جزیره روبن

جزیره روبن را بیشتر بشناسید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 06 آبان ، 1402

جزیره روبن؛ جزیره‌ای آتشفشانی و محبوب

اگر قصد سفر به آفریقای جنوبی را دارید، در این مقاله قرار است جزیره روبن را به شما به طور کامل معرفی کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در دل اقیانوس هند و در حوالی سواحل آفریقای جنوبی، جزیره‌ای کوچک و زیبا به نام روبن قرار دارد. این جزیره با تاریخ پرفرازونشیب خود یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا شما را با جزیره روبن بیشتر آشنا کنیم و به تاریخچه، جاذبه‌های گردشگری و نکات مهم سفر به این جزیره بپردازیم. آیا آماده‌اید تا همراه با ما سفری مجازی به جزیره رؤیایی روبن داشته باشید؟

جزیره روبن کجاست؟

جزیره روبن واقع در خلیج تیبل و در ۶.۹ کیلومتری غرب ساحل بلوبرگسترند، در شمال کیپ تاون آفریقای جنوبی واقع شده است و با تور آفریقای جنوبی می‌توانید به این جزیرۀ تماشایی سفر کنید. این جزیره نام خود را از کلمه هلندی robben به معنی «فک» گرفته است. روبن جزیره‌ای آتشفشانی است که حدود ۳ کیلومتر طول و ۱.۴ کیلومتر عرض دارد. این جزیره توسط صخره‌های شیب‌دار احاطه شده است و فقط یک بندر طبیعی دارد. در سال ۱۶۵۲، هلندی‌ها جزیره جذاب روبن را کشف کردند و خیلی زود به یک پایگاه نظامی مهم تبدیل شد. در سال ۱۶۵۲ هلندی‌ها اولین زندان را در این جزیره ساختند.

موقعیت جغرافیایی جزیره روبن روی نقشه گوگل

تاریخچه جزیره روبن

تاریخچه جزیره چشم‌گیر روبن به قرن هفدهم میلادی بازمی‌گردد. در سال 1652 هلندی‌ها اولین اروپایی‌هایی بودند که این جزیره را کشف کردند. هلندی‌ها این جزیره را به عنوان یک پایگاه نظامی و مستعمرۀ ماهی‌گیری تأسیس کرده و در همان سال اولین زندان را در این جزیره ساختند. این زندان در ابتدا برای زندانی کردن مجرمان و زندانیان سیاسی استفاده می‌شد. در قرن نوزدهم بریتانیا کنترل آفریقای جنوبی را به دست گرفت و از جزیره دیدنی روبن به عنوان یک زندان سیاسی برای زندانی کردن مخالفان آپارتاید استفاده کرد.

یکی از مهم‌ترین زندانیان این جزیره، نلسون ماندلا بود. ماندلا که به عنوان رهبر جنبش ضدآپارتاید شناخته می‌شد، در سال 1964 به مدت 27 سال در این جزیره زندانی بود. در سال 1994، آپارتاید در آفریقای جنوبی به پایان رسید. ماندلا پس از آزادی از زندان، به عنوان اولین رئیس‌جمهور سیاه‌پوست آفریقای جنوبی انتخاب شد. در سال 1999 جزیره زیبای روبن در یونسکو به عنوان میراث فرهنگی و جهانی ثبت شد. این جزیره، امروزه به عنوان یک مکان تاریخی و فرهنگی مهم شناخته می‌شود.

جزیره روبن آفریقای جنوبی

عکسی از جزیره روبن آفریقای جنوبی

دیدنی های جزیره روبن

جزیره تماشایی روبن که به نام «جزیره سنگی» نیز شناخته می‌شود، در دل اقیانوس هند و در حوالی سواحل کیپ تاون قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی آفریقای جنوبی محسوب می‌شود. روبن چندین جاذبه گردشگری مهم دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد پایین اشاره کرد:

  • موزه زندان روبن: موزه زندان روبن یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری جزیره بی‌نظیر روبن محسوب می‌شود. این موزه به تاریخچه زندان روبن و زندانیان آن اختصاص دارد. شما می‌توانید در این موزه با شرایط سخت زندگی زندانیان در این زندان آشنا شوید.
  • موزه نلسون ماندلا: موزه نلسون ماندلا به زندگی و کار نلسون ماندلا، رئیس‌جمهور سابق آفریقای جنوبی اختصاص دارد. این موزه در خانه‌ای واقع شده است که نلسون ماندلا در آن مدت 18 سال از 27 سال حبس خود را گذراند.
  • کلیسای سنت فرانسیس: کلیسای سنت فرانسیس یکی از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی روبن است. این کلیسا در سال 1804 ساخته شد.
  • معدن سنگ آهک: معدن سنگ آهک یکی از جاذبه‌های طبیعی روبن است. این معدن در سال 1848 توسط هلندی‌ها ساخته شد.
  • غارهای روبن: غارهای روبن از مکان‌های مهم تاریخی جزیره زیبای روبن به شمار می‌روند. این غارها در سال 1665 توسط هلندی‌ها کشف شدند.

اگر عاشق طبیعت و پارک هستید، پارک ملی کروگر و پارک ملی آدو الفنت دو پارک مشهور و جذاب آفریقای جنوبی محسوب می‌شوند و گردشگران بسیاری هرساله از این دو پارک دیدن می‌کنند.

غارهای جزیره روبن آفریقا

عکسی از غارهای روبن

مسیر دسترسی به جزیره روبن

بعد از خرید تور و برای سفر به جزیره دیدنی روبن باید از طریق بندر ویکتوریا و آلفرد در کیپ تاون به جزیره بروید. سفر با کشتی از کیپ تاون تا روبن حدود 30 دقیقه طول می‌کشد. جزیره تماشایی روبن یک مقصد گردشگری محبوب است؛ بنابراین بهتر است بلیت کشتی خود را از قبل رزرو کنید. ساعات بازدید از جزیره مثال‌زدنی روبن از 9 صبح تا 5 بعدازظهر است. همچنین برای بازدید از موزه زندان روبن و موزه نلسون ماندلا باید بلیت تهیه کنید.

بهترین زمان برای سفر به جزیره روبن

بهترین زمان برای سفر به جزیره تاریخی روبن از ماه سپتامبر تا نوامبر (شهریور تا آبان) است. در این ماه‌ها، آب‌وهوا معتدل و آفتابی و دمای هوا در حدود 20 تا 25 درجه سانتی‌گراد است. اگر قصد دارید از موزه زندان روبن و موزه نلسون ماندلا بازدید کنید، بهتر است در ماه‌های خنک‌تر سال به جزیره شگفت‌انگیز روبن سفر کنید. در این ماه‌ها، دمای هوا کمتر و بازدید از موزه‌ها راحت‌تر است.

اگر هدف شما بازدید از جاذبه‌های طبیعی جزیره جذاب و تماشایی روبن است، توصیه می‌کنیم ماه‌های گرم‌تر سال را برای سفر انتخاب کنید. در این ماه‌ها به دلیل دمای هوا شرایط برای فعالیت‌های فضای باز راحت‌تر است. خوشبختانه قاره آفریقای جنوبی پر از جاهای دیدنی است. اگر علاقه‌مند به تماشای حیات‌وحش هستید، حتماً از باغ وحش ژوهانسبورگ دیدن کنید.

اقامتگاه های نزدیک جزیره آتشفشانی روبن

در نزدیکی روبن چندین اقامتگاه وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها اقامت کنید. بیایید معروف‌ترین این اقامتگاه‌ها را بررسی کنیم: هتل 5 ستاره وینزر، هتل 4 ستاره واترفرونت و هتل 4 ستاره ماریوت در کیپ تاون. این هتل‌ها در مرکز شهر کیپ تاون واقع شده‌اند که فاصله کمی تا بندر ویکتوریا و آلفرد دارند؛ بنابراین به‌راحتی می‌توانید از آن‌جا به جزیره تماشایی روبن سفر کنید.

همچنین می‌توانید در هاستل‌هایی همچون هاستل کیپ تاون، هاستل راک هتل و هاستل وایلد اقامت داشته باشید. این هاستل‌ها ارزان‌قیمت هستند و به جز هاستل کیپ تاون که در مرکز خود کیپ تاون قرار دارد، مابقی در منطقه واترفرونت کیپ تاون واقع شده‌اند و فاصله کمی تا بندر ویکتوریا و آلفرد دارند. اگر به کیپ تاون سفر کردید، حتماً سری به دماغه امید نیک بزنید.

جزیره تاریخی روبن؛ جزیره ای زیبا در آفریقای جنوبی

در این مقاله شما را با جزیره روبن در آفریقای جنوبی بیشتر آشنا کردیم. جزیره زیبای روبن یک مکان تاریخی و فرهنگی مهم است که ارزش بازدید را دارد. این جزیره داستانی از مبارزه برای آزادی و برابری را روایت می‌کند که برای همۀ افراد از هر نژاد و قومیتی الهام‌بخش است. شما می‌توانید تجربۀ سفر به این جزیره را با آژانس مسافرتی الفبای سفر داشته باشید. 

ما در الفبای سفر به شما کمک می‌کنیم تا سفری فراموش‌نشدنی را تجربه کنید. خدمات متنوع ما شامل رزرو بلیت هواپیما، هتل، تور، ویزا و بیمه مسافرتی است. تمام سعی ما بر این است که امکان سفری آسان و مقرون‌به‌صرفه را برای شما فراهم کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو سفر خود، همین امروز با الفبای سفر تماس بگیرید.

سؤالات متداول:

1. جزیره روبن کجاست؟

جزیره تماشایی روبن واقع در خلیج تیبل و در ۶.۹ کیلومتری غرب ساحل بلوبرگسترند، در شمال کیپ تاون آفریقای جنوبی واقع شده است.

2. چه فصلی برای سفر به آفریقای جنوبی و بازدید از جزیره روبن مناسب است؟

بهترین زمان سفر به جزیره تاریخی روبن از ماه سپتامبر تا نوامبر (شهریور تا آبان) است. در این ماه‌ها، آب‌وهوا معتدل و آفتابی و دمای هوا در حدود 20 تا 25 درجه سانتی‌گراد است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt