هالشتات، کهن ترین دهکده اتریش

هالشتات، کهن ترین دهکده اتریش

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 05 شهریور ، 1397

هالشتات، کهن ترین دهکده اتریش

همراه با الفبای سفر با دهکده بسیار کهن و دیدنی آشنا خواهید شد که در کشور اتریش قرار دارد. این دهکده هالشتات نام داشته و از قدیمی ترین دهکده ها در اروپا محسوب می شود. با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

همراه با الفبای سفر با دهکده بسیار کهن و دیدنی آشنا خواهید شد که در کشور اتریش قرار دارد. این دهکده هالشتات نام داشته و از قدیمی ترین دهکده ها در اروپا محسوب می شود. با ما همراه باشید.

دهکده هالشتات در اتریش

دهکده هالشتات Hallstatt  با قدمتی 7000 ساله، در کنار دریاچه همنام خود و منطقه تفریحی سالزکامرگوت در شمال کشور اتریش قرار دارد. این روستا با جمعیتی 2000 نفره به دلیل داشتن معادن نمک در دنیا از شهرت زیادی برخوردار بوده است و منبع درآمد اکثر ساکنین این روستا نیز می باشد.

اولین معدن سنگ نمک در جهان که سالزولتن (Salzwelten) نام دارد در این محل کشف شد و حتی امروزه بسیاری از افراد برای کشف نمک به این دهکده می روند. این دهکده به مهد پیدایش فرهنگ هالشتات شهرت دارد چرا که در حین کاوشهای باستان شناسان در قرن 18، بقایایی از انسان‌های اولیه، گورستان هایی قدیمی و ابزار و لوازمی که مربوط به دوران آهن است در این محل یافت شده که در لیست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

این دهکده ی تاریخی دارای مناظر و طبیعت بسیار زیبا و شگفت انگیزی است به طوری که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. تفریحاتی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و قایقرانی بر روی دریاچه هالشتات در فصل تابستان و نیز ورزش پر طرفدار اسکی در زمستان در این دهکده طرفدارن زیادی دارد.در این منطقه هتل های زیادی وجود ندارد و به دلیل جمعیت زیاد توریستها در فصل تابستان، تقریبا تمام خانه های ساکنین پذیرای گردشگران می شود. نکته جالب در مورد دهکده هالشتات این است که چین نیز با الگو برداری از این دهکده، روستایی به همین شکل را طراحی و ساخته است.

دهکده هالشتات در اتریش-الفبای سفر

جاذبه های گردشگری دهکده هالشتات

دهکده هالشتات جاذبه های توریستی و دیدنی بی نظیری دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

دریاچه هالشتات

دریاچه هالشتات بسیار جذاب و دیدنی است و راههای زیادی وجود دارد تا زیبایهای آن را ببینید. می توانید سوار قایقهای پدالی شوید و به گشت و گذار با این قایق ها بپردازید. افراد زیادی را نیز در اطراف دریاچه خواهید دید که در حال پیک نیک کردن هستند مانند زوج های جوانی که سوار بر قایق های پدالی هستند و یا کودکانی که در فضای بی نظیر در حال خنده و بازی کردن هستند. راه دیگر برای لذت بردن و تماشای دریاچه هالشتات این است که یک دوچرخه اجاره کنید و در اطراف دریاچه دوچرخه سواری کنید و ماجراجویی کنید و از محل بهشتی این دهکده دیدن کنید.

دریاچه هالشتات-الفبای سفر

موزه هالشتات Hallstatt Museum

موزه هالشتات Hallstatt Museum یا موزه میراث جهانی در سال 1884 تاسیس شده است. اگر می خواهید بیشتر از تاریخچه هالشتات و اتریش مطلع شوید، این  موزه بهترین جا برای شما خواهد بود.  موزه هالشتات صرفا تاریخی است زیرا نقاشی و آثار هنری در آن وجود ندارد.
این موزه با نشان دادن یافته های معادن نمک و مقبره های قدیمی، فرهنگ کهن هالشتات را معرفی می کند. برخی از اشیای این موزه حتی به عصر آهن باز می گردد، بخشی دیگر نیز مجموعه از ابزارهای است که به رومیان باستان تعلق دارد.

موزه مهالشتات-الفبای سفر

 میدان بازار Main Square

میدان اصلی یا میدان بازار Main Squar ، مرکز اصلی هر شهر یا دهکده محسوب می شود. میدان اصلی یا میدان بازار هالشتات، بخش پر جمعیت و شلوغ این دهکده است، جایی که می توانید در آنجا یک فنجای قهوه بنوشید و یا غذاهای محلی را امتحان کنید. خانه های قدیمی و رنگارنگی اطراف میدان قرار دارند و همچنین رویداد های مختلف مانند بازار کریستمس به همراه موسیقی زنده در آن برگزار می شود که باعث شده گردشگران برای گشت و گذار، بازدید خود را از میدان اصلی دهکده آغاز کنند.

یکی دیگر از جاذبه های اصلی میدان بازار، وجود مجسمه مقدس تثلیث است، همچنین به دلیل چشم انداز شگفت انگیز به دریاچه و کوه های منطقه، بهترین مکان برای عکاسی و ثبت عکسهای زیبا است.

 میدان بازار هالشتات-الفبای سفر

آثار باستانی در فروشگاه ورزشی!

شما می توانید فروشگاه ورزشی Janu را در مقابل موزه میراث جهانی ببینید. این فروشگاه یک فروشگاه معمولی نیست، بلکه صاحب این فروشگاه آثاری باستانی زیادی را پیدا کرده و آنها را در زیر زمین مغازه خود قرار داده است که می توانید در ساعتهای که این مغازه باز است این ابزارهای تاریخی را در زیر زمین آن مشاهده کنید که شامل مجموعه ای از نقاشی و آثار هنری است که تماشای آنها حتما برایتان جالب خواهد بود.

کلیسای کالورینبرگ Kalvarienberg Church

هالشتات دارای چند کلیسا است، اما کلیسای کالورینبرگ  Kalvarienberg Church به عنوان یکی از عاشقانه ترین کلیساها شناخته شده است و بسیاری از زوج ها را برای تماشا به سمت خود می کشاند.این کلیسا یک هنر شاهکار واقعی از دوران معماری باروک است که در سال 1711 ساخته شده است و در مجاورت کوه کالورینبرگ در نزدیکی دهکده واقع شده است.اطراف کلیسای کالورینبرگ چشم انداز حیرت انگیزی دارد که هر زمان به دیدن این کلیسا رفتید فراموش نکنید که حتما در اطراف آن قدم بزنید و مناظر چشم نواز را تماشا کنید.

کلیسای کالورینبرگ هالشتات-الفبای سفر

کلیسای حضرت مسیح Church of Christ

کلیسای حضرت مسیح Church of Christ یکی از مشهورترین نمادهای هالشتات است و زمانی که دریاچه هالشتات را مشاهده می کنید این کلیسا را نیز خواهید دید. در قرن هجدهم پروتستانیها تصمیم به ساخت یک عبادتگاه مقدس گرفتند که بعدها برج و ناقوس را نیز به آن اضافه کردند. این بنا در حال حاضر به کلیسای حضرت مسیح شناخته می شود.

کلیسای حضرت مسیح هالشتات-الفبای سفر

کلیسای عروج Parish of the Assumption

این کلیسا برای کاتولیکهای رومی ساخته شده است که در طول سالها تغییر زیادی در آن رخ داده و در ابتدای قرن بیست و یکم نیز کاملا بازسازی شده است. در اطراف آن نیز محراب وجود دارد که در میان کاتولیک های اتریش مشهور است.

کلیسای عروج هالشتات-الفبای سفر

تفریحات زمستانی هالشتات

هنگامی که شما در دهکده هالشتات اقامت دارید، زمستان می تواند یک زمان جادویی برای تفریح کردن باشد. شما می توانید به صورت رایگان سوار اتوبوسهای مخصوص اسکی شوید تا به مراکز اسکی بروید.در آنجا تجهیزات کافی برای تفریحات زمستانی وجود دارد. می توانید کل روز را اسکی یا اسنوبرد کنید و یا روی تپه ها سورتمه سواری کنید. علاوه بر این، فعالیت های بسیاری در اطراف دریاچه یخ زده وجود دارد مثلا روی دریاچه یخ زده پاتیناژ کنید.

برای رفع خستگی نیز از دوش آب گرم و ماساژ می توانید استفاده کنید. فراموش نکنید که زمستان در هالشتات واقعا سرد می شود و اگر از آن استفاده نکنید باید برای تفریحات تابستانی برنامه ریزی کنید.از سوی دیگر تماشای یک روستای پوشیده شده از برف یکی از جذابترین و زیباترین جاذبه های است که در اروپا وجود دارد.


تفریحات زمستانی هالشتات-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt