کاخ کرملین با شکوه ترین بنای مسکو روسیه

کاخ کرملین با شکوه ترین بنای مسکو روسیه

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 20 دی ، 1402

کاخ کرملین روسیه【عکس و هزینه بازدید】

کاخ کرملین مسکو روسیه و تماشای نمای داخلی کاخ کرملین به همراه راهنما و ساعات بازدید، تاریخچه و هرآنچه که میبایست از این جاذبه توریستی مسکو بدانید را در اینجا بخوانید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

کاخ کرملین مسکو

شهر زیبا و تاریخی مسکو هرساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به این شهر می‌کشاند. کاخ کرملین مسکو در این میان یکی از مهم‌ترین و باشکوه‌ترین بناهای روسیه است که نماد قدرت شهر مسکو نیز می‌باشد. در ادامه با الفبای سفر همراه باشید که در مورد این جاذبه تاریخی ارزشمند توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

کاخ کرملین روسیه

کاخ کرملین روسیه

کاخ کرملین، نماد قدرت روسیه

در میدان سرخ شهر مسکو کاخ بزرگ کرملین قرار دارد که بزرگترین کاخ سلطنتی روسیه و از امن‌ترین کاخ‌های جهان می‌باشد و محل اقامت رئیس جمهور کشور روسیه است. این کاخ که قلب مسکو نیز نامیده می‌شود از زیباترین و باشکوه‌ترین کاخ‌های جهان به شمار می‌رود و قدمتی حدود 600 ساله دارد. در سال 1990 میلادی کرملین در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار گرفت. جالب است بدانید کرملین فقط یک کاخ نیست. بلکه در گذشته شهری شامل دژ قرون وسطایی، کلیسا، کاخ و اسلحه‌خانه بوده است.

تاریخچه کاخ کرملین

تاریخچه کرملین روسیه
 
تاریخچه کرملین روسیه

در قرن پانزدهم میلادی در قسمت شمالی رود مسکو کرملین روسیه ساخته شد که شامل تعدادی کاخ، کلیسا و اسلحه‌خانه بود. کرملین فقط یک کاخ نبود بلکه دژ مستحکم تزار روس‌ بود که از  آن‌ها در برابر حملات دشمنان محافظت می‌کرد. بعد از حمله مغول‌ها به روسیه و ویران کردن کرملین، در سال‌های 1366 الی 1368 میلادی دیمیتری دونسکوی برای بازسازی کرملین دستور داد تا دیوارهای سنگ آهکی مستحکم جایگزین دیوارهای چوبی کاخ شوند. همچنین فرزند او، واسیلی یکم، چندین کلیسا و صومعه‌سرا درون محوطه کرملین بنا کرد.
بعدها در اوایل قرن 16 میلادی، به دستور شاهزاده ایوان سوم کبیر، کرملین مجددا بازسازی شد. اما این بار او از نامدارترین معماران دوران رنسانس ایتالیا مانند پتروس آنتونیوس سولاریوس و مارکو روفو استفاده کرد تا به بازسازی کرملین به بهترین نحو ممکن بپردازند. این دو نفر توانستند برج زنگ بزرگ ایوان را بسازند که در آن زمان بلندترین سازه کشور روسیه به شمار می‌رفت. اهمیت این برج برای روس‌ها به حدی بود که تا اوایل قرن 17 و پیش از انقلاب روسیه، اجازه ساخت هیچ بنای مرتفع‌تر از برج بزرگ ایوان داده نمی‌شد.
 
برج ناقوس کرملین روسیه

برج ناقوس کرملین روسیه

امروزه کرملینی که مشاهده می‌کنیم حاصل معماری همان معماران نامدار ایتالیایی می‌باشد. هرچند تغییرات کوچکی در آن حاصل شده و به مرور به شکل امروزی در آمده است. 

معماری کاخ کرملین مسکو

کل مجموعه کرملین به صورت مثلث شکل بوده و  دارای ضلع‎هایی به طول 750 متر در جهت شمالی است و مساحتی حدود ۲۵۰۰۰ متر مربع دارد. کرملین از چهار قصر، چهار کلیسا، برج‌ها و دیوار کرملین، ۷۰۰ اتاق و یک حیاط تشکیل شده است و در آن ۵ تالار با نام‌های (گئورگِوسکی- ولادیمیرسکی- الکساندرووسکی- آندرِیوسکی و یکاتِرینسکی) وجود دارد که برای دیدارهای دیپلماتیک و مهمانی‌های رسمی به کار می‌رود. دیوارهای کرملین در گذشته سفید بودند. همچنین داخل محوطه کرملین ۲۰ برج وجود دارد هرچند تا قرن ۱۷، تعداد آن ها ۱۸ عدد بود.
کرملین با عظمت و شکوه باورنکردنی خود از هر نظر (سمبولیک، تاریخی، استراتژیکی و ...) قلب و نماد شهر مسکو می‌باشد. کاخ بزرگ کرملین در سال 1849 شکل کنونی را کسب کرد. کاخ جدید به طول 125 متر بود و دارای 700 اتاق از جمله آپارتمان‎های شخصی خانواده شخص اول کشور بود. همچنین ساختمان غربی محل امور دولتی و ساختمان‌های دیگر مختص خاندان سلطنتی بوده است.

سفری جذاب به روسیه، بزرگترین کشور جهان

چگونه از مسکو به سنت پترزبورگ برویم؟

محله های دیدنی سنت پترزبورگ را کشف کنید

تماشای زیباییهای سنت پترزبورگ از فراز پشت بامها

حال اگر با تور مسکو مقرر شد عازم این شهر شویئ برایتان در ادامه تعدادی از قسمت‌های کرملین را معرفی کردیم.

میدان کلیسای جامع

میدان کلیسای جامع در کرملین روسیه 
میدان کلیسای جامع در کرملین روسیه

قلب کاخ کرملین میدان کلیسای جامع است. در این میدان از 6 ساختمان موجود، 3تای آن‌ها کلیسا می‌باشند. بزرگترین کلیسای کرملین مسکو، کلیسای جامع اوسپنسکی است که طی سال‎های 1475 تا 1479 ساخته شده و تزارها در آنجا تاجگذاری می‎کردند. کلیسای دورمیشن مهم‌ترین کلیسای کاخ کرملین است چرا که محل اصلی برگزاری مراسم های تاج‌گذاری تزارها بوده. لازم به ذکر است کلیسای دورمیشن 5 گنبد طلایی دارد و طراحی آن را آریستوتله فیوراوانتی، یکی از طراحان مشهور ایتالیایی انجام داده است.

برای آشنایی با جاهای دیدنی روسیه، مقاله ای با همین عنوان را در سایت ما بخوانید.

کاخ دولت کرملین یا کاخ کنگره‌ها

کاخ کنگره‌ها یا کاخ دولت کرملین که امروزه برای اجرای نمایش‌های تئاتر و جشن‌های ملی و عمومی استفاده می‌شود در سال 1961 در روزگار آرام حکومت " خروشیوف " ساخته شد تا میزبان جذب کمونیست ها باشد. این سازه شیشه ‌ای و بنتی بسیار زیبا با معماری بی نظیرش دارای سالنی یزرگ است که گنجایش جمعیتی 6 هزار نفره را داراست و وسایل صوتی برای ترجمه بیش از 29 زبان در این کاخ نصب شده‎اند. این کاخ محل برگزاری انواع رقص‌ها و نمایش‌های باله و اپراست. سالن‌ها رخت‌کن‌ها و اتاق‌های این کاخ به 800 عدد می‌رسد و دارای راهرو و اتاق‎های اختصاصی برای اعضای شخص اول مملکت، اتاق مطبوعات و اتاق‎هایی برای خدمه فنی است. برای ساخت این کاخ فقط 16 ماه وقت صرف شد و جایزه لنین به طراحان و معماران آن تعلق گرفت.

ساختمان سنا

داخل ساختمان سنا کرملین روسیه 
داخل ساختمان سنا کرملین روسیه

ساختمان سنا که امروزه اقامتگاه رسمی رئیس جمهور کشور روسیه به حساب می‌آید در گذشته و پس از انقلاب روسیه محل کار لنین بوده است. هدف اولیه ساخت این بنا ایجاد مکانی برای شورای مشورتی در پایتخت این کشور بود و این بنا یکی از آثار زیبا و ارزشمند معماری به نام " ماتوی کازاکوف " ( Matvey Kazakov ) در مسکو نامبرده می شود. این بنای باعظمت و خیره کننده به دستور کاترین کبیر طراحی و ساخته شد.

اسلحه‌خانه

اسله‌خانه کرملین مسکو
اسله‌خانه کرملین مسکو

اسلحه‌خانه کرملین که امروزه به عنوان محل استقرار " سران گارد کرملین " مورد استفاده قرار می‌گیرد، به دستور پتر کبیر طراحی و ساخته شد و در آن هم ساخت و هم انبار مهمات و اسلحه ها در کنار هم انجام می ‌گرفت. بعد از پیروزی کشور روسیه در جنگ با کشور فرانسه و عقب‌نشینی فاجعه‌بار ناپلئون از خاک این کشور، اسلحه‌خانه کرملین به موزه ‌ای برای گرامیداشت پیروزی کشور روسیه بدل گردید. همچنین اکثر توپ‌‌هایی که در کنار آن چیده شده است جزو غنائمی هستند که از ارتش فراری و از هم پاشیده فرانسه به دست آنان رسیده است.

هزینه بازدید از کاخ کرملین مسکو

  • قیمت بلیط کاخ کرملین: ۳۵۰ روبل
  • قیمت بلیط کاخ کرملین برای کسانی که تخفیف دارند: ۱۰۰ روبل

ساعات بازدید از کاخ کرملین مسکو

 بازدید از کرملین روسیه

 بازدید از کرملین روسیه

  • ساعت بازدید از کاخ کرملین: ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر 
  • ساعت کاری بلیط فروشی: ۹:۳۰ صبح تا ساعت ۱۷ عصر 
  • پنجشنبه ها بازدید امکان پذیر نیست.
  • بهتر است در ساعت ۹:۳۰ صبح برای خرید بلیط آنجا حضور پیدا کنید و پس از خرید در ساعت مقرر به کاخ مراجعه نمایید.

بهترین زمان بازدید از کاخ کرملین مسکو

کرملین مسکو روسیه

کرملین مسکو روسیه

روسیه کشوری سردسیر است و در زمستان‌ها آب و هوایی طاقت‌فرسا دارد. این امر موجب شده است که گردشگران بیشتر در فصل تابستان تمایل به سفر به روسیه را داشته باشند. دمای هوا در روسیه در تابستان‌ها نهایتا به ۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد که باعث می‌شود این کشور مقصدی بسیار مطلوب در فصل تابستان باشد.
هرچند همین آب و هوای معتدل در تابستان‌ها موجب شده است که روسیه در تابستان با سیل عظیمی از گردشگران مواجه باشد. پس اگر دلتان نمی‌خواهد که در فصلی شلوغ به سفر بروید و برایتان هزینه هتل‌ها و سفر اهمیت دارد به شما پیشنهاد می‌کنیم که اواخر فصل بهار و یا اوایل پاییز را برای سفر به این کشور زیبا انتخاب کنید. 

آدرس و دسترسی به کاخ کرملین مسکو

استفاده از مترو می‌تواند انتخاب خوبی برای رفتن به این کاخ زیبا باشد؛ چراکه آسان‌ترین و ارزان‌ترین راه است و شما را با بافت تاریخی و بی‌نظیر ایستگاه‌های مترو مسکو آشنا می‌کند. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این کاخ، ایستگاه کاخ کرملین است که فقط ۳۵۰ متر از کاخ فاصله دارد.

جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی اطراف کاخ کرملین

تور روسیه پیشنهادی ایده آل برای تماشای مسکو زیبا است. می توانید به تماشای بناها و مناظر زیر بنشینید.

  • موزه دولتی تاریخ روسیه: ۱ کیلومتر
  • آرامگاه لنین: ۱.۱ کیلومتر
  • میدان سرخ مسکو: ۱.۲ کیلومتر
  • موزه دولتی هنرهای زیبای پوشکین: ۱.۴ کیلومتر
  • دادگاه انگلیسی قدیمی: ۱.۹ کیلومتر
     

آرامگاه لنین در مسکو روسیه
آرامگاه لنین در مسکو روسیه

هتل‌های نزدیک کاخ کرملین مسکو

  • هتل ستاره سبز: ۹۰۰ متر
  • هتل چهار فصل مسکو: ۱ کیلومتر
  • هتل ملی مسکو: ۱ کیلومتر
  • هتل ریتز کارلتون: ۱.۱ کیلومتر
  • هتل ورمنا گدا: ۱.۳ کیلومتر

رستوران‌های نزدیک به کاخ کرملین مسکو

  • رستوران روسی ترموک: ۷۰۰ متر
  • رستوران اوکراینی تاراس بولبا: ۱ کیلومتر
  • رستوران ایتالیایی چهارگوش: ۱ کیلومتر
  • رستوران ژاپنی کُدو: ۱ کیلومتر
  • رستوران ایتالیایی جیمی: ۱.۱ کیلومتر

سوالات متداول در خصوص کاخ کرملین

چه چیزی کاخ کرملین را منحصر به فرد می کند؟

کرملین بزرگترین قلعه فعال در اروپا است که میزبان پنج کاخ ​​و چهار کلیسای جامع است كرملین همراه با میدان سرخ در سال 1990 به عنوان میراث جهانی یونسكو انتخاب شد. 

ساختمان کرملین چند ساله است؟

536 سال

کرملین در انگلیسی به چه معنی است؟

1.ارگ مسکو (کرملین ، ارگ مسکو و مقر دولت روسیه و سابق ایالات متحده آمریکا) است.

آیا می توانی به داخل کرملین رفت؟

از میدان کلیسای جامع از ساعت 9:30 صبح تا 6:00 (در زمستان از 10:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر) می توان آزادانه بازدید کرد. بلیط ورود به شما امکان بازدید از کلیساهای جامع و موزه های داخل کرملین (به جز برج ناقوس ایوان بزرگ) را می دهد. هزینه ورود 700 روبل (1000 روبل با راهنمای صوتی) است.

آیا کرملین مانند کاخ سفید است؟

نام کرملین به معنای قلعه ای در داخل شهر است و اغلب به صورت نام متنی برای اشاره به دولت فدراسیون روسیه به معنای مشابه کاخ سفید به دفتر اجرایی رئیس جمهور ایالات متحده نیز استفاده می شود. 

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt