موزه لوور ابوظبی بازتاب کننده فرهنگ و تمدن جهانی

موزه لوور ابوظبی بازتاب کننده فرهنگ و تمدن جهانی

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 16 اسفند ، 1399

موزه لوور ابوظبی【توضیحات و هزینه بازدید】

موزه زیبای لوور ابوظبی یک موزه هنر و تمدن است که با هدف نشان دادن تمامی فرهنگ‌ها و محدود نکردن خود به مرزو بوم های فقط یک کشور در جزیره سعدیات ایجاد شد. این موزه به "پلی میان تمدن ها" شهرت دارد. در ادامه با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

آشنایی با موزه لوور ابوظبی

موزه زیبای لوور ابوظبیموزه زیبای لوور ابوظبی

موزه زیبای لوور ابوظبی یک موزه هنر و تمدن است که با هدف نشان دادن تمامی فرهنگ‌ها و محدود نکردن خود به مرزو بوم های فقط یک کشور در جزیره سعدیات ایجاد شد. این موزه که یکی از شاهکارهای معماری و محصولی مشترک از کشورهای فرانسه و عربستان است، تلاش می‌کند با حذف مرزها پلی میان تمدن‌ها ساخته و از تمامی سنت‌ها و فرهنگ‌ها سخن بگوید. در ادامه با این موزه بیشتر آشنا خواهیم شد.

ایده تاسیس موزه لوور ابوظبی

ایده تاسیس موزه ای با نام موزه مشهور لوور پاریس در ابوظبی اولین بار در سال ۲۰۰۷ در پارلمان فرانسه مورد بررسی قرار گرفته و دو دولت برسر ساخت آن با یکدیگر توافق کردند. استفاده از نام لورر آنقدر با ارزش بود که ابوظبی حاضر شد برای این کار ۵۲۵ میلیون دلار به فرانسه پرداخت کند. ساخت موزه لوور ابوظبی با معماری معمار فرانسوی به نام «ژان نوول» و مهندسی یک شرکت انگلیسی به طور رسمی در ماه می ۲۰۰۹ شروع شد و با اینکه قرار بود موزه خیلی زودتر و با بودجه‌ای در حدود۵۰۰ میلیون یورو افتتاح شود، بالاخره در نوامبر ۲۰۱۷ و با صرف یک و نیم بیلیون یورو افتتاح شد. موزه های معتبر فرانسه طبق قراردادی آثار هنری برجسته خود را به مدت ۱۰ تا ۱۵ سال به موزه لوور ابوظبی قرض داده اند و ابوظبی هم  بابت امانت گرفتن این آثار حدود ۷۵۰ میلیون دلار هزینه کرده است.  

معماری موزه لوور ابوظبی

معماری خلاقانه موزه لوور ابوظبیمعماری خلاقانه موزه لوور ابوظبی

موزه لوور یک شاهکار خلاقانه معماری ست. گنبد مشبکی سقف موزه اجازه می‌دهد تا نور خورشید به داخل بتابد و این نور چند تکه شده به فضای داخلی گالری‌ها جلوه‌ای زیبا می‌دهد. در ساختار این گنبد از ۷۸۵۰ ستاره با اندازه‌ها و زاویه‌های متنوع استفاده شده که در ۸ لایه مختلف به هم تنیده شده‌اند و هنگام تابش نور خورشید، بارانی از نور در زیر آن به وجود می‌آید که قدم زدن در آنجا را رویایی می‌کند. ژان نوول معمار فرانسوی موزه برای طراحی این موزه از معماری عربی الهام گرفته است و سعی کرده تا معماری کاملا متناسب با جامعه عرب باشد. بر همین اساس در طراحی سقف از برگ‌های درهم تنیده درختان نخل الهام گرفته که در گذشته برای پوشاندن سقف خانه‌ها از آن استفاده می‌شده است. 

موزه لوور ابوظبی که دور تا دور آن را آب فرا گرفته است حدود 55 سالن و 23 گالری دارد که این گالری‌ها هیچکدام به هم شبیه نیستند. این موزه با مساحتی حدود 24 هزار متر مربع بزرگترین موزه عربستان محسوب می‌شود. دو در برای این موزه در نظر گرفته شده است که یکی از آن‌ها رو به خشکی و دیگری رو به دریاست و نمای بیرونی موزه نیز رو به دریاست که زیبایی آن را چندین برابر می‌کند.

آثار موجود در موزه لوور ابوظبی

در موزه لوور ابوظبی ۶۰۰ اثر دائمی به نمایش درآمده اند و ۳۰۰ اثر دیگر هم از فرانسه قرض گرفته شده است. در این موزه آثار هنرمندان معروف دنیا مثل پیکاسو و ونگوگ را خواهید دید و همه آثار فارغ از اینکه برای چه دین و مذهبی هستند به نمایش در آمده است. همین باعث شده است در این موزه با آثاری متنوع روبرو باشید. موزه لوور ابوظبی از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است:

گالری بزرگراه

بخش گالری بزرگراه موزه لوور ابوظبی در دنیا نظیر ندارد. این گالری که راهنمای صوتی پیشرفته‌ای نیز دارد جوایز زیادی را از آن خود کرد. سپس مسئولان عرب تصمیم گرفتند در بزرگراه‌ها شیخ زاید ابوظبی ده اثر بزرگ را به نمایش بگذارند که وقتی ماشینی به این آثار نزدیک می‌شود توضیحاتی از بلندگوی این آثار در جهت آگاهی‌بخشی به رانندگان درمورد آن اثر پخش می‌شود.

گالری‌های موزه

گالری موزه‌ها در موزه لوور ابوظبیگالری موزه‌ها در موزه لوور ابوظبی

در گالری‌های موزه لوور ابوظبی داستان بشر در در قالب ۱۲ فصل از تمدن بشر به همراه گاه‌شمار هنری از دوران ماقبل تاریخ تا دوران معاصر به نمایش گذاشته شده است. 

موزه کودکان 

در این بخش موزه که هدف آن آموزش تکنیک‌های هنری و الهام‌بخشیدن به کودکان است، آموزش‌های هنری جالبی به کودکان 6-12 سال انجام می‌شود.

دیگر امکانات موزه 

در این موزه امکانات فراوانی از جمله کافی شاپ، اینترنت رایگان، خدمات پارکینگ، صندوق امانت، دستگاه خودپرداز، خدماتی برای معلولین، اتاق استراحت، اتاق نماز و اتاق کمک‌های اولیه وجود دارد. همچنین هرساله نمایشگاه‌های مشترکی با بخش پاریس موزه لوور در ابوظبی برگذار می‌شود که بازدید از آنان تجربه‌ای فوق‌العاده است.

هزینه بازدید از موزه زیبای لوور ابوظبی

  • هزینه بلیت موزه برای بزرگسالان: 63 درهم امارات
  • هزینه بلیت موزه برای افراد عضو ارتش امارات و یا افراد دارای تخفیف: 31.5 درهم امارات
  • بازدید از این موزه برای افراد زیر 18 سال، دانشجویان و اعضای فعال در کارهای داوطلبانه و اعضای کلوب هنری موزه لوور رایگان می‌باشد.

مدت زمان پیشنهادی و ساعات بازدید از موزه لوور ابوظبی

  • بازدید از موزه لوور ابوظبی همه روزه از ساعت 10 صبح تا ساعت 6:30 بعداز ظهر انجام می‌شود.
  • این موزه در روزهای دوشنبه تعطیل می‌باشد.
  • با خرید اینترنتی یا حضوری بلیط ورودی موزه لوور می توان به قسمت های مختلف موزه از جمله گالری ها، موزه کودکان، قسمت های عمومی و غرفه های نمایشی دسترسی داشت.
  • مدت زمان بازدید از موزه بستگی به اهداف بازدید هر گردشگری دارد؛ معمولا بازدید به همراه خانواده و کودکان زمان بیش تری می طلبد ولی در بقیه موارد باید ۲ ساعتی را برای بازدید از موزه در نظر داشت.

دسترسی به موزه لوور ابوظبی

موزه لوور ابوظبی پلی میان تمدن‌ها

موزه لوور ابوظبی پلی میان تمدن‌ها

اگر قصد دارید با خودروی شخصی خود از ابوظبی به سمت جزیره سعدیات و موزه لوور حرکت کنید، می توانید از طریق جاده E11 ابوظبی – ابوظبی به سمت بزرگراه شیخ خلیفه E12 رفته و از آنجا به منطقه فرهنگی جزیره سعدیات وارد شوید. از اینجا به بعد تابلوهای راهنمایی هدایت‌گر شما خواهند بود.

همچنین اگر قصد شما سفر به جزیره سعدیات بوسیله اتوبوس باشد، نزدیک ترین ایستگاه به این موزه ایستگاه موزه لوور ابو ظبی است که اگر سوار اتوبوس های خط ۹۴ شوید، شما را به جزیره سعدیات و ایستگاه مورد نظرتان می رسانند.

مکان‌های دیدنی اطراف موزه لوور ابوظبی

  • موزه ملی زاید ابوظبی: ۷۵۰ متر
  • مناره سعدیات: ۲.۶ کیلومتر
  • ساحل سعدیات: ۵.۸ کیلومتر
  • دانشگاه نیویورک ابوظبی: ۶.۲ کیلومتر

هتل‌های نزدیک موزه لوور ابوظبی

در نزدیکی موزه زیبای لوور ابوظبی هتل‌های زیادی وجود دارد که تعدادی از آنان در ادامه آمده است.

  • اقامتگاه اس تی رجیس ابو ظبی: ۴.۹ کیلومتر
  • اقامتگاه و ویلا های سعدیات روتانا: ۴.۹ کیلومتر
  • هتل اس تی رجیس جزیره سعدیات: ۵.۳ کیلومتر
  • هتل پارک حیات ابوظبی: ۵.۶ کیلومتر

رستوران‌های نزدیک به موزه لوور ابوظبی

  • رستوران عبدالوهاب: ۴.۹ کیلومتر
  • رستوران کارامل: ۵ کیلومتر
  • رستوران آسیایی سونتایا: ۵.۲ کیلومتر

سفری رویایی به امارات

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt