مارماریس، کوش آداسی و ازمیر نوروز کجا برویم

مارماریس، کوش آداسی و ازمیر نوروز کجا برویم

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 دی ، 1401

مارماریس، کوش آداسی و ازمیر نوروز کجا برویم

تعطیلات و مسافرت در میان شلوغی‌ها و روزمرگی‌های زندگی هر انسانی می‌تواند مانند داروی شفابخش عمل کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

تعطیلات و مسافرت در میان شلوغی‌ها و روزمرگی‌های زندگی هر انسانی می‌تواند مانند داروی شفابخش عمل کند. اگر به فکر رفتن به ساحلی زیبای ترکیه هستید گزینه‌های زیادی پیش روی شماست. زیرا ترکیه کشور بزرگیست که دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید ولی هنوز نمی‌دانید از بین تور مارماریس نوروز 1403 و تور کوش آداسی و ازمیر کدام را انتخاب کنید، در ادامه با مقایسه مارماریس کوش آداسی و ازمیر با ما همراه باشید تا بهترین مقصد را برای خود برگزینید.

کوش آداسی را بهتر بشناسید

کوش آداسی به سواحل زیبا و آرامی که دارد معروف است. نام این شهر به زبان فارسی به معنای جزیره پرندگان است. این شهر در دریای اژه وجود دارد و قسمتی از استان آیدین به شمار می‌رود. فاصله کوش آداسی تا ازمیر حدود 95 کیلومتر است. 
اگر با تور کوش آداسی نوروز 1403 به این شهر سفر می‌کنید باید بدانید که فرودگاه اصلی این شهر فرودگاه ازمیر است و مدت زمان 70 دقیقه زمان لازم است تا فاصله بین شهر و فرودگاه را طی کنید.

پرطرفدارترین شهر ترکیه

پرطرفدارترین شهر ترکیه

چرا به کوش آداسی سفر کنیم؟

کوش آداسی شاید به اندازه آنتالیا مدرن و توریستی نباشد اما وجود هتل‌های زیبا و لوکس و جاذبه‌های طبیعی بکری که دارد، آن را محبوب ساخته است. در کوش آداسی می‌توانید استراحت گاه‌های ساحلی متعددی نیز بیابید و لحظات خوشی را سپری کنید. 
در فصل پاییز به ویژه در عصر‌ها و هم چنین کل فصل زمستان، کوش آداسی هوایی سرد و مرطوب را پشت سر می‌گذارد. اما در فصل بهار یک مکان عالی با هوایی دلپذیر برای گذراندن تعطیلات است. به همین دلیل است که تور کوش آداسی نوروز 1403 بسیار پر طرفدار است.
به دلیل موقعیت ساحلی این شهر، بیشتر تفریحاتی که در کوش آداسی تجربه می‌کنید، تفریحات آبی هستند. برای مثال هنگام رزرو تور کوش آداسی نوروز 1403 فراموش نکنید که حتما به پارک آبی آوآپارک آدالند سر بزنید این پارک یکی از مشهورترین پارک‌های آبی ترکیه است. علاوه بر این می‌توانید به موزه باستان شناسی افسوس و خرابه‌های افسوس هم بروید و از آن‌ها دیدن کنید.
در کوش آداسی دسترسی به بسیاری از سواحل رایگان است. شما می‌توانید در این شهر به سواحل زیبایی چون ساحل لانگ بیچ، ساحل عشق، ساحل بانوان، ساحل الماس و طلا، ساحل شن‌های نقره‌ای و … سر بزنید.

چه اماکن تاریخی در کوش آداسی وجود دارد؟

مکان‌های تاریخی زیادی را حین سفر با تور کوش آداسی نوروز 1403 می‌توانید ببینید از جمله این مکان‌های تاریخی شامل خانه مریم  مقدس، معبد دیدیما، افسوس، کاروانسرای محمد پاشا، روستای قدیمی پرینه و شهر باستانی میلتوس هستند.

سری به مارماریس بزنیم

تا اینجای مقاله توضیحات کوتاهی راجع به شهر کوش آداسی دادیم اما اگر قصد رزرو تور مارماریس نوروز 1403 را دارید، در ادامه راجع به این شهر بیشتر توضیح می‌دهیم. 
اگر خط ساحلی ترکیه را دنبال کنید به شهر ساحلی مارماریس می‌رسید که قسمتی از استان موگلا به حساب می‌آید. این شهر دقیقا در سواحل مدیترانه‌ای قرار دارد. 
فرودگاه اصلی شهر مارماریس فرودگاه دالامان است که فاصله زمانی 90 دقیقه‌ای تا این فرودگاه دارد. هنگامی که به جنوب این شهر پا می‌گذارید، دمای هوا رو به افزایش می‌رود و باد کمی آرامتر می‌وزد. در سواحل مارماریس تفرجگاه‌های گوناگونی را می‌توانید بیابید که از کیفیت خوبی برخوردارند. آب‌های دریا در سواحل مارماریس خیلی طوفانی و ناآرام نیستند، همین گزینه سبب شده تا تور مارماریس نوروز 1403 مناسب خانواده‌هایی باشد که دارای فرزند خردسال هستند.

تفریحات آبی در شهر مارماریس

در این شهر دو پارک آبی بزرگ و مشهور وجود دارند که شامل آتلانتیس و اکوادریم هستند. هر کدام از این پارک‌ها برای شما تفریحات آبی مختلفی را فراهم آورده و لحظات مهیجی را برایتان می‌سازند.

گذری بر مکان‌های تاریخی مارماریس

در مارماریس شما می‌توانید مکان‌های تاریخی زیادی را بیابید. البته در این شهر تعداد اماکن تاریخی کمتر از کوش اداسی است. 
قلعه مارماریس یکی از اماکن تاریخی این شهر است که قدمت آن به 1440 قبل از میلاد باز می‌گردد. این قلعه در واقع پایگاه نظامی بوده که وظیفه حفاظت از شهر مارماریس را بر عهده داشته اما امروزه تبدیل به موزه باستان شناسی این شهر شده است. 
دالیان یکی دیگر از نقاط شگفت‌انگیز مارماریس است که پیشنهاد می‌کنیم حتما در تور مارماریس نوروز 1403 به اینجا سر بزنید. دالیان در واقع یک شهر تاریخیست که با طبیعتی بسیار زیبا عجین شده است. در این شهر می‌توانید از حمام گل، ساحل ایزتوزو و شهر کائونوس هم دیدن کنید.

سواحل مارماریس

این شهر هم یک شهر ساحلی به حساب می‌آید که سواحل زیبایی دارد. اما برخلاف کوش آداسی سواحل آن رایگان نبوده و باید برای ورود هزینه پرداخت کنید. البته چشم‌انداز زیبای سواحل مارماریس به حدی بی‌نظیر است که هزینه ورودی آن به چشم نمی‌آید. در این شهر سواحل مشهور چون تفرجگاه ایچملر، تورونج و ساحل کلئو پاترا وجود دارند.

سواحل مارماریس

سواحل مارماریس

نگاهی کوتاه به ازمیر

ازمیر هم یکی از شهرهای بزرگ و مهم ترکیه به شمار می‌آید که انتخاب بسیاری از گردشگران است. این شهر در واقع سومین شهر بزرگ کشور ترکیه بوده که داخل دریای اژه واقع شده است. علاوه بر حوزه گردشگری، شهر ازمیر از نظر تجاری و صنعتی نیز برای ترکیه بسیار مهم است. علاوه بر این دانشگاه‌های خوبی هم در این شهر وجود دارند که هرساله نمایشگاه‌های بین‌المللی بزرگی در آن‌ها برپا می‌شود. 
این شهر در غرب کشور ترکیه واقع شده و تا کوش آداسی فاصله بسیار کمی دارد. اگر قصد مقایسه آب و هوای ازمیر با کوش آداسی و مارماریس را دارید باید بگوییم که هر سه تقریبا از نظر آب و هوا یکسان بوده و آب و هوایی معتدل دارند. در این شهر هم امکانات تفریحی آبی بسیار زیاد بوده و اصولا افراد ترجیح می‌دهند در فصل تابستان یا بهار به ازمیر سفر کنند. به همین دلیل معمولا تور ازمیر نوروز 1403 بسیار پرطرفدار است. 
اگر بخواهیم نگاه دقیق‌تری به ازمیر داشته باشیم، باید بگوییم که این شهر بزرگتر و شلوغ‌‌تر از شهرهایی مانند کوش آداسی است. همانطور که گفتیم ازمیر از نظر مساحت سومین شهر ترکیه است در حالی که کوش آداسی از ازمیر کوچک‌‌تر است. به طور کلی ازمیر به دلیل بزرگی و رونق بیشتر دارای اماکن تفریحی و مراکز خرید زیادتر و شلوغ‌‌تر از سایر شهر‌ها است.

جاذبه‌های تاریخی شهر ازمیر

در ازمیر می‌توانید جاذبه‌های تاریخی بسیاری را پیدا کنید که هر کدام شگفت‌انگیز هستند. در ادامه چند جاذبه مشهور را نام می‌بریم تا هنگام سفر با تور ازمیر نوروز 1403 بتوانید به آنجا سر بزنید. 

  • کاروانسرای قیزلار: این کاروانسرا قدمتی سیصد ساله دارد و با نام بازار قیزلار هم مشهور است. در این بازار می‌توانید انواع صنایع دستی، خوراکی‌های قدیمی و... را بیابید. 
  • موزه آگورا: این موزه محل نگهداری آثار تاریخی از یونانیان و رومیان است. تمامی آثار باستانی موزه آگوارا در مکانی بدون سقف وجود دارند. 
  • کلیسای سنت پلی کارپ: این کلیسای قدیمی یکی از برترین عبادتگاه‌ها میان مسیحیان است. به بیان بهتر سنت پلی کارپ جزو 7 کلیسای مقدس برتر در میان مسیحیان است که شهرت و محبوبیت بسیاری در میان مردمان این آیین دارد.

دسترسی به شهر ازمیر

همانطور که در بالا اشاره کردیم برای سفر به  کوش آداسی باید از فرودگاه ازمیر استفاده کنید. به بیان بهتر تفاوتی ندارد که شما تور کوش آداسی نوروز 1403 و یا تور ازمیر نوروز 1403 را رزرو کنید. در هر صورت  هواپیمای شما در شهر ازمیر فرود می‌آید. بعد از پیاده شدن از هواپیما شما باید با وسایل نقلیه به محل هتل خود در کوش آداسی بروید. به همین دلیل بسیاری از هتل‌های کوش آداسی دارای سرویس رفت و برگشت به فرودگاه هستند تا مسافرت به کوش آداسی برای افراد آسان‌‌تر شود. این در حالیست که در ازمیر نیاز به پیمودن مسافت زیادی از فرودگاه تا محل هتل خود ندارید.

اقامتگاه‌ها و هتل‌ها

در هر سه شهر اقامتگاه‌ها و هتل‌هایی با درجه کیفیت گوناگون وجود دارد. هنگام انتخاب تنها باید به بودجه خود توجه کنید. اگر مایل هستید بیشتر هزینه کنید به سراغ هتل‌های 4 یا 5 ستاره رفته و اگر بودجه محدودتری دارید هتل 3 ستاره برای شما مناسب‌‌تر است.

سفر به ترکیه

سفر به ترکیه

مراکز خرید و بازارها

همانطور که اشاره کردیم ازمیر یکی از شهرهای مدرن و بزرگ ترکیه به شمار می‌آید. بنابراین بدیهی است که هنگام سفر با تور ازمیر نوروز 1403 با مراکز خرید بزرگ و بیشتری مواجه شوید. به طور کلی مراکز خرید ازمیر مدرن بوده و اجناسی با برندهای معتبر را عرضه می‌کنند. اما برای مثال در شهر کوش آداسی تنها یک بازار قدیمی وجود دارد که شما می‌توانید تمامی اجناس خود را از این مکان خریداری کنید. اغلب اجناس این بازار هم فیک بوده و اعتبار چندانی ندارند.

کلام آخر

کشور ترکیه همواره در میان ایرانیان برای مسافرت محبوب بوده است. اما گستردگی ترکیه به قدری زیاد است که هنگام انتخاب مقصد سفر گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار می‌گیرد. استانبول و آنتالیا دو شهر مشهور ترکیه هستند که در اکثر موارد برای مسافرت انتخاب می‌شوند. اما شهرهایی مانند ازمیر، کوشی آداسی و مارماریس هم برای توریست‌ها بسیار جذاب بوده و اغلب بین انتخاب آن‌ها مردد می شوند. در این مقاله سعی کردیم تا توضیحاتی شفاف راجع به ویژگی هر یک از این 3 شهر ارائه دهیم تا بتوانید انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. بنابراین اگر بین انتخاب تور ازمیر نوروز 1403، تور مارماریس و کوش آداسی مردد هستید، خواندن این مقاله از الفبای سفر را حتما پیشنهاد می‌‌کنیم.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt