فرودگاه های بین المللی ایران کدام هستند

فرودگاه های بین المللی ایران کدام هستند

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 تیر ، 1400

فرودگاه های بین المللی ایران کدام هستند + پروازهای ورودی

فرودگاه های بین المللی ایران کدام هستند؟ بزرگترین فرودگاه ایران کدام است؟ تهران چند فرودگاه دارد؟ این ها سوالاتی هستند که خیلی ها با آن مواجه میشویم. همراه ما باشید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

فرودگاه های ایران

آیا می خواهید در مورد فرودگاه ها و پروازهای بین المللی ایران بیشتر بدانید؟ خوب ، برای شروع ، باید بدانید که بیش از صد فرودگاه در ایران فعالیت می کنند. با این حال ، همه آنها در دسترس عموم هستند. از این گذشته ، حداقل یک فرودگاه در هر استان و حدود 50 فرودگاه با پروازهای برنامه ریزی شده وجود دارد. با آژانس هواپیمایی الفبای سفر برای شناخت فرودگاه های بین المللی ایران همراه باشید.

بزرگترین فرودگاه ایران کدام است؟

تهران (IKA) یا فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) بزرگترین فرودگاهی است که در جنوب تهران ، پایتخت ایران واقع شده است.
آیا می دانید اولین فرودگاه ایران در سالی که قدیمی ترین فرودگاه عملیاتی جهان یعنی دانشگاه کالج پارک افتتاح گردید، ساخته شد؟ فرودگاه مسجدسلیمان توسط انگلیسی هایی تاسیس شد که مدام در جستجوی طلای سیاه و نفت به ایران می آمدند. بیست و دومین کشور با بیشترین فرودگاه در جهان؟ بله ، این ایران است! بیش از 20 شرکت هواپیمایی فقط در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در بیش از 50 مقصد در شهرهای مختلف فعالیت می کنند و بزرگترین آنها هواپیمایی ایران ایر است.

فرودگاه امام خمینی

نمایی از بزرگترین باند فرودگاه ایران

فرودگاه های تهران

فرودگاه امام خمینی 

فرودگاه امام خمینی (ره) و فرودگاه مهرآباد دو فرودگاه اصلی تهران هستند اما هیچ یک از آنها اولین فرودگاه ساخته شده در تهران نبودند. اولین فرودگاه تهران فرودگاه قلعه مرغی (1922) بود که بعداً به یک پایگاه هوایی نظامی تبدیل شد و امروز یک پارک عمومی است.
بزرگترین فرودگاه ایران ، فرودگاه امام خمینی (ره) در فاصله بیش از 30 کیلومتری تهران واقع شده است. اینجا هواپیما کلیه پروازهای بین المللی در تهران را انجام می دهد در حالی که فرودگاه مهرآباد پروازهای داخلی را انجام می دهد. IKA که در سال 2007 اجرا شد ، برای اولین بار بر اساس ایده ارائه شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری بین المللی (ICAO) ساخته شد تا به عنوان فرودگاه ترانزیتی به پروازهای متصل کننده اروپا و آسیا باشد.
این فرودگاه با بیش از 40 مقصد پرواز در سراسر جهان ، هر سال میزبان بیش از 9 میلیون مسافر بوده است. این مرکز دارای دو ترمینال عملیاتی ، ترمینال شماره 1 و ترمینال سلام و یک ترمینال غیرفعال به نام ایران-شهر است که یک پروژه در حال انجام است. با عملکرد هر سه ترمینال ، این فرودگاه می تواند سالانه به 30 میلیون مسافر خدمات ارائه دهد.
از آنجا که IKA بزرگترین فرودگاه ایران است ، بیشترین تعداد هواپیمایی بین المللی و داخلی را در کل کشور دارد. بیش از 40 شرکت هواپیمایی فعال در این فرودگاه فعالیت می کنند. چرا این فرودگاه دارای بالاترین رتبه است؟ به سادگی به دلیل اینکه یکی از فرودگاه های کاملاً مجهز و طراحی شده در کشور است و می توانید هر آنچه را که به عنوان مسافر نیاز دارید در اینجا پیدا کنید.

کاملترین و جالب ترین مطالب الفبای سفر

از مسافت هوایی تعدادی از کشورها تا ایران مطلع شوید

از مسافت هوایی ایران با کشورهای مختلف چه میدانید

7 تا از زیباترین فرودگاه های جهان را بشناسید

فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد که در سال 2007 ساخته شده است ، شلوغ ترین فرودگاه ایران است ، هرچند که فقط برای پروازهای داخلی انجام می شود. این فرودگاه با پیوستن به سازمان هواپیمایی کشوری ایران به ایکائو به یک پایگاه نیروی هوایی تبدیل شد و به دلیل منطقه ای که در آن قرار داشت ، مهرآباد نامگذاری شد. این فرودگاه در ضلع غربی شهر واقع شده است و با تمام وسایل حمل و نقل عمومی در دسترس است.
شش ترمینال عملیاتی و حدود 16 شرکت هواپیمایی سالانه در بیش از 12 میلیون نفر در فرودگاه مهرآباد فعالیت می کنند. بانک ها ، هتل ها ، پارکینگ های بزرگ ، مراکز خرید ، رستوران ها ، کافی شاپ ها و هر چیز دیگری که مسافر به آن نیاز دارد وجود دارد.
به راحتی می توانید از طریق تمام وسایل حمل و نقل عمومی مانند تاکسی ، اتوبوس یا مترو به فرودگاه دسترسی پیدا کنید. و همه خدمات مانند اتاق استراحت CIP ، دسترسی به اینترنت ، مراکز خرید ، هتل ها ، پارکینگ ها ، رستوران ها و کافی شاپ ها وجود دارد.

لیست فرودگاه های بین المللی ایران

همانطور که می دانید ، یک فرودگاه بین المللی ، فرودگاهی است که پروازهای حداقل از یک کشور خارجی را از یا از آن انجام دهد. اما ، چند نفر از آنها در ایران هستند؟ بیش از 20 فرودگاه بین المللی در ایران وجود دارد و در اینجا لیستی از آنها با کدهای IATA  وجود دارد:

فرودگاه سردار جنگل رشت

فرودگاه سردار جنگل رشت

کد فرودگاه های بین المللی

فرودگاه بین المللی اهوازAWZ
فرودگاه بین المللی آیت الله جامی آبادانABD
فرودگاه بین المللی بندرعباسBND
فرودگاه بین المللی بیرجندXBJ
فرودگاه بین المللی بوشهرBUZ
فرودگاه بین المللی دشت نازساریSRY
فرودگاه بین المللی همدانHDM
فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهرانIKA
فرودگاه بین المللی کرمانKER
فرودگاه بین المللی جزیره کیشKIH
فرودگاه بین المللی کنارک چابهارZBR
فرودگاه بین المللی لارستانLRR
فرودگاه بین المللی ماکوIMQ
فرودگاه بین المللی مهرآباد تهرانTHR
فرودگاه بین المللی پارس آباد مغان پارس آبادPFQ
فرودگاه بین المللی پیام کرجPYK
فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویهPGU
فرودگاه بین المللی جزیره قشمGSM
فرودگاه بین المللی قم 
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشتRAS
فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاهKSH
فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهانIFN
فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیرازSYZ
فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهدMHD
فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزدAZD
فرودگاه بین المللی تبریزYBZ
فرودگاه بین المللی ارومیهOMH
فرودگاه بین المللی زاهدان ZAH

کدام فرودگاه ها ویزا را هنگام ورود صادر می کنند؟

اگر شما برای دریافت ویزا هنگام فرود در فرودگاه آماده هستید ، در اینجا اطلاعات مفیدی برای شما آورده شده است:
بر اساس آخرین نسخه راهنمای ورود ایران ویزا ، روند درخواست ویزای 30 روزه ایران و دریافت آن در فرودگاه ها ساده است ، بدون مصاحبه سفارت یا دعوتنامه. اعتبار ویزای ایران هنگام ورود می تواند در برخی موارد به 14 روز بیشتر تمدید شود. همچنین هیچ مهر ایرانی ویزا روی پاسپورت شما وجود نخواهد داشت. شما یک ویزای جداگانه دریافت خواهید کرد تا اگر می خواهید در آینده به ایالات متحده سفر کنید مشکلی ایجاد نمی کند.

فرودگاه در ایران وجود دارد که در حال حاضر هنگام ورود ایران ویزا صادر می کنند:

O فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)
O فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد (مشهد)
O فرودگاه بین المللی شهید دستغیب (شیراز)
O فرودگاه بین المللی تبریز
O فرودگاه بین المللی شهید بهشتی (اصفهان)
O فرودگاه بین المللی کیش
O فرودگاه بین المللی قشم 
O فرودگاه بین المللی بندرعباس
O فرودگاه بین المللی بوشهر
O فرودگاه بین المللی اهواز
O فرودگاه بین المللی لارستان
O فرودگاه بین المللی ارومیه
O فرودگاه بین المللی کرمان

نقشه فرودگاه های ایران

نقشه فرودگاه های ایران

فراموش نکنید که این موضوع شامل کشورهایی است که واجد شرایط درخواست ویزای ایران در بدو ورود هستند. همانطور که توسط وزارت امور خارجه ایران اعلام شد ، شهروندان همه کشورها به جز ایالات متحده ، انگلستان ، اسرائیل ، کانادا کشورهای عراق ، کلمبیا ، اردن ، بنگلادش ، افغانستان ، پاکستان ، هند و سومالی می توانند در بدو ورود برای ویزای ایران درخواست دهند. با این حال ، بازدید افراد با ملیت های ذکر شده ممنوع نیست (به جز اسرائیل) و باید به سفارت جمهوری اسلامی ایران مراجعه کنند و از طریق تور به ایران سفر کنند. 

ایرلاین هایی که به ایران پرواز دارند

شما می خواهید به ایران بیایید ، و نگران پرواز خود هستید؟ خب نباشید

5 شرکت هواپیمایی ایرانی (شامل ایران ایر و غیره) و 21 شرکت هواپیمایی بین المللی مانند قطر ایرویز ، امارات و ترکیش ایرلاین با پروازهای مستقیم از ایران پشتیبانی می کنند.
اکثر پروازهای بین المللی ایران در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام میگیرد. با این حال ، فرودگاه های شیراز ، اصفهان ، مشهد ، تبریز ، بندرعباس و کیش نیز در داشتن نقشی در ترافیک هوایی بین المللی ایران قابل توجه هستند. فرودگاه های آبادان ، اهواز و زاهدان اگرچه کمتر قابل توجه هستند ، اما همچنین می توانند پروازهای بین المللی را به طور بالقوه پشتیبانی کنند.

ایرلاین ایران ایر

ایران ایر

✈ هواپیمایی ایران ایر ، پروازهایی را به فرودگاه های آمستردام ، لندن ، میلان ، آنکارا ، باکو ، پکن ، بیروت ، هامبورگ ، کلن ، کپنهاگ ، استانبول ، دمشق ، دوحه ، بمبئی ، دبی ، فرانکفورت ، گوتنبرگ ، کراچی ، کوالالامپور ، کویت ، پاریس ، تاشکند ، وین و هامبورگ دارد

✈ ماهان ایر همچنین از پروازها به فرودگاه های آلماتی ، بغداد ، بانکوک ، بیرمنگام ، دمشق ، دهلی ، دبی ، دوسلدورف ، استانبول ، کابل ، کوالالامپور ، پوکت و شانگهای پشتیبانی می کند.

✈ با هواپیمایی کاسپین می توانید به دمشق ، دبی ، استانبول ، کیف و ایروان پرواز کنید در حالی که با کیش ایر فقط می توانید به دمشق ، دبی و استانبول پرواز کنید.

✈ تابان ایر فقط از پروازهای بین المللی به شهرهای آسیای میانه و خاورمیانه پشتیبانی می کند.

✈ شرکت های هواپیمایی بین المللی پروازهای خود را از فرودگاه های ابوظبی ، آتن ، باکو ، دمشق ، دهلی ، دوحه ، دبی ، دوشنبه ، فرانکفورت ، استانبول ، جده ، کابل ، کویت ، کیف ، مالزی ، مزار شریف ، مسکو ، مونیخ ، ریاض ، رم ، شارجه ، وین و زوریخ به ایران.

✈ هیچ پرواز مستقیمی از آمریکای شمالی یا جنوبی به ایران وجود ندارد ، اما پروازهای اتصال از طریق فرودگاه های اروپا راه حل پیشنهادی برای آن است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt