ویزای قطر جام جهانی برای ایرانیان

ویزای قطر جام جهانی برای ایرانیان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 04 دی ، 1401

ویزای قطر جام جهانی برای ایرانیان

جام جهانی فوتبال از 21 نوامبر تا 18 دسامبر 2022 در قطر برگزار می شود و خیلی ها به دنبال این هستند که برای اخذ ویزای قطر جام جهانی 2022 چه مراحلی را می بایست طی کنند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

ویزای قطر برای ایرانیان 2022

قطر یک کشور عربی واقع در جنوب غربی آسیا است. این مرزها را با عربستان سعودی تقسیم می کند و طرف دیگر مرز کشور خلیج فارس است. 1.8 میلیون جمعیت در قطر با بیش از 1.5 میلیون نفر از این مهاجرین وجود دارد. قطر یک بار یک مستعمره بریتانیا بود که تا اوایل قرن بیستم آغاز شد. این کشور در سال 1971 استقلال را به دست آورد. همانطور که میدانید جام جهانی فوتبال از 21 نوامبر تا 18 دسامبر 2022 در قطر برگزار می شود و خیلی ها به دنبال این هستند که برای اخذ ویزای قطر جام جهانی 2022 چه مراحلی را می بایست طی کنند.

جالب است بدانید بر اساس پیش‌بینی‌ها1.5 میلیون گردشگر از دنیا به این کشور برای تماشای مسابقات سفر می‌کنند. از این رو، مسئولین قطر امکانات رفاهی کشور را افزایش داده و شرایط را برای پذیرش علاقه‌مندان و مسافران فراهم آورند. جالب است بدانید که 80 کشور نیازی به اخذ ویزای قطر ندارند و در این میان متاسفانه ایران جایگاهی ندارد.

نماد جام جهانی قطر

حال و هوای جام جهانی در قطر

انواع ویزای قطر

قطر نیز دارای انواع مختلفی از ویزا است و برای دریافت آن ابتدا باید هدف خود را از سفر مشخص نمایید تا بتوانید  با توجه به آن، درخواست خود را ارائه دهید

ویزای توریستی
ویزای تحصیلی
ویزای کار و تجارت
ویزای ترانزیت


در این بین اگر برای حضور در جام‌جهانی 2022 اقدام به دریافت ویزا می‌کنید، باید ویزای توریستی این کشور را درخواست دهید. 

سفر به قطر با قطر ایرویز

سفر به قطر برای جام جهانی با قطر ایرویز

نحوه اخذ ویزای قطر برای جام جهانی 2022

1. دریافت ویزای قطر از طریق آژانس‌های هواپیمایی الفبای سفر: با به همراه داشتن پاسپورت، چک ضمانت برگشت و هزینه ویزا می توانید به آژانس مسافرتی الفبای سفر که مجری مستقیم تور قطر نیز می باشد مراجعه نمایید و بدون دغدغه عازم این کشور شوید.

دریافت ویزای قطر از طریق VFS Global: وی اف اس گلوبال در واقع یک شرکت خصوصی است که مراحل دریافت مدارک و تشخیص هویت را برای سفارت‌خانه‌ها انجام می‌دهد. در ایران نیز چند سفارت‌خانه کارهای خود را به این شرکت محول کرده‌اند که قطر یکی از آن‌هاست.  شما باید مدارک خود شامل تصویر بلیط رفت‌وبرگشت، رسید رزرو هتل و پرینت حساب بانکی خود را به این شرکت تحویل دهید و منتظر دریافت ویزا بمانید.

دریافت ویزای فرودگاهی: با ارائه بلیط رفت‌وبرگشت هواپیما، رسید رزرو هتل و به همراه داشتن 30دلار در فرودگاه قطر صادر می شود. در فرودگاه قطر به مسافر داده می‌شود.

⚽ با تور جام جهانی قطرالفبای سفر هیجان مسابقات جذاب فوتبال را تجربه کنید

مدارک جهت اخذ ویزا 

برای اخذ ویزای قطر باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

تصویر کارت واکسیناسیون(۱۴ روز از دوز دوم گذشته باشد) 
تصویر پاسپورت
واچر هتل 
بلیط پرواز 
تست PCR (۷۲ ساعت قبل ورود) برای کسانی که دو دوز به غیر از فایزر ، مدرنا و آسترازانکا زده باشند ؛ تست مثبت آنتی بادی سرولوژی هم ضروری است 
۷۲ ساعت قبل سفر باید کلیه مدارک در سایت احتراز قطر آپلود شود تا مجوز ورود به قطر صادر شود 
برای مسافرت های خارج گروه همراه داشتن معادل ۱۵۰۰ دلار وجه نقد ضروری است

پاسپورت و ویزای قطر

پاسپورت قطر

نکته در خصوص سفر به قطر

مسافرانی که ( افراد ۱۲ ساله و بالاتر) توسط واکسن مورد تایید وزارت صحت قطر یا واکسن مشروط تایید شده واکسینه شده باشند و ۱۴ روز از دوز دوم دریافت واکسن آنها هم گذشته باشد. پس از ورود به کشور به مدت دو روز در قرنطینه هتل قرار می گیرند . کودکان ۱۱ سال به پایین همراه با یک یا هر دو از والدین/اعضای خانواده که به طور کامل واکسینه شده اند حق ورود به قطر دارند .
انجام آزمایش پی سی آر منفی ۷۲ ساعت قبل از ورود به قطر (همه گروه های سنی) ضروری است . مسافرانی که دارای واکسن تایید شده مشروط مثل سینوفارم هستند باید قبل از رسیدن به قطر آزمایش آنتی‌بادی سرولوژیکی انجام دهند و پاسخ مثبت را همراه داشته باشند . اگر مسافر نتواند این آزمایش را در کشور مبدا انجام دهد، مسافر باید به مدت ۷ روز در هتل قرنطینه شود .
پس از ورود :انجام آزمایش پی سی آر در هتل قرنطینه (همه گروه های سنی) ضروری است . قطر تور خدمات پکیج ۲ شب قرنطینه را دارد .

مدت اعتبار ویزای توریستی قطر

ویزای توریستی قطر به صورت 3 ماهه صادر می‌گردد. اما تنها یک ماه می‌توان در این کشور ماند. توجه کنید که باید قبل از تمام شدن مدت اعتبار ویزا از قطر خارج شوید تا مشکلی ایجاد نشود. همچنین لازم به ذکر است که ویزای توریستی قابل تمدید نیست.

سفارت قطر در تهران
آدرس سفارت قطر: تهران، بزرگراه آفریقا، خیابان گل‌آذین، پلاک ۴
شماره تلفن:  ۲۲۰۵۱۲۵۵ - .021
ساعت کاری: روزهای یک‌شنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 12:00

ورزشگاه های جام جهانی قطر

آشنایی با ورزشگاه الخلیفه میزبان دیدار ایران و انگلستان

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt