ایران از جام جهانی قطر پشتیبانی می کند

ایران از جام جهانی قطر پشتیبانی می کند

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 04 اردیبهشت ، 1401

ایران از جام جهانی قطر پشتیبانی می کند

با اعلام رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، ایران در سه بخش اسکان،حمل و نقل هوایی و دریایی از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پشتیبانی می کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

با اعلام رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، ایران در سه بخش اسکان،حمل و نقل هوایی و دریایی از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پشتیبانی می کند.

وی افزود جام جهانی فوتبال یکی از رویدادهای مهم و در عرصه بین المللی است که درجریان سفر رییس جمهور به کشور قطر، پشتیانی ایران از این رویداد در دستور کار قرار گرفته است.  بر اساس توافق های اولیه رئیس جمهور به قطر و دیدار با امیر این کشور اسکان، حمل و نقل هوایی و دریایی بخشی از مسافران و گردشگران جام جهانی ۲۰۲۲ از جمله پشتیبانی های ایران از این رویداد خواهد بود.

به گفته ی وزیر راه جزیره کیش نقطه تمرکز ایران در پشتیبانی از این رویداد خواهد بود اما تمام استان های ساحلی و غیر ساحلی نزدیک به آب های همیشه خلیج فارس می توانند از ایفای نقش کشورمان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سهیم باشند.

حمل نقل از کیش به قطر

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: همچنین در جریان این پشتیبانی ها حمل و نقل هوایی بخشی قابل توجهی از مسافران از جزیره کیش به دوحه و برعکس این مسیر بر عهده ایرلاین های ایرانی خواهد بود.

آبان ماه امسال قطر میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال است با توجه به نزدیکی کیش به این کشور استفاده از این فرصت از بهمن ماه سال ۱۳۹۹ در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته و در این راستا مقرر شده ۵۲۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های ورزشی جزیره کیش از جلمه استانداردسازی ۲ زمین چمن و احداث سه زمین دیگر تا مرداد ماه امسال هزینه شود.

همچنین این جزیره برای بهره گیری از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دارای ظرفیت هایی همچون ۵۲ هتل با ۱۹ هزار تخت، یک فرودگاه بین المللی با ظرفیت پذیرش حدود ۲ میلیون مسافر در سال، بندرگاه به وسعت ۱۱۰ هکتار با امکان ارایه خدمات مختلف مسافری و باری با اسکله با ظرفیت پذیرش شناورهای ۱۲ هزار تنی است.

فاصله جزیره کیش تا قطر ۲۷۰ کیلومتر کیلومتر است که مدت زمان مسافرت از این جزیره به دوحه با هواپیما حدود ۴۰ دقیقه و با کشتی پنج تا ۶ ساعت است. جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

 فاصله دریایی کیش تا قطر

ویزای جام جهانی قطر برای ایرانیان

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt