گزارش تصویری از تاثیر کرونا بر صنعت گردشگری

گزارش تصویری از تاثیر کرونا بر صنعت گردشگری

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 آذر ، 1402

گزارش تصویری از تاثیر کرونا بر صنعت گردشگری

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

این روزها ویروس کرونا بلای جان مردم شده است و در همین راستا بسیاری از مقامات کشورهای دنیا از شهروندان خود خواسته اند که از تجمع در جاذبه های گردشگری خودداری و همچنین سفرهای غیرواجب و تفریحی خود را لغو کنند تا از گسترش ویروس کرونا جلوگیری کنند. 

با این حال در بسیاری از شهرهای مختلف در کشورهایی چون ایتالیا، کره جنوبی، ژاپن، چین و... که سالانه  میزبان گردشگران فراوانی از نقاط مختلف دنیا هستند. با کاهش چشمگیر مسافران و بازدیدکنندگان مواجه شده اند. همچنین در ایران نیز باتوجه به نزدیکی ایام نوروز، ممنوعیت سفر به اغلب شهرهای کشور در دستور کار قرار گرفته است و پیش بینی می شود در روزهای تعطیلی سال نو، بناهای پرطرفدار و شهرهای گردشگرپذیر با کاهش بازدیدکنندگان و مسافران مواجه شوند.در این بخش قصد داریم تا در قالب گزارش تصویری از وضعیت اماکن توریستی مختلف دنیا با توجه به شیوع کرونا طی یکسال گذشته (مارس2019_مارس2020) نشان دهیم.

تاثیر کرونا در بازدید جاذبه های گردشگری ایتالیا

کلیسای دی مونو میلان قبل و بعد از شیوع کرونا   

کلیسای جامع دومو از محبوبترین جاذبه های گردشگری میلان و بزرگترین کلیسای ایتالیا به شمار می رود که سالانه جمعیت زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب میکند اما در ماه مارس 2020 با توجه به شیوع ویروس کرونا، با کاهش چشمگیر بازدیدکنندگان مواجه شده است.

تاثیر کرونا بر گردشگری ایتالیا

پله های اسپانیایی از جاذبه های تاریخی و دیدنی رم ایتالیا به شمار میرود که می توان گفت علاوه بر یک فضای باستانی، مکانی کاملا رمانتیک برای استراحت و گذراندن لحظاتی فوق العاده می باشد، حال با گسترش ویروس کرونا در این شهر این محوطه ی باستانی به مکانی خلوت تبدیل شده است.

🔍تاثیر کرونا بر صنعت گردشگری اروپا

کاهش بازدیدکنندگان در رم در پی شیوع کرونا

کولوسئوم رم، مکانی دیدنی و شگفت انگیز که در طول تاریخ جمعیت پرشماری را به خود دیده است. از تماشاچیانی که برای دیدن نبردهای گلادیاتوری به این مکان می آمدند گرفته تا بازدیدکنندگان و گردشگران فراوان که برای مشاهده و عکاسی در مقابل و داخل این بنا تجمع می کردند. اما با رشد ویروس کرونا در این کشور، حال جمعیت نسبتا کمتری در این مکان تاریخی حضور دارند.

تاثیر کرونا بر صنعت گردشگری چین

سایه ی کرونا در معبد بهشت چین

کمبود جمعیت در معبد بهشت چین پرطرفدارترین عبادتگاه امپراتورهای این کشور در اثر شیوع ویروس کرونا در تصویر بالا قابل مشاهده است و این درحالیست که گردشگران همواره در حین ورود به شهر پکن تماشای این بنای عظیم را که از جاذبه های گردشگری چین به شمار می رود را در اول برنامه سفر خود قرار میدهند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt