چگونه از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر برویم؟

چگونه از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر برویم؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 خرداد ، 1401

چگونه از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر برویم؟

چگونه از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر برویم؟ و یا چگونه به فرودگاه جدید استانبول برویم؟ همراه ما باشید با نحوه ترانسفر از فرودگاه استانبول تا شهر

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

فرودگاه استانبول (IST) کجا واقع شده است؟

 فرودگاه استانبول (IST) جدیدترین فرودگاه استانبول که در در سال 2018 افتتاح شد، است. این فرودگاه پروازهای مسافری از فرودگاه قدیمی استانبول آتاتورک، که در حال حاضر بسته شده و تنها برای خدمات محموله و تعمیر و نگهداری استفاده می شود، گرفت.

فرودگاه استانبول در منطقه Çatalca-Göktürk-Arnavutköy واقع شده است، حدود 38 کیلومتر (23.5 مایل) از Taksim و 41 کیلومتر (25.4 مایل) از سلطاناهمت. بر خلاف فرودگاه اره، که در طرف آسیا واقع شده است، در کنار ترکیه اروپایی است. اگر مسافر تور استانبول هستید حتما تا انتهای این بخش همراه ما باشید.

فرودگاه استانبول

نمایی از فرودگاه استانبول

حمل و نقل عمومی از فرودگاه استانبول به مرکز شهر

گزینه های زیادی برای رفتن از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر وجود دارد، اما هیچ کدام به اندازه استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی عالی استانبول مقرون به صرفه نیست. اما قبل از اینکه تصمیم بگیریم در کدام اتوبوس (یا مترو) سوار شوید، باید استانبول کارت بخرید!

گرفتن استانبول کارت در فرودگاه استانبول

استانبول کارت یک کارت ضروری است که برای حمل و نقل عمومی در استانبول قابل استفاده است. اساسا، این یک کارت ارزشمند است که در آن شما می توانید پول خود را بر روی آن قرار دهید و از آن برای پرداخت هزینه حمل و نقل عمومی استفاده کنید.
همانطور که شما نمی توانید با پول نقد در حمل و نقل عمومی پرداخت، چیزی است که شما باید داشته باشید اگر می خواهید اتوبوس ها، تراموا، کشتی ها یا Metros را مصرف کنید. این حتی برای استفاده از دستشویی های عمومی استفاده می شود.
مهم نیست که چه مدت برنامه سفر استانبول شما باشد، مهم است که لحظه ای که از پرواز خود خارج می شوید، یک استانبول کارت خریداری کنید! خوشبختانه، دستگاه های فروش استانبول کارت وجود دارد که در آن شما می توانید خود را خریداری کنید.
متأسفانه، دستگاه های فروش استانبول کارت تنها لیر ترکیه را می پذیرند. این بدان معنی است که شما باید برخی از پول محلی را در فرودگاه مبادله کنید 
ما به دلیل نرخ های وحشتناک، پیشنهاد نمی کنیم ارز ترکیه را در فرودگاه مبادله کنیم. دستگاه های خودپرداز بسیار عالی هستند، زیرا بعضی از آنها بر اساس نرخ های بین المللی هستند. 
هنگامی که شما پول نقد خود را دارید، می توانید استانبول کارت را خریداری کنید، که هزینه 10 TL است. هنگامی که شما کارت دارید، می توانید آن را با استفاده از همان ماشین بالا ببرید تا مطمئن شوید که برای سفر کافی است.

استانبول کارت و همه چیز درباره نحوه گرفتن آن

نحوه دریافت از فرودگاه جدید استانبول به شهر توسط تاکسی

تاکسی ها تا به حال راحت ترین و امن ترین گزینه برای دریافت از فرودگاه جدید استانبول (IST) هستند. حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت طول می کشد تا به مرکز شهر برسد، وابسته به ترافیک.
علاوه بر این، تاکسی ها به راحتی قابل تشخیص هستند، زیرا آنها عبارتند از نوع سیاه "E"، آبی "D" نوع یا نارنجی "C" تایپ تاکسی.

کرایه تاکسی از فرودگاه جدید استانبول به شهر

سفر به Taksim (مرکز مرکزی استان استانبول) از فرودگاه جدید استانبول (IST) حدود 20.50 یورو (₺135 TL)، بسته به مکان دقیق شما هزینه می شود. علاوه بر این، تاکسی های استانبول اندازه گیری می شوند، به این معنی است که شما ممکن است مجبور شوید قیمت بالاتر را پرداخت کنید اگر در طول ساعات ترافیکی مسافرت کنید.

تاکسی ها به طور کلی بهترین راه برای رسیدن از فرودگاه به مرکز شهر هستند زیرا گزینه ای راحت، ایمن و کارآمد هستند. با این حال، استانبول به دلیل ترافیک در ساعات اوج مصرف بدنام است، که می تواند بسیار ناراحت کننده باشد زیرا کرایه تاکسی با استفاده از تاکسی متر محاسبه می شود.

تاکسی فرودگاه استانبول

تاکسی فرودگاه استانبول

چگونه از فرودگاه جدید استانبول به شهر با اتوبوس بروم

خدمات اتوبوس در حال حاضر از فرودگاه عملیاتی می شود؛ 19 مسیر مختلف و بیش از 150 اتوبوس وجود دارد که روزانه از فرودگاه به چندین مقصد انجام می شود. سه قطب مختلف راه های اتوبوس را اجرا می کنند - Seyahat (حمل و نقل بین المللی)، Havaist و Iett. بهترین راه رسیدن به مرکز شهر (میدان تاکسیم) از طریق خط H2 به ایستگاه Şişli-Mecidiyeköyis است. از آنجا، خط مترو M2 را به میدان taksim پیدا خواهید کرد. یکی دیگر از گزینه های عالی، خط Havaist از Sultanahmet IST 1S است.

بلیط اتوبوس از فرودگاه جدید استانبول به شهر چقدر است؟

Istanbulkarts در دسترس هستند برای خرید از کیوسک های زرد در فرودگاه و هزینه € 1 (₺6 TL).

هزینه یک بلیط اتوبوس بسته به سرویس شما متفاوت است. خط اتوبوس H2، هزینه های حدود 2.60 یورو (₺16 TL). لطفا توجه داشته باشید که ممکن است مجبور شوید مبلغ 0.40 € (₺2.60 TL) را پرداخت کنید اگر مترو را از ایستگاه به ایستگاه مربع تاکسیم ببرید.

اتوبوس فرودگاه استانبول

اتوبوس فرودگاه استانبول

توسط شاتل های خصوصی و مشترک

اگر یک گروه یا یک خانواده با بچه‌ها هستید یا چمدان‌های زیادی با خود دارید، به شدت به شما توصیه می‌کنیم از ترانسفر خصوصی برای هتل خود استفاده کنید، زیرا آنها با نرخ ثابت، ترانسفر راحت و ایمن که شامل استقبال و استقبال از فرودگاه می‌شود، استفاده کنید. وانت و کمک چمدان به هتل شما از فرودگاه یا بالعکس.
شاتل های فرودگاه IETT یا HAVAIST شما را در مرکز شهر پیاده می کنند و باید یک تاکسی بگیرید یا دوباره از آنجا پیاده روی کنید که همراه با بچه ها و چمدان هایتان برای شما سخت تر می شود. اما ترانسفر خصوصی شما را به ورودی هتل می‌رساند

شاتل فرودگاهی استانبول

شاتل فرودگاهی استانبول

تور استانبول نوروز

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt