کاهش 20 الی 30 درصدی گردشگری بین المللی در سال 2020 بر اثر شیوع کرونا

کاهش 20 الی 30 درصدی گردشگری بین المللی در سال 2020 بر اثر شیوع کرونا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 فروردین ، 1399

کاهش 20 الی 30 درصدی گردشگری بین المللی در سال 2020 بر اثر شیوع کرونا

سازمان بین المللی گردشگری از کاهش 20 تا 30 درصدی توریسم جهانی در سال 2020 خبر داد. این سازمان ارزیابی به روز شده خود را از تأثیر احتمالی COVID-19 در جهانگردی بین المللی منتشر کرده است

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

کرونا، مهمان ناخوانده ای که این روزها بلای جان تمامی کشورها شده است. این ویروس در طی ماه های اخیر اقتصاد دنیا را به هم ریخته است و یکی از مهم ترین بخش هایی که در طی شیوع کووید-19 دچار زیان بالایی شده است صنعت گردشگری می باشد.
در همین راستا سازمان بین المللی گردشگری از کاهش 20 تا 30 درصدی توریسم جهانی در سال 2020 خبر داد. این سازمان ارزیابی به روز شده خود را از تأثیر احتمالی COVID-19 در جهانگردی بین المللی منتشر کرده است. با توجه به معرفی بی نظیر محدودیت های مسافرتی در سراسر جهان ، آژانس تخصصی جهانگردی سازمان ملل متحد انتظار دارد که در مقایسه با آمارهای سال 2019 ، ورود بین المللی گردشگران 20 تا 30 درصد کاهش یابد. با این حال ، UNWTO تأکید می کند که این تعداد مبتنی بر آخرین تحولات است ، زیرا جامعه جهانی با یک چالش بی سابقه اقتصادی و اجتماعی روبرو است و باید با احتیاط با توجه به ماهیت نامشخص بحران کنونی تفسیر شود.
سقوط پیش بینی شده بین 20 تا 30٪ می تواند به کاهش در دریافت های گردشگری بین المللی بین 300-450 میلیارد دلار شود که حدودا یک سوم از ۱٫۵ تریلیون دلار درآمد حاصل در سال ۲۰۱۹ است. با در نظر گرفتن روندهای بازار گذشته، این این بدان معنی است که ارزش رشد بین پنج تا هفت سال باتوجه به شیوع ویروس کرونا از بین می رود.

unwto

سازمان بین المللی گردشگری به این موضوع نیز اشاره دارد که در سال 2009 ، در پشت بحران اقتصادی جهانی ، ورود گردشگران بین المللی 4٪ كاهش یافت ، در حالی كه شیوع SARS منجر به كاهش 0.4٪ در سال 2003 شد.
زوراب پولولیکاشویلی، دبیر سازمان جهانی گردشگری گفت: گرچه هنوز ارزیابی کاملی از تأثیر احتمالی ویروس کرونا(COVID-19) که در گردشگری انجام شده است، خیلی زود می باشد ، اما واضح است که میلیون ها شغل در این بخش در معرض نابودی هستند. وی افزود در کنار این ارزیابی جدید ، UNWTO از مقاومت و ظرفیت تاریخی گردشگری برای ایجاد شغل پس از شرایط بحرانی تأکید می کند.دبیر سازمان جهانی گردشگری نیز تاکید کرد که فعالان گردشگری نیز دست در دست دیگران، به‌عنوان اولین و مهم‌ترین اولویت خود به برطرف کردن این وضعیت اضطراری و حاد بهداشتی کمک می‌کنند و در عین حال، همگی با همکاری یکدیگر تلاش می‌کنند تا از اثر این بحران، به‌ ویژه در بخش اشتغال، بکاهند.

اخبار و مقالات بیشتر را در اینجا بخوانید

تاثیر ویروس کرونا بر صنعت گردشگری اروپا

گزارش تصویری از تاثیر کرونا بر صنعت گردشگری

آخرین وضعیت عبور و مرور از ایران به کشورهای خارجی

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt