چه کشورهایی کرونا دارند

چه کشورهایی کرونا دارند

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 اردیبهشت ، 1399

چه کشورهایی کرونا دارند

شیوع ویروس کرونا در جهان تمام کشورهای دنیا را به بحران کشانده است. در این مطلب آخرین اخبار در مورد شیوع این ویروس و تعداد افراد مبتلا به کووید-19 را در اختیار شما قرار می دهیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

ویروس کرونا به کدام کشورها رسیده و چه کشورهایی فاقد کرونا هستند

آمریکا، روسیه، اسپانیا، بریتانیا، ایتالیا و برزیل کشورهایی هستند که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشورها بالای 200000 نفر می باشد.
فرانسه، آلمان، ترکیه، ایران و هند کشورهایی هستند که تعداد افراد مبتلا کرونا در آن ها بیش از 100000 تن می باشد.
در کشورهای هلند، عراق، فیلیپین، سان مارینو، اندونزی، بلجیم، ناروی، استرالیا، یونان، لبنان، الجزایر، ایرلند، مصر، هندوستان، آرژانتین، بلغارستان، دانمارک، اتریش، کانادا، تایلند، شیلی، تایوان، لوکزامبورگ، پانامه، آلبانی، اکوادور، آذربایجان، مراکش، اوکراین، سودان، قطر، مالزی، فنلاند، بحرین، سنگاپور، اسرائیل، جمهوری چک، پرتغال، ایسلند، رومانی، استونی، کویت، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، روسیه، ویتنام، صربستان، اسلواکی، برونئی، کرواسی، فلسطین، پرو، آفریقای جنوبی، پاکستان، گرجستان، مجارستان، کاستاریکا، قبرس، مکزیک، سنگال، کلمبیا، بوسنی، مقدونیه شمالی، عمان، ارمنستان، تونس، مالدیو، افغانستان، جمهوری دومینیک، بولیوی، مالدیو، مارتینیک، سریلانکا، جزایر فارو، لتوانی، پاراگوئه، جامایکا، کامبوجیه، گویان فرانسه، زیلاند جدید، ترکیه، قزاقستان، رئونیون، اوروگوئه، بنگلادش، ساحل عاج، کوبا، لیختن‌اشتاین، جزایر مانش، پلی‌نزی فرانسه، گوادلوپ، هندوراس، پورتو ریکو، بورکینا فاسو، کامرون، کوراسائو، جمهوری کانگو، غنا، نیجریه، ونزوئلا، آندورا، آنتیگوآ و باربودا، جزایر کیمن، جمهوری افریقای مرکزی، اتیوپی، گابون، جبل الطارق، گواتمالا، گینه، اردن، کنیا، موریتانیا، مایوتی، موناکو، منگولیا، نپال، قبرس شمالی، جمهوری کانگو، رواندا، سن بارتلمی، سنت لوسیا، توگو، جزایر ویرجین ایالات متحده و واتیکان تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا زیر 1000 نفر می باشد.
طبق آخرین آمارها کشور آمریکا بیشترین افراد مبتلا به ویروس کرونا را داشته و واتیکان به همراه سنت پیر میکلون نیز رتبه آخرین و کمترین تعداد را به خود اختصاص داده اند.

افرادی که از شیوع کرونا جلوگیری می کنند

آمار کرونا در جهان

بر اساس آمار رسمی کشورها تا کنون 4,905,839 هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‎‌اند. آمار کرونا در برخی از کشورهای جهان تا تاریخ 30 اردیبهشت به شرح زیر است.

تعداد افراد مبتلا به کرونا در کشور ایتالیا

تعداد موارد جدید مرگ افراد مبتلا به کرونا در کشور ایتالیا در روز گذشته به 451 تن رسیده و مجموعا بیش از 32000 نفر به خاطر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. 

ویروس کرونا

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور اسپانیا

اسپانیا نیز مرگ 59 نفر را در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا (کویید-۱۹) در 29 اردیبهشت اعلام کرده است و آمار جانباختگان این کشور به بیش از 27000 نفر رسید.
بر این اساس اسپانیا بعد از آ»ریکا و روسیه رتبه سوم بیشتر آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در اختیار دارد. طبق آخرین آمارها نیز تعداد کل افراد مبتلا به کرونا در کشور اسپانیا به حدود 278000 نفر رسیده است.

وضعیت کشورهای اروپایی در پی شیوع کرونا

در سراسر دنیا بیش از 4 میلیون مورد مبتلا به ویروس کونا تأیید شده و اروپا در حال حاضر کانون این اپیدمی می باشد.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه

کشور فرانسه رتبه هفتم جهان را در افراد مبتلا به کرونا به خود اختصاص داد که بیش از 28 هزار مورد مرگ بر اثر ویروس کرونا در آن ثبت شده است. البته در روزهای اخیر اخباری از این کشور بدست رسیده است که از ماه جولای فرانسه مرزهای خود را برروی کشورهای اروپایی باز خواهد کرد.

آمار مبتلایان به کرونا در روسیه

در کشور روسیه نیز آمار مبتلایان به کووید-۱9 به 299941 تن افزایش یافته است و اکنون این کشور بعد از آمریکا رتبه دوم را در اختیار دارد.

کرونا در ترکیه

با آمار اعلام شده تا پایان ماه اردیبهشت، ترکیه با در اختیار داشتن بیش از 150000 نفر رتبه نهم را در اختیار دارد.

اخبار بیشتر در مورد ویروس کرونا

جدیدترین اخبار گردشگری در جهان بعد از شیوع ویروس کرونا

گزارش تصویری از تاثیر کرونا بر صنعت گردشگری

آخرین وضعیت عبور و مرور از ایران به کشورهای خارجی

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt