کیپ تاون کجاست

کیپ تاون کجاست؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 14 اسفند ، 1402

کیپ تاون کجاست؟ راهنمای سفر به کیپ تاون

اگر دوست دارید بدانید که کیپ تاون کجاست و چرا باید به این شهر سفر کنید، در این مقاله پاسخ مناسبی به سؤال پرتکرار شما داده‌ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

کیپ تاون، دومین شهر پرجمعیت آفریقای جنوبی و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در قاره آفریقا است. اگر به‌تازگی اسم کیپ تاون به گوشتان خورده و نمی‌دانید کیپ تاون کجاست، خبر خوب اینکه در این مطلب سیر تا پیاز این شهر کمتر شناخته‌شده را با شما بررسی می‌کنیم. اگر تصمیم گرفته‌اید به قاره زیبای آفریقا سفر کنید و در طول سفر پایتخت آفریقای جنوبی و شهر شگفت‌انگیز کیپ تاون را ببینید، با ما همراه باشید.

معرفی شهر کیپ تاون

برای معرفی شهر کیپ تاون بهتر است به این سؤال پاسخ دهیم که شهر کیپ تاون در کجاست؟ کیپ تاون در واقع یکی از سه پایتخت آفریقای جنوبی یعنی پرتوریا، کیپ تاون و بلومفونتن است! جالب است بدانید آفریقای جنوبی به علت نظام حکومتی فدرالی خود و تقسیم وظایف دولت، این سه شهر را به عنوان پایتخت رسمی خود انتخاب کرده است. در نتیجه اگر برایتان این سؤال پیش آمده است که «پایتخت آفریقای جنوبی کدام شهر است» پاسخ شما بیش از یک شهر است.

پرتوریا پایتخت قضایی آفریقای جنوبی است که در آن دادگاه‌ها و سیستم قضایی این کشور دایر است و به عنوان مرکز قضایی کشور شناخته می‌شود. بلومفونتن نیز پایتخت تجاری این کشور است که در آن فعالیت‌های اقتصادی و تجاری آفریقای جنوبی انجام می‌شود. در آخر نیز کیپ تاون است که در واقع مرکز فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و سیاسی کشور است. با خرید تور آفریقای جنوبی از آژانس الفباس سفر، از شهر کیپ تاون دیدن می‌کنید.

کیپ تاون کجاست

عکسی از کیپ تاون

تاریخچه شهر کیپ تاون

حال که فهمیدید کیپ تاون کجاست، به تاریخچۀ این شهر می‌پردازیم. زمانی که اولین تیم کاوش اروپایی وارد شهر کیپ تاون شد، به هیچ عنوان توقع نداشت که در این منطقه بکر و دست‌نخورده بومیان سکونت داشته باشند. بومیان این منطقه که زندگی خود را با گله‌داری، شکار و جمع‌آوری غلات می‌گذارند، در قرن شانزدهم میلادی میزبان اروپایی‌هایی شدند که سال‌ها آن‌ها را تحت استعمار خود قرار دادند. پس از این ماجرا و حضور اروپایی‌ها، بومیان به عنوان برده در شرکت‌ هند شرقی مشغول به کار اجباری شدند و این شرکت صنعت برده‌داری را راه‌اندازی کرد. یکی دیگر از اقدامات هلند در کیپ تاون تبعید زندانیان سیاسی به این شهر بود که باعث شکل‌گیری جامعه‌ای با اقوام مختلف و ازدواج آن‌ها با یکدیگر شد.

این شهر در طول تاریخ توسط آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها مورد حمله قرار گرفت اما در نهایت در سال ۱۸۶۷ یک دولت کامل در این شهر ایجاد شد. در جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی کیپ تاون رد پای تمامی این وقایع تاریخی مشاهده می‌شود. پس اگر تصمیم گرفته‌اید که با تور خارجی به این شهر بی‌نظیر سفر کنید، منتظر چیزی بیش از مناظر طبیعی زیبا باشید!

آب و هوای کیپ تاون

اگر به‌خوبی متوجه شده باشید که شهر کیپ تاون در کجاست، به‌درستی می‌دانید که آب‌وهوای کیپ تاون بسیار معتدل و مطلوب است. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در تمام طول سال می‌تواند میزبان گردشگران مختلف از سراسر جهان باشد؛ به طوری که در فصل زمستان نیز که اوج گردشگری این شهر به شمار می‌رود، دمای هوا ۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌شود.

به طور کلی، فصل بهار با افزایش دمای هوا و کاهش باد همراه است. این ویژگی باعث کم شدن مسافران می‌شود، اما برپایی فستیوال‌های هیجان‌انگیزی نظیر فستیوال بین‌المللی موسیقی جاز یا تور دوچرخه‌سواری کیپ تاون همچنان برای عده‌ای جذاب است. از ابتدای ماه می بارندگی فصلی آغاز می‌شود و بسیاری از فعالیت‌های فضای باز تعطیل می‌شوند. با وجود این، گردشگری کیپ تاون با رستوران‌ها، جشنواره‌ها و بازارهای محلی همچنان پابرجاست.

فصل پاییز که با کوچ نهنگ‌ها همراه است، بهترین فصل مسافرت به کیپ تاون محسوب می‌شود. میانگین دمای هوای در پاییز ۱۸ درجه سانتی‌گراد است. اما برسیم به سردترین فصل سال؛ زمستان! میانگین دمای هوا در زمستان ۱۷ درجه سانتی‌گراد است که با جشن‌ها و نمایش‌های محلی فضای گرم و دلنشینی برای گردشگران خلق می‌شود.

بهترین زمان سفر به کیپ تاون

حال که فهمیدید کیپ تاون کجاست، در ادامه شما را با بهترین فصل سفر به این شهر آشنا می‌کنیم. بهترین زمان سفر به کیپ تاون و به طور کلی بهترین زمان سفر برای هر فرد متفاوت است. اگر با هدف تماشای حیات‌وحش کیپ تاون به این منطقه سفر می‌کنید یا می‌خواهید در جنگل‌های انبوه و پارک‌های ملی پیاده‌روی کنید و از طبیعت لذت ببرید، بهترین زمان سفر به کیپ تاون فصل تابستان است. اگر می‌خواهید در سواحل اقیانوس اطلس استراحت کنید و تنی به آب بزنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم در تور پاییز کیپ تاون ثبت نام کنید.

از تفریح در فضای بسته لذت می‌برید یا می‌خواهید غذاهای عجیب‌وغریب بومیان را امتحان کنید؟ برای سفر زمستانی آماده شوید. اما یادتان باشد که هزینه سفر به کیپ تاون می‌تواند در فصل‌های مختلف و در اوج گردشگری از میزانی که تصورش را می‌کنید بیشتر شود.

بهترین زمان سفر به کیپ تاون

تصویری از طبیعت‌گردی در کیپ تاون در فصل تابستان

جاهای دیدنی کیپ تاون

حال که می‌دانید کیپ تاون کجاست، بهتر است جاهای دیدنی آن را نیز بشناسید. کیپ تاون یکی از شهرهای زیبا و منحصربه‌فرد در آفریقای جنوبی است که از نظر فرهنگی، تاریخی و طبیعی بسیار غنی است. در ادامه مطلب برخی از زیباترین جاهای دیدنی کیپ تاون را از دید گردشگران به شما معرفی می‌کنیم.

1. کوه تیبل: کوه تیبل یکی از سایت‌های ثبت‌شده در میراث جهانی است که به دلیل گونه‌های گیاهی و جانوری نادر توانسته است نظر طبیعت‌گردان را به خود جلب کند. در این مسیر شگفت‌انگیز یک تله‌کابین نیز وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد لذت بیشتری از طبیعت ببرید.

2. کیپ پونت: مکانی زیبا و سرشار از تپه‌های سرسبز، خط ساحلی صخره‌ای و چشم‌انداز خیره‌کننده! شما می‌توانید در کیپ پوینت بابون‌ها، پرندگان نادر رنگارنگ و فوک‌های خزدار را تماشا کنید. علاوه‌براین، فانوس دریایی معروفی که در سال ۱۸۵۹ ساخته شده است یکی دیگر از جاهای دیدنی کیپ تاون است که در این منطقه قرار دارد.

3. جزیره روبن: یک جزیره کوچک در نزدیکی ساحل کیپ تاون واقع شده است که برای سال‌ها محل تبعید و زندان افراد بسیاری بود. هم‌اکنون جزیره روبن به عنوان زندانی که در آن نلسون ماندلا حبس شده است شهرت دارد.

4. آکواریوم تو اوشنز: یکی دیگر از جاهای دیدنی کیپ تاون که برای سفرهای خانوادگی و به‌ویژه کودکان پیشنهاد می‌شود! شما در آکواریوم عظیم تو اوشنز با بیش از سه هزار گونه‌ از موجودات دریایی جمع‌آوری‌شده از اقیانوس آتلانتیک و اقیانوس هند آشنا خواهید شد.

5. باغ ملی گیاه‌شناسی کریستن بوش: در این باغ گیاه‌شناسی بیش از 5 هزار گونه گیاهی نگهداری می‌شود! در واقع باغ ملی گیاه‌شناسی کریستن بوش یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی جهان است. علاوه‌براین، شما می‌توانید در طول مسیر از مجسمه‌های جذاب محلی و همچنین زمین‌های زراعی دیدن کنید.

اگر می‌خواهید با معروف‌ترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی آشنا شوید، مقاله‌ای با همین عنوان را در سایت ما بخوانید.

عکسی از باغ ملی گیاه‌شناسی کریستن بوش 

هتل های کیپ تاون

هتل و اقامتگاه یکی از موارد تأثیرگذار در هزینه سفر به کیپ تاون هستند. با توجه به محبوبیت کیپ تاون میان گردشگران خارجی، هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوع و بی‌شماری در این منطقه وجود دارد که انتخاب را برای شما چالش برانگیز می‌کنند. بیایید با هم برخی از هتل های کیپ تاون را بررسی کنیم.

1. هتل کیپ ویو کلیفتون: هتل کیپ ویو کلیفتون به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و چشم‌انداز شگفت‌انگیز اقیانوس، کوهستان و جنگل، یکی از هتل‌های لوکس و گران‌قیمت منطقه است.

2. هتل سیلو: یکی دیگر از هتل‌های ساحلی کیپ تاون با چشم‌انداز تیبل ماونتین! هتل سیلو روی موزه هنرهای معاصر آفریقا قرار دارد و رستوران این هتل به دلیل منظره بی‌نظیر شهر طرفداران خاص خود را دارد.

3. هتل کنسینگتون پلِیس: یک هتل کوچک اما شیک و خاص! هتل کنسینگتون پلِیس با فاصله کمی از دامنه کوهستانی کیپ تاون ساخته شده است و برای طبیعت دوستانی که صبح‌ها را با پیاده‌روی آغاز می‌کنند بسیار مناسب است. هزینه اقامت در این هتل نسبت به هتل‌های قبلی مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

4. هتل بلموند مونت نلسون: تصور کنید یک شب در هتلی استراحت کنید که در آن چرچیل و دی‌کاپریو اقامت داشته‌اند! هتل بلموند مونت نلسون یکی از هتل‌های محبوب و قدیمی کیپ تاون است با خدمات و امکانات منحصربه‌فرد خود توانسته است مورد توجه افراد مهم نیز قرار بگیرد.

هتل های کیپ تاون آفریقای جنوبی

تصویری از هتل بلموند مونت نلسون

مراکز خرید کیپ تاون

در ادامۀ مقاله کیپ تاون کجاست مراکز خرید این شهر را به شما معرفی می‌کنیم. مگر می‌شود به سفر برویم و برنامه خرید را از سفرمان حذف کنیم؟ شما می‌توانید در مراکز خرید کیپ تاون از برترین برندهای جهان خرید کنید و حتی از برخی فروشگاه‌ها سوغاتی‌های ارزشمند خریداری کنید. در ادامه مطلب برخی از برترین مراکز خرید کیپ تاون را به شما معرفی می‌کنیم.

1. مرکز خرید Cavendish Square: یک مرکز خرید بزرگ با ۲۰۰ فروشگاه و رستوران‌های شیک و لوکس! شما می‌توانید در این مرکز خرید مجلل آخرین محصولات روز دنیا را تهیه کنید.

2. مرکز خرید Bayside Mall: مرکز خریدی که در نزدیکی اقیانوس قرار دارد! پیش از اینکه به ساحل بروید و آماده حمام آفتاب شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به این مرکز خرید سربزنید و وسایل مورد نیازتان را تهیه کنید.

3. مرکز خرید West Gardens: یک پیشنهاد ویژه برای افرادی که از شلوغی فراری هستند! برای خرید سوغاتی به مرکز خرید West Gardens بروید و در کافی‌شاپ‌‌های آن قهوه میل کنید.

رستوران های کیپ تاون

کیپ تاون با تنوع فراوان رستوران‌ها و کافه‌ها، به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب، شهرت دارد. از رستوران‌های محلی با غذاهای آفریقایی تا رستوران‌های بین‌المللی با منوی متنوع، گردشگران در کیپ تاون انتخاب‌های فراوانی دارند. در ادامه، با ۳ مورد از بهترین رستوران های کیپ تاون آشنا می‌شوید:

1. رستوران La Tete: یک رستوران فرانسوی بی‌نظیر! اگر گیاه‌خوار هستید یا به غذاهای گیاهی علاقه دارید، بهترین گزینه شما این رستوران است. اما حواستان باشد که قیمت‌های این رستوران شیک تا حدودی نجومی است!

2. رستوران Pot Luck Club: اگر سه رستوران منحصربه‌فرد در کیپ تاون وجود داشته باشد، بدون شک رستوران pot Luck Club یکی از آن‌ها است. این رستوران که در سال ۲۰۱۲ افتتاح شد، توانست گردشگران فراوانی را از سراسر جهان به خود جذب کند.

3. رستوران آدیس این کیپ: یکی از رستوران‌هایی که در آن غذای حلال سرو می‌شود، رستوران آدیس این کیپ نام دارد. شما می‌توانید در این رستوران از غذاهای محلی اتیوپی که با ادویه‌های خارق‌العاده طبخ می‌شوند لذت ببرید.

رستوران های کیپ تاون

عکسی از رستوران Pot Luck Club 

هزینه های سفر به کیپ تاون

پیش از اینکه وارد بحث جذاب هزینه های سفر به کیپ تاون شویم بهتر است با واحد پول آفریقای جنوبی آشنا شویم. واحد پول این کشور راند (ZAR) نام دارد و هر یک دلار معادل ۱۸.۷۳ راند است. با توجه به این موضوع که زمان سفر، نوع پرواز، تعداد روز اقامت و محل اقامت شما مشخص نیست، بهترین راه برای درک بهتر هزینه های سفر به کیپ تاون ثبت نام در تور آفریقای جنوبی است. در ادامه برخی از موارد تأثیرگذار در هزینه سفر را با هم بررسی می‌کنیم.

یکی از این موارد نوع کلاس پروازی است که قصد سفر با آن را دارید. هزینه سفر اکونومی بسیار کمتر از سفر بیزینس کلاس است. هزینه اقامت در هتل‌های کیپ تاون بسته به هتلی که انتخاب می‌کنید متغیر است. یکی از موارد تأثیرگذار در هزینه‌های سفر به کیپ تاون، هزینه حمل‌ونقل درون‌شهری آن است. اگر می‌خواهید در هزینه‌های کلی سفر صرفه‌جویی کنید بهترین روش برای جابه‌جایی اجاره خودرو است. آخرین موردی که به آن اشاره می‌کنیم، هزینه خورد و خوراک شما در طول سفر است. به طور کلی هزینه غذا در فست‌فودهای زنجیره‌ای کمتر از رستوران‌های لوکس و بین‌المللی است.

سفر به کیپ تاون و لذت بردن از طبیعت بی نظیر آن

این مقاله راهنمای سفر شما به یکی از جذاب‌ترین شهرهای آفریقای جنوبی است. در این مطلب به شما گفتیم کیپ تاون کجاست و جاهای دیدنی، هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، مراکز خرید و رستوران‌های کیپ تاون را به شما معرفی کردیم. کیپ تاون با طبیعت بکر، مناظر زیبای ساحلی، حیات‌وحش غنی، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، غذاهای لذیذ و مردمان مهمان‌نواز تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای هر مسافری رقم می‌زند؛ شهری که هر گوشه آن می‌تواند خاطره‌ای جاودانه در ذهن شما به جا بگذارد.

اگر دوست دارید سفری متفاوت و الهام‌بخش را تجربه کنید، کیپ تاون را از دست ندهید. برای سفر به این شهر شگفت‌انگیز، الفبای سفر همراه شماست تا با بهترین نرخ و خدمات، لحظاتی خاطره‌انگیز را تجربه کنید. سفر خوشی را برای شما آرزو می‌کنیم.

سؤالات متداول:

1. کیپ تاون کجاست؟

کیپ تاون، دومین شهر پرجمعیت آفریقای جنوبی و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در قاره آفریقا است.

2. کیپ تاون چه جاذبه هایی دارد؟

کوه تیبل، کیپ پونت، گروت کنستانتیا، جزیره روبن، آکواریوم تو اوشنز و باغ ملی گیاه‌شناسی کریستن بوش از جمله جاهای دیدنی کیپ تاون هستند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt