قوانین جزیره کیش برای مسافران و ساکنین

قوانین جزیره کیش برای مسافران و ساکنین

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 14 شهریور ، 1400

قوانین جزیره کیش برای مسافران و ساکنین【راهنمای جامع و کامل】

قوانین جزیره کیش برای مسافران و ساکنین مخصوصا قوانین رانندگی، اقامت و بازدید از مراکز توریستی را در این بخش مطالعه کنید زیرا در غیر این صورت در سفر به مشکل برخواهید خورد

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

قوانین جزیره کیش

کیش به عنوان محبوب ترین و در عین حال جذاب ترین اهداف گردشگری ایران و مهمترین هدف گردشگری داخلی و خارجی در جنوب ایران شمرده می شود. جزیره کیش یکی از زیباترین جزایر است که در قطب نما آبهای خلیج فارس واقع شده و یکی از جاذبه های گردشگری استان هرمزگان واقع در جنوب ایران است.
این جزیره یکی از امن ترین شهرهای ایران و احتمالاً جهان است. سطح کیفی امکانات عمومی در کیش به حدی بالاست که بسیاری از کسانی که در کیش زندگی می کنند پشیمان هستند که نمی توانند به طور دائم در آنجا زندگی کنند. جزیره کیش یکی از مراکز گردشگری ایران است و چهارمین مقصد گردشگری در جنوب غرب آسیا است و در طول سال پذیرای بیش از یک میلیون گردشگر ایرانی و خارجی است. وجود جاذبه های گردشگری و مکانهای زیبا در کیش و مکانهای شگفت انگیز برای گشت و گذار و مناظر زیبای دریای هرمز از دلایل علاقه گردشگران تور کیش به بازدید از این مکان است. وضعیت منطقه آزاد بودن جزیره باعث شد که مراکز خرید آن یکی از جاذبه های گردشگری جزیره باشد.

نمایی دیدنی از جزیره کیش

نمایی از جزیره زیبای کیش

قوانین و مقررات کیش

اکنون کیش به خاص ترین و یکی از سالم ترین مناطق ایران تبدیل شده است که این نتیجه ی قوانین جزیره کیش می باشد که در ادامه قصد داریم به آن ها اشاره داشته باشیم تا در سفرتان با مشکلی مواجه نشوید.

قوانین کیش برای مسافرانی که قصد سفر به این جزیره را دارند مهم است. قبل از سفر ، باید بدانید چه قوانین و مقرراتی در این جزیره برای مسافران یا افرادی که در زندگی شما ایجاد می کند وجود دارد. دانستن این موضوع به شما کمک می کند تا راحت تر و بهتر سفر کنید. اما گاهی اوقات این قوانین آنقدر عجیب هستند که بهتر از آن است که شما می دانید. جالب است بدانید که قوانین و مقررات در این جزیره بسیار سختگیرانه است. می توان گفت جزیره کیش یکی از قانونمندترین شهرهای ایران است که از همه قوانین تبعیت می کند.

اولین گزینه قوانین و مقررات رانندگی در کیش است. این قوانین بسیار سختگیرانه است و یکی از مهمترین قوانینی است که توسط بسیاری از ساکنین جزیره کیش رعایت می شود.

 یکی از قوانین جذابی که می توان رعایت کرد ظاهر کثیف خودرویی است که باید جریمه شود.

قوانین رانندگی در جزیره کیش

 بیایید با برخی از قوانین رانندگی در کیش که بسیار مهم هستند آشنا شویم

  • اگر قصد سفر به جزیره کیش را دارید و می خواهید از خدمات اجاره خودرو در کیش بهره مند شوید ، باید بدانید که بوق زدن در همه جای کیش بدون استثنا ممنوع است.
  • بوق زدن در کیش در تمام نقاط آن ممنوع است
  • رعایت حق تقدم در همه خیابانها و میادین ، ​​در کیش باید قبل از هر میدان یک توقف کامل داشته باشید.
  • کمک در همه زمینه ها ، اگر کمک نکنید جریمه خواهید شد
  • توقف کامل راننده هنگام عبور عابر پیاده از خط
  • یکی از موارد مهمی که در کیش ممنوع است و عکس آن توسط دوربین گرفته می شود دنده عقب است که جریمه سنگینی را متحمل می شود.
  • اگر در کیش خودرو کرایه می کنید ، باید آن را با خود بیاورید تا در صورت توقف پلیس آن را نشان دهد. پرتاب زباله و ته سیگار از خودروها در کیش خوب است، معمولاً حداکثر سرعت 60 کیلومتر در داخل شهر و 80 کیلومتر خارج از آن ، مانند جاده های فرعی است. باید بدانید که اگر در کیش خودرو کرایه کرده اید ، سرعت دوربین ها متوجه سرعت شما می شود و مرکز را مطلع می کند.

مهم ترین و جالب ترین مطالبی که از کیش باید بدانید

بزرگترین جزیره ایران در خیج فارس کدام است؟

داستان کشتی یونانی در جزیره کیش

هزینه های سفر به کیش

قوانین اجاره ماشین در کیش

کرایه ماشین در کیش شرایط سختی نیست ، فقط باید مدارک شناسایی خود را داشته باشید که مهمترین آنها گواهینامه است. سپس باید به عنوان ضمانت و خطرات احتمالی پرداخت کنید. شما همچنین باید یک چک داشته باشید تا مطمئن شوید که ماشین بدون هیچ مشکلی ترمیم شده است. پس از این مراحل ، ماشین مورد نظر خود را انتخاب کرده و تور خود را آغاز کنید. اما به خاطر داشته باشید که مبلغ پرداختی بسته به نوع خودرو ممکن است متفاوت باشد.
برای اجاره ماشین باید هزینه و نوع خودرو را نسبت به تعداد افراد خانواده خود در نظر بگیرید. همچنین اگر قصد دارید مدت زمان بیشتری در کیش بمانید ، اجاره اتومبیل را با قیمت ارزان تری امتحان کنید. به خاطر داشته باشید که این خودرو در دستان شماست و باید تمام الزامات ایمنی را رعایت کنید

  • اگر می خواهید خودرویی در جزیره کیش اجاره کنید ، اصلاً نباید به حرف دلالی گوش دهید و از شرکت های معتبر خودرو کرایه کنید.
  • هنگام رانندگی اتومبیل اجاره ای در کیش ، باید با آن قرارداد داشته باشید. اگر پلیس شما را متوقف کند و مدارک مربوطه را در اختیار نداشته باشید ، باید جریمه سنگینی بپردازید.
  • با سرعت مجاز رانندگی کنید تا نه تنها جریمه سنگینی برای شما در نظر گرفته شود ، بلکه با مرکزی که ماشین را اجاره کرده اید نیز تماس خواهند گرفت.

اجاره ماشین مدل بالا در کیش

رنت ماشین مدل بالا در کیش

قوانین کیش برای اقامت و اماکن توریستی

  • تحویل اتاق در کیش ساعت 14:00 و تخلیه اتاق ساعت 12:00 می باشد
  • کرایه تاکسی در جزیره کیش ثابت است و تاکسی های سفید بسته هستند.
  • ساعت کار مراکز خرید کیش کامل نیست و از 10 صبح تا 2 بعد از ظهر و از 5 عصر تا 10 شب است.
  • چادر زدن در جزیره کیش ممنوع است و شما مجاز به کمپ زدن در برخی نقاط هستید
  • باید توجه داشته باشید که در هیچ کجای جزیره آب آشامیدنی وجود ندارد و باید آب معدنی بنوشید.

قوانین گمرک کیش

  • گردشگران می توانند هر کالایی به ارزش 80 دلار را از جزیره خارج کنند
  • در مورد کالاهای بالای 80 دلار ، آنها باید حقوق گمرکی را پرداخت کنند.
  • برای خروج کالا از طریق گمرک ، باید بلیط پرواز و مدارک هویتی داشته باشید.
  • خروج اقلام عتیقه از جزیره کیش ممنوع است
  • اگر می خواهید خاویار بخرید ، باید آن را آب بندی کنید و نمی توانید بیش از یک کیلوگرم از جزیره خارج کنید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt