موزه ملی قطر

موزه ملی قطر

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 05 اردیبهشت ، 1401

موزه ملی قطر

موزه ملی قطر داستانی از این کشور و مردم آن از گذشته تا به امروز را روایت می کند. این امر زندگی را به تاریخ طبیعی شبه جزیره بازگردانده است، به میراث و فرهنگ غنی قطر صدایی داده است

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

موزه ملی قطر داستانی از این کشور و مردم آن از گذشته تا به امروز را روایت می کند. این امر زندگی را به تاریخ طبیعی شبه جزیره بازگردانده است، به میراث و فرهنگ غنی قطر صدایی داده است، و آینده ای برای آرزوهای جامعه دارد. این موزه که خانه خانواده سلطنتی و مقر حکومت است، کاخ تاریخی بازسازی شده شیخ عبدالله بن جاسم آل ثانی، بنیانگذار قطر مدرن را در بر می گیرد. ساختمان جدید کاخ را اجرا می کند و در عین حال آثار هنری خلاقانه ای را که از هنرمندان قطری و بین المللی سفارش داده شده است، اشیاء کمیاب و گرانبها، مواد مستند و فرصت های یادگیری تعاملی را حفظ می کند.

تحلیل موزه ملی قطر

موزه ملی قطر که در 8 سال ساخته شده است، معماری خیره‌کننده و فضای داخلی زیبایش را به رخ می‌کشد. این یک شگفتی معماری خیره کننده است که مردم را از سراسر جهان جذب می کند. آیا می دانستید که توسط معمار مشهور فرانسوی ژان نوول ساخته شده است؟ بهترین بخش موزه این است که مسافران را به سفری در تاریخ قطر می برد. معماری موزه ملی قطر گنجینه فرهنگ و میراث غنی این کشور را به تصویر می کشد. در این موزه چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد که شامل روزهای اولیه تا تحولات کنونی کشور است. فضای داخلی تحت تأثیر گل رز ماسه ها قرار گرفته است که یک خوشه کریستال خیره کننده را به تصویر می کشد که شبیه گلبرگ هایی است که در بیابان تشکیل شده اند.

پلان موزه ملی قطر

نمایی از موزه ملی قطر

یک اتفاق سیاسی از زمان حال در موزه دیده می شود و کویچی تاکادا، معمار سیدنی طراحی داخلی را انجام داده است. مردم از سرتاسر جهان از طراحی‌های داخلی چشمگیر که نمایانگر آنچه موزه است، مبهوت شده‌اند. معماری شگفت انگیز موزه ملی قطر را کاوش کنید و نگاهی اجمالی به گذشته، حال و آینده این کشور داشته باشید. با فرهنگ پر جنب و جوش و جوامع متنوع که پشتوانه بزرگی در توسعه کشور شگفت انگیز بوده اند، آشنا شوید.

این موزه باشکوه در سال 2019 تکمیل شد و در اطراف کاخ اصلی شیخ عبدالله بن جاسم آل ثانی ساخته شده است. معماری منحصر به فرد این موزه شامل یک سالن 220 صندلی، فضاهای گالری زیبا، و رستوران های مجلل برای چشیدن طعم های قطری است.

موزه ملی قطر همچنین یک مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاه‌های جدید را با دسترسی به آرشیو دیجیتال برای دانشجویان تزئین می‌کند. می توان گیاهان و جانوران غنی کشور را کشف کرد و با نقش گیاهان باستانی در فرهنگ غنی آشنا شد.

فاصله دریایی کیش تا قطر

تجربه ای که تاریخ موزه را روایت می کند

چشم انداز و توسعه موزه در قلب آن دیده می شود، که به نوبه خود تجربه شگفت انگیزی را ایجاد کرده است که دانشی در مورد تاریخ و مردم این کشور ارائه می دهد. این داستان در 11 گالری خیره‌کننده که با رویکرد داستان‌گویی خلاقانه روایت می‌شود، دیده می‌شود. به مردم دیدگاه منحصر به فردی از زمان داده می شود که با کسانی که بین خشکی و دریا زندگی می کردند پیوند دارد. حواس فرد با ترکیبی از موسیقی و تاریخ شفاهی از طریق فیلم و تصاویر آرشیوی تحریک می شود.

روحیه کشف و ارتباط با مکان‌های مختلف مهم و جذاب خارج از موزه چیزی است که ارائه می‌کند. این یکی از چیزهایی است که کشور و مردم آن را تعریف می کند. به گردشگران این فرصت داده می شود که مناظر، مکان های باستان شناسی، معماری تاریخی و معاصر را کشف کنند.

نمایی از موزه ملی قطر

معماری موزه ملی قطر

هنر حفاظت

درهای موزه در 28 مارس باز شد. مردم با تلاش‌های پرزحمت برای حفظ و بازسازی برخی از اشیاء و مصنوعات که میراث منحصر به فرد را روایت می‌کنند، به سفری برده شدند. چندین اشیاء باستانی و میراثی، دست نوشته ها، اسناد، عکس ها، جواهرات و لباس هایی که بیانگر گذشته، حال و آینده کشور است. این داستان جذابی است که مردم باید درباره آن بدانند زیرا چیزی نیست که در کتاب ها یافت شود.

حفاظت از آثار باستانی

در طول سال‌ها، تیمی از متخصصان بین‌المللی و محلی، زمان و تلاش خود را صرف حفظ اشیای مهم به نمایش گذاشته شده در موزه، تلفیقی از دانش و درک سنت‌ها با روش‌های حفاظت کردند. به مردم این فرصت داده می شود که ببینند علم و فرهنگ چگونه با هم ترکیب می شوند، که برخی از بهترین مصنوعات را به وجود می آورد.

تیم اختصاص داده شده در موزه ملی قطر سخت تلاش می کند تا آثار را در بهترین شرایط خود نگه دارد. جادوی مهارت آنها در حفاظت از میراث گرانبهای کشور را می توان در تمام عناصر موزه مشاهده کرد. تیم، از جمله کارشناسان ملی و بین المللی، تلاش های فشرده خود را صرف نگهداری اشیای مهم در بهترین شرایط خود کردند. مجموعه ای از آخرین تکنیک های حفاظتی با هدف حفظ لمس باستانی مصنوعات و تاریخ قطر.

حفظ یک قصر

بزرگترین اثر باستانی در کاخ شیخ عبدالله بن جاسم بن محمد آل ثانی، چندین مرحله مرمت و حفاظت را پشت سر گذاشته است. این بنای تاریخی در نزدیکی خط ساحلی قرار دارد و به ترک خوردگی معروف است که البته از زمان تولدش در سال 1906 شاهد بازسازی‌های متعددی بوده است. برای جلوگیری از هر گونه آسیب، شمع های بتنی جدید برای حمایت از سازه ایجاد شد و سطح آب حذف شد. تیمی از متخصصان زمان و تلاش خود را صرف کندن لایه های قدیمی ترمیم و اعمال راه حل قوی تر با استفاده از مواد طبیعی کردند. فضای داخلی و معماری زیبا در زمان بازگردانده شد.

تور قطر

ماموریت و چشم انداز موزه ملی قطر

چشم انداز اصلی موزه ملی قطر، یادگیری بین نسلی برای افراد در هر گروه سنی از طریق نمایشگاه تم های چندلایه و برنامه نویسی تعاملی است. برای آگاهی از حقایق و ارقام مهم این کشور، می توان آرشیو دیجیتالی تصاویر، ویدئوها و اسناد متعدد از قطر و خارج از کشور را جستجو کرد.

این موزه تجلی فیزیکی تاریخ قطر برای حاضران جهان وطن است که ریشه های عمیق فرهنگ و هویت قطر را به نمایش می گذارد. این موزه به نمایش زندگی در قطر و مردم آن از طریق رویکردی نوآورانه، جامع و همه جانبه اختصاص دارد.

گالری ها در موزه ملی قطر

موزه ملی دوحه خانه 11 گالری است که نقش مهمی در تجربه کلی موزه دارند. طرح ها، مصنوعات و بناهای تاریخی قابل توجه داستانی برای روایت کردن در مورد کشور دارند، زیرا گردشگران از سراسر جهان برای کشف تاریخ کشور - از ابتدا، زندگی در قاتات و تاریخ مدرن کشور - می آیند.

به تصویر کشیدن تاریخ کشور جذاب است زیرا داستانی را روایت می کند که چگونه مردم در روزهای اولیه قطر در خشکی و دریا زندگی می کردند. داستان از طریق جلوه های صوتی مختلف، موسیقی و تاریخ شفاهی روایت می شود که به همان اندازه خوب است.

گالری موزه ملی قطر

گالری موزه ملی قطر

تاسیسات هنری

برای لذت بردن از تجربه در موزه، به راحتی می توان احساسات و تخیلاتی را که حتی در ساختن مکان به آن وجود دارد، کشف کرد. مردم از سراسر جهان برای بازدید از این موزه می آیند تا آثار هنری هنرمندان مختلف از سراسر جهان را کشف کنند. برخی از هنرهایی که مردم باید ببینند عبارتند از:

علی حسن

حسن بن محمد آل ثانی

عایشه ناصر السویدی

بوثینه المفتاح

فروشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها در موزه ملی قطر

موزه قطر نه تنها تجربه تاریخی برتر خود را دارد، بلکه حتی رستوران‌ها، مغازه‌ها و کافه‌هایی دارد که آن را به یکی از بهترین مکان‌های تاریخی قطر تبدیل می‌کند. مغازه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های موزه توسط معماران کویچی تاکادا ساخته شده‌اند و به طراحی چشمگیر خود می‌بالند. 

نحوه دسترسی به موزه ملی قطر

در جنوب کورنیش، در خیابان Al Mohansidseen، می‌توانید یک تاکسی یا مترو کرایه کنید تا به راحتی به موزه برسید. گردشگران در برقراری ارتباط با مردم محلی مشکلی نخواهند داشت، زیرا همگی آنها انگلیسی را به همراه عربی و اردو صحبت می کنند. مردم برای رفت و آمد در کشور مشکلی نخواهند داشت.

موزه ملی قطر مکانی است که گردشگران در تعطیلات در پایتخت نباید آن را از دست بدهند. این موزه یکی از بهترین سازه های این کشور است که به معماری و طیف وسیعی از پیشنهادات خود می بالد که باعث می شود مردم از سراسر جهان فوراً پروازهای خود را به قطر رزرو کنند. مردم همچنین می توانند در برخی از بهترین کافه ها، مغازه ها و رستوران های خوب در کنار عزیزانشان لقمه ای بخورند.

با گذراندن وقت در پارک، مردم همیشه می‌توانند به گشت و گذار در موزه بپردازند تا آثار هنری و باغ‌های سرسبز آن را که حس آرامش را ارائه می‌دهد، کشف کنند. اگر از علاقه مندان به تاریخ هستید که می خواهید ریشه های قطر و چگونگی شهرت این کشور را در طول سال ها کشف کنید، بازدید از موزه ضروری است. مردم هرگز مایل به ترک کشور پر از ثروت و خیلی چیزهای دیگر نخواهند بود.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt