جاهای دیدنی آفریقای جنوبی

جاهای دیدنی آفریقای جنوبی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 13 آذر ، 1402

جاهای دیدنی آفریقای جنوبی | معرفی 17 جاذبه

اگر جاهای دیدنی آفریقای جنوبی را نمی‌شناسید و قصد سفر به این کشور را دارید، در این مقاله 17 جاذبه گردشگری آفریقای جنوبی را بررسی می‌کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]
آفریقای جنوبی که اغلب از آن به عنوان «جهانی در یک کشور» توصیف می‌شود، کشوری متنوع و زیبا است و با سفر به این کشور کلی ماجراجویی در دل طبیعت در انتظار شما خواهد شود. فرهنگ‌های متنوع، حیات‌وحش جذاب، مناظر خیره‌کننده و سواحل رؤیایی این کشور را به پناهگاهی برای گردشگران از سراسر جهان تبدیل کرده است.
کاوش در صخره‌های مرجانی و رشته‌کوه‌ها، قایق‌سواری در آب‌های سفید، دراز کشیدن روی سواحل طلایی و موج‌سواری از جذاب‌ترین تفریحاتی است که در آفریقای جنوبی در انتظار شما خواهد بود. در ادامه 17 جاذبه از بهترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی را به شما معرفی می‌کنیم.

1. شهر کیپ تاون

بازدید از آفریقای جنوبی بدون رفتن به شهر کیپ تاون کامل نمی‌شود. یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی شهر کیپ تاون با کوه‌های مرتفع، حیات‌وحش و دریای فیروزه‌ای رنگ است. مراکز خرید این شهر از جمله مرکر خرید کاناول واک Canal Walk و مرکز خرید کیپ کوارتر رستوران‌‌های مدرن و زیبا دارد. شهر کیپ تاوم از جمله شهرهای باستانی آفریقای جنوبی است و شما را به دل تاریخ و فرهنگ این کشور می‌برد. 

کیپ تاون جاهای دیدنی آفریقای جنونی

عکسی از شهر کیپ تاون

2. پارک ملی کروگر

یکی از بهترین ذخیره‌گاه‌‌های آفریقا و یکی از قدیمی‌ترین پارک‌‌های آفریقای جنوبی پارک ملی کروگر نام دارد. اگر از دوست‌داران حیات‌وحش هستید، این پارک با مساحت بیش از 2 میلیون هکتار برای شما جذاب خواهد بود.

پارک کروگر در فاصلۀ 3 تا 4 ساعت از شهر ژوهانسبورگ قرار دارد و به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌‌دهد تا در این پارک حیواناتی مثل شیر، پلنگ، بوفالو، فیل، کرگدن و تنوع شگفت‌‌انگیزی از سایر حیات‌وحش را ببینند. 


پارک ملی کروگر از مکان های دیدنی آفریقای جنوبی

تصویری از پارک ملی کروگر

3. گاردن روت

گاردن روت یا مسیر باغ در امتداد سواحل جنوب شرقی آفریقای جنوبی قرار دارد. این مسیر زیبا تقریباً 200 کیلومتر طول دارد و بین خلیج موسل و رودخانه استورمز واقع شده است. مسیر باغ از خیره‌کننده‌ترین مناظر ساحلی آفریقای جنوبی، شهرهای زیبای ساحلی، تالاب‌ها، دریاچه‌ها و صخره‌‌های ساحلی می‌گذرد. در این مسیر شما از شهر زیبای نیسنا Knysna، مزارع شترمرغ، غارهای کنگو و خلیج پلتنبرگ Plettenberg نیز عبور می‌کنید. اگر دوست دارید این مسیر جذاب و هیجان‌‎انگیز را از نزدیک ببینید، حتماً تور آفریقای جنوبی بخرید. 

مسیر باغ از جاذبه های دیدنی آفریقای جنوبی

تصویری از مسیر باغ یا گاردن روت در آفریفایی جنوبی

4. شهرک استلنبوش

اگر می‌خواهید چند روز را در یک شهر آرام و زیبا بگذرانید، شهرک زیبای استلنبوش را از دست ندهید. تاریخچه این شهرک به سال 1679 برمی‌گردد و شما می‌توانید در آن از موزه روستا و موزه استلنیرک بازدید کنید. شهرک استلنبوش به خاطر مجموعه وسیعی از مزارع انگور که در آن می‌توانید طعم شراب را امتحان کنید مشهور است. رستوران‌ها، کلوپ‌های شبانه، کافه‌ها و گالری‌های هنری این شهرک بین مردم بومی آفریقای جنوبی زبانزد است. استلنبوش یکی از زیباترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی و از بهترین شهرک‌های حفاطت‌شده و سرشار از درختان بلوط کهنسال و خانه‌‌هایی با رنگ سفید محسوب می‌شود. 

شهر استلنبوش از بهترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی

تصویری از شهرک استلنبوش 

5. رشته کوه دراکنزبرگ

دراکنزبرگ به معنای کوه‌های اژدها، یکی از بهترین مکان های دیدنی آفریقای جنوبی برای بازدید در تعطیلات است. دراکنزبرگ با حدود 200 کیلومتر طول، بلندترین قله‌های کشور را در خود جای داده است و پر از آبشارها، غارها و نهرهای کوهستانی است. این منطقه از پارک مالوتی دراکنسبرگ می‌گذرد و این پارک در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است.

رشته کوه دراکنزبرگ با زیبایی چشم‌گیر و تکیه‌گاه‌های سنگی ناهموار، مسیر کوهستانی جذابی برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، صخره‌‌نوردی، پاراسلینگ، رفتینگ (رافتینگ)، ماهی‌‌گیری و قایق‌سواری در آب‌‌ها دارد. در تابستان مناظر کوهستانی این پارک سرسبز و حاصل‌خیز است و آبشارهای فوران و جویبارهای شفاف آن در فصل زمستان زیبایی خاصی به این رشته کوه می‌دهند.

دراکنزبرگ از معروف ترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی

تصویری از دراکنزبرگ 

6. پارک تالاب سیمانگالیسو

یکی از میراث جهانی ثبت‌شده در یونسکو و نقاط دیدنی افریقای جنوبی، پارک تالاب سیمانگالیسو در ساحل شمالی استان کوازولو ناتال است. این پارک بهترین مکان برای تماشای شگفتی‌های طبیعت با بیش از 526 گونه پرنده و حیوانات دیگر محسوب می‌شود. پارک سیمانگالیسو خانۀ برخی از حیوان‌هایی مانند اسب آبی، کروکودیل و لاک‌پشت است. اگر علاقه‌مند به تماشای گونه‌های نادری مثل کرگدن، گورخر، بابون و گاومیش هستید، حتماً به پارک تالاب سیمانگالیسو سربزنید.

پارک تالاب سیمانگالیسو از مکان های دیدنی در آفریقای جنوبی

تصویری از پارک تالاب سیمانگالیسو 

7. پارک فراملی کالاهاری

پارک کالاهاری در قسمت شمالی آفریقای جنوبی بین آفریقای جنوبی و بوتسوانا واقع شده است و یکی از اماکن دیدنی آفریقای جنوبی محسوب می‌شود. این پارک در سال 2000 از ادغام پارک ملی کالاهاری جمسبوک و پارک ملی جمسبوک بوتسوانا به وجود آمد. پارک ملی کالاهاری یکی ازپارک های ملی آفریقای جنوبی و گنجینه‌ای جذاب از جانوران ملی آفریقای جنوبی است حیواناتی مانند شیر کالاهاری، یوزپلنگ و کفتار نیز در اینجا یافت می‌شوند. 

پارک فراملی کگالاگادی، کالاهاری آفریقای جنوبی

تصویری از پارک فراملی کگالاگادی، کالاهاری

8. شهر ژوهانسبورگ

ژوهانسبورگ بزرگ‌ترین شهر آفریقای جنوبی از نظر جمعیت و یکی از جاهای دیدنی آفریقای جنوبی به شمار می‌آید و از آنجایی که به عنوان یک شهرک معدنی طلا شناخته می‌شود، به ژوهانسبورگ شهر طلا نیز می‌گویند. از برترین جاذبه‌های این شهر می‌توان به موزه آپارتاید، تپه قانون اساسی و شهر صخره طلایی اشاره کرد. خزانه کلکسیونر در ژوهانسبورگ یک ساختمان هشت طبقه پر از کتاب‌های کمیاب و بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی دست‌دوم در کل آفریقا است.
هنگام بازدید از شهر ژوهانسبورگ حتماً از شهرک سووتو Soweto، زادگاه نلسون ماندلا نیز دیدن کنید. زمانی که مهاتما گاندی در آفریقای جنوبی به سر می‌برد، در این شهرک زندگی می‌کرد. در حال حاضر از شهرک سووتو به عنوان مهمانخانه استفاده می‌شود. 

ژوهانسبورگ از جاهای دیدنی آفریقای جنوبی

عکسی از شهر ژوهانسبورگ

9. خلیج ماسل

بهترین سواحل آفریقای جنوبی در خلیج ماسل واقه شده‌اند و ساحل سانتو در میان آن‌ها برجسته‌ترین ساحل محسوب می‌شود. در خلیج ماسل آفریقای جنوبی حتماً ورزش‌های آبی، چتربازی و غواصی را امتحان کنید.

خلیج ماسل از بهترین مکان های دیدنی آفریقای جنوبی

عکسی از خلیج ماسل

10. شهر پورت الیزابت

پورت الیزابت یک شهر بندری در استان کیپ شرقی است. سواحل این منطقه زیبا ترین و بهترین سواحل آفریقای جنوبی هستند. می توانید برای شنا به ساحل پل ولز استیت، ساحل هیوموود یا ساحل کینگز بروید. پورت الیزابت به خاطر پارک هایش نیز معروف است. پارک سنت جورج در میان آنها قابل توجه ترین است. 

شهر پورت الیزابت از  مکان های دیدنی آفریقای جنوبی

تصویری از شهر پورت الیزابت 

11. جزیره روبن

یکی از مناطق دیدنی افریقای جنوبی که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، جزیره روبن نام دارد. نلسون ماندلا 18 سال به همراه سایر مخالفان سیاسی و ناسازگاران اجتماعی در یک سلول کوچک در اینجا زندانی شدند. تور آفریقای جنوبی با بازدید از جزیره روبن، موزه نلسون ماندلا در ویکتوریا و آب‌‌نمای آلفرد آغاز می ‌شود.

عکسی از جزیره روبن

12. پارک ملی آدو الفنت

سومین پارک ملی بزرگ آفریقای جنوبی، پارک ملی آدو الفنت نام دارد که در سال 1931 برای جلوگیری از انقراض گونه‌ای از فیل‌ها تأسیس شد. این پارک در کیپ شرقی و حدوداً 72 کیلومتری شمال پورت الیزابت قرار دارد و در حال حاضر بیش از 600 فیل در این پارک زندگی می‌کنند. علاوه‌بر فیل‌‌ها، این پارک میزبان جمعیت بزرگی از پنگوئن‌های آفریقایی است. 

پارک ملی آدو الفنت از جاهای دیدنی آفریقای جنوبی

تصویری از پارک ملی آدو الفنت 

13. هتل سان سیتی ریزورت

سان سیتی ریزورت یک استراحتگاه مجلل است که حدود دو ساعت با ماشین از ژوهانسبورگ فاصله دارد. این مجموعه شامل چهار هتل، دو زمین گلف قهرمانی، دو کازینو، دهکده فرهنگی آفریقای جنوبی و بیش از 7 هزار کروکودیل در یک پناهگاه است.

سان سیتی ریزورت از جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی

عکسی از هتل سان سیتی ریزورت 

14. دره رودخانه بلاید

دره رودخانه بلاید پس از گراند کنیون آریزونا و فیش ریور کانیون نامیبیا، سومین دره بزرگ رودخانه‌ای جهان محسوب می‌شود. این شهر که به دلیل پوشش گیاهی سرسبز و زیبایی باورنکردنی خود شناخته شده است، بزرگ‌ترین دره سبز در جهان محسوب می‌شود. پیاده‌‌روی در میان درختان، تماشای دره‌‌هایی پر از گیاهان و جانوران، مناظر باشکوهی از آبشارها و پدیده‌‌های زمین‌‌شناسی باستانی از جذابیت‌های دره رودخانه بلاید محسوب می‌شوند. 

دره رودخانه بلاید از جاذبه های دیدنی آفریقای جنوبی

تصویری از دره رودخانه بلاید 

15. کوه تیبل

یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری آفریقای جنوبی که در شهر کیپ تاون واقع شده است، کوه تیبل نام دارد. در کوهستان تیبل علاوه‌بر کوهنوردی می‌توانید به تفریحاتی مانند صخره‌نوردی، غارنوردی و پیاده‌روی بپردازید. همچنین تله کابین کوه تیبل یکی از راه‌‌های دسترسی به قله این کوه است. کوه تیبل بالغ‌بر 2 هزار گونه گیاهی دارد و این کوهستان منحصربه‌فرد جان می‌دهد برای عکاسی کردن و ثبت خاطرات از لحظات به‌یادماندنی سفر شما. 

کوه تیبل از بهترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی

عکسی از کوه تیبل

16. باغ وحش ژوهانسبورگ

آفریقای جنوبی یکی از بهترین مکان‌ها برای دوستداران حیات وحش محسوب می‌شود و طبیعت بکر آن بسیاری از افراد را برای سفر به این کشور وسوسه می‌کند. یکی از جاهای دیدنی ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی که برای حفاظت از گونه‌های در معرض انقراض تأسیس شده است، باغ وحش ژوهانسبورگ نام دارد. در باغ وحش ژوهانسبورگ از شیرهای سفید، فیل آفریقایی و خرس قطبی گرفته تا گوریل غربی، شامپانزه و اسب آبی زندگی می‌کنند. اگر به آفریقای جنوبی سفر کردید، حتماً بازدید از این باغ وحش منحصربه‌فرد را در برنامۀ سفر خود قرار دهید. 

باغ وحش ژوهانسبورگ از بهترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی

عکسی از باغ وحش ژوهانسبورگ 

17. دماغه امید نیک

یکی از شگفتی‌های آفریقای جنوبی دماغه امید نیک نام دارد که اقیانوس هند و اطلس را به هم وصل می‌کند. دماغه امید نیک از جاهای دیدنی کیپ تاون در آفریقای جنوبی است و زیستگاهی از پستانداران، خزندگان و پرندگان محسوب می‌شود. صخره‌های سربه‌فلک‌کشیده و تنوع زیستی بالای این دماغه با آب‌‌وهوای منحصربه‌فرد آن شما را به منطقه‌ای رؤیایی و دیدنی دعوت می‌کند. 

دماغه امید از معروفترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی 

عکسی از دماغه امید نیک

جاهای دیدنی آفریقای جنوبی تمام نشدنی است

در این مقاله شما را با بهترین و زیباترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی آشنا کردیم. در آفریقای جنوبی شما می‌توانید به گشت‌و‌گذار در میان پارک‌های طبیعی بروید و از تماشای آبشارها، جنگل‌ها، گیاهان و حیوانات منحصر‌به‌فرد این کشور لذت ببرید. تجربه شنا و قایق‌سواری در سواحل طلایی آفریقای جنوبی یکی از جذاب‌ترین سفرهای شما را رقم می‌زند. اگر با تور آفریقای جنوبی به این کشور سفر کردید، حتماً از جاهای دیدنی و طبیعی این کشور بازدید کنید و دل به کوهستان‌ تیبل بسپارید که از عمرتان کم نمی‌شود. 

سؤالات متداول:
1. کشور آفریقای جنوبی به چه دلیل معروف است؟
آفریقای جنوبی به دلیل جنگل‌ها، پارک‌ها، سواحل زیبا و حیوانات منحصربه‌فردی که در آنجا زندگی می‌کنند، معروف است.
2. کدام جاذبه های گردشگری در آفریقای جنوبی در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند؟
پارک تالاب سیمانگالیسو و جزیره روبن آفریقای جنوبی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt