تابلو مونالیزا و راز و اسرار ناگفته آن

تابلو مونالیزا و راز و اسرار ناگفته آن

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 03 مهر ، 1400

تابلو مونالیزا کجاست【رازها و اسرار ناگفته از این اثر】

تابلو مونالیزا در کجاست؟ خود شخصیت مونالیزا کیست و چه رازهایی در آن نهفته است؟ در این بخش اهمین و اسرار پنهان تابلو مونالیزا را بخوانید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

تابلو مونالیزا کجاست

به نظر شما مونالیزا شخصیتی واقعی است یا افسانه ای؟ در این بخش می خواهیم با اسرار و حقایق ناگفته این اثر زیبا و مشهور شما را آشنا کنیم . قطعا افرادی که تور اروپا خریداری می کنند یکی از مقاصدشان پاریس است که در آنجا بعذ از تماشای برج ایفل به تماشای تابلو مونالیزا در موزه لوور مینشینند. این نقاشی در لوور ، در اتاقی به اندازه یک آمفی تئاتر قرار دارد. همیشه مملو از جمعیت است. و از یه حدی نمی توانید به آن نزدیک شوید

حال چه مسافر تور این شهر باشید چه کنجکاو و علاقه مند قصد داریم به رمزگشایی تابلو مونالیزا بپردازیم پس همراه ما باشید.

مونالیزا در موزه لوور

بازدیدکنندگان موزه لوور از مونالیزا

اما قبل از شروع به خواندن این مطلب ، با خود فکر کنید ؛ آیا تا به حال چیزی در مورد تاریخچه مونالیزا یا آثار هنری دیگر به شما آموخته شده است؟ اگر نه ، احتمالاً دلیل عدم علاقه شما به آن است. هنر فقط مربوط به قلم مو نیست - این شیوه ای است که مردم داستان می گویند ، احساسات را نشان می دهند. شیوه ای که هنرمند می اندیشد ، نفس می کشد ، می بیند و تصور می کند. من دو پروژه هنری بر اساس مونالیزا انجام داده ام و با نگاهی به گذشته ، هرگز فکر نمی کردم که این چیزی بیشتر از یک نقاشی قدیمی باشد.
اما ، مونالیزا با اسرار بی پایان احاطه شده است ("بی پایان" زیرا ما هنوز هر روز بیشتر و بیشتر در مورد این نقاشی کشف می کنیم!). منظور این است که تقریباً همه چیز در مورد این پرتره دارای نوعی معنا در پشت آن است.
فقط خودتان را در حال نقاشی پرتره تصور کنید. آیا می توانید پس زمینه را آنقدر متفکرانه نقاشی کنید که پل ها و مناظر را از چندین مکان مختلف که در آن رفته اید ترسیم کنید یا فقط چند درخت بکشید و آن را روزی صدا کنید؟ چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد این قطعه وجود دارد ، اما به نظر میرسد شروع با چیزهایی که هرگز در مورد آنها فکر نکرده اید شروع جالب تری از آنچه فکر می کنید است ...

توریستی ترین و زیباترین کشور جهان کدام است؟

تابلو مونالیزا اثر کیست؟

مشهورترین نقاشی جهان، هنوز هم بینشی حیاتی از دوره رنسانس ارائه می دهد. او در سراسر جهان شناخته شده  است و طرفداران از هر گوشه از جهان برای دیدن آن سفر می کنند. روزانه هزاران چشم مشتاق شاهکار محافظت شده داوینچی را تماشا می کنند. 

دلیل معروفیت تابلوی مونالیزا

راز مخوف لبخند تابلو مونالیزا (ژوکوند که همان شخصیت پنهان در نقاشی است) همچنان هم زیر ذره بین هنرمندان قرار دارد و البته این بررسی فقط به اینجا ختم نمی شود بلکه تکنیک های هنرمندانه به کار رفته در خلق چنین اثری توجهات را به خود جلب میکند
اگر مونالیزا بین مردم به خاطر لبخند ژوکوند یا شخصیت پنهان کاراکترش شهرت دارد، در تاریخ نقاشی به خاطر خلق عجیب ترین پرتره هنری و تکنیک های به کار رفته توسط داوینچی معروف است. اما ژوکوند همچنین با داستان 500 ساله اش تا به امروز آوازه ای جهانی یافته است. هیچ تابلویی در تاریخ زیر ذره بین همگانی نبوده است. اگر عازم سفر خارجی یا داخلی هستید، بلیط چارتر هواپیما را فراموش نکنید.

موزه لوور و شوخی کاربران فضای اجتماعی با تابلو مونالیزا

شوخی کاربران با تابلو مونالیزا در کرونا

چند نکته جالب درباره تابلو مونالیزا 

  1. عنوان ایتالیایی به "بانوی من" یا "خانم لیزا" ترجمه می شود.
  2. اکثر مردم بر این باورند که لئوناردو لیزا دل جیوکوندو را به عنوان الگوی پرتره برای همسر تاجر ثروتمند ابریشم فلورانس ، فرانچسکو دل جیکوندو ، نقاشی کرده است. 
  3. برخی گمانه زنی می کنند که لئوناردو خود مدل مونالیزا است ، اما در نسخه ای "زنانه" یا "درگ" از خودش.
  4. سالهایی که لئوناردو آن را نقاشی کرد به طور وسیع 1503-1506 پیشنهاد می شود. با این حال ، بسیاری معتقدند که او در سال 1513 شروع به کار کرد ، اما پس از چهار سال کار ، آن را ناتمام گذاشت.
  5. برخی دیگر معتقدند ویژگی های نقاشی ، از نظر جزئیات و سبک ، آخرین سالهای لئوناردو است.
  6. این مثالها ، برای من ، یک مثال بزرگ از این است که چرا هنر بسیار مهم و جالب است. افرادی که هرگز لئوناردو داوینچی را نشناخته اند ، می توانند تشخیص دهند که در تاریخ چه زمانی نقاشی شده است ، چه زمانی در زندگی او نقاشی شده است - همه به این دلیل که الگوهای بیان خود او چقدر واضح است.

هزینه های سفر به پاریس

    امضا تابلو مونالیزا و دیگر حقایق آن

    مونالیزا ، مانند بقیه نقاشی های داوینچی ، هرگز امضا یا تاریخ گذاری نشد. وقتی صحبت از هویت مونالیزا مرموز به میان می آید ، این نظریه جورجیو واساری است که رسمی ترین آن محسوب می شود. 'مونا' از اصطلاح ایتالیایی 'مونا' به معنای 'خانم' گرفته شده است و نشان می دهد که خانم لیزا، لیزا ژردینینی ، همسر فرانچسکو دل جیوکوندو بوده است. اعتقاد عموم بر این است که جیکوندو ، تاجر پارچه و ابریشم ، نقاشی همسرش را سفارش داده اما هرگز آن را دریافت نکرده است. با این حال ، یک شک و تردید گسترده این نظریه را احاطه کرده است. بسیاری در صحت داستان مشکوک هستند و هنوز در جستجوی هویت واقعی مونالیزا هستند. روبرتو زاپری ، مورخ ایتالیایی ، جورجیو وازاری را متهم به ابداع این ادعا کرد و مونالیزا در واقع پرتره ای از پاسفیکا براندانی است. براندانی معشوقه جولیانو د مدیچی ، پسر لورنزو د مدیچی بود.

    هویت مونالیزا همچنان بحثی متحرک در بین مورخان هنر است و حتی ریشه برخی نظریه های دور از ذهن تبدیل شده است. برخی از خلاقانه ترین ادعاها نشان می دهد که مونالیزا روسپی است ، مادر داوینچی یا حتی یک مرد (شاگرد لئوناردو ، سالای). دیگران متقاعد شده اند که مونالیزا پرتره ای از دوشس فورلی قرن پانزدهم ، کاترین اسفورزا است. حتی تلاش شده است تا چهره لیزا گراردینی از جمجمه وی بازسازی شود و سپس بر روی پرتره داوینچی قرار گیرد. اگرچه این تلاش ها ناموفق بود ، لیزا گراردینی هنوز به طور رسمی به عنوان مونالیزا شناخته شد.

    فاصله ایران تا فرانسه چقدر است؟

    مثلث طلایی تابلوی مونالیزا

    ریاضی و مخصوصا مثلثات نقش مهمی در این اثر داوینچی دارد. اهمیت آن به شکلی است که خود لئوناردو داوینچی گفته اجازه ندهید کسی که ریاضیدان نیست آثارم را بخواند.طراحی تناسبات انسانی او به خوبی تاثیر تناسبات ریاضی را آشکار می کند.  داوینچی از مثلث طلایی به عنوان بهترین نوع تناسبات برای هر دو تابلو بهره گرفته است.

    مثلثات در تابلو مونالیزا

    مثلث طلایی چهره مونالیزا

    دیگر اسرار و رازهای تابلوی مونالیزا

    1. مونالیزا در سال 1530 توسط فرانسیس اول ، پادشاه فرانسه ، برای مشاهده توسط طبقه بالا خریداری شد.
    2. مونالیزا با رنگ روغن روی تخته چوب صنوبر نقاشی شده و ابعاد آن 30 در ارتفاع 20 در عرض است.
    3. اگرچه مونالیزا در حال حاضر در موزه لوور فرانسه زندگی می کند ، اما نقاشی هرگز بیمه نشده است زیرا گران قیمت تلقی می شود.
    4. علیرغم بیمه نبودن ، نقاشی یک بار در سال 1911 توسط یکی از کارکنان لوور ، وینچنزو پروجیا که نقاشی را زیر لباس خود حمل می کرد ، به سرقت رفت. این نقاشی تا سال 1913 بازگردانده نشد ، دو سال بعد که وینچنزو سعی کرد تابلو را در فلورانس بفروشد!
    5. دزدیده شدن تابلو مونالیزا اینگونه بود که به طرز شگفت انگیزی ، پروجیا تنها به دلیل سرقت مونالیزا به حبس کوتاه مدت محکوم شد ، زیرا او این جنایت را به عنوان یک جنایت "میهنی" برای ایتالیا ادعا کرد.
    6. اکنون ، بیش از 6 میلیون نفر سالانه از مونالیزا در لوور پاریس ، فرانسه دیدن می کنند.
    7. اگر با دقت به پیشانی مونالیزا نگاه کنید ، متوجه می شوید که ابرو ندارد. نه ، این یک اشتباه داوینچی نبود ، در واقع به دلیل خرابی در طول زمان و ترمیم کننده های بیش از حد بود. با استفاده از فناوری امروزی ، یک اسکنر مگاپیکسلی نیاز به مشاهده ابروهایی دارد که داوینچی در ابتدا شامل آن بود.
    8. مونالیزا در حال حاضر پشت شیشه های ضد گلوله نشسته است که در نتیجه موارد متعددی از جمله سنگ ، اسید و حتی لیوان قهوه به سمت آن پرتاب شده است!
    9. این شیشه ضد گلوله پس از نمایش در موزه ملی توکیو و جذب بیش از 2 میلیون بازدید کننده در سال 1974 توسط ژاپن به عنوان هدیه اهدا شد.
    10. این نقاشی به همان اندازه مشهور است زیرا تکنیک جدید انقلابی کشف شده توسط لئوناردو داوینچی را به نمایش می گذارد. این تکنیک Sfumato نامیده می شود و به عنوان "ترکیب نور و سایه" تعریف می شود.
    11. معروف ترین اثر هنری مارسل دوشامپ تا به امروز یک کارت پستال با تصویری از مونالیزا است که روی آن سبیل و بز بز کشیده است.

    محل قرارگیری تابلو مونالیزا در موزه لوور

    قرارگیری تابلو مونالیزا در موزه لوور

    سوالات متداول

    مونالیزا چه ویژگی خاصی دارد؟
    تکنیک های هنری منحصر به فرد
    برخلاف برخی آثار هنری قرن شانزدهم ، مونالیزا یک تصویر بسیار واقع گرایانه از یک انسان بسیار واقعی است. آلیچا زلازکو از دانشنامه بریتانیکا دلیل این امر را مهارت لئوناردو با استفاده از قلم مو و استفاده از تکنیک های هنری می داند که در دوران رنسانس جدید و هیجان انگیز بود.

    راز پنهان در مونالیزا چیست؟
    دینا گلدین، ​​استاد دانشگاه براون ، استدلال کرده است که راز در موقعیت پویای ماهیچه های صورت مونالیزا است ، جایی که چشم ذهن ما ناخودآگاه لبخند او را دراز می کند. نتیجه یک پویایی غیر معمول در چهره است که احساسات ظریف و در عین حال قوی را در بیننده نقاشی ایجاد می کند.

    چرا مونالیزا انقدر مهم است؟
    مونالیزا از طریق نگاه فریبنده و لبخند مرموز خود ، از زمانی که برای اولین بار در اوایل قرن 16 نقاشی شد ، مردم را مسحور خود کرده است. مونالیزا که به خاطر شمایل نگاری عجیب و تاریخ منحصر به فرد خود مشهور است ، به یکی از مشهورترین نقاشی های تاریخ هنر تبدیل شده است.

    6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt