فاصله دریایی کیش تا قطر

فاصله دریایی کیش تا قطر

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 18 فروردین ، 1401

فاصله دریایی کیش تا قطر

فاصله دریایی کیش تا قطر چقدر است؟ آیا کشتی از کیش به قطر برای مسابقات جام جهانی مسافران ایرانی را جابه جا می کند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات همراه ما باشید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

سفر دریایی به قطر از کیش

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲  که از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱) در قطر برگزار می‌شود. این در حالیست که برای نخستین بار است این رویداد در غرب آسیا برگزار می شود و با توجه به نزدیکی قطر به ایران این موقعیت فراهم شده است تا جمعیت زیادی از ایرانیان با خرید تور قطر جام جهانی 2022 به این کشور سفر کنند و یا قصد داشته باشند به روش های مختلف عازم این کشور شوند.

فاصله کیش تا قطر

نکته قابل تامل این است که مسافت بین جزیره کیش تا دوحه قطر ۲۷۵ کیلومتر است؛ یعنی با پرواز هوایی این مسیر کمتر از یک ساعت و با کشتی حدود چهار ساعت زمان می‌برد. علاقه‌مندان ایرانی فوتبال می توانند برای نخستین بار تجربه رفتن در محل بازی‌های جام جهانی را پیدا کنند. این موقعیت زمانی و مکانی می تواند خاطره زیبایی برای فوتبالی‌ها باشد.

جالب است بدانید جام جهانی محدود به استادیوم ‌های مسابقات نیست و بسیاری برنامه‌ها متنوع در حاشیه مسابقات برگزار می‌شود که علاقه‌مندان زیادی به خود جذب می‌کند که نمونه آن را بسیاری از مسافران الفبای سفر در سال 2018 جام جهانی روسیه مشاهده کردند. 

مسافت کیش تا قطر دریایی

فاصله کیش تا قطر روی نقشه


ایرانی‌ها می توانند از شهرهای ساحلی و جزایری همچون کیش و قشم عازم قطر شوند. راه‌اندازی مسیر پروازی بین کیش با دوحه با توجه به بین المللی بودن فرودگاه شهر کیش همچنین راه اندازی مسیر دریایی بین کیش و قطر کار دشواری نمی تواند باشد. ایران با توجه به داشتن بندرهایی که ظرفیت پهلو گرفتن کشتی های مسافربری را دارند همچنین کشتی ‌های خوب برای جابجایی مسافر، کار دشوار و هزینه بر زیادی پیش رو ندارد.

لذت هیجان بازی های تیم ملی را با تور جام جهانی قطر الفبای سفر تجربه نمایید.

جزییات سفر دریایی به قطر

مدت زمان سفر با کشتی از کیش تا قطر ۴ تا ۵ ساعت است
سازمان هواپیمایی اعلام آمادگی کرده است خطوط پروازی بین قطر و جزیره کیش را برقرار کند و شرکت‌های دریایی بین المللی که در جزیره کیش و سرزمین اصلی قرار دارند، نیز اعلام آمادگی کرده اند که با استفاده از کشتی کروز اقیانوس پیما، گردشگران را به جزیره کیش منتقل کنند. مدت زمان سفر با کشتی از کیش تا قطر ۴ تا ۵ ساعت است، اما گردشگران با هواپیما می‌توانند ۲۰ تا ۳۰ دقیقه این مسافت را طی نمایند و امیدواریم کیش و حتی سرزمین اصلی سهم خوبی از برگزاری مسابقات جام جهانی داشته باشد.

کشتی کیش به قطر

کشتی از کیش به قطر

از این رو سازمان منطقه آزاد کیش و سرمایه گذاران این جزیره از اواخر سال ۱۳۹۹ ستاد مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را ایجاد کردند و سرمایه گذاران قصد دارند شرایطی را فراهم نمایند تا در طول برگزاری این مسابقات، گردشگران بتوانند به جزیره کیش سفر نماید.

به جز این باید این نکته را هم در نظر بگیریم که مسافران برای استفاده از تور دریایی بوشهر-قطر باید ‌هزینه سفر به این شهر را هم بپردازند و اگر قصد سفر هوایی داشته باشند، باید بین ۳۰۰ تا ۶۰۰‌هزار ‌تومان هم پول بلیت هواپیما را پرداخت کنند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt