رستوران های کیپ تاون

معروف ترین رستوران های کیپ تاون در آفریقای جنوبی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 اسفند ، 1402

رستوران های کیپ تاون در آفریقای جنوبی

رستوران‌های کیپ تاون بخشی از جاذبه‌های گردشگری این شهر در کشور آفریقای جنوبی به شمار می‌روند. برای آشنایی با ۱۹ رستوران معروف کیپ تاون و امکانات آن‌ها این مقاله الفبا را بخوانید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

اگر شما هم قرار است یکی از مسافران محبوب‌ترین شهر توریستی قاره آفریقا، یعنی کیپ تاون در کشور آفریقای جنوبی، باشید؛ پس بی‌تردید باید با رستوران های کیپ تاون آشنا شوید. این رستوران‌ها با تنوع غذایی بی‌نظیر، غذاهای سنتی و بین‌المللی متنوع، سرآشپزهای ماهر و طعم‌های شگفت‌انگیز و جدید در انتظار شما هستند تا یکی دیگر از جاذبه‌های کیپ تاون را به شما نشان دهند. اگر می‌خواهید به کیپ تاون بروید بد نیست بدانید که برای پیدا کردن غذای حلال، مشکلی نخواهید داشت؛ چراکه پس از مسیحیت، مسلمانان دومین گروه دینی این شهر را تشکیل می‌دهند. بنابراین با ما همراه باشید تا بهترین رستوران‌هایی که می‌توانند سفر شما را خاطرانگیزتر کنند، به شما معرفی کنیم.

۱. رستوران اف وای ان (FYN)؛ از بهترین رستوران های کیپ تاون

یکی از بهترین رستوران های کیپ تاون بی‌تردید رستوران FYN است که در فهرست ۵۰ رستوران برتر جهان قرار دارد. تجربه چشیدن دست‌پخت بی‌نظیر سرآشپز مشهور این رستوران، یکی از بهترین تجربه‌هایی است که در سفر به کیپ تاون خواهید داشت.

این رستوران، هم در طراحی فضا و دکوراسیون و هم در طعم و مزه، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. دکوراسیون این رستوران عناصر طراحی سنتی آفریقایی و طراحی مدرن را در هم آمیخته و طعم غذاها نیز آمیزه‌ای از طعم‌ غذاهای آفریقایی با رگه‌هایی از آشپزی ژاپنی به سبک کایسکی (سنتی‌ترین سبک آشپزی ژاپنی) است.

رستوران اف وای ان از بهترین رستوران های کیپ تاون

عکسی از رستوران اف وای ان

۲. رستوران آدیس این کیپ در شهر کیپ تاون (Addis In Cape)

اگر می‌خواهید از دل کیپ تاون آفریقای جنوبی، سفری هم به آدیس‌آبابا پایتخت اتیوپی داشته باشید، رستوران آدیس این کیپ را انتخاب کنید. این رستوران یکی از رستوران‌های محبوب اهالی کیپ تاون است و در یک ساختمان تاریخی زیبای قرمز رنگ در خیابان Upper Loop Street قرار دارد. در این رستوران، طعم غذاهایی را خواهید چشید که برآمده از تاریخ غنی و سنت‌های باستانی مردم اتیوپی هستند. به‌علاوه شاهد مراسم سرو قهوه به روش مردم اتیوپی خواهید بود. رستوران آدیس این کیپ یکی از باکیفیت‌ترین رستوران های این شهر هم محسوب می‌شود و مواد اولیه آن کاملاً تازه و مرغوب است.

۳. رستوران پات لاک کلاب کیپ تاون (Pot Luck Club)

رستوران پات لاک کلاب را می‌توان یکی از لوکس‌ترین و خوشنام‌ترین رستوران های کیپ تاون دانست که در سال ۲۰۱۲ توسط آشپز صاحب‌نام لوک دال تأسیس شده است. در فضای لوکس و مدرن این رستوران غذاهایی با بهترین طعم و کیفیت سرو می‌شود که تنوع زیادی هم دارند و از غذای دریایی مانند ماهی و ماهی‌مرکب گرفته تا گوشت بره و آهو در منوی این رستوران قابل سفارش دادن هستند.

رستوران پات لاک کلاب کیپ تاون

عکسی از رستوران پات لاک کلاب کیپ تاون

۴. کافه هانگری هربیوور در کیپ تاون (Hungry Herbivore)

اگر گیاهخوار هستید و می‌خواهید یک وعده گیاهی دلچسب میل کنید یا اگر گیاهخوار نیستید و فکر می‌کنید غذاهای گیاهی نمی‌توانند خوشمزه باشند، پس حتماً باید سری به رستوران هانگری هربیوور بزنید. این رستوران در وعده‌های صبحانه و ناهار میزبان مشتریان است و غذاهای مختلفی بر پایه مواد اولیه گیاهی سرو می‌کند.

۵. رستوران آناتولی (Anatoli)؛ از قدیمی ترین رستوران های کیپ تاون

رستوران آناتولی یکی از قدیمی‌ترین رستوران های این شهر است که در فضایی قدیمی با طراحی سنتی از مشتریان پذیرایی می‌کند. اگر با دیدن اسم این رستوران به یاد آناتولی ترکیه افتادید، چندان عجیب نیست؛ چراکه در این رستوران طعم غذاهای اصیل ترکی و مدیترانه‌ای را می‌چشید. در منوی این رستوران دسرها و غذاهای متنوعی به چشم می‌خورد که گوشت بره، گوساله، ماهی، مرغ و انواع کباب از جمله آنها هستند.

۶. رستوران پرل اسپون (Pearl Spoon) کیپ تاون

یکی از رستوران‌های حلال در شهر کیپ تاون، رستوران پل اسپون است که قطعاً با طراحی داخلی زیبا و آرامش‌بخش خود لحظات خوشی را برای شما رقم خواهد زد. این رستوران و کافی‌شاپ به دلیل خدمات خوب، محیط دوستانه و رفتار مؤدبانه و حرفه‌ای کارکنانش شهرت دارد. منوی این رستوران بسیار متنوع است و انواع ساندویچ‌ها، سالادها، غذاهای گوشتی و غذاهای دریایی قابل ‌سفارش هستند. به علاوه اگر بخواهید تنها برای صرف قهوه یا چای به این رستوران بروید، قهوه و چای بسیار خوش‌طعم به همراه کیک‌های بسیار لذیذ در انتظار شما هستند.

۷. رستوران اویو (OYO)؛ از رستوران های شیک کیپ تاون

اگر به دنبال جایی برای صرف یک وعده غذای دریایی عالی و باکیفیت می‌گردید، رستوران اویو انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. این رستوران هم به خاطر کوکتل‌بار متنوع و هم به دلیل غذاهای دریایی بسیار لذیذش از قبیل کالاماری، صدف، خرچنگ، انواع ماهی و… شهرت دارد. از دیگر نکات جذاب این رستوران شیک و لوکس، می‌توان به موقعیت مکانی عالی آن اشاره کرد که باعث می‌شود هنگام صرف غذا چشم‌انداز کوه زیبای تیبل، از جاهای دیدنی آفریقای جنوبی در برابر شما باشد.

رستوران اویو از بهترین رستوران های کیپ تاون

عکسی از رستوران اویو

۸. رستوران بوکاپ کومبویس (Bo-Kaap Kombuis) در کیپ تاون

محله بوکاپ یا محله مالایی‌‌ها، یکی از زیباترین جاهای کیپ تاون است که به دلیل وجود خانه‌های رنگارنگ شهرت دارد و محل زندگی مهاجران مالزیایی است. رستوران بوکاپ کومبویس نیز در این منطقه واقع شده و یکی از بهترین رستوران های کیپ تاون به شمار می‌رود. این رستوران را دو نفر از اهالی همین محله تأسیس کرده‌اند و در آن، غذاهای حلال سرو می‌شود. رستوران بوکاپ کومبویس به خاطر تلفیق ماهرانه غذاهای مالزیایی‌ها و آفریقایی شهرت دارد و همواره میزبان گردشگران متعددی است.

۹. رستوران ماهیگیر یونانی (Greek Fisherman) کیپ تاون

این رستوران در سال ۱۹۹۲ تأسیس شده است. این رستوران را می‌توان از بهترین رستوران‌های کیپ تاون دانست که بهترین غذاهای سنتی یونانی و مدیترانه‌ای و غذاهای دریایی را به مشتریان خود ارائه می‌کند. منوی رستوران، بسیار گسترده است و به‌راحتی می‌توانید از میان آن‌ها هرکدام را که مناسب ذائقه‌تان بود، انتخاب کنید.

۱۰. رستوران بسم الله کیپ تاون در آفریقای جنوبی

از دیگر رستوران های کیپ تاون در منطقه بوکاپ باید به رستوران بسم الله اشاره کنیم که یکی از رستوران‌های باکیفیتی است که غذای حلال سرو می‌کند و مصرف الکل در آن ممنوع است. رستوران بسم الله طیف گسترده‌ای از غذاها شامل غذاهای دریایی، انواع کاری، سالاد و غذای گیاهی را در اختیار مشتریان خود می‌گذارد.

۱۱. رستوران Hildebrand در کیپ تاون

این رستوران مشهور و محبوب، کار خود را به‌عنوان یک فروشگاه شکلات در سال ۱۸۹۸ آغاز کرد. اما امروزه به یکی از شیک‌ترین و محبوب‌ترین رستوران‌های منطقه‌ بندری کیپ‌تاون تبدیل شده است. این رستوران در یک ساختمان زیبای ویکتوریایی قرار دارد و فضای داخلی رستوران به شکلی کلاسیک با رنگ‌های سفید و آبی انجام شده است. در منوی این رستوران، انواع غذاهای دریایی و غذاهای محبوب ایتالیایی قابل سفارش دادن هستند. 

۱۲. ایسترن فود بازار در شهر کیپ تاون

بازار غذای شرقی یا همان Eastern Food Bazar بدون هیچ تجملی، طیفی وسیع از غذاهای خیابانی هندی، چینی، ترکی و کیپ مالایی را در اختیار شما می‌گذارد. هیچ‌کس از ایسترن فود بازار دست خالی برنمی‌گردد؛ چراکه برای هر ذائقه‌ای، گزینه‌ای در بازار پیدا می‌شود و از سوی دیگر، قیمت غذاها نیز بسیار منصفانه است. در این بازار ۱۰ غرفه وجود دارد که مشتریان می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و از غذاهای لذیذ آن میل کنند.

ایسترن فود بازار در شهر کیپ تاون

تصویری از ایسترن فود بازار در شهر کیپ تاون

۱۳. رستوران بابل (Babel) در کیپ تاون آفریقای جنوبی

رستوران Babel یکی از بهترین رستوران های این شهر به شمار می‌رود که در محل یک مزرعه و گاوداری قدیمی احداث شده است. این رستوران منویی ساده دارد و غذاهای آن مطابق با فصل و باتوجه به محصولات تازه‌ای که از مزرعه و باغ این رستوران به دست می‌آید تغییر می‌کند؛ آنها به قول خودشان به ایده «تولید به مصرف» در آشپزی اعتقاد دارند. غذاهای عالی، سالادهای رنگارنگ و دسرهای بی‌نظیر این رستوران همگی با تازه‌ترین مواد، میوه‌ها و سبزیجات تهیه می‌شوند.

۱۴. رستوران فاکس‌ کرافت (Fox Croft) کیپ تاون

رستوران فاکس کرافت را می‌توان یکی از مشهورترین و خوش‌نام‌ترین رستوران های کیپ تاون دانست. این رستوران به دلیل فضای صمیمانه، رفتار حرفه‌ای کارکنان و کیفیت بالای غذاهایش شهرت فراوانی دارد. طراحی داخلی این رستوران با رنگ‌های آرامش‌بخش و گرم، به همراه میز و صندلی‌هایی به سبک اواسط قرن بیستم، فضایی خاطره‌انگیز را برای مشتریان به ارمغان می‌آورد.

۱۵. کیپ تاون کمدی کلاب (Cape Town Comedy Club)

از دیگر رستوران های کیپ تاون که در یک ساختمان قدیمی در مرکز منطقه‌ بندری V&A قرار دارد، رستوران کیپ تاون کمدی کلاب است. در این رستوران علاوه‌بر اینکه می‌توانید از غذاهای متنوعی مانند انواع استیک، سالاد و پیتزا لذت ببرید، می‌توانید شاهد اجراهای استندآپ کمدی درجه یکی نیز باشید. تا اینجای مطلب که با بسیاری از رستوران های کیپ تاون در آفریقای جنوبی آشنا شده‌اید، ممکن است دانستن درباره واحد پول این کشور هم برایتان جالب باشد. بنابراین مقاله واحد پول آفریقای جنوبی را حتماً مطالعه کنید.

۱۶. رستوران لکولومب (La Colombe) کیپ تاون

رستوران لکولومب یکی از رستوران های کیپ تاون است که در فهرست ۵۰ رستوران برتر جهان قرار گرفته و به عنوان بهترین رستوران کیپ تاون نیز انتخاب شده است.

این رستوران نام خود را از نوعی انگور در آفریقای جنوبی به‌نام Lacolombe گرفته است و ساختمان آن نیز در میان تاکستان‌های انگور قرار دارد.

غذاهای ارائه‌شده در لکولومب ترکیبی از آشپزی کلاسیک فرانسوی به همراه غذاهای آسیایی هستند که طعم خاص و بی‌نظری را به میهمانان ارائه می‌دهند. علاوه‌بر غذاهای متنوع و جذاب، محیط رستوران نیز دارای دکوراسیونی به سبک فرانسوی است که باعث جذاب شدن فضا برای مشتریان می‌شود.

رستوران لکولومب کیپ تاون

عکسی از رستوران لکولومب 

۱۷. رستوران طلایی (Gold Restaurant) کیپ تاون

رستوران طلایی یک تجربه اصیل آفریقایی را در طعم و مزه برای شما به ارمغان خواهد آورد. این رستوران ۱۴ نوع غذای سنتی آفریقایی را با رعایت موازین حلال بودن غذا برای مشتریان خود سرو می‌کند. نکته بسیار جالب درباره این رستوران این است که شما همزمان با صرف غذای خود می‌توانید شاهد برخی سرگرمی‌های اصیل و سنتی آفریقایی، از جمله رقص سنتی، تئاتر عروسکی و موسیقی سنتی زنده باشید.

۱۸. رستوران مویو کرستن بوش (Moyo Kirstenbosch) کیپ تاون

باغ ملی گیاه‌شناسی کرستن بوش یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های کیپ تاون است که رستوران مویو نیز در آن قرار دارد. بنابراین عجیب نیست که چشم‌انداز پیش روی شما در این رستوران، طبیعت بکر و زیبا و انواع گل‌ها و گیاهان سبز و رنگارنگ باشد. در این رستوران شما می‌توانید انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، انواع دسر، سالاد و غذاهای گوشتی، دریایی، انواع ساندویچ و سوخاری و… را سفارش دهید.

۱۹. رستوران گرین هاوس (Green House) کیپ تاون

آخرین رستوران این فهرست، یکی از بهترین رستوران های کیپ تاون است. ییتر تمپلهوف، یکی از مشهورترین سرآشپزهای آفریقای جنوبی، مدیریت رستوران لوکس گرین هاوس را به عهده دارد بخشی از یکی از هتل‌های لوکس کیپ تاون به نام سلارز هوهِنورت است و فضایی بسیار سرسبز و دلپذیر دارد. این رستوران برای حفظ کیفیت غذاهای خود تنها ۴۵ نفر را به طور همزمان می‌پذیرد و حتماً باید از قبل میزتان را رزرو کنید.

کدام رستوران های کیپ تاون را انتخاب کنیم؟

اگر می‌خواهید بدانید دقیقاً کیپ تاون کجاست و عزم سفر پایتخت گردشگری آفریقای جنوبی را کرده‌اید، باید خودتان را برای چشیدن طعم‌های شگفت‌انگیزی امتحان کنید. اگرچه شما به کیپ تاون سفر می‌کنید اما در دل این شهر می‌توانید طعم و مزه‌هایی از سراسر دنیا، از ترکیه، یونان، مالزی، اتیوپی و… را نیز امتحان کنید. در کیپ تاون تنوع غذایی بسیار بالاست و به دلیل وجود جمعیت مسلمان، پیدا کردن غذای حلال به ویژه در محله مسلمان‌نشین بوکاپ اصلاً سخت نیست. بنابراین در این سفر اصلاً دلیلی ندارد نگران غذا باشید، بهترین رستوران های کیپ تاون میزبان شما خواهند بود.

سؤالات متداول:

1. بهترین رستوران های کیپ تاون در آفریقای جنوبی کدامند؟

رستوران آدیس این کیپ، رستوران آناتولی، رستوران پرل اسپون، رستوران بوکاپ کومبویس، رستوران ماهیگیر یونانی و رستوران بابل از بهترین رستوران های کیپ تاون هستند.

2. آیا رستوران های کیپ تاون غذای حلال دارند؟

از آنجایی که جمعیت مسلمان در شهر کیپ تاون بسیار زیاد است، به راحتی می‌توانید رستوران‌هایی که غذای حلال سرو می‌کنند بیابید. مخصوصاً در محله بوکاپ که مسلمان نشین است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt