موزه مشیرب مرکز شکوه و تاریخ قطر

موزه مشیرب مرکز شکوه و تاریخ قطر

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 15 اردیبهشت ، 1401

موزه مشیرب مرکز شکوه و تاریخ قطر

موزه مشیرب با خانه چهار میراثی خود نشان دهنده تاریخ کامل قطر و مردم آن است. این موزه که قدمت آن به قرن بیستم بازمی‌گردد، ممکن است یک جاذبه باستانی از دوران گذشته نباشد

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

موزه مشیرب با خانه چهار میراثی خود نشان دهنده تاریخ کامل قطر و مردم آن است. این موزه که قدمت آن به قرن بیستم بازمی‌گردد، ممکن است یک جاذبه باستانی از دوران گذشته نباشد، اما خانه میراث این مکان تاریخی احتمالاً تاریخ قطر را منعکس می‌کند. این موزه مدرن نماینده مستقیم افرادی است که در قطر زندگی می کردند و نقش اساسی در توسعه و مدرن سازی قطر داشتند.
از معماری گرفته تا کفپوش، فضای داخلی و طراحی، این چهار خانه میراثی قطر شکوه مردم خود را نشان می دهند. در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد این موزه در مشیرب مرکز دوحه بدانید را ذکر کرده ایم

موزه ملی قطر

بهترین رستوران های قطر

خانه بن جلمود

وقتی نوبت به مشاهده تاریخ تاریک قطر و درک مبارزه برای جایگاه امروز کشور می رسد، خانه بن جلمود مکان مناسبی برای کاوش است. این خانه میراثی قطر متعلق به محمد جلود بود و نقش اساسی در لغو هنجارهایی مانند استثمار انسان داشت.
با غوطه ور شدن در گذشته، مردم قطر با سرنوشت بی رحمانه به بردگی مواجه شدند. خانه بن جلود بود که تک تک تاریخ خود را تصدیق و حفظ کرد. شما می توانید نقش اسلام را در پایان دادن به برده داری و راهنمایی مردم برای درمان موجه بیاموزید. در حالی که زمانی مردم برای بقا در جامعه‌ای با حقوق برابر مبارزه می‌کردند، امروز این خانه میراثی سختی‌ها، مشارکت اجتماعی و دستاوردهای اقتصادی آنها را تصدیق می‌کند.

خانه جلمود

خانه ابن جلمود

خانه محمد بن جاسم    

خانه محمد بن جاسم یکی از بهترین جاذبه های دوحه است که شما را به دوران باستان می برد. این خانه میراث که توسط پسر بنیانگذار قطر، شیخ محمد بن جاسم ساخته شده است، بخش زیادی از قطر و سبک زندگی مردم آن زمان را به تصویر می کشد.
اگر به سفر به گذشته نیاز دارید، خانه محمد بن جاسم عصر امداد برای کمال است.
مجلس به درستی میراث زندگی و حفظ معاصر را با چالش سکونت نشان داد. موزه معماری مشایرب نشان می دهد که چگونه خانه ها به موقع ساخته شده اند. از کوچه سیکا گرفته تا بارها و میدان روباز، بانک، کافه و داروخانه، یک محله کامل وجود دارد. در مورد شکل‌گیری اجتماعی و سایر ویژگی‌هایی که در آن زمان استفاده می‌شد، بیاموزید. 

با تور قطر الفبای سفر از این بخش زیبای دوحه دیدن کنید.

خانه محمدبن جاسم قطر

خانه محمدبن جاسم

خانه کمپانی

خانه کمپانی در دفتر مرکزی اولین شرکت نفتی در قطر قرار دارد. این خانه به کارگرانی در قطر اختصاص دارد که آن را به یکی از کشورهای پیشرو در پالایش نفت تبدیل کردند. داستانی از هر کارگر صنعتی و خانواده‌اش وجود دارد که به تغییر دیدگاه کشور و رساندن آن به نقطه‌ای که امروز ایستاده است کمک کردند.
از سختی تا فداکاری و مجاهدت، همه چیز به گونه ای ارائه شد که تمام جزئیات زمان را روایت می کند. سفر آنها از دوحه به دخان به شما خواهد گفت که چگونه قطر به نقطه عطفی که امروز ایستاده است، دست یافته است. تور خانه برای همه باز است.

خانه کمپانی

خانه کمپانی

 خانه رادوانی

خانه رادوانی که معرف زندگی یک خانواده سنتی و سلطنتی قطری است، چیزی کمتر از یک جاذبه در قطر ندارد. از حفظ تمام جزئیات خانواده گرفته تا به اشتراک گذاشتن سبک زندگی مردمی که در آنجا زندگی می کنند، این خانه کل داستان را روایت می کند تا شما را به زمانه بازگرداند.

این خانه متعلق به آکو اکبر رادوانی است که در سال 1920 ساخته شده است. او یکی از ثروتمندترین افراد کشور بود که مانند سایر خانواده های سلطنتی زندگی می کرد. در سال 1977 بود که خانه متروک شد و بعداً در سال 2007 به عنوان یک خانه میراثی برای بازدید گردشگران بازسازی شد.

از زیبایی و طراحی معماری گرفته تا فضای داخلی، هر گوشه از خانه شکوه خاص خود را دارد. در حین حفاری بود که چیزهای زیادی در مورد زندگی آنها فاش شد. می توانید ببینید که چگونه قطر به یک شگفتی معماری تبدیل شد و مردم در طول زمان سبک زندگی خود را بهبود بخشیدند.

خانه رادوانی

خانه رادوانی

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt