استادیوم الثمامه میزبان بازی ایران و آمریکا

استادیوم الثمامه میزبان بازی ایران و آمریکا

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 04 دی ، 1401

استادیوم الثمامه میزبان بازی ایران و آمریکا

ورزشگاه الثمامه یکی از ورزشگاه های تازه ساخته شده برای جام جهانی فوتبال 2022 در قطر است که میزبان بازی ایران و آمریکا می باشد همراه ما باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

استادیوم الثمامه در دوحه که توسط معمار قطری ابراهیم م جیده طراحی شده و بر اساس کلاه گاهفیا طراحی شده است، پیش از جام جهانی فوتبال 2022 افتتاح شده است. ورزشگاه 40 هزار نفری در جنوب دوحه ششمین مکان آماده مسابقاتی است که قبل از جام جهانی که قرار است سال آینده در قطر برگزار شود، تکمیل می شود. این استادیوم که به نام استادیوم الثومه از روی درختی که در محلی یافت می شود، نامگذاری شده است، شکل دایره ای مشخصی دارد. این توسط Jaidah، که معمار ارشد دفتر مهندسی عرب است، طراحی شده است تا شبیه یک گاهفیا باشد، یک کلاه سنتی بافته شده توسط مردان در سراسر خاورمیانه.

نمایی از استادیوم الثمامه

نمایی از استادیوم الثمامه

تاریخچه و شرح استادیوم الثمامه

ورزشگاه الثمامه یکی از ورزشگاه های تازه ساخته شده برای جام جهانی فوتبال 2022 در قطر است.
ساخت این ورزشگاه در سال 2017 آغاز شد و بیش از چهار سال طول کشید. ورزشگاه الثومه به طور رسمی در 22 اکتبر 2021 با چهل و نهمین فینال امیر کاپ بین السد و الریان (1-1) افتتاح شد.
طراحی دایره‌ای استادیوم از گافیا الهام گرفته شده است، کلاه بافته شده سنتی که معمولاً مردان در سراسر خاورمیانه از آن استفاده می‌کنند.
در طول جام جهانی، ورزشگاه الثومه میزبان پنج بازی دور اول گروهی، یک بازی مرحله یک شانزدهم نهایی و یک بازی مرحله یک چهارم نهایی خواهد بود. این ورزشگاه همچنین یکی از مکان های بازی جام عرب 2021 است.

پس از جام جهانی، با حذف ردیف بالا، ظرفیت به 20000 صندل ی کاهش می یابد.

آشنایی با ورزشگاه احمد بن علی
آشنایی با استادیوم الخلیفه میزبان دیدار ایران و انگلیس

ظرفیت استادیوم الثمامه

استادیوم الثومه واقع در 12 کیلومتری جنوب دوحه، 40000 نفر گنجایش دارد و میزبان مسابقات جام جهانی سال آینده تا مرحله یک چهارم نهایی خواهد بود. این استادیوم به دنبال استادیوم‌های خلیفه بین‌المللی، الجنوب، شهر آموزش، احمد بن علی و آل بیت است که قبلا افتتاح شده‌اند و تنها دو مکان دیگر جام جهانی باقی مانده است.
جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، گفت: قطر همچنان دنیای فوتبال را شگفت زده می کند و تا زمانی که پرده جام جهانی فوتبال بسته نشود، متوقف نخواهد شد. استادیوم الثومه یکی دیگر از آثار هنری است و اهمیت زیادی برای کشور و منطقه دارد. من نمی توانم منتظر باشم تا چند هفته دیگر اولین تورنمنت فوتبال پان عرب فیفا در اینجا برگزار شود و تنها یک سال دیگر شاهد اولین جام جهانی فیفا در خاورمیانه باشم.
این استادیوم جنبه های جالب بسیاری دارد، از جمله حضور انقلابی فناوری خنک کننده پیشرفته. نمای استادیوم الثومه که توسط معمار قطری ابراهیم م جیده طراحی شده است، شبیه «گاهفیا» است - کلاه سنتی مردان و پسران در منطقه عرب.

چگونه به ورزشگاه الثومه برویم

ورزشگاه الثومه در جنوب دوحه و در حدود 7 کیلومتری جنوب مرکز دوحه (منطقه سوق واقف) واقع شده است.
استادیوم به ایستگاه مترو نزدیک نیست، بنابراین یا از تاکسی یا اتوبوس محلی استفاده کنید (یا از ترتیبات ویژه شاتل برای این رویداد استفاده کنید). اگر سوار اتوبوس می شوید، اتوبوس شماره 10 را از ایستگاه اتوبوس الغانیم در نزدیکی سوق واقف بگیرید. ورزشگاه تقریباً در انتهای خط در ایستگاه اتوبوس 7 الثومه قرار دارد.
از استادیوم های جام جهانی 2022، ورزشگاه الثومه یکی از نزدیکی های فرودگاه بین المللی حمد است.

خبر درجه یک : با تور جام جهانی قطر الفبای سفر با بهترین قیمت مسافر و تماشاچی بازی های ایران شوید.

امکانات استادیوم الثمامه

ورزشگاه الثمامه ششمین مکانی است که به طور رسمی در طول آماده سازی برای جام جهانی 2022 ارائه می شود. این ساختمان در یکی از بهترین مکان‌های ممکن در جنوب دوحه ساخته می‌شود و دسترسی عالی به جاده و حمل‌ونقل عمومی را فراهم می‌کند و همچنین تنها 5 کیلومتر با فرودگاه اصلی شهر فاصله دارد.

ورزشگاه جدید الثمامه دارای فرم بیرونی صاف و ساده خواهد بود که با روکش سفید پوشانده شده است. با این حال، این روکش دارای دهانه هایی خواهد بود که الگوی پیچیده و خیره کننده ای را ایجاد می کند، که شبیه گاهفیه، سرپوش سنتی عربی است که پسران و مردان می پوشند. این اولین استادیوم قطری است که عمدتاً توسط معماران محلی به رهبری ابراهیم ام جیده و با همکاری غول های جهانی هیریم طراحی شده است.
انتظار می‌رود که فن‌آوری‌های خنک‌کننده فوق‌العاده‌ای را ارائه دهد که می‌تواند دمای داخل را در طول مسابقات فیفا به 18 درجه کاهش دهد. پس از آن، حجم ساختمان کاهش نمی یابد، اما ظرفیت آن به نصف کاهش می یابد. بیشتر رینگ بالایی به کشورهای در حال توسعه سفر می کند، در حالی که به جای آن یک پاسیو زیبا با هتل بوتیک ایجاد می شود.
با توجه به موقعیت فوق العاده خود، این استادیوم همچنین به قلب یک محوطه تفریحی و ورزشی تبدیل خواهد شد، از جمله 8 زمین فوتبال و امکانات برای چندین رشته ورزشی دیگر.

ورزشگاه الثمامه قطر

نمای هوایی از استادیوم الثمامه

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt