جاهای دیدنی وین اتریش که حتما باید ببینید

جاهای دیدنی وین اتریش که حتما باید ببینید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 18 دی ، 1399

جاهای دیدنی وین اتریش که حتما باید ببینید

جاهای دیدنی وین برای گردشگران بسیار جذاب است. هیئت گردشگری وین آماری از محبوب ترین جاهای دیدنی وین را در اختیار رسانه ها قرار داد که آن ها را بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

جاهای دیدنی وین برای گردشگران بسیار جذاب است. زیرا به عنوان پایتخت موسیقی جهان و کشوری در قلب اروپا با تاریخ غنی جاذبه های گردشگری زیادی را در خود جای داده است. در این مطلب جاهای دیدنی وین را بررسی می کنیم.

نمایی از بخش توریستی شهر وین اتریش

نمایی از بخش توریستی شهر وین اتریش

جاهای دیدنی وین

جاهای دیدنی وین سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. وین پایتخت کشور اتریش است و میلیون ها گردشگر دارد. هیئت گردشگری وین آماری از محبوب ترین جاهای دیدنی وین را در اختیار رسانه ها قرار داد که آن ها را بررسی می کنیم.

1. کاخ شونبرون (SCHÖNBRUNN PALACE)

کاخ، پارک و جاذبه های مرتبط به طور معمول سالانه بیش از چهار میلیون بازدید کننده دارد. جاذبه اصلی این منطقه خود کاخ است. این مکان، یکی از جاهای دیدنی وین است که خانه سابق خانواده سلطنتی بوده است و یک میراث فرهنگی ثبت شده و جهانی در یونسکو است. بازارهای فصلی کریسمس، عید پاک و سال نو را در این منطقه از دست ندهید.

یک دلیل بسیار خوب وجود دارد که کاخ شونبرون از محبوب ترین جاهای دیدنی وین است. این کاخ با شکوه است و گشت و گذار در داخل آن و دیدن معماری چشمگیر آن بسیار جذاب خواهد بود.

صبح زود، هنگامی که دروازه پارک کنار کاخ شونبرون باز است، دفاتر فروش بلیط باز نیست. شما می توانید در صورت نبودن بازدیدکنندگان، باغ ها و قصرهای آن را از پایین نگاه کنید.

کاخ شونبرون از جاهای دیدنی وین

کاخ شونبرون از جاهای دیدنی وین

2. کلیسای سنت استفان وین (St Stephen’s Cathedral)

کلیسای سنت استفان، برجسته ترین نماد ملی اتریش است. این کلیسای جامع باشکوه به دلیل سقف و کاشی کاری های زیبا و برج جنوبی با ارتفاع تقریباً 150 متر مشهور است که مناظر شگفت انگیزی از کل شهر را برای گردشگران فراهم می کند.

کلیسای جامع سنت استفان که به آن Stephansdom یا Stephanskirche نیز گفته می شود در جریان جنگ وین در آوریل 1945 به آتش کشیده شد و تا سال 1952 بازسازی شد. تنها نمای غربی با معماری رومانسک و گوتیک باقی مانده است این کلیسا یک شبستان و برجک نیز دارد.

کلیسای سنت استفان از جاهای دیدنی وین اتریش

کلیسای سنت استفان از جاهای دیدنی وین اتریش

3. باغ وحش وین (VIENNA ZOO)

بسیاری از آن بازدیدکنندگان شونبرون نیز با توجه به قرارگیری این باغ وحش در محوطه کاخ، به قدیمی ترین باغ وحش جهان راه پیدا می کنند. در سال های اخیر بسیار پیشرفت کرده است، جالب ترین قسمت آن احتمالاً قسمت  نگهداری پاندای غول پیکر است. 

جاذبه های مختلف داخل ساختمان این مکان را به مکانی مناسب برای بازدید در زمستان تبدیل می کند.

4. موزه هنر آلبرتینا (THE ALBERTINA MUSEUM)

این موزه در یک کاخ تبدیل شده دارای یکی از بهترین مجموعه های هنری جهان است که شامل آثار میکل آنژ، آلبرشت دورر، رامبراند، روبنس، مانه، مونه، سزان، کلیمت و وارهول است. بسیاری از مردم نمی دانند که بلیط ورود شما را به نمایشگاه های هنری و همچنین اتاقهای اقامت دعوت می کند.

موزه هنری آلبرتینا از جاذبه های گردشگری وین

موزه هنری آلبرتینا از جاذبه های گردشگری وین

5. چرخ و فلک بزرگ فریس  (THE GIANT FERRIS WHEEL)

چرخ و فلک نمادین وین یا Riesenrad ستاره ای از صفحه نقره ای است که در فیلم های کلاسیک مانند The Third Man Vienna Blood  و Before Sunrise نیز دیده می شود.

منظره شهر از بالای این چرخ و فلک بسیار خوب است. شهربازی پراتر نیز مجاور آن است که بچه ها بسیار دوست دارند.

6. کاخ هافبورگ (HOFBURG)

ساختمان های سلطنتی، موزه سیسی و مجموعه نقره ای سلطنتی همگی در همان منطقه از کاخ هافبورگ واقع شده اند که قسمت زمستانی کاخ شونبرون است.
هافبورگ یک مجموعه بزرگ پر از پارک، موزه و مدرسه سواری اسپانیا را تشکیل می دهد، بنابراین حتما در این منطقه گشت و گذار کنید.

کاخ هافبورگ از جاهای دیدنی وین

کاخ هافبورگ از جاهای دیدنی وین

7. موزه هنرهای زیبا و تاریخ هنر وین (KUNSTHISTORISCHES)

برترین موزه هنر تاریخی وین، شامل نمایشگاه های منظم و مجموعه های دائمی که آثار باستانی را تا دوره رنسانس و باروک پوشش می دهد. شاید معروف ترین آن برای مجموعه مهم برج بابل در سطح جهانی باشد.

اگر وقت داشتید از بخش Kunstkammer نیز دیدن کنید. مجموعه ای از  شگفتی ها با برخی از گالری های بسیار جذاب در این قسمت از موزه وجود دارد.

8. کاخ بلودر وین (BELVEDERE PALACE)

محل اقامت تابستانی پرنس یوجین اکنون محل برگزاری نمایشگاه ها است و دارای گالری هنری گسترده ای در خود است (از جمله بزرگترین مجموعه گوستاو کلیمت است. گوستاو کلیمت یک نقاش نمادگرای معروف است). هنر و معماری داخلی کاخ بلودر تعجب شما را بر می انگیزد.

قصربلودر یکی از معروف ترین نقاشی های جهان به نام Klimt’s را در خود جای داده است. 

کاخ بلودر از جاهای دیدنی وین

کاخ بلودر از جاهای دیدنی وین

9. برج دانوب (Danube Tower)

این برج تماشایی بلند و تازه بازسازی شده دارای یک طبقه برای مشاهده چشم انداز به علاوه یک رستوران گردان و قهوه خانه است. این یک مکان عالی برای تماشای وین است. برج دانوب شمال مرکز اصلی شهر است.

10. خانه موتزارت (MOZART’S APARTMENT)

موتزارت شاید مشهورترین آهنگساز تمام ادوار باشد. دقیقاً به همین دلیل آپارتمان موتزارت ممکن است برای گردشگران جالب باشد.

آیا می توانید تصور کنید که در همان اتاقی که او ایستاده باشد بایستید و به همان منظره ای کهاو به بیرون نگاه کرده نگاه کنید؟ بسیار جالب به نظر می رسد.

این چنین جاذبه های گردشگری وین زیاد است مانند خانه بتهوون، هایدن و.. اما این شاید چشمگیرترین آن ها باشد.

11. موزه هوندرتواسر (Museum Hundertwasser)

یک موزه هنری دیگر و خانه موزه هوندرتواسر. هوندرتواسر این ساختمان را طراحی کرد که شامل تعداد زیادی از آثار وی است، اما همچنین یک نمایشگاه عکس منظم (موقت) نیز دارد. حتماً به کافه ای که با هنر طراحی شده است نیز داخل آن سر بزنید.

12. موزه تاریخ طبیعی وین (Museum of Natural History)

و سرانجام، موزه تاریخ طبیعی وین، جایی که بحث های زیادی در مورد اینکه آیا مجموعه ها یا خود ساختمان شایسته بیشترین تحسین ها هستند، وجود دارد. در مورد بسیاری از موزه های وین نیز می توان همین را گفت. این موزه آثاری مربوط به دایناسور نیز دارد.
مجسمه Venus von Willendorf را که حدود 29000 سال قدمت دارد می توانید در این موزه ببینید.

موزه تاریخ طبیعی، یکی از جاهای دیدنی وین اتریش

موزه تاریخ طبیعی، یکی از جاهای دیدنی وین اتریش

شما چه جاذبه های گردشگری دیگری از اتریش و وین می شناسید؟ اگر نظری در این باره دارید با ما مطرح کنید.


درباره اتریش بیشتر بخوانید:

جاذبه های پنهان و مخفی اتریش را کشف کنید

همه چیز در مورد فستیوال غذای اتریش

هالشتات، کهن ترین دهکده اتریش

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt