7 تا از زیباترین فرودگاه های جهان را بشناسید

7 تا از زیباترین فرودگاه های جهان را بشناسید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 دی ، 1399

7 تا از زیباترین فرودگاه های جهان را بشناسید

شنیدید که می گویند فرودگاه، ویترین هر شهر یا کشوری است؟ مطمئنا انقدری این موضوع حائز اهمیت است که روز به روز بسیاری از کشورها به دنبال ساخت زیباترین فرودگاه هستند. با ما همراه باشید که میخواهیم سری بزنیم به زیباترین فرودگاه های دنیا

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

لوکس ترین فرودگاه های جهان

گذراندن وقت زیاد در فرودگاه چیزی نیست که ما آن را خیلی دوست داشته باشیم ، اما وقتی صحبت از زیباترین فرودگاه های دنیا می شود، می توانیم نظر خود را تغییر دهیم. فرودگاه ها به عنوان ویترین یک شهر و کشور شناخته می شوند و هرچقدر زیبا و با کیفیت باشند در نگاه اول وجهه جالبی را به مسافران منتقل می کنند کشورها این را می دانند و به همین دلیل است که آنها معماران کاردرستی را برای ساخت آنها استخدام می کنند که آنها را بسیار عظیم و با شکوه تر می سازند. همراه ما باشید که می خواهیم سری به قشنگ ترین فرودگاه های جهان بزنیم.

از مسافت هوایی ایران با کشورهای مختلف چه میدانید

معرفی فرودگاه های استانبول

چانگی سنگاپور (Changi Singapur)

فروشگاه های لوکس در این فضا از درخشش بیشتری برخوردار هستند زیرا تعداد زیادی و عظیمی دارند و همواره جلب توجه می کنند. یکی از گوشه و کنارهای مورد توجه مسافران ، باغ Discovery با مجسمه هایی به شکل درخت است که بسیار به سبک سنگاپوری ساخته شده است. فرودگاه چانگی در سنگاپور برای هفتمین سال پیاپی در 100 فرودگاه برتر Skytrax در جهان رتبه اول را دارد. چانگی، با 5 ترمینال، بسیار بیشتر از یک فرودگاه است: این یک پارک تفریحی واقعی است با ارائه خدمات، سرگرمی و راحتی تمام نشدنی
چانگی که زیباترین فرودگاه سنگاپور است عمدتا سرسبز می باشد، اما همچنین باغی بیش از 100 گونه کاکتوس و گیاه خشک از بیابان ها و مناطق خشک آسیا ، آفریقا و آمریکا ارائه می دهد. چانگی معمولاً در همه رتبه های فرودگاه برنده است. فرودگاه چانگی همچنین دارای دو سالن سینما 24 ساعته ، یک فضای سرگرمی با بازی های ویدیویی و کنسول پیشرفته، استخر پشت بام است که می توانید قبل از سوار شدن در آن استراحت کنید، همچنین رستوران ها و مغازه های لوکس ارائه می دهد.

چانگی سنگاپور زیباترین فرودگاه دنیا

نمای داخلی از چانگی، زیباترین فرودگاه سنگاپور

آدولفو سوارز مادرید-باراخاس (Adolfo Suárez Madrid–Barajas Airport)

فرودگاه باراخاس T4 که یکی از زیباترین فرودگاه های دنیا و اروپا در مادرید می باشد ظرفیت انجام بیش از 120 پرواز در هر ساعت را دارد و اولین فرودگاه اسپانیا برای مسافران و بار هوایی محسوب می شود. اما در اینجا متوقف نمی شود: این پنجمین فرودگاه بزرگ در اروپا و یکی از مدرن ترین ها است. آنچه T4 را منحصر به فرد می کند ساختار آن است که طیف رنگی آن یادآور رنگین کمان است. معماری این فرودگاه سادگی، سازگاری، مقاومت و انعطاف پذیری را برجسته می کند. هدف اصلی آن انتقال آرامش و سبکی به مسافران عبوری است. مواد به کار رفته در ساخت آن (فولاد و بامبو یکپارچه) سازگار با محیط زیست بوده و تا حد ممکن از نور طبیعی بهره می برد. پنجره های بزرگ در سقف باعث نفوذ نور طبیعی به ترمینال 4 فرودگاه مادرید-باراخاس می شود. این ترمینال متمایز توسط ریچارد راجرز و آنتونیو لاملا با ساختار سقف تاج دار موج دار ساخته شده از بامبو و توسط ستون های زرد روشن ساخته شده از فولاد طراحی شده است. برنده شش جایزه مهم معماری است. مسافرانی که با تور اروپا به پایتخت اسپانیا سفر می کنند می توانند از نزدیک شاهد معماری شگفت انگیز آنجا باشند.

نمای داخلی از فرودگاه بارخاس مادرید

فرودگاه باراخاس، از جذاب ترین فرودگاه های جهان در قلب اسپانیا

فرودگاه بین المللی دنور (Denver. Colorado USA )

دنور اینترنشنال که از لاکچری ترین فرودگاه های جهان است هر سال به بیش از 64.5 میلیون مسافر سرویس می دهد و برای پنجمین سال متوالی رکوردشکنی داشته است. سقف فایبرگلاس آن در سال 1995 ساخته شده و توسط Curtis Fentress طراحی شده است و به شکلی شبیه کوههای راکی ​​است و باعث می شود فضای داخلی با نور طبیعی پر شود. انواع مجسمه ها، نقاشی های دیواری و تاسیسات از یک مجموعه هنری دائمی که در هر ترمینال پخش می شود پشتیبانی می کنند. در امتداد مسیر پیاده روی بین ترمینال جپسن و کانکس A، یک قطعه هنری شنیداری از آوازهای قبیله ای در حالی که مسافران برای گرفتن پرواز راهی می شوند احساس می شود.

نمای خارجی فرودگاه دنور آمریکا

فرودگاه بین المللی دنور از فرودگاه های معروف دنیا

فرودگاه بین المللی چهاتراپاتی شیواجی (Chhatrapati Shivaji)  

به عنوان دومین فرودگاه شلوغ هند، ترمینال 2 الهام گرفته شده از طاووس است. این بیشتر آشکار می شود وقتی به بالا نگاه می کنید و سقف طرح دم طاووس را مشاهده می کنید ، آنچه که به نظر می رسد 1000 طاووس سفید در آسمان است. T2 بزرگترین برنامه هنری عمومی هند است، به شکل یک دیوار هنری تقریباً 2 مایل ، که با نورگیرها با بیش از 7000 قطعه اثر هنری و مصنوعی از بمبئی و دیگر مناطق هند روشن شده است.

 

فرودگاه بمبئی زیباترین فرودگاه هندوستان

فرودگاه زیبای شهر بمبئی از شلوغ ترین فرودگاه های هند

فرودگاه بین المللی پکن داکسینگ (Beijing’s Daxing)

جدیدترین فرودگاه در لیست ما Beijing’s Daxing است که در 26 سپتامبر از اولین پرواز تجاری خود استقبال کرد. فرودگاه 11.5 میلیارد دلاری جایگزین فرودگاه نانیوان است که اولین فرودگاه پکن بود. این طرح که به دلیل پنج گذرگاه متصل به یک سالن اصلی به ستاره دریایی تشبیه شده است، اصول سنتی معماری چینی را که فضاهای بهم پیوسته اطراف حیاط بزرگ مرکزی را سازماندهی می کند فراخوانی می کند. بزرگترین فرودگاه تک ترمینال جهان که توسط معماران مشهور جهان Zaha Hadid طراحی شده است دارای نورگیرهای خطی است که طول هر یک از پنج پایه های هواپیما را می کشد. پیکربندی متقارن آن اطمینان از دستیابی به دورترین دروازه شبانه روزی را در طی هشت دقیقه با پا می دهد.

فرودگاه زیبای پکن چین شبیه به ستاره دریایی

ستاره دریایی، الگویی از فرودگاه پکن داکسینگ

فرودگاه بین المللی حمد دوحه (Hamad International Airport Doha)

فرودگاه بین المللی حمد که هنوز هم یکی از فرودگاه های جدید این لیست است، در سه ماهه سوم سال 2019 با 10.7 میلیون مسافر رکورد جدیدی را به ثبت رساند. سالن عظیم فرودگاه با سقف موج دار طراحی شده توسط معماران HOK و مسافران وارد می شود با مجسمه 23 فوت برنز Lamp Bear که توسط هنرمند سوئیسی Urs Fischer خلق شده استقبال می شود. به تازگی اعلام شده است، این فرودگاه تا سال 2022 با افزایش سریع یک باغ گرمسیری داخلی 107،000 فوت مربع با ویژگی آب و بیش از 126،000 فوت مربع فضای خرده فروشی اضافی، رو به گسترش خواهد بود. ساخت آن ده سال به طول انجامید و گفته می شود 16 میلیارد دلار هزینه شده است: فرودگاه بین المللی حمد پس از افتتاح در سال 2014 ، به سرعت به یکی از چشمگیرترین و شناخته شده ترین فرودگاه های جهان تبدیل شده است. معماری خارجی آن دارای خطوط نرم یادآور امواج خلیج فارس و فضای داخلی آن یادآور یک گالری هنری واقعی است.

سفر بین المللی در فرودگاه حمد دوحه یکی از لوکس ترین فرودگاه های دنیا

فرودگاه حمد قطر، از لوکس ترین فرودگاه های آسیا

فرودگاه ملی رونالد ریگان واشنگتن (Ronald Reagan Washington National Airport)

ترمینال B / C در فرودگاه ملی ریگان واشنگتن دی سی - در اصل کار معمار مشهور سزار پلی - در سال 1997 افتتاح شد. در حالی که ترمینال A در DCA یک میلیارد دلار در حال بازسازی است که تا سال آینده تکمیل می شود ، ترمینال B / C تیرهایی با جذابیت به عنوان 54 گنبد فولادی ضد زنگ و منجمد شیشه ای آن ، کیفیت مدرنیسم قرن بیستم همراه با معماری نئوگوتیک را به آن می بخشد. جدا از زیبایی شناسی ، DCA برای تقریباً 2 میلیون مسافر ماهانه کارآمد و آسان است ، اگرچه هم اکنون یک پروژه بزرگ ساختمانی در حال انجام است که نحوه ورود مسافران به فرودگاه را به طرز چشمگیری تغییر می دهد. با تأخیر ، پیش بینی می شود این پروژه در سال 2021 تکمیل شود.

رونالد ریگان فرودگاهی زیبا در پایتخت آمریکا

نمایی از فرودگاه معروف شهر واشنگتن

سوالات متداول

فرودگاه شماره 1 در جهان کدام است؟

در واقع برای هیچ کس تعجب آور نیست، فرودگاه چانگی سنگاپور برای هشتمین سال پیاپی به عنوان "بهترین فرودگاه جهان" لقب گرفته است.

خطرناک ترین فرودگاه جهان کدام است؟

فرودگاه تنزینگ – هیلاری
از فرودگاه تنزینگ – هیلاری غالباً به عنوان خطرناک ترین فرودگاه جهان یاد می شود. هواپیماهای ورودی و خروجی باید از یک باند (06 برای فرود و 24 برای برخاست) استفاده کنند. 

ترسناک ترین فرودگاه برای فرود در کدام است؟

ترسناک ترین فرودگاه های فرود در سراسر جهان شامل موارد زیر می باشند:

لوکلا ، فرودگاه تنزینگ-هیلاری (LUA)، نپال
فرودگاه کریستیانو رونالدو (FNC)، مادیرا، پرتغال
فرودگاه ملی رونالد ریگان واشنگتن (DCA) ، واشنگتن دی سی
فرودگاه بارا (BRR)، هبریدهای بیرونی، اسکاتلند
فرودگاه پارو (PBH)، بوتان

تمیزترین فرودگاه جهان چیست؟

فرودگاه توکیو هاندا
فرودگاه توکیو هاندا در آستانه جوایز فرودگاه جهانی 2020 پیروز شد و به عنوان پاک ترین فرودگاه جهان انتخاب شد ، پیش از فرودگاه بین المللی اینچئون (2) و فرودگاه چانگی سنگاپور (3). فرودگاه توکیو هاندا در جوایز فرودگاه جهانی 2020 به عنوان پاک ترین فرودگاه جهان انتخاب شده است

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt