پارک ملی آدو الفنت

پارک ملی آدو الفنت و جاذبه های آن

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 08 مهر ، 1402

پارک ملی آدو الفنت کجاست + عکس

در این مقاله قرار است پارک ملی آدو الفنت را که یکی از جاهای دیدنی آفریقای جنوبی محسوب می‌شود به شما معرفی کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

آفریقای جنوبی جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که یکی از معروف‌ترین آن‌ها پارک آدو الفنت است. این پارک سومین پارک بزرگ آفریقا و از جاهای دیدنی آفریقای جنوبی محسوب می‌شود و زیستگاه‌ گله‌های فیل‌ است‌. این پارک ملی ویژگی‌های جالب و منحصربه‌فردی دارد که بازدید از آن می‌تواند یک خاطره فراموش‌نشدنی برای شما باشد. در ادامه با پارک ملی آدو الفنت و جاذبه‌های آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

آشنایی با پارک ملی آدو الفنت

طبق اسناد تاریخی در قرون اولیه، گله‌های بزرگی از حیوانات وحشی در منطقه آدو زندگی می‌کردند. در همین زمان، خویسان‌ها از قبیله‌های ایکوا، اسکا و گوناکوا در این منطقه به زندگی، شکار و نگهداری گاو مشغول بودند، اما متأسفانه در دهه 1700 به‌ دلیل آبله از بین رفتند.

در حال حاضر، آدو الفنت هفتمین پارک ملی بزرگ در جهان و یکی از پارک های ملی آفریقای جنوبی است که ساخت آن از سال ۱۹۳۱ آغاز شد. در ابتدا هدف از احداث این پارک حفاظت از ۱۱ فیل باقی‌مانده در منطقه بود، اما به مرور تعداد فیل‌ها افزایش یافت و به ۶۰۰ رسید. علاوه‌بر فیل، گونه‌های جاندار دیگری نیز در این منطقه زندگی می‌کنند و با خرید تور آفریقای جنوبی می‌توانید از دیدن طبیعت بکر این پارک لذت ببرید.

پارک ملی آدو الفنت کجاست؟

پارک آدو الفنت در قلب منطقه آدو، در استان کیپ‌ شرقی و در نزدیکی شهر پورت الیزابت قرار دارد و از جاهای دیدنی آفریقای جنوبی محسوب می‌شود. به عبارت دیگر، این پارک زیبا در نزدیکی نوک جنوبی مرکز آفریقای جنوبی است و مساحتی حدود 1640 کیلومتر مربع دارد. آدو الفنت از نظر بزرگی و مساحت در بین پارک‌های آفریقای جنوبی بعد از ملیگر و فرامرزی رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. در این پارک ملی گونه‌های جاندار و گونه‌های گیاهی به چشم می‌خورند. این پارک زیستگاه حیواناتی مثل فیل، شیر، لئوپارد، بوفالو، شغال، کرگدن سیاه و بزکوهی است. سوسک‌های سرگین بی‌بال نیز فقط در این منطقه قابل مشاهده هستند.

علاوه‌بر این پارک، پارک ملی کروگر نیز یکی از پارک‌های تماشایی و دیدنی آفریقای جنوبی است که می‌توانید در سفر به این قاره از آن دیدن کنید.

موقعیت جغرافیایی پارک ملی آدو الفنت روی نقشه گوگل

معرفی جاذبه های پارک ملی آدو الفنت 

این پارک یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای گردشگران داخلی و خارجی است‌. سالانه گردشگران بسیاری از سرتاسر جهان به‌خصوص از آلمان، بریتانیا و هلند به این منطقه سفر می‌کنند. اگر شما هم قصد سفر به آفریقای جنوبی و پارک زیبا را دارید، بهتر است با تفریحات و جاذبه‌های آن آشنا شوید‌. 

تورهای مختلف پیاده‌روی

در این طبیعت زیبا می‌توانید از تورهای تفریحی استفاده کنید‌. از جمله این تورها می‌توان به تور پیاده روی زوربرگ در کوه‌های زوربرگ به مدت 1 تا 3 ساعت و تور اکتشافی ppc که یک پیاده‌روی کوتاه در کمپ اصلی است، اشاره کرد. این کمپ اصلی بین شهرهای آدو و پاترسون و در مرکز اصلی پارک قرار دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند به امکانات فراوانی دسترسی داشته باشند. در مسیر PPC Discovery هم که در این کمپ قرار دارد، به راحتی می‌توانید به تماشای پرنده‌های مختلف بپردازید.

محبوب‌ترین مسیر پیاده‌روی در این پارک مسیر اسکندریه است که یک تور دو روزه پیاده‌روی در آنجا انجام می‌شود. شما از بین مسیرهای مختلف می‌توانید مسیرهای دلخواه خود را انتخاب کنید.

تماشای انواع پرندگان 

یکی از جاذبه‌های تماشایی آدو الفنت وجود گونه‌های مختلف پرندگان در بخش‌های مختلف پارک است. پرندگان فراوانی در این منطقه زندگی می‌کنند و همین مسئله باعث شده است تا عکاسان بسیاری برای ثبت تصاویر زیبا به پارک ادو الفنت بروند. از جمله پرندگانی که در این منطقه زندگی می‌کنند می‌توان به طوطی کیپ، کوکوی خاکستری، کیپ گانت، درنگو دم‌چنگالی، کیپ‌رابین، عقاب رزمی و شاه‌ماهی کلاه‌دار اشاره کرد. از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده است این پرندگان به این مکان جذب شوند کلوف‌های جنگلی، علفزارهای باز و جزایر ساحلی پارک آدو الفنت است.

اگر با خرید تور خارجی و رفتن به آفریقای جنوبی به سمت درختان جنگلی پارک زیبای آدو الفنت می‌روید، می‌توانید انواع گوناگون پرندگان را در آنجا مشاهده کنید.

پرندگان پارک ملی آدو الفنت

تصویری از پرندگان پارک ملی آدو الفنت

بازدید از گونه های مختلف حیوانات

اگر به این پارک ملی سری بزنید، بدون شک گله‌های فیل‌ها را در آن‌جا می‌بینید. پارک آدو الفنت با فیل‌هایش معروف شده است که هر سال تعداد آن‌ها بیشتر می‌شود، اما فیل تنها حیوانی نیست که آنجا زندگی می‌کند. حیوانات دیگری نظیر شیر و کفتار خالدار نیز در این مکان قابل مشاهده هستند و بیش از 400 گاومیش در این پارک زندگی می‌کنند.

اگر خیلی خوش‌شانس باشید، کرگدن سیاه را در این پارک ملی می‌بینید؛ متأسفانه نسل این کرگدن‌ها در حال انقراض است. کمی که در این پارک بگردید گورخر بورچل، چندین گونه بز کوهی، گراز و اسب آبی را هم احتمالاً خواهید دید. اگر به دنیای حیوانات و حیات وحش علاقه‌مند هستید، در سفر به آفریقای جنوبی حتماً به دماغه امید نیک سر بزنید.

سافاری لذت بخش در پارک ملی آدو الفنت

شما در این پارک می‌توانید یک تجربه فراموش‌نشدنی از تور رانندگی با ماشین‌های سدان را برای خود بسازید. بهترین خبر این است که خودتان هم می‌توانید با ماشین شورولت اسپارکChevy Spark  رانندگی کنید و بخش‌های مختلف پارک را بگردید. در این گشت‌وگذار می‌توانید فیل، شیر، بوفالو، شغال ‌و حیوانات دیگر را ببینید. 

علاوه‌بر مواردی که ذکر کردیم، از دیگر جاذبه‌ها و تفریحات آدو الفنت می‌توان به پیک نیک در کمپ اصلی، شنا در استخرهای کمپ اصلی، انواع بازی‌ها برای کودکان و در دسترس بودن انواع رستوران و کافی شاپ اشاره کرد. 

بهترین زمان بازدید از پارک ملی آدو الفنت

اگر قصد بازدید از این مکان جذاب را دارید، بهتر است با آب‌وهوای آن نیز آشنا شوید. آب‌وهوای آدو الفنت را می‌توان به دو دسته نیمه‌خشک تا خشک تقسیم کرد. همچنین احتمال بارندگی در این منطقه در ماه‌های فوریه، مارس، اکتبر و نوامبر فراوان است. دما بین نوامبر و فوریه گاهی به بیش از 40 درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد، اما دمای زمستان بین ماه مه و سپتامبر در روز ملایم و خنک و در شب سرد است.

پارک ملی آدو الفنت؛ تماشای حیات وحش در پارک

سفر به آفریقای جنوبی و بازدید از پارک‌های آن خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم می‌زند. یکی از بهترین پارک‌های این منطقه آدو الفنت است که به چند دلیل مهم طرفداران بسیاری دارد. مهم‌ترین دلیل محبوبیت این پارک وجود گونه‌های مختلف حیوانی، گیاهی و انواع پرندگان است. همچنین، انواع تفریحات از جمله سافاری، کمپ و پیاده‌روی را نیز در این مکان زیبا و تماشایی تجربه می‌کنید. اگر به محیط زیست علاقه دارید و به دنبال هیجان و زیبایی در کنار هم هستید، سفر به پارک ملی آدو الفنت را از دست ندهید.

سؤالات متداول:

1. پارک آدو الفنت کجاست؟

پارک آدو الفنت در قلب منطقه آدو استان کیپ‌ شرقی و نزدیکی شهر پورت الیزابت در جنوب آفریقای جنوبی قرار دارد و مساحت آن حدوداً 1640 کیلومتر مربع است.

2. بهترین زمان سفر به پارک ملی آدو الفنت چه فصلی است؟

بهترین زمان برای بازدید از پارک آدو الفنت ماه‌های مه تا سپتامبر است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt