لغو محدودیت های وضع شده در اروپا

لغو محدودیت های وضع شده در اروپا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 07 آذر ، 1402

لغو محدودیت های وضع شده در اروپا

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

شماری از مردم قاره سبز مدعی لغو محدودیت های وضع شده در اروپا به دلیل شیوع ویروس کرونا هستند. این درحالی است که دولت ایتالیا اعلام کرد از سوم ژوئن ایتالیایی ها اجازه سفر به خارج را خواهند داشت و اتباع خارجی نیز می‌توانند به این کشور سفر کنند. و همچنین محدودیت سفرهای داخلی شهروندان ایتالیا نیز از همان تاریخ برداشته می‌شود. لغو این محدودیت‌ها در ایتالیا نیز یک تغییر بزرگ به حساب می آید. باتوجه به اینکه این کشور با مجموع 223,885 مورد مبتلا به ویروس کرونا و 31,610 فوتی تا تاریخ 16 می میلادی رتبه پنجم در آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در اختیار دارد.

لغو محدودیت های سفر در اروپا

به جز ایتالیا، آلمان، اتریش و سوئیس نیز محدودیت‌های مرزی وضع شده به دلیل شیوع ویروس کرونا را لغو می‌کنند و لازم به ذکر است که از تاریخ 16 می 2020 نیز مرزهای آلمان، سوئیس و اتریش برای رفت و آمد دوستانه و خانوادگی اتباع این کشورها باز خواهد شد. همچنین خبرها از سوی وزارت کشور آلمان حاکیست که این وزارت خانه به دنبال تسهیل سفر به این کشور برای شهروندان عضور اتحادیه اروپا و بریتانیا تا دو هفته دیگر است. البته ناگفته نماند که آلمان از روز چهارشنبه 13 می 2020 برخی از مرزهای خود را به روی اتریش، سوئیس و فرانسه باز کرد. دولت فرانسه نیز اعلام کرده است از اواسط ماه آینده میلادی نیز لغو محدودیت ها را در دستور کار قرار خواهد داد.

آخرین اخبار و مطالب تکمیلی را در این بخش دنبال نمایید

آخرین وضعیت عبور و مرور از مرز ایران به کشورهای خارجی

پرواز های امارات از سرگرفته می شوند

آنتونیو کوستا، نخست‌وزیر پرتغال هم پس از کاهش نرخ ابتلا به کووید19 در این کشور گفته است فاز دوم بازگشایی اماکن در این کشور از روز دوشنبه 18 می 2020 آغاز خواهد شد. بر این اساس مقرر است فروشگاه ها، کافه ها و رستوران ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی باز شوند. همچنین سواحل پرتغال سه هفته دیگر به صورت کامل بازگشایی شوند و بین آفتاب‌گیرها می بایست حداقل سه متر فاصله وجود داشته باشد.

یونان را می توان از کشورهای موفق در مبارزه با کرونا دانست که به لطف قرنطینه زود هنگام و سختگیرانه توانست شرایط را تحت کنترل قرار دهد. در این راستا این کشور قصد دارد ۶ نقطه از مرزهای شمالی را طی روزهای آینده به روی گردشگران باز کند.

بازگشایی هتل ها و اجرای برنامه های هفتگی در اتریش

در اتریش محدودیت های اعمال شده برای مقابله با ویروس کرونا کاهش یافته و از 29 می میلادی (9 خرداد) هتل های اتریش فعالیت خود را از سر می گیرند. البته لازم به ذکر است که فعلا شهروندان این کشور می توانند از هتل ها استفاده کنند و مقامات این کشور در پی آن هستند تا بزودی مقدمات حضور خارجی ها را در این کشور فراهم نمایند. همچنین در این تاریخ، برنامه های هفتگی نیز با سقف حضور یکصد تماشاگر می توانند اجرا شوند.

از سرگیری پروازهای تهران - میلان

با اعلام شرکت هواپیمایی ایران ایر، به زودی پروازهای تهران به مقصد میلان ایتالیا از سر گرفته می شود. این پروازها در روزهای جمعه بعد از وقفه ای چند ماهه انجام می گردد. می توانید جهت پیگیری پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه امام به لینک درج شده مراجعه نمایید.

شروع پروازهای بین المللی اوکراین

با اعلام سازمان هواپیمایی اوکراین، هواپیماها از ۱۶ ژوئن از فرودگاه ژولیان کییف پرواز می کنندو. پروازها توسط Wizz Air،  Belavia ، LOT Polish Airlines و Motor sich انجام می شود. Wizz Air پروازهایش به دانمارک، انگلیس، اتریش و پرتغال را اعلام کرد. از ماه ژوئیه نیز به ایتالیا و بارسلونا. همچنین Belavia به مینسک و LOT Polish Airlines به ورشو پرواز خواهند کرد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt