ممنوعیت پرواز شرکت های هواپیمایی روسی در اروپا و کانادا

ممنوعیت پرواز شرکت های هواپیمایی روسی در اروپا و کانادا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 09 اسفند ، 1400

ممنوعیت پرواز شرکت های هواپیمایی روسی در اروپا و کانادا

ممنوعیت پرواز شرکت های هواپیمایی روسی در اروپا و کانادا با اعلام اتحادیه اروپا و دولت کانادا

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

کشورهای اتحادیه اروپا در روزهای اخیر ممنوعیت ورود هواپیماهای روسی را در حریم هوایی خود اعلام کرده اند. بریتانیا همچنین خطوط هوایی روسیه را از فرود در فرودگاه های خود یا عبور از حریم هوایی خود منع کرده است.
کانادا نیز روز یکشنبه اعلام کرد که حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای روسی بست و فوراً اقدام کرد. سخنگوی وزیر حمل و نقل کانادا گفت هیچ پرواز مستقیمی بین روسیه و کانادا وجود ندارد.

تحریم پرواز ایرلاین های روسی در اروپا

عدم پرواز ایرلاین های روسی در کشورهای اتحادیه اروپا

به گفته مقامات آمریکایی، ایالات متحده در حال بررسی اقدامات مشابه است، اما هنوز تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده است. اتحادیه اروپا همچنین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه را تحریم کرده است.
این گام‌ها روی هم به سخت‌ترین موضعی که اتحادیه اروپا علیه یک کشور اتخاذ کرده است، منعکس‌کننده وحشت و خشم اتحادیه از حمله پوتین به اوکراین است که روز پنجشنبه آغاز شد.
فون در لاین در سخنرانی خود گفت: «در حالی که جنگ در اوکراین ادامه دارد و اوکراینی‌ها شجاعانه برای کشورشان می‌جنگند، اتحادیه اروپا یک بار دیگر حمایت خود از اوکراین و تحریم‌ها علیه متجاوز روسیه پوتین را افزایش می‌دهد».

این اقدام، آنچه را که از قبل عملاً تا حد زیادی وجود داشت، با بسیاری از 27 کشور اتحادیه اروپا که به طور جداگانه اعلام کردند حریم هوایی خود را برای پروازهای روسیه بسته بودند، تثبیت کرد. علاوه بر این، مقامات سوئد، دانمارک، بلژیک، فرانسه، اسپانیا، هلند، ایتالیا، اتریش و ایسلند به طور جداگانه اقداماتی را اعلام کردند که پیشتر از روسیه جدا می شوند. این محدودیت های مشابهی از بریتانیا، لهستان، رومانی، فنلاند، جمهوری چک، بلغارستان، آلمان، لتونی، لیتوانی و استونی را دنبال می کند.

نشست اعضای اتحادیه اروپا

اعلام توقف پرواز های روسی در اروپا


حرکت های ملت ها حتی بیشتر فشار بر روسیه را تحت فشار قرار می دهند، کشورهای با هم متحد شدند تا تحریم های گسترده ای را در روسیه و نخبگان خود تحمیل کنند. ممنوعیت به معنی هواپیمای روسی نمی تواند پرواز کند و یا در زمین آن کشور فرود بیایند. 

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt