پارک های ملی آفریقای جنوبی

معرفی پارک های ملی آفریقای جنوبی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 04 دی ، 1402

پارک های ملی آفریقای جنوبی + 4 پارک جذاب

در این مقاله قرار است به معرفی پارک های ملی آفریقای جنوبی بپردازیم و آن‌ها را به طور کامل معرفی کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

پارک‌های ملی آفریقای جنوبی پرطرفدار هستند و به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردشان شهرت جهانی دارند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این پارک‌ها می‌توان به طبیعت جالب و گونه‌های خاص حیوانات اشاره کرد که در این پارک‌ها زندگی می‌کنند. برخی از این حیوانات از گونه‌های کمیاب محسوب می‌شوند و در معرض انقراض هستند. این پارک‌ها علاوه‌بر حیوانات، پوشش گیاهی زیبایی دارند و همین مسئله باعث شده است مقصد دلخواه عاشقان طبیعت محسوب شوند.

هرساله مسافران بسیاری از نقاط مختلف دنیا به آفریقای جنوبی سفر می‌کنند تا هم حیوانات نادر را مشاهده کنند، هم از زیبایی‌های طبیعت لذت ببرند. در ادامه به معرفی چهار پارک‌ ملی و محبوب آفریقای جنوبی می‌پردازیم تا دید بهتری نسبت به این پارک‌ها داشته باشید. 

پارک ملی کروگر در آفریقای جنوبی

پارک ملی کروگر را می‌توان در صدر لیست پارک های ملی آفریقای جنوبی قرار داد. این پارک نخستین پارک ملی این کشور است که در سال ۱۹۲۶ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. مساحت پارک گروگر ۱۹٬۴۸۵ کیلومتر مربع است و به دلیل بزرگی بیش‌ازحد برای تفریح در این مکان به ساعات بسیاری نیاز دارید. این پارک ملی در استان‌های لیمپوپو و امپومالانگا  واقع شده است.

پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی

عکسی از پارک ملی کروگر 

ویژگی های پارک ملی کروگر

اگر دوست دارید با خرید تور آفریقای جنوبی در یک پارک زیبا تجربۀ سافاری داشته باشید و هم از گونه‌های خاص حیوانات دیدن کنید، کروگر بهترین گزینه محسوب می‌شود. این پارک بیشتر به خاطر سافاری هیجان‌انگیز و وجود پنج گونه شاخص آفریقایی مشهور شده است‌. همچنین امکان کمپ و پیک‌نیک نیز در این پارک وجود دارد.

از جمله گونه‌های جانوری که در این پارک تماشا می‌کنید، می‌توان به حیواناتی نظیر فیل، شیر، پلنگ، بوفالو، کرگدن و سگ وحشی آفریقایی اشاره کرد. لازم به ذکر است که این سگ‌‌های وحشی در حال انقراض هستند. به پرندگان بسیار جذاب و خاصی در پارک کروگر زندگی می‌کنند که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست.

از سایر ویژگی‌های خاص پارک ملی کروگو می‌توان به وجود گونه‌های گیاهی نادر مانند درخت‌های بسیار قدیمی، درخت خار و چوب پنبه اشاره کرد. حیات این گونه‌های گیاهی به چندین رودخانه‌ای که در این پارک وجود دارند وابسته است. در مجموع می‌توان گفت بازدید از پارک ملی کروگر یک انتخاب عالی برای دوست‌داران طبیعت و حیات‌وحش است.

پارک ملی کارو؛ یکی از پارک های ملی آفریقای جنوبی

پارک ملی کارو را می‌توان یکی از خاص‌ترین پارک های ملی آفریقای جنوبی نامید که با وجود آب‌وهوای خاصی که دارد باز هم زیستگاه حیوانات مختلف است. این پارک پوشش گیاهی و آب‌وهوای متفاوتی نسبت به پارک‌های دیگر آفریقای جنوبی دارد، اما بازدید از آن بعد از خرید تور خارجی تجربه کم‌نظیری محسوب می‌شود.

پارک ملی کارو آفریقای جنوبی

تصویری از پارک ملی کارو

ویژگی های پارک ملی کارو

این پارک آب‌وهوای خشکی دارد، اما گونه‌های مختلف حیوانات از هزاران سال پیش در آنجا زندگی می‌کنند. مهم‌ترین ویژگی این پارک وجود محیطی شبیه بیابان، ساکت، خلوت و زیبا است که باعث آرامش خاطر بازدیدکنندگان می‌شود و لحظات بسیار خوبی را برای شما رقم می‌زند.

کوهستان‌های نوولد در نزدیکی پارک ملی کارو قرار دارد و منظره‌ای فوق‌العاده برای پارک زیبا رقم زده است. پرندگان مختلف در کنار گونه‌های حیوانی در این مکان زندگی می‌کنند، اما جاذبه اصلی این پارک مناظر فراموش‌نشدنی آن به‌خصوص به خاطر همجواری با کوهستان نوولد است. اگر از عاشقان حیات وحش هستید، در سفر به آفریقای جنوبی باغ وحش ژوهانسبورگ را فراموش نکنید.

پارک ملی آدو الفنت؛ یکی از پارک های مشهور آفریقای جنوبی 

پارک ملی آدو الفنت یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین پارک‌های ملی آفریقای جنوبی است که بیشتر به خاطر فیل‌هایی که آن‌جا زندگی می‌کنند شهرت جهانی دارد. البته فیل‌ها تنها جانداری نیستند که در این مکان زندگی می‌کنند؛ پارک آدو الفنت زیستگاه حیوانات مختلف و کمیاب است. این پارک زیبا در قلب منطقه آدو و در استان کیپ‌ شرقی قرار دارد.

پارک ملی آدو الفنت آفریقای جنوبی

عکسی از پارک ملی آدو الفنت آفریقای جنوبی 

ویژگی های جذاب پارک ملی آدو الفنت

همان‌طور که اشاره کردیم در این پارک انواع مختلفی از حیوانات زندگی می‌کنند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فیل، بوفالو، گاو کوهی آفریقایی، میرکت، خدنگ و بز کوهی آفریقایی قرمز اشاره کرد. اگر در این پارک مشغول گشت‌وگذار شوید، این حیوانات را مشاهده می‌کنید. علاوه‌براین، انواع پرندگان نیز در سرتاسر پارک ملی آدو الفنت زندگی می‌کنند که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست.

در این پارک شما تفریحات مختلفی را تجربه می‌کنید که شامل تورهای مختلف پیاده‌روی و تماشای حیوانات، عبور از مسیرهای خاص مثل کمپ اصلی، تجربه یک سافاری فراموش‌نشدنی، کافه و رستوران‌گردی، پیک‌نیک و موارد مهیج دیگر می‌شود.

پارک ملی گلدن گیت هایلندز در آفریقای جنوبی

 گلدن گیت هایلندز یکی از متفاوت‌ترین و جذاب‌ترین پارک های ملی آفریقای جنوبی است. این پارک زیبا در ایالت آزاد آفریقای جنوبی قرار دارد و مساحت آن ۳۴۰ کیلومتر مربع است. بیشتر پارک‌های این منطقه به دلیل وجود گونه‌های حیوانات مختلف مشهور شده‌اند، اما دلیل شهرت گلدن گیت هایلندز متفاوت است که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

برای آشنایی با بهترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی مقاله‌ای با همین عنوان را در سایت ما بخوانید.

پارک ملی گلدن گیت هایلندز آفریقای جنوبی

تصویری از پارک ملی گلدن گیت هایلندز 

ویژگی‌ خاص پارک ملی گلدن گیت هایلندز

پارک ملی گلدن گیت هایلندز بیش‌تر به دلیل فرم خاص صخره‌‌های خود مشهور شده است. رنگ این صخره‌های جذاب و تماشایی طلایی، اُخرایی و نارنجی است که به دلیل فرسایش بیش‌ازحد تغییر رنگ داده‌اند. البته ویژگی‌های این پارک تنها به وجود صخره‌ها محدود نمی‌شود؛ از دیگر ویژگی‌های خاص آن می‌توان به غارهای متعدد و سرپناه‌هایی اشاره کرد که با نقاشی‌های مردم بوشمن جلوه‌ای خاص به خود گرفتند. قدیمی‌ترین منطقۀ لانه‌سازی دایناسورها در دنیا نیز با قدمت ۱۹۰ میلیون سال در این پارک قرار دارد و در نوع خود کم‌نظیر است‌.

سفر به آفریقای جنوبی؛ تجربه ای فراموش نشدنی

آفریقای جنوبی یکی از محبوب‌ترین مناطق گردشگری دنیا است که به چند دلیل مهم گردشگران دوست دارند به این منطقه سفر کنند. از جمله این دلایل می‌توان به حیات وحش آفریقا، آداب‌ورسوم خاص آن و وجود جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد اشاره کرد. همچنین یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های آفریقای جنوبی پارک‌های ملی آن هستند که هرکدام به دلیل ویژگی‌هایی که دارند، یک مقصد توریستی جذاب محسوب می‌شوند. 

در این مقاله سعی کردیم شما را با پارک های ملی آفریقای جنوبی بیشتر آشنا کنیم و به معرفی چهار پارک معروف این منطقه یعنی پارک ملی کروگر، پارک ملی کارو، پارک ملی ادو الفنت و پارک ملی گلدن گیت هایلندز پرداختیم. این پارک‌ها هرکدام ویژگی‌های کم‌‌نظیری دارند و بازدید از آن‌ها تجربه‌ای فوق‌العاده برای شما رقم می‌زند.

سؤالات متداول:

1. مهم‌ترین پارک های ملی آفریقای جنوبی چه نام دارند؟

پارک ملی کروگر، پارک ملی آدو الفنت، پارک ملی گلدن گیت هایلندز و پارک ملی کارو از مهم‌ترین و جذاب‌ترین پارک‌های ملی آفریقای جنوبی هستند.

2. بهترین پارک آفریقای جنوبی چه نام دارد؟

پارک ملی کروگر یکی از بهترین پارک‌های آفریقای جنوبی محسوب می‌شود و هرساله میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt