برای سفر به ترکیه چه چیزهایی لازم است

برای سفر به ترکیه چه چیزهایی لازم است

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 شهریور ، 1400

برای سفر به ترکیه چه چیزهایی لازم است【 موارد لازم در شرایط کرونا】

برای سفر به ترکیه چه چیزهایی لازم است؟ همچنین شرایط سفر به ترکیه در کرونا چگونه است و پیش از سفر چه مواردی می بایست در اختیار داشت؟ همراه ما باشید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در استانبول ، می توانید سوار کشتی مسافری شوید و در عرض یک ساعت بین اروپا و آسیا حرکت کنید. هر روز ، ناوچه ای از کشتی ها مردم محلی را به تنگه بسفر و بر فراز دریای مرمره منتقل می کنند و در حالی که می روند ، بوق های آوازی به صدا در می آورند. سرویس های صبحگاهی با قایق های ماهیگیری کوچک و کشتی های بزرگ کانتینری ، همگی با گله مرغ های در حال نعره در آبراهه ها مشترک هستند. هنگام غروب آفتاب ، مناره های باریک و گنبدهای بیزانسی شهر قدیم در برابر آسمانی صورتی تیره و تار به نقش برجسته می شوند - این جادویی ترین مکان شهر است. البته ترکیه فقط استانبول نیست بلکه هر شهر آن زیبایی های خود را دارد جادوی سواحل آنتالیا، مارماریس، بدروم و کوش آداسی و حس گرواز در کاپادوکیا همه و همه در این سرزمین ایجاد می شوند. اما برای اینکه در تور ترکیه دچار مشکل نشویم چه چیزهایی برای سفر به ترکیه لازم است؟

لوازم مورد نیاز برای سفر به استانبول

مدارک و لوازم کامل سفر به ترکیه

برای سفر به ترکیه چه مدارکی لازم است؟

برای سفر به ترکیه ویزا لازم نیست اما می بایست پاسپورت دارای حداقل 7 ماه اعتبار باشد. 

در ادامه موارد دیگری هم ذکر شده اند که میتوان گفت برای داشتن اکثر آنها هیچ الزامی وجود ندارد اما بهتر است همراه خود داشته باشید.  

  • واچر رزرو هتل
  • بلیت هواپیما
  • قرارداد خرید تور ترکیه
  • کتابچه راهنمای کشور ترکیه
  • گواهینامه رانندگی بین‌المللی (درصورتی‌که قصد کرایه ماشین در ترکیه را دارید)
  • بیمه‌ مسافرتی

پاسپورت واکسن کرونا
تور ترکیه واکسن کرونا دروغ یا واقعیت
کارت دیجیتال واکسن کرونا برای سفرهای خارجی

وسایل موردنیاز در سفر به ترکیه

قطعا در سفر به ترکیه باتوجه به شهری که قصد سفر را دارید نیازهایتان متفاوت خواهد بود اما در حالت کلی بهتر تست موارد زیر را همراه خود داشته باشید:

• دستمال مرطوب (در زمان سفر مخصوصا با توجه به گسترش ویروس کرونا از این وسیله که علاوه بر تمیز کردن دست و صورت و تمیز کردن وسایل شخصی می توانید استفاده نماید.)
• دارو و جعبه کمک های اولیه (توجه داشته باشید که قوانین ترکیه درمورد ورود دارو به کشور را از قبل مطالعه کنید تا داروهای ممنوعه همراه خود نداشته باشید)
• نخ دندان و مسواک (مسواک مهم‌ترین وسایل نظافت شخصی است که همراه داشتن آن الزامی است)
• ملافه و روبالشی (در برنامه سفر ممکن است شبی را خارج از هتل بگذرانید یا وسواس و حساسیت به ملافه‌های هتل داشته باشید که در این صورت بهتر است از ملافه و بالش‌های مسافرتی خود استفاده کنید.)
• حوله مسافرتی(بااینکه اکثر هتل‌ها حوله در اختیار شما می‌گذارند ولی اگر روی وسایل شخصی خود حساسیت دارید می‌توانید حوله مسافرتی خود که جای کمی می‌گیرد را نیز همراه خود ببرید.)
• پاور بانک لوازم الکترونیکی(با استفاده از پاور بانک می‌توانید انواع گوشی‌های هوشمند را شارژ کنید و اینگونه اگر موبایلتان شارژ نداشت از سفرتان برای یافتن پریز برق نزنید.)
• هدفون(در زمان‌های استراحت در طول سفر و حتی طول مدت پرواز با هواپیما می‌تواند بسیار کاربردی باشد)

وسایل ممنوعه در سفر

وسایل ممنوعه سفر به ترکیه


سفر به ترکیه در شرایط کرونا

الزامات ویژه ورود COVID-19 در ترکیه

روش های اضافی برای حفاظت از سلامت ساکنان و گردشگران در ترکیه در نظر گرفته شده است. برای دریافت مجوز ورود به کشور ، بازدیدکنندگان خارج از کشور ملزم به رعایت قوانین ویژه کروناویروس زیر هستند.

✔️ قبل از ورود فرم ورود مسافر را تکمیل کنید

  1. همه مسافران ورودی بالای 6 سال باید حداقل چهار روز قبل از ورود به ترکیه 'فرم ورود مسافران' را تکمیل کنند. کودکان زیر 6 سال معاف هستند. بازدیدکنندگان باید اطلاعات تماس و آدرس محل اقامت در ترکیه را ارائه دهند.
  2.  فرم ورود به ترکیه' باید به صورت آنلاین تکمیل شود و چند دقیقه طول می کشد. همه مسافران باید قبل از سوار شدن به پرواز به ترکیه و دوباره در هنگام ورود ، آن را ارائه دهند.

الزامات جواب منفی آزمایش COVID-19 برای ترکیه مسافران بالای 12 سال برای ورود به ترکیه باید مدرکی داشته باشند که نتیجه آزمایش کووید -19 منفی را نشان می دهد. یا:

  1. آزمایش PCR در 72 ساعت گذشته انجام شده است
  2. آزمایش سریع آنتی ژن در 48 ساعت گذشته انجام شد

✔️ بیماران واکسینه شده و بهبود یافته معاف هستند اگر بتوانند یکی از موارد زیر را ارائه دهند:

  1. گواهی واکسیناسیون که آخرین دوز را نشان می دهد حداقل 14 روز قبل از ورود داده شد
  2. گواهی پزشکی که نشان دهنده بهبود در 6 ماه گذشته است
  3. مسافران ، به استثنای اتباع انگلستان ، مصر ، سنگاپور و ایران ، در بدو ورود تحت آزمایش PCR قرار می گیرند. این مسافران پس از گرفتن نمونه های آزمایشی قادر به ادامه سفر خواهند بود. با این حال ، اگر نتایج آزمایش مثبت باشد ، مطابق دستورالعمل COVID-19 وزارت بهداشت درمان می شود.

لوازم مورد نیاز سفر به ترکیه در کرونا

ماسک و سایر لوازم مورد نیاز سفر به ترکیه در کرونا

✔️ قوانین ورود به ترکیه از کشورهای دارای ریسک بالا

  1. مسافرانی که در 14 روز گذشته در افغانستان ، بنگلادش ، برزیل ، آفریقای جنوبی یا سریلانکا بوده اند ، باید تست PCR منفی را که بیش از 72 ساعت قبل از ورود گرفته شده است ، ارائه دهند. علاوه بر این ، آنها باید در مکانهای تعیین شده قرنطینه شوند.
  2. مسافرانی که از انگلستان ، ایران ، مصر و سنگاپور وارد ترکیه می شوند باید نتیجه آزمایش منفی PCR را در 72 ساعت گذشته قبل از ورود به ترکیه ارائه دهند.
  3. شهروندان مجارستانی ، صربستانی و ترک با گواهی واکسیناسیون مبنی بر واکسیناسیون در کشور خود می توانند بدون آزمایش PCR وارد شوند. شهروندان صربستانی و ترک زیر 18 سال همراه شهروندان صربستان یا ترکیه با گواهی واکسیناسیون COVID-19 نیز معاف هستند.

✔️ قوانین قرنطینه ترکیه

مسافرانی که از کشورهایی که دارای ریسک بالا هستند ، می آیند یا در 14 روز گذشته به کشورهای پرخطر رفته اند ، باید در ترکیه قرنطینه کنند:

  1. افغانستان ، بنگلادش ، برزیل ، آفریقای جنوبی یا قرنطینه سریلانکا به مدت 14 روز ،
  2. قرنطینه در مراکز اقامتی که توسط دولت ترکیه تعیین شده است انجام می شود.
  3. همانطور که در بالا ذکر شد ، آزمایش های PCR بر روی نمونه ای تصادفی از مسافران هنگام ورود انجام می شود. در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش ، با آنها تماس گرفته می شود و دستور قرنطینه 14 روزه داده می شود.

✔️ سایر شرایط ورود برای ورود به ترکیه

  1. هنگام ورود به ترکیه ، مسافران و خدمه هواپیمایی تحت یک چک پزشکی کوتاه از جمله کنترل دما قرار می گیرند. افرادی که هیچ علامتی از خود نشان نمی دهند می توانند به سفر خود ادامه دهند.
  2. بازدیدکنندگانی که تست کرونای آنها مثبت است ، در یک مرکز درمانی که توسط مقامات ترکیه تعیین شده است و یا در یک مرکز درمانی خصوصی به انتخاب مسافر تحت درمان قرار می گیرند.


در ترکیه چه اقدامات ایمنی برای حفاظت از مردم در نظر گرفته شده است؟

علاوه بر محدودیت های سفر COVID-19 ، دولت ترکیه اقدامات متعدد ایمنی عمومی را برای محافظت از مردم در نظر گرفته است.

دولت برای جلوگیری از ورود مسافرانی که تهدیدی برای مردم برای ورود به کشور محسوب می شوند ، افرادی را که درخواست ویزای الکترونیکی و ویزا دارند با بررسی سوابق سابقه کیفری بررسی می کند. با این حال ، این امر بر مسافران دارای سوابق جزئی تأثیر نمی گذارد و هدف آن محدود کردن فعالیت های تروریستی و خطر فعالیت های جنایی خشونت آمیز یا خطرناک است.

غربالگری کارکنان هتل در ترکیه

غربالگری کارکنان هتل در ترکیه

بروزرسانی قوانین قرنطینه COVID-19 در ترکیه

در 1 ژوئیه 2021 ، منع رفت و آمد ملی لغو شد. در حال حاضر مشاغل قادرند در ساعات عادی کار کنند.

سایر محدودیت ها در آخرین به روزرسانی:

حمام ها و آبگرم های ترکی می توانند به طور معمول باز شوند
رستوران ها و بارها می توانند با تمام ظرفیت کار کنند (اقدامات ایمنی اعمال می شود)
کنسرت و جشنواره با ماسک و فاصله اجتماعی مجاز است
مراسم عروسی با 1 نفر در هر 6 متر مربع

مسافرانی که علائم را تجربه می کنند باید منزوی شوند و فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشند.

مدارک لازم سفر به ترکیه برای واکسن

در حال حاضر در هیچ کدام از شهرهای ترکیه امکان تزریق واکسن برای مسافران وجود ندارد و اینگونه چیزی به اسم تور استانبول واکسن کرونا و یا سایر شهرها وجود ندارد و تنها لازمه فقط این است که شما اقامت ترکیه داشته باشید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt