هتل، رفت وآمد و خورد و خوراک، تفریح و خرید تقسیم می شوند. باکو و ایروان دو شهر ارزان قیمت هستند که برای سفر به آن ها به بودجه چندانی نیاز ندارید. هزینه حمل و نقل، هتل و بلیط در هر دو شهر تقریبا یکسان است و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد. البته میزان هزینه ها در هر سفر به نحوه برنامه ریزی فرد نیز بستگی دارد؛ برای مثال ممکن است یک سفر اقتصادی به سفری گران قیمت تبدیل شود؛ ازاین رو پیشنهاد ما این است که قبل از مسافرت، برنامه ریزی کامل انجام دهید و نسبت به کلیه هزینه ها اطلاعات نسبی داشته باشید تا با سورپرایز روبه رو نشوید. همین حالا می توانید تور آذربایجان و ارمنستان را با قیمت مناسب از الفبای سفر خریداری کنید.

تور آذربایجان و گرجستان

تور آذربایجان و گرجستان

دسترسی به بهترین پکیج های مسافرتی، فقط در آژانس الفبای سفر

در این مقاله به مقایسه تور باکو و ایروان پرداختیم و این دو شهر را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم پس از مطالعه متن، دیگر ابهامی درباره دو شهر باکو و ایروان نداشته باشید و شهر موردنظرتان را با اطمینان بیشتری انتخاب کنید. انتخاب مقصد سفر در نهایت به بودجه و سلیقه شما بستگی دارد.
الفبای سفر بهترین و مقرون به صرفه ترین پکیج ها را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. برای سفر به دیدنی ترین شهرهای دنیا، کافی است همین حالا از طریق سایت اقدام کنید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانید با کارشناسان حاضر در مجموعه تماس بگیرید. این عزیزان به شما کمک می کنند تا باتوجه به نیاز، بودجه و سلیقه خود، تور مناسبی انتخاب کنید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt