6 تا از بهترین استادیوم های ترکیه

6 تا از بهترین استادیوم های ترکیه

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 16 اردیبهشت ، 1400

6 تا از بهترین استادیوم های ترکیه

اگر عاشق فوتبال هستید، اگر عازم ترکیه هستید حیف است که به استادیوم های معروف این کشور نروید و شاهد فضاهای آن جا نباشید. در اینجا به معرفی معروف ترین استادیوم های ترکیه پرداختیم

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

فوتبال شناخته شده ترین و دنبال کننده ترین ورزش در جهان است. همه در این کره خاکی حداقل یک بار آن را بازی کردند. اما فضایی که استادیوم های فوتبال قادر به ایجاد آن هستند چیزی منحصر به فرد است. در اینجا لیست استادیوم های ترکیه که هر عاشق فوتبال در سفر به ترکیه از آن دیدن کند را معرفی خواهیم کرد:

استادیوم وودافون پارک (Vodafone Park, Istanbul) 

اگر به ورزشگاه تیم بشیکتاش (Vodafone)، که یکی از پر سر و صداترین استادیوم های فوتبال در جهان فکر می کنید، اولین چیزی که به ذهن شما می رسد حمایت طرفداران محلی از این تیم است. تیمو ورنر مهاجم چلسی میگوید به دلیل سر و صدای تولید شده در ورزشگاه درخواست کرد که در جریان بازی لیگ قهرمانان یوفا تعویض شود. جالب است که بدانید در حال حاضر رکورد جهانی دسیبل های تولید شده در طول یک بازی را استادیوم بشیکتاش در اختیار دارد که معادل 141 می باشد.

این سر و صدا حتی بالاتر از هواپیما در هنگام برخاستن است. اگر عاشق فوتبال هستید و با تور استانبول قصد سفر به این شهر را دارید به هیچ عنوان حضور در این ورزشگاه را از دست ندهید که در حال حاضر از بهترین استادیوم های استانبول و اروپا نیز می باشد.

استادیوم تیم بشیکتاش

نمایی از استادیوم خانگی بشیکتاش

استادیوم شوکرو سراج اوغلو (Şükrü Saracoğlu Stadium)

طرفداران و علاقه مندان به تیم فنرباغچه ترکیه باید به این استادیوم بروند. به مسافران تور ارزان استانبول که قصد حضور در این استادیوم را دارند میبایست گفت Sukru Saracoglu در سمت آسیایی شهر استانبولT کاملا نزدیک به ساحل بسفر در منطقه تاریخی Kadikoy واقع شده است. این استادیوم در 15 دقیقه پیاده روی کوتاه از اسکله Kadikoy می باشد، جایی که کشتی ها از سمت غرب شهر (به عنوان مثال Eminonu یا Besiktas) در آن شروع می شوند. این استادیوم همچنین در فاصله پیاده ای از ایستگاه قطار Haydarpaşa قرار دارد، جایی که بیشتر قطارها از داخل کشور ترکیه وارد می شوند. استادیوم فنرباغچه ترکیه نزدیک به 48 هزار نفر گنجایش دارد.

استادیوم خانگی فنرباغچه در استانبول

نمایی از استادیوم خانگی فنرباغچه

استادیوم ترک تلکوم (Türk Telekom Stadium)

هواداران تیم گالاتاسرای، پرافتخارترین تیم ترکیه می توانند در سفر با تور ترکیه به این استادیوم بروند و شاهد هواداران پرشور این تیم باشند. این ورزشگاه در سمت اروپایی استانبول ترکیه واقع شده است. این استادیوم سرپوشیده ظرفیت میزبانی 52650 تماشاگر در طول بازی های فوتبال را دارد. این استادیوم بخشی از مجموعه ورزشی علی سامی ین است. ورزشگاه Turk Telekom تنها ورزشگاه در ترکیه است که ایستگاه مترو خود را دارد، بنابراین رسیدن به آنجا سخت نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سوار خط مترو M2 Yenikapı - Hacıosman شوید، در ایستگاه Sanayi به مترو Seyrantepe منتقل شوید و در ایستگاه Seyrantepe پیاده شوید. از آنجا 2 تونل عابر پیاده به طول 150 متر استادیوم را به مترو متصل می کند. همچنین اتوبوسی وجود دارد که در ایستگاه Turk Telekom Stadium متوقف می شوند که 36L ، 41Y ، 47F ، 47L ، 49Z ، 62H ، 49Z ، 500L و 500T هستند. هتل Radisson Blu Hotel Vadistanbul و Bilek Hotel Istanbul گزینه های خارق العاده ای هستند که در نزدیکی این استادیوم هستند.

استادیوم ترک تلکوم گالاتاسرای

استادیوم ترک تلکوم، معروف به جهنم ترکیه

استادیوم المپیک آتاتورک (Atatürk Olympic Stadium)

این استادیوم همان ورزشگاهی است که در سال 2005 میزبان خاص ترین و جذابترین فینال لیگ قهرمانان اروپا بین میلان و لیورپول بود. ورزشگاه آتاتورک خانه تیم ملی فوتبال ترکیه است ، تمام بازی های رسمی آنها در اینجا انجام می شود. پس اگر با تور استانبول ترکیه مخصوصا در ایامی که بازی های ملی برگزار میشود به این سرزمین سفر کردید به هیچ عنوان این ورزشگاه خاطره انگیز را از دست ندهید. استادیوم المپیک آتاتورک در حاشیه شمال غربی شهر استانبول در بیش از 20 کیلومتری مرکز شهر واقع شده است. در مجاورت بزرگراه O-3 قرار دارد. چند سالی است که این استادیوم به سیستم مترو استانبول متصل است و خط M3 شما را مستقیم به ورزشگاه می آورد. ایستگاه Olimpiyat در خط 3 است که در شمال استانبول اجرا می شود. 

 استادیوم آتاتورک استانبول

فینال لیگ قهرمانان اروپا میان میلان و لیورپول در استادیوم آتاتورک

ورزشگاه شنول گونش (Şenol Güneş Stadium)

ورزشگاه شنول گونش استادیومی است که در ترابزون ترکیه در دسامبر 2016 برای عموم باز شد و ظرفیت 40،782  تماشاگر را دارد. این ورزشگاه خانه جدید ترابزون اسپور در لیگ سوپر لیگ است که جایگزین ورزشگاه حسین آوینی آکر می شود. این نام از مدیر فوتبال ترکیه و دروازه بان سابق ترابزون اسپور و تیم ملی فوتبال ترکیه، شنول گونش گرفته شده است. پس اگر به ترابزون سفر کردید حتما حتما از این استادیوم شیک دیدن کنید.

استادیوم ترابزون اسپور

نمایی دیدنی از استادیوم ترابزون اسپور در حاشیه دریای سیاه

استادیوم جدید آنتالیا (New Antalya Stadium)

این ورزشگاه مکانی جذاب برای علاقه مندان به فوتبال در آنتالیا می باشد. استادیوم آنتالیا یک استادیوم چند منظوره در آنتالیا، ترکیه است. که بیشتر برای مسابقات فوتبال، میزبانی مسابقات خانگی باشگاه تیم آنتالیا اسپورت در Süper Lig ترکیه میباشد. ظرفیت آن تقریباً 32537 است و کاملاً پوشیده شده می باشد. نکته جالب این است که این استادیوم در پشت بام خود دارای صفحات خورشیدی است که به طور متوسط ​​7200 کیلووات ساعت در روز تولید می کند، برای تولید کل برق ماهانه آن

استادیوم جدید آنتالیا

استادیوم آنتالیا در حاشیه دریای مدیترانه

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt