دریاچه چیتگر بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران

دریاچه چیتگر بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 شهریور ، 1400

دریاچه چیتگر و همه چیز درباره بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران

تهران بزرگ جاذبه‌های گردشگری گوناگونی دارد اما دریاچه چیتگر یکی از متفاوت‌ترین این جاذبه‌هاست. این دریاچه بزرگ به ساحلی آرام برای پایتخت نشینان بدل شده و امکانات و تفریحات بسیاری درخود جای داده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

دریاچه چیتگر(دریاچه شهدای خلیج فارس) یکی از متفاوت‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های پایتخت است که به ساحلی آرام برای پایتخت نشینان بدل شده است. مجموعه چیتگر علاوه بر دریاچه دارای امکانات تفریحی بسیاری می‌باشد و مراکز خرید و رستوران‌های زیادی نیز در این مجموعه قرار دارد. در ادامه به معرفی این جاذبه پایتخت می‌پردازیم.

حال که قرار است گردشی به دریاچه چیتگر داشته باشیم بهتر نیست سری به بازار ایران مال نزنیم؟

معرفی دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر با مساحتی در حدود 130 هکتار بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران به شمار می‌رود. این دریاچه با هدف ارتقای روحیه نشاط و سرگرمی شهروندان تهرانی در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ افتتاح شد و با گذشت زمان به یکی از جاذبه‌های تفریحی و تجاری شهر تهران بدل شد. دریاچه چیتگر محلی مناسب برای پیاده‌روی و شبگردی، پینک نیک، قرارهای دوستانه، دوچرخه سواری و انواع تفریحات سرگرم‌کننده به شمار می‌رود.

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر

در مجاورت دریاچه چیتگر مجموعه تفریحی بام لند با مساحتی در حدود 120 هکتار قرار دارد. امکانات متنوع از جمله تفریحات مختلف، فروشگاه‌های گوناگون و همچنین رستوران‌های زیاد مجموعه بام‌لند باعث شده مکمل خوبی برای دریاچه زیبای چیتگر باشد.آب و هوای اطراف دریاچه با باد خنکی که از سمت دریاچه می‌وزد مطبوع شده و حس حضور در شهرهای ساحلی به شما می‌دهد. جالب است بدانید دریاچه چیتگر از سوی کارشناسان بین المللی و با ارزیابی آنان جزو یکی از ده پروژه برتر جهان در سال 2015 لقب گرفت.

اگر به دنبال مکانی دنج و خلوت برای قدم زدن و تفکر هستید یا در جستجوی تفریحات هیجان انگیز به دنبال مکانی برای تخلیه انرژی هستید مجموعه چیتگر بهترین گزینه برای شماست. در هیاهوی زندگی شهری و طولانی بودن مسیر تهران به شمال به راحتی می‌توانید با رفتن به دریاچه از تفریحات و طبیعت زیبای آن لذت ببرید.

دریاچه چیتگر کجاست؟

دریاچه چیتگر در شمال غرب تهران و در محدوده شهرداری منطقه ۲۲ قرار داشته که از شمال و شرق به محور چهار باغ، بزرگراه همت و آزادگان، از جنوب و جنوب غرب به پارک جنگلی چیتگر و از غرب به بافت مسکونی منطقه ۲۲ شهرداری تهران محدود می‌شود.

امکانات و تفریحات دریاچه چیتگر

در محوطه 120 هکتاری اطراف دریاچه چیتگر تفریحات و امکانات فراوانی جهت رفاه بازدیدکنندگان قرار داده شده است که شامل شهر بازی، رستوران ها و کافه های متعدد، مرکز خرید لوکس و غیره می باشد. در ادامه قیمت تفریحات دریاچه چیتگر را ذکر و فعالیت ها و تفریحات ممکن در محوطه دریاچه چیتگر را به شما معرفی می‌کنیم.

قایق سواری در اسکله غربی و شرقی

قایق سواری چیتگر محبوب ترین و آرامش بخش ترین تفریح در این محوطه می باشد. در دریاچه چیتگر انواع قایق‌های پدالی و موتوری وجود دارد که می‌توانید بوسیله آن‌ها در دریاچه گشت و گذار کنید. قایق‌های اسکله غربی و شرقی تفاوتی ندارند و هزینه قایق‌سواری در هردومورد نیز یکسان است. پس بسته به این که از کدام طرف وارد مجموعه شدید یکی از این اسکله‌ها را برای قایق سواری انتخاب کنید. در ضمن با تعبیه شدن قایق اتوبوسی شرایط فراهم شده تا بصورت دست جمعی همراه با عزیزانتان دریاچه را دور بزنید.

قایق سواری در دریاچه چیتگر

قایق سواری در دریاچه چیتگر

قیمت قایق سواری در چیتگر

  • قایق پدالی دو نفره به ازای نیم ساعت: 30 هزار تومان
  • قایق پدالی سه نفره به ازای نیم ساعت: 40 هزار تومان
  • قایق پدالی چهار نفره به ازای نیم ساعت: 50 هزار تومان
  • قایق موتوری (یک تا پنج نفر): 90 هزار تومان
  • کاتامارا یا قایق اتوبوسی برای یک دور در دریاچه: 15 هزار تومان
  • قایق های شارژی به ازای نیم ساعت: 50 هزار تومان

توجه: قایق سواری برای خانم‌های باردار، افراد زیر 14 سال تنها و افراد بالای 90 کیلوگرم ممنوع است. همچنین نباید در حین قایق سواری، خوراکی و نوشیدنی میل کنید. 

ماهیگیری در دریاچه چیتگر

در اسکله بام‌لند خدمات و امکاناتی وجود دارد که شهروندان و مسافران می‌توانند در آنجا به ماهیگیری پرداخته و از این تفریح آرامش‌بخش و باظرافت لذت ببرند.

  • هزینه ماهیگیری بدون امکانات مجموعه: ۵۰ هزار تومان
  • هزینه یک روز کامل ماهیگیری ویژه اعضا: ۴۰ هزار تومان

دوچرخه سواری

در مجموعه چیتگر مسیری جهت دوچرخه سواری به طول 6 کیلومتر وجود دارد. برای کرایه دوچرخه در بخش های شرقی و غربی دریاچه مراکزی وجود دارند که به گردشگران دوچرخه کرایه می‌دهند. نکته قابل توجه این است که در صورت تاخیر در تحویل دوچرخه هزینه‌ای معادل یک ساعت اضافه برای شما درنظر گرفته می‌شود. پس سعی کنید دوچرخه‌تان را به موقع تحویل دهید.

مسیر دوچرخه سواری در کنار دریاچه چیتگر

مسیر دوچرخه سواری در کنار دریاچه چیتگر

  • هزینه اجاره دوچرخه در چیتگر: بسته به مدل دوچرخه بین ساعتی 20 تا 50 هزار تومان متغیر است.
  • کاری پیست دوچرخه سواری: از ساعت ۱۵ تا ۲۴

راید اسکیت هوایی

راید اسکیت یک وسیله بازی U شکل می باشد که در آن افراد دور تا دور یک کابین دایره ای شکل می نشینند و در مسیری U شکل تاب خورده و هیجان زیادی را تجربه می‌کنند. ظرفیت این دستگاه‌ به‌صورت دو کابین هشت نفره است.

راید اسکیت هوایی

راید اسکیت هوایی

  • هزینه اسکیت هوایی (یو اسکیت): ۱۸ هزار تومان
  • توجه: استفاده از این وسیله برای افراد زیر 90 کیلوگرم با محدوده قدی 120 - 200 سانتی متر و بالای 7 سال مجاز می‌باشد.

سرسره سقوط آزاد

سرسره سقوط آزاد در مجموعه چیتگر جزو جالب‌ترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات موجود در دریاچه چیتگر می‌باشد. این سرسره که حدود 24 متر ارتفاع و 80 متر طول دارد، بسیار سریع است و در شما هیجان غیرقابل وصفی پدید می‌آورد. از آنجا که بدنه آن‌ها تمام استیل است، نیازی به وجود آب ندارند و بلندترین سرسره بدون نیاز به چرخش آب در ایران هستند و بازدیدکنندگان با پوشیدن مت مخصوص (حصیر مخصوص) می‌توانند از آن استفاده کنند. 

  • هزینه سرسره سقوط آزاد: 10 هزار تومان
  • هزینه سرسره موج خروشان: 7 هزار تومان
  • توجه: استفاده از این وسیله برای افراد زیر 120 کیلوگرم با محدوده قدی 120 - 200 سانتی متر و بالای 8 سال مجاز می‌باشد.

وی آر لند

وی آر لند از مهیج‌ترین و جدیدترین بازی‌های مجموعه چیتگر می‌باشد. در فیلم‌ها و بازی‌های وی آر لند شما باید از عینک‌های مخصوص استفاده کنید. با این عینک‌های واقعیت مجازی می توانید به صورت کاملا مجازی و غیر واقعی قایق سواری کنید، از تپه ها بالا رفته و برف بازی کنید، یا حتی می توانید بازی هایی مانند ماژول میز و کارتینگ را نیز امتحان کنید.

  • هزینه سینما وی آر: 20,000 تومان
  • هزینه بازی‌های وی آر: از 15,000 تومان الی 18,000 تومان
  • استفاده از این وسیله برای افراد زیر 100 کیلوگرم و بالای 7 سال مجاز می‌باشد.
  • استفاده از این بازی‌ها برای خانم‌های باردار و افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی و افراد بیمار ممنوع است.
  • استفاده از بازی‌های وی‌آرلند برای افرادی با ناراحتی‌های دیسک کمر، ستون فقرات، گردن درد و با ترس از ارتفاع مجاز نیست.
  • افرادی که تحت تاثیر داروهای شیمیایی و خواب‌آور هستند، مجاز به استفاده از بازی‌های وی‌آرلند نیستند.

تشک پرش آزاد

اگر به دنبال تخلیه انرژی خود هستید سکوی پرش آزاد بام‌لند در چیتگر را از دست ندهید.

  • هزینه بازی تشک پرش آزاد: 25 هزار تومان به ازای دو پرش

تشک پرش آزاد در بام‌لند

تشک پرش آزاد در بام‌لند

سافاری وحشت

در سافاری وحشت چیتگر گردشی نفس‌گیر و ترسناک را با پای پیادهتجربه کنید. در طول مسیر هفت دقیقه‌ای خود با انواع نمادهای وحشت و جلوه‌های ترسناک روبه‌رو خواهید شد. پس اگر از دوستداران ترس و هیجان هستید در سافاری وحشت به خواسته خود خواهید رسید.

  • هزینه سافاری پارک وحشت:  15 هزار تومان

سینمای شش بعدی

سینما شش بعدی چیتگر تجربه‌ای خاص و بی‌نظیر برای شرکت‌کنندگان فراهم می‌آورد. در مجموعه سینما، هر چهار نفر وارد یک هرم شده و روی کابین مخصوص سوار می‌شوند. پس از آن کابین در ارتفاع 2 متری زمین به صورت معلق درآمده و فیلم شروع می‌شود. در طول فیلم انواع افکت‌های طوفان، رعدوبرق، باران، مه و غبار و جلوه‌های ویژه بصری تجربه‌ای فوق‌العاده‌ای و کم‌نظیر برای بازدیدکنندگان رقم ‌می‌زند.

  • هزینه بلیط سینما شش بعدی چیتگر: 15 هزار تومان
  • توجه: افراد زیر 12 سال مجاز به استفاده از سینما شش بعدی نیستند.

پیست پرش در آسمان

پیست پرش در آسمان اولین سرسره بادی بزرگ موجود در ایران می باشد که بزرگسالان می توانند با استفاده از تشک و یا تیوب به تفریح در آن بپردازند، این سرسره بادی ارتفاع نسبتاٌ زیادی دارد و انتهای مسیر آن به یک تشک بادی بزرگ می رسد.

پیست پرش آسمان در چیتگر

پیست پرش آسمان در چیتگر

  • توجه: استفاده از این وسیله برای افراد زیر 130 کیلوگرم با محدوده قدی 130 - 200 سانتی متر و بالای 5 سال مجاز می‌باشد.
  • هزینه بلیط پیست پرش آسمان: 12 هزار تومان

کارتینگ

در پیست کارتینگ چیتگر می‌توانید لحظات بسیار مهیجی را تجربه کنید. این پیست کاملا مطابق استاندارد‌های جهانی ساخته شده پس با خیال راحت به مسابقه بپردازید.

  • هزینه بلیط پیست کارتینگ: 20 هزار تومان

رول گلایدر (زیپ لاین)

زیپ لاین دریاچه چیتگر که به آن رول گلایدر نیز می‌گویند اولین زیپلاین ریلی ایران است که در ارتفاع 14 متری از سطح زمین قرار داشته و در مسیری به طول 120 متر نفس‌های شما را در سینه حبس می‌کند. با سرگرمی زیپ‌لاین نوع خاصی از هیجان را تجربه خواهید کرد.

زیپ لاین چیتگر

زیپ لاین چیتگر

  • هزینه رول گلایدر چیتگر:‌ ۲۵ هزار تومان

چرخ و فلک دریاچه چیتگر

در چرخ و فلک چیتگر می‌توانید نمای زیبایی از شهر را مشاهده کنید. این چرخ و فلک با ارتفاع 40 متری نسبتا بلند است و در آن می‌توانید عکس‌های زیبایی ثبت کنید.

  • هزینه چرخ و فلک دریاچه چیتگر: ۱۲ هزار تومان

ماشین برقی یا ماشین کوبنده

در ماشین برقی یا کوبنده می‌توانید با خیال راحت تصادف کنید و سبقت بگیرید. این ماشین‌ها با استانداردهای بالایی ساخته شده اند پس هرکاری دلتلن می‌خواهد بکنید تا هیجان بیشتری نصیبتان شود.

ماشین برقی چیتگر

ماشین برقی چیتگر

  • هزینه استفاده از ماشین کوبنده: 15 هزار تومان
  • توجه: استفاده از این وسیله برای افراد زیر 80 کیلوگرم با قد کمتر از 190 سانتی متر مجاز می‌باشد.

اسکای فلایر

در اسکای فلایر شما به وسیله تابی تا ارتفاع 25 متری بالا رفته و سپس با سرعت بالایی می‌چرخید. در این سرگرمی جذاب شما می‌توانید هیجان را تجربه کرده و نمای خوبی از دریاچه را مشاهده کنید.

هزینه اسکای فلایر: ۲۰ هزار تومان

رستوران ها و کافه های دریاچه چیتگر

در تمامی مسیر دور دریاچه چیتگر رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری را مشاهده خواهید کرد. این رستوران‌ها در همه طیف قیمتی از اقتصادی تا بسیار لوکس وجود دارند. از جمله معروف ترین رستوران هایی که در محوطه ی دریاچه چیتگر تهران می توانید پیدا کنید عبارت از کافه رستا، مَم‌مَد استیک، کافه illy، کافه رستوران آنتیکا، رستوران باروژ، رستوران دروازه طهرون، کافه دوکاتی، کافه شمرون، رستوران نایابارا و رستوران آنتیکا هستند.

رستوران‌های مجموعه چیتگر

رستوران‌های مجموعه چیتگر

اگر اهل رستوران ها و کافه های لوکس هستید پیشنهاد می کنیم که به سمت مرکز خرید بام لند بروید، اما در صورتی که نمی خواهید هزینه ی زیادی بابت سرو غذا صرف کنید، پیشنهاد به سمت رستوران هایی که در ورودی غرب محوطه و نزدیک به دریاچه هستند را انتخاب کنید.

دسترسی به دریاچه چیتگر

بسته به اینکه می‌خواهید از چه وسیله نقلیه‌ای خود را به دریاچه چیتگر برسانید، راه‌های متفاوتی جهت دسترسی به دریاچه چیتگر وجود دارد.

دسترسی به دریاچه چیتگر با خودروی شخصی

در صورتی که می‌خواهید با خودروی شخصیتان به دریاچه بروید کافیست خودتان را به بزرگراه همت غرب یا آزادگان شمال برسانید و بعد از هرکدام از ورودی‌هایی که مایل بودید به دریاچه برسید.

دسترسی به دریاچه چیتگر با مترو

اگر قصد دارید با استفاده از مترو خود را به دریاچه چیتگر برسانید باید خط صادقیه-گلشهر را سوار شده و در ایستگاه مترو چیتگر پیاده شوید. از ایستگاه مترو چیتگر تا دریاچه حدود ربع ساعت با ماشین راه است. بهتر است از استگاه مترو خود را به پایانه شهرک شهید باقری رسانده و با اتوبوس به دریاچه بروید.

دسترسی به دریاچه چیتگر با اتوبوس

اگر هم برای رفتن به دریاچه چیتگر تهران اتوبوس را انتخاب کردید، می بایست به پایانه اتوبوس های صادقیه بروید و بعد از آن با استفاده از اتوبوس های خط ۳۲۲ به سمت دریاچه چیتگر بروید.

آدرس و شماره تماس و اطلاعات بازدید دریاچه چیتگر

  • آدرس دریاچه چیتگر تهران ۱: ﺗﻬﺮان، ﺑﺰرﮔﺮاه ﺷﻬﯿﺪ ﻫﻤﺖ، ﺧﺮوﺟﯽ ﺑﻠﻮار ﮐﺎﺷﺎن، میدان موج، خیابان موج بلوار صدف، مرکز تجاری تفریحی بام لند
  • آدرس دریاچه چیتگر تهران ۲: تهران، منطقه ۲۲، اتوبان همت غرب، خروجی دریاچه چیتگر، دریاچه چیتگر
  • ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه 10 تا 20، پنجشنبه، جمعه و تعطیلات: 10 تا 21
  • تلفن گویا: 24557

تهرانگردی با الفبای سفر

برج میلاد تهران هشتمین ساختمان بلند جهان

موزه آبگینه و سفالینه تهران

هتل اسپیناس پالاس تهران

سوالات متداول

دریاچه چیتگر کجاست؟

دریاچه چیتگر در شمال غرب تهران و در محدوده شهرداری منطقه ۲۲ قرار داشته که از شمال و شرق به محور چهار باغ، بزرگراه همت و آزادگان، از جنوب و جنوب غرب به پارک جنگلی چیتگر و از غرب به بافت مسکونی منطقه ۲۲ شهرداری تهران محدود می‌شود.

ساعت کار دریاچه چیتگر چگونه است؟

ساعات کار دریاچه چیتگر: از ۶ صبح تا ۲۴ بوده و بازدید برای عموم آزاد است.

آیا امکانات تفریحی دریاچه چیتگر رایگان است؟

خیر، همانطور که در متن گفته شد هرکدام از تفریحات موجود در دریاچه هزینه خاص خود را دارد. البته توجه شود که بهره بردن از فضای موحطه دریاچه برای عموم مردم رایگان است.

آیا دریاچه چیتگر در دوران کرونا باز است؟

با شیوع ویروس کرونا امکانات تفریحی دریاچه چیتگر تعطیل شدند و مردم تنها می‌توانستند در موحطه دریاچه قدم زده و از هوا لذت ببرند اما با شیوع مجدد ویروس کرونا در شهر تهران و افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کووید-۱۹، مطابق با شرایط موجود و دستورالعمل‌های ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا، پارک و محوطه چیتگر نیز بسته شده و آماده خدمت‌رسانی به شهروندان تهرانی نمی‌باشد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt